Anonym bruker Skrevet 26. mars 2014 #76 Skrevet 26. mars 2014 Det er underlig at så mange tror at cannabis ikke er skadelig. Det er jo bare å lese forskning om det, og se på hvor mange unge mennesker som er i psykiatrien pga marihuana. Marihuana kan trigge latente psykiske sykdommer. Dette er vel dokumentert. Jeg synes det er en klar link mellom å forsvare marihuanabruk og det å velge å se bort fra forskning. Det er umulig å argumentere mot folk som nekter å forholde seg til fakta. Ja, for noen går det helt bra å røyke en rev, for andre går det skikkelig dårlig etter en stund. Og hvorfor hele tiden dra inn alkohol i diskusjonen? Cannabis er ikke farlig, for alkohol er farligere. Dette er omtrent like intelligent som å si at tigere ikke er farlige fordi løver er enda farligere... Anonymous poster hash: e19e3...cfd Jeg synes det er veldig relevant og snakke om at et rusmiddel er farligere enn et annet! Jeg mener alle, også ungdom, bør få en sakelig og riktig informasjon når det gjelder rusmidler, og selvfølgelig skal man lære om hva forskningen sier. Forskningen sier at enkelte av de som bruker/misbruker cannabis kan utvikler psykoser. Men man vet ikke om det er cannabisbruken som øker risikoen, eller om det er mennesker med psykoserisoko som har lettere for å ruse seg. Som jeg har sagt tidligere, i prinsippet kan all rus være farlig, og flere rusmidler er farlige selv om man ikke er storforbrukere av de. Alkohol gjør enorme skader både når det gjelder helse, folks psyke, på familier og samfunnet ellers. Alkohol fører til betydelig mere vold i samfunnet. Forskning i mange land viser at en høy andel av drap og mishandling har foregått i forbindelse med alkoholforbruk. I de nordiske land er denne andelen særlig høy. Mange norske undersøkelser viser at mellom 70 og 80 prosent av oppdagede voldsepisoder har skjedd i forbindelse med at enten voldsutøveren eller offeret eller begge har konsumert alkohol. Hadde cannabis vært like utbredt som alkohol, ville det selvfølgelig også gitt oss store problemer, men jeg tror alle eksperter på rusmidler er enige i at det ikke ville få så store samfunnsmessige skader som alkoholen gir oss nå. Du synes kanskje dette blir som å sammenligne pest og kolera, men det er tullete å nekte for at rusmidler er forskjellige... Alkohol har en lang tradisjon og normal bruk er i sosiale lag som anses som positivt for alle aldre. Hasj er noe man forbinder med rotløs ungdom. Må si at å se hvordan dere som er for å ta seg en blås jobber seriøst for å få hasj til å fremstå som vellykket kultur er lærerikt. Hvem er pr. rådgiverne deres? Anonymous poster hash: 21f45...4c8
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2014 #77 Skrevet 26. mars 2014 Unnskyld meg, men tror dere virkelig at alle disse skrekkhistoriene dere kommer med omhandler ungdom som har røkt cannabis? Da tror jeg dere er temmelig lettlurte.. Det er nok mye større inntak av andre rusmidler som gir disse effektene dere beskriver.. Mesteparten er vel amfetamin, men det høres ikke så ille ut om man sier det er pga cannabis, lavere straff om politi kommer også. Fy så lettlurte dere er! Ikke nødvendigvis. Mennesker er forskjellige og reagerer forskjellig på rus. Onkelen min dyrket hasj hjemme, og var kjempestolt av plantene sine. Rørte ikke noe annet, siden "cannabis var så naturlig, sunt og ufarlig". Han knivdrepte en annen mann og sitter nå på psykiatrisk, med diagnosen narkotika-utløst psykose. Vi har ikke psykiske lidelser i familien forøvrig. Anonymous poster hash: 5e21e...7ae Tør vedde på at han blandet cannabisrøykingen med alkoholinntak. Anonymous poster hash: 50e8c...dab
