Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #1 Skrevet 25. mars 2014 Nå antar jeg at du klikket deg inn på denne tråden fordi du er motstander av marihuana, og da håper jeg du kan svare på følgende? Er det fordi marihuana er ulovlig du har noe imot det? Er det fordi "det lett fører til tyngre stoff"? Eller annet? Jeg har bitt meg merke i at det veldig ofte argumenteres med at det er "ulovlig", og da skal det liksom si seg selv. Hva hvis marihuana plutselig ble legalisert i Norge, ville du endret ditt syn på det da? Ville du meldt foreldre som helgerøyker til bv fordi marihuana er ulovlig? Vi har noen venner som bor i utlandet (ikke Nederland) og der har de litt annet syn på dette enn vi har her. Jeg merker at vennekretsen her hjemme dømmer våre liberale venner i utlandet, og spesielt ble dette merkbart da venneparet fortalte at de heller foretrekker å røyke i helgene, fremfor å drikke alkohol. Jeg har problemer med å se at våre røykende venner er noe verre enn de som drikker,...det er ikke de røykende som oppfører seg verst i løpet av kvelden. Er nordmenn generelt dømmende ovenfor marihuana pga forbudet vi har her i landet? Anonymous poster hash: 85fda...5f0
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #2 Skrevet 25. mars 2014 Er i mot rus generelt fordi: det er helseskadelig dyrt Man mister kontrollen Kan lett føre til at man trenger sterkere stoffer Man gjør dumme ting når man er ruset man ofte er et svakt menneske som trenger en flukt/må manne seg opp etc Jeg syntes det er bedre å være rusa på livet. Anonymous poster hash: 4d501...2b0
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #3 Skrevet 25. mars 2014 Jeg elsker å ta meg et trekk. Eller. Jeg elsket det før. Gjerne på kvelden før jeg la meg. Men likevel. Syntes jeg ikke det er verdt det å pådra seg ulovelige stoffer inn i hus eller et barns omgivelser. Jeg kan ærlig innrømme at hadde det vært lovlig ville vi sett mye mere latskap og likegyldighet og flomm av tyngre stoffer. Jeg er i mot fordi det er ikke bra for dem rundt den som røyker. Alkohol burde også hatt en kvote eller begrensing. Anonymous poster hash: 939b8...0b1
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #4 Skrevet 25. mars 2014 Er i mot rus generelt fordi: det er helseskadelig dyrt Man mister kontrollen Kan lett føre til at man trenger sterkere stoffer Man gjør dumme ting når man er ruset man ofte er et svakt menneske som trenger en flukt/må manne seg opp etc Jeg syntes det er bedre å være rusa på livet. Anonymous poster hash: 4d501...2b0 Enig i mye av det du skriver, og spesielt det siste! :-) HI Anonymous poster hash: 85fda...5f0
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #5 Skrevet 25. mars 2014 Fordi en fort blir ødelagt i hodet. Paranoid, dyp depresjon, sterkt avhengighetsskapende.. Jeg kan ikke forstå at noen kan leve normale oppegående liv, og samtidig røyke hasj. Da må de isåfall tåle det svært bra, men det er nok laangt ifra de fleste som gjør det. Så ser absolutt ingen grunn til å legalisere det, selv om det skulle være et fåtall som klarer å leve normalt med dette dopet. Blir trist bare av tanken på det, da det ødela mye av mine ungdomsår. Tok aldri noe annet en hasj, og aldri store mengder, men ble totalt fucka av det. Langt ifra så uskyldig som du tror det er!! Anonymous poster hash: bf7b1...f4e
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #6 Skrevet 25. mars 2014 Fordi jeg har vokst opp med folk rundt meg som brukte det. Ja, det er riktig som de som er forkjempere for hasj sier, de som ruser seg blir rolige når de er rusa. Det er når de ikke er rusa som de er vanskelige. Gretne, lett irritable, i verste fall voldelige fordi man, som barn, ikke er helt 100% musestille. Nei, ikke alle som bruker det bruker tyngre greier. Men som sagt, det er nok med det så blir folk ødelagte over årene. Ja, det finnes sikkert noen som klarer det helt fint. Det finnes de som kan sniffe tåregass uten å bli påvriket også. Men det betyr ikke at tåregass er en god parfyme. Og for ordens skyld, før det kommer på bordet: ja, alkohol fører også med seg mye dritt. Men at den ene er ille gjør ikke den andre bedre. Anonymous poster hash: 9dc3d...f3f