Dette er min mening: Skrevet 26. mars 2014 #78 Skrevet 26. mars 2014 Jeg er pro legalisering av medisinsk marihuana med lavt THC innhold. Ved bruk av inhalator er dette et medikament med en rekke positive helseeffekter, og i flere tilfeller et preparat med langt færre bivirkninger enn tradisjonell medisin.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2014 #79 Skrevet 26. mars 2014 Jeg er pro legalisering av medisinsk marihuana med lavt THC innhold. Ved bruk av inhalator er dette et medikament med en rekke positive helseeffekter, og i flere tilfeller et preparat med langt færre bivirkninger enn tradisjonell medisin. Tror du virkelig at hvis det var så enkelt at en plante kunne erstatte piller så ville "legemiddelindustrien" gjøre alt for å holde dette umulig med propaganda? Blir litt oppgitt når folk ser de store linjer i noe som kan komme helt ut av kontroll med hjemmelaget medisin. Man kan nok ta ut virkestoffene i hasj og bruke de i medisin om de er så supre. Anonymous poster hash: 21f45...4c8
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2014 #80 Skrevet 26. mars 2014 Jeg er pro legalisering av medisinsk marihuana med lavt THC innhold. Ved bruk av inhalator er dette et medikament med en rekke positive helseeffekter, og i flere tilfeller et preparat med langt færre bivirkninger enn tradisjonell medisin. Tror du virkelig at hvis det var så enkelt at en plante kunne erstatte piller så ville "legemiddelindustrien" gjøre alt for å holde dette umulig med propaganda? Blir litt oppgitt når folk ser de store linjer i noe som kan komme helt ut av kontroll med hjemmelaget medisin. Man kan nok ta ut virkestoffene i hasj og bruke de i medisin om de er så supre. Anonymous poster hash: 21f45...4c8 Selvfølgelig ønsker ikke legemiddelindustrien å legalisere marihuana. De tenker jo på sin egen profitt, og driver enormt med lobbyvirksomhet. Ta for deg Felleskatalogen og les hvilke bivirkninger ulike legemidler (gjerne narkotiske) har. Hvordan ville medisinsk marihuana på resept komme ut av kontroll, mener du? Anonymous poster hash: 50e8c...dab
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2014 #81 Skrevet 26. mars 2014 Orker dessverre ikke skrive min "livshistorie" her nå i kveld, med to eksmenn som begge var rusmisbrukere... Og hvor begge to startet med å røyke hasj i tenårene... Den ene, far til mine barn, er dessverre død i dag...pga misbruk ja...ikke hasj alene selvfølgelig, men med alt som følger med i ettertid, for veldig mange.... Legger til to linker. Den ene er skrevet av "Hank von Helvete", da han var på en av sine avrusningsklinikker.. Trist historie, men verdt å lese!! http://www.kjentfolk.no/bloggere/en-jente-uten-reservasjonsrett-en-sann-historie/ http://www.an.no/nyheter/article7254358.ece Anonymous poster hash: a0ad6...666
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2014 #82 Skrevet 26. mars 2014 Det er underlig at så mange tror at cannabis ikke er skadelig. Det er jo bare å lese forskning om det, og se på hvor mange unge mennesker som er i psykiatrien pga marihuana. Marihuana kan trigge latente psykiske sykdommer. Dette er vel dokumentert. Jeg synes det er en klar link mellom å forsvare marihuanabruk og det å velge å se bort fra forskning. Det er umulig å argumentere mot folk som nekter å forholde seg til fakta. Ja, for noen går det helt bra å røyke en rev, for andre går det skikkelig dårlig etter en stund. Og hvorfor hele tiden dra inn alkohol i diskusjonen? Cannabis er ikke farlig, for alkohol er farligere. Dette er omtrent like intelligent som å si at tigere ikke er farlige fordi løver er enda farligere... Anonymous poster hash: e19e3...cfd Jeg synes det er veldig relevant og snakke om at et rusmiddel er farligere enn et annet! Jeg mener alle, også ungdom, bør få en sakelig og riktig informasjon når det gjelder rusmidler, og selvfølgelig skal man lære om hva forskningen sier. Forskningen sier at enkelte av de som bruker/misbruker cannabis kan utvikler psykoser. Men man vet ikke om det er cannabisbruken som øker risikoen, eller om det er mennesker med psykoserisoko som har lettere for å ruse seg. Som jeg har sagt tidligere, i prinsippet kan all rus være farlig, og flere rusmidler er farlige selv om man ikke er storforbrukere av de. Alkohol gjør enorme skader både når det gjelder helse, folks psyke, på familier og samfunnet ellers. Alkohol fører til betydelig mere vold i samfunnet. Forskning i mange land viser at en høy andel av drap og mishandling har foregått i forbindelse med alkoholforbruk. I de nordiske land er denne andelen særlig høy. Mange norske undersøkelser viser at mellom 70 og 80 prosent av oppdagede voldsepisoder har skjedd i forbindelse med at enten voldsutøveren eller offeret eller begge har konsumert alkohol. Hadde cannabis vært like utbredt som alkohol, ville det selvfølgelig også gitt oss store problemer, men jeg tror alle eksperter på rusmidler er enige i at det ikke ville få så store samfunnsmessige skader som alkoholen gir oss nå. Du synes kanskje dette blir som å sammenligne pest og kolera, men det er tullete å nekte for at rusmidler er forskjellige... Se til USA, der er cannabis mer utbredt enn her, og vold og ulykker er gjerne pga cannabis. De har forøvrig funnet ut nå at cannabis utløser psykoser og ikke motsatt. http://www.psychiatrictimes.com/schizophrenia/cannabis-psychosis-link Anonymous poster hash: 5e21e...7ae
Trimsi Skrevet 27. mars 2014 #83 Skrevet 27. mars 2014 Det er underlig at så mange tror at cannabis ikke er skadelig. Det er jo bare å lese forskning om det, og se på hvor mange unge mennesker som er i psykiatrien pga marihuana. Marihuana kan trigge latente psykiske sykdommer. Dette er vel dokumentert. Jeg synes det er en klar link mellom å forsvare marihuanabruk og det å velge å se bort fra forskning. Det er umulig å argumentere mot folk som nekter å forholde seg til fakta. Ja, for noen går det helt bra å røyke en rev, for andre går det skikkelig dårlig etter en stund. Og hvorfor hele tiden dra inn alkohol i diskusjonen? Cannabis er ikke farlig, for alkohol er farligere. Dette er omtrent like intelligent som å si at tigere ikke er farlige fordi løver er enda farligere... Anonymous poster hash: e19e3...cfd Jeg synes det er veldig relevant og snakke om at et rusmiddel er farligere enn et annet! Jeg mener alle, også ungdom, bør få en sakelig og riktig