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #7 Skrevet 25. mars 2014 Fordi det øker sjansen for schizofreni ganske drastisk. Schizofreni er uhelbredelig (og medisinering kan gjøre deg sløv) Det øker også sjansen for andre psykiske sykdommer. Anonymous poster hash: 5e21e...7ae
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #8 Skrevet 25. mars 2014 Jeg har sett hva det kan gjøre med folk. Psykoser og verre ting. Du snakker om inngang til tyngre ting - vit det at de fleste med rusproblemer starter med alkohol, som er lovlig. Så går de til marihuana(eller oftest hasformen av det, lær deg at der er mange typer her). Og om marihuana var lovlig, hva så? Er veien til kokain og amfetamin kortere da? Og ja, alkohol bude også være forbudt, men er enklere å lage og har lang tradisjon. Men inngangsporten er å like rusvirkningen, ikke hva stoffet heter eller er. Og den som ruser seg, blir lei av virkningen av et stoff og da trengs noe sterkere. DET er veien inn i rushelvetet. Ikke hva som er lovlig eller ikke. Jeg vet altfor godt hva jeg snakker om, når jeg ser sprøytemerkene på min sønns armer.......... Anonymous poster hash: 26528...a66
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #9 Skrevet 25. mars 2014 Min slektning kjenner oss knapt igjen fordi han er høy stort sett hele tiden. Det er tragisk. Han klarer ikke å fungere i samfunnet. Derfor synes jeg marihuana er noe forbanna dritt. Anonymous poster hash: 84eab...e97
Trimsi Skrevet 25. mars 2014 #10 Skrevet 25. mars 2014 (endret) Er i mot rus generelt fordi: det er helseskadelig dyrt Man mister kontrollen Kan lett føre til at man trenger sterkere stoffer Man gjør dumme ting når man er ruset man ofte er et svakt menneske som trenger en flukt/må manne seg opp etc Jeg syntes det er bedre å være rusa på livet. Anonymous poster hash: 4d501...2b0 Jeg er egentlig ganske enig i det du skriver, men i tillegg er jo mariujana ulovlig. Rent prinsipiellt og rent logisk, burde jo alkohol være ulovlig også, i hvertfall sprit... Men Av alle rusmidler så er vel mariujana et av de minst farlige Det at det er ulovlig skaper en stor illegal industri, som igjen fører med seg vold, svarte penger, setter brukere i fengsel og kriminaliserer de. Mariujana er i motsetning til alkohol et "fredelig" rusmiddel, og selv om jeg ikke har så mye erfaring, har all min observasjon og eget bruk, vist at man hverken blir voldelig eller veldig utenfor seg selv... Jeg tror hovedgrunnen til at noen begynner med hardere stoffer etter å ha brukt mariujana er fordi det er et ulovlig stoff. Man gjør noe ulovlig når man kjøper eller er i besittelse eller bruker det, og man kommer kanskje inn i et miljø som driver med annen kriminalitet, og dessuten selger hardere stoffer. Hvis alkohol hadde vært ulovlig, hadde nok det samme vært tilfelle der. Grunnene til at man bruker harde stoffer er jo delvis genetisk, at man har anlegg for å bli misbruker, at man har havnet i et dårlig miljø og at man sliter med så store problemer (smerte, depresjon, tøff barndom etc.) at man ønsker å flykte fra livet. Selvfølgelig kan man gjøre dumme ting når man er ruset. Jeg tror ikke man er et svakt menneke fordi man bruker marijuana eller drikker vin. Men man liker rusen og kanskje følelsen av å være avslappet, og å være i godt humør sammen med venner. Alle rusmidler kan i prinsippet føre med seg vold, ødelagte familier, destruktiv adferd og helseskade. Men av alle rusmidler er nok mariujana og "svakere alkohol", de beste alternativene. Livet er desidert det beste rusmiddelet Endret 25. mars 2014 av Trimsi
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #11 Skrevet 25. mars 2014 Er i mot rus generelt fordi: det er helseskadelig dyrt Man mister kontrollen Kan