informasjon når det gjelder rusmidler, og selvfølgelig skal man lære om hva forskningen sier. Forskningen sier at enkelte av de som bruker/misbruker cannabis kan utvikler psykoser. Men man vet ikke om det er cannabisbruken som øker risikoen, eller om det er mennesker med psykoserisoko som har lettere for å ruse seg. Som jeg har sagt tidligere, i prinsippet kan all rus være farlig, og flere rusmidler er farlige selv om man ikke er storforbrukere av de. Alkohol gjør enorme skader både når det gjelder helse, folks psyke, på familier og samfunnet ellers. Alkohol fører til betydelig mere vold i samfunnet. Forskning i mange land viser at en høy andel av drap og mishandling har foregått i forbindelse med alkoholforbruk. I de nordiske land er denne andelen særlig høy. Mange norske undersøkelser viser at mellom 70 og 80 prosent av oppdagede voldsepisoder har skjedd i forbindelse med at enten voldsutøveren eller offeret eller begge har konsumert alkohol. Hadde cannabis vært like utbredt som alkohol, ville det selvfølgelig også gitt oss store problemer, men jeg tror alle eksperter på rusmidler er enige i at det ikke ville få så store samfunnsmessige skader som alkoholen gir oss nå. Du synes kanskje dette blir som å sammenligne pest og kolera, men det er tullete å nekte for at rusmidler er forskjellige... Alkohol har en lang tradisjon og normal bruk er i sosiale lag som anses som positivt for alle aldre. Hasj er noe man forbinder med rotløs ungdom. Må si at å se hvordan dere som er for å ta seg en blås jobber seriøst for å få hasj til å fremstå som vellykket kultur er lærerikt. Hvem er pr. rådgiverne deres? Anonymous poster hash: 21f45...4c8 Hehe, jeg tar meg IKKE en blås av hverken nikotin eller cannabis, og drikker ekstremt sjeldent, altfor sjeldent egentlig... Hasj er ikke noe "rotløs" ungdom driver med lenger, det har dessverre blitt veldig vanlig i de fleste miljøer, også blant studenter og helt ordinær, vanlig ungdom. Det er bare å lese rapporter, undersøkelser og atrtikkeler om dette de siste årene. Jeg synes ikke dette er ok i det hele tatt, på samme måte som jeg synes alkoholbruken i samfunnet er er alt for stort... Jeg er veldig i tvil om legalisering av cannabis er riktig, noe taler for, og noe taler i mot. Her er en artikkel om at det er nyttesløst om vi skal lyve og late som ovenfor ungdom når det gjelder cannabis, de finner ut av dette helt av seg selv. http://www.bt.no/meninger/kronikk/Skremselspropaganda-om-cannabis-3076126.html Sakelig informasjon og annen forebyggende virksomhet i skolen og gode verdier fra hjemmet, er først og fremst det man kan stille opp med når det gjelder å hindre misbruk av cannabis. Politiet kan drive oppsøkende arbeid og siden dette er ulovlig, jakte på smuglere og langere. Det å sette ungdom i fengsel og kriminalisere dem, fører dessverre ofte bare til at de komer skjevt ut, de har lettere for å falle utenfor samfunnet og havne i feil miljøer. Men hovedproblemet er at noen mennesker har anlegg for å bli misbrukere. En kombinasjon av gener, tøffe hendelser i livet og dårlig miljø, gjør at noen faller utenom, fikser ikke tilværelsen og finner trøst i rusmidler. Da er det neste tilfeldig hva rusmiddelet blir, det kan være alkohol eller piller, hasj eller heroin... Det er langt fra bare tilgjengelighet av et rusmiddel som skaper misbrukere.
Trimsi Skrevet 27. mars 2014 #84 Skrevet 27. mars 2014 Det er underlig at så mange tror at cannabis ikke er skadelig. Det er jo bare å lese forskning om det, og se på hvor mange unge mennesker som er i psykiatrien pga marihuana. Marihuana kan trigge latente psykiske sykdommer. Dette er vel dokumentert. Jeg synes det er en klar link mellom å forsvare marihuanabruk og det å velge å se bort fra forskning. Det er umulig å argumentere mot folk som nekter å forholde seg til fakta. Ja, for noen går det helt bra å røyke en rev, for andre går det skikkelig dårlig etter en stund. Og hvorfor hele tiden dra inn alkohol i diskusjonen? Cannabis er ikke farlig, for alkohol er farligere. Dette er omtrent like intelligent som å si at tigere ikke er farlige fordi løver er enda farligere... Anonymous poster hash: e19e3...cfd Jeg synes det er veldig relevant og snakke om at et rusmiddel er farligere enn et annet! Jeg mener alle, også ungdom, bør få en sakelig og riktig informasjon når det gjelder rusmidler, og selvfølgelig skal man lære om hva forskningen sier. Forskningen sier at enkelte av de som bruker/misbruker cannabis kan utvikler psykoser. Men man vet ikke om det er cannabisbruken som øker risikoen, eller om det er mennesker med psykoserisoko som har lettere for å ruse seg. Som jeg har sagt tidligere, i prinsippet kan all rus være farlig, og flere rusmidler er farlige selv om man ikke er storforbrukere av de. Alkohol gjør enorme skader både når det gjelder helse, folks psyke, på familier og samfunnet ellers. Alkohol fører til betydelig mere vold i samfunnet. Forskning i mange land viser at en høy andel av drap og mishandling har foregått i forbindelse med alkoholforbruk. I de nordiske land er denne andelen særlig høy. Mange norske undersøkelser viser at mellom 70 og 80 prosent av oppdagede voldsepisoder har skjedd i forbindelse med at enten voldsutøveren eller offeret eller begge har konsumert alkohol. Hadde cannabis vært like utbredt som alkohol, ville det selvfølgelig også gitt oss store problemer, men jeg tror alle eksperter på rusmidler er enige i at det ikke ville få så store samfunnsmessige skader som alkoholen gir oss nå. Du synes kanskje dette blir som å sammenligne pest og kolera, men det er tullete å nekte for at rusmidler er forskjellige... Se til USA, der er cannabis mer utbredt enn her, og vold og ulykker er gjerne pga cannabis. De har forøvrig funnet ut nå at cannabis utløser psykoser og ikke motsatt. http://www.psychiatrictimes.com/schizophrenia/cannabis-psychosis-link Anonymous poster hash: 5e21e...7ae Her står det ikke noe om at man har funnet beviser for dette. Hvis du leser hele artikkelen står det hele tide "may". Cannabis use may trigger the onset of psychosis in vulnerable individuals in whom a psychotic disorder otherwise may not have developed. Konkusjonen er denne: The evidence suggests that cannabis is associated with an increased risk of psychosis when it is used frequently. Whether cannabis can trigger a primary psychotic disorder that would not have otherwise occurred is unclear. However, in most individuals who use cannabis, psychosis does not develop, which suggests that the increased risk must be related to other vulnerability factors (genetics, frequency, or age of onset of cannabis misuse). Det har blitt gjort veldig mye forskning på cannabis over mange år. Denne undersøkelesn viser ikke så mye nytt, men den fokuserer på at unge mennesker er mer sårbare mot cannabis enn voksne. Slik er det også med alle andre rusmidler. Det er forsket mye på dette, alt fra bruk av koffein til nikotin, alkohol og heroin. Alle typer rusmidler påvirker hjernen på en eller annen måte, og det påvirker unge mest. Det beste er selvfølgelig, å holde seg unna.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #85 Skrevet 27. mars 2014 Det er underlig at så mange tror at cannabis ikke er skadelig. Det er jo bare å lese forskning om det, og se på hvor mange unge mennesker som er i psykiatrien pga marihuana. Marihuana kan trigge latente psykiske sykdommer. Dette er vel dokumentert. Jeg synes det er en klar link mellom å forsvare marihuanabruk og det å velge å se bort fra forskning. Det er umulig å argumentere mot folk som nekter å forholde seg til fakta. Ja, for noen går det helt bra å røyke en rev, for andre går det skikkelig dårlig etter en stund. Og hvorfor hele tiden dra inn alkohol i diskusjonen? Cannabis er ikke farlig, for alkohol er farligere. Dette er omtrent like intelligent som å si at tigere ikke er farlige fordi løver er enda farligere... Anonymous poster hash: e19e3...cfd Jeg synes det er veldig relevant og snakke om at et rusmiddel er farligere enn et annet! Jeg mener alle, også ungdom, bør få en sakelig og riktig informasjon når det gjelder rusmidler, og selvfølgelig skal man lære om hva forskningen sier.Forskningen sier at enkelte av de som bruker/misbruker cannabis kan utvikler psykoser. Men man vet ikke om det er cannabisbruken som øker risikoen, eller om det er mennesker med psykoserisoko som har lettere for å ruse seg. Som jeg har sagt tidligere, i prinsippet kan all rus være farlig, og flere rusmidler er farlige selv om man ikke er storforbrukere av de. Alkohol gjør enorme skader både når det gjelder helse, folks psyke, på familier og samfunnet ellers. Alkohol fører til betydelig mere vold i samfunnet. Forskning i mange land viser at en høy andel av drap og mishandling har foregått i forbindelse med alkoholforbruk. I de nordiske land er denne andelen særlig høy. Mange norske undersøkelser viser at mellom 70 og 80 prosent av oppdagede voldsepisoder har skjedd i forbindelse med at enten voldsutøveren eller offeret eller begge har konsumert alkohol. Hadde cannabis vært like utbredt som alkohol, ville det selvfølgelig også gitt oss store problemer, men jeg tror alle eksperter på rusmidler er enige i at det ikke ville få så store samfunnsmessige skader som alkoholen gir oss nå. Du synes kanskje dette blir som å sammenligne pest og kolera, men det er tullete å nekte for at rusmidler er forskjellige... Se til USA, der er cannabis mer utbredt enn her, og vold og ulykker er gjerne pga cannabis. De har forøvrig funnet ut nå at cannabis utløser psykoser og ikke motsatt. http://www.psychiatrictimes.com/schizophrenia/cannabis-psychosis-link Anonymous poster hash: 5e21e...7ae Her står det ikke noe om at man har funnet beviser for dette. Hvis du leser hele artikkelen står det hele tide "may". Cannabis use may trigger the onset of psychosis in vulnerable individuals in whom a psychotic disorder otherwise may not have developed. Konkusjonen er denne: The evidence suggests that cannabis is associated with an increased risk of psychosis when it is used frequently. Whether cannabis can trigger a primary psychotic disorder that would not have otherwise occurred is unclear. However, in most individuals who use cannabis, psychosis does not develop, which suggests that the increased risk must be related to other vulnerability factors (genetics, frequency, or age of onset of cannabis misuse). Det har blitt gjort veldig mye forskning på cannabis over mange år. Denne undersøkelesn viser ikke så mye nytt, men den fokuserer på at unge mennesker er mer sårbare mot cannabis enn voksne. Slik er det også med alle andre rusmidler. Det er forsket mye på dette, alt fra bruk av koffein til nikotin, alkohol og heroin. Alle typer rusmidler påvirker hjernen på en eller annen måte, og det påvirker unge mest. Det beste er selvfølgelig, å holde seg unna. Er det ikke helst når cannabis blir brukt i kombinasjon med alkohol det (muligens) er fare for psykose? Anonymous poster hash: 50e8c...dab
Trimsi Skrevet 27. mars 2014 #86 Skrevet 27. mars 2014 Det er underlig at så mange tror at cannabis ikke er skadelig. Det er jo bare å lese forskning om det, og se på hvor mange unge mennesker som er i psykiatrien pga marihuana. Marihuana kan trigge latente psykiske sykdommer. Dette er vel dokumentert. Jeg synes det er en klar link mellom å forsvare marihuanabruk og det å velge å se bort fra forskning. Det er umulig å argumentere mot folk som nekter å forholde seg til fakta. Ja, for noen går det helt bra å røyke en rev, for andre går det skikkelig dårlig etter en stund. Og hvorfor hele tiden dra inn alkohol i diskusjonen? Cannabis er ikke farlig, for alkohol er farligere. Dette er omtrent like intelligent som å si at tigere ikke er farlige fordi løver er enda farligere... Anonymous poster hash: e19e3...cfd Jeg synes det er veldig relevant og snakke om at et rusmiddel er farligere enn et annet! Jeg mener alle, også ungdom, bør få en sakelig og riktig informasjon når det gjelder rusmidler, og selvfølgelig skal man lære om hva forskningen sier.Forskningen sier at enkelte av de som bruker/misbruker cannabis kan utvikler psykoser. Men man vet ikke om det er cannabisbruken som øker risikoen, eller om det er mennesker med psykoserisoko som har lettere for å ruse seg. Som jeg har sagt tidligere, i prinsippet kan all rus være farlig, og flere rusmidler er farlige selv om man ikke er storforbrukere av de. Alkohol gjør enorme skader både når det gjelder helse, folks psyke, på familier og samfunnet ellers. Alkohol fører til betydelig mere vold i samfunnet. Forskning i mange land viser at en høy andel av drap og mishandling har foregått i forbindelse med alkoholforbruk. I de nordiske land er denne andelen særlig høy. Mange norske undersøkelser viser at mellom 70 og 80 prosent av oppdagede voldsepisoder har skjedd i forbindelse med at enten voldsutøveren eller offeret eller begge har konsumert alkohol. Hadde cannabis vært like utbredt som alkohol, ville det selvfølgelig også gitt oss store problemer, men jeg tror alle eksperter på rusmidler er enige i at det ikke ville få så store samfunnsmessige skader som alkoholen gir oss nå. Du synes kanskje dette blir som å sammenligne pest og kolera, men det er tullete å nekte for at rusmidler er forskjellige... Se til USA, der er cannabis mer utbredt enn her, og vold og ulykker er gjerne pga cannabis. De har forøvrig funnet ut nå at cannabis utløser psykoser og ikke motsatt. http://www.psychiatrictimes.com/schizophrenia/cannabis-psychosis-link Anonymous poster hash: 5e21e...7ae Her står det ikke noe om at man har funnet beviser for dette. Hvis du leser hele artikkelen står det hele tide "may". Cannabis use may trigger the onset of psychosis in vulnerable individuals in whom a psychotic disorder otherwise may not have developed. Konkusjonen er denne: The evidence suggests that cannabis is associated with an increased risk of psychosis when it is used frequently. Whether cannabis can trigger a primary psychotic disorder that would not have otherwise occurred is unclear. However, in most individuals who use cannabis, psychosis does not develop, which suggests that the increased risk must be related to other vulnerability factors (genetics, frequency, or age of onset of cannabis misuse). Det har blitt gjort veldig mye forskning på cannabis over mange år. Denne undersøkelesn viser ikke så mye nytt, men den fokuserer på at unge mennesker er mer sårbare mot cannabis enn voksne. Slik er det også med alle andre rusmidler. Det er forsket mye på dette, alt fra bruk av koffein til nikotin, alkohol og heroin. Alle typer rusmidler påvirker hjernen på en eller annen måte, og det påvirker unge mest. Det beste er selvfølgelig, å holde seg unna. Er det ikke helst når cannabis blir brukt i kombinasjon med alkohol det (muligens) er fare for psykose? Anonymous poster hash: 50e8c...dab Jo det virker jo sannsynlig at en kombinasjon er verre enn hver for seg. Det er jo de psykoaktive rusmidlene som eventuelt kan trigge psykoser, slik som alkohol, cannabis og amfetamin, og spesielt langvarig alkoholbruk er kjent for å forårsake psykoser http://sml.snl.no/alkoholpsykose Men det er også mye annet som kan forårsake psykoser. Mange forskjellige sykdommer, å ha vært utsatt for traumatiske hendelser, søvnmangel og til og med influensa....
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2014 #87 Skrevet 28. mars 2014 Tredobling av hasjpsykoser i Danmark... http://www.dagbladet.no/2014/03/28/nyheter/utenriks/rusmidler/hasj/psykose/32530049/ Anonymous poster hash: 34b6a...bb0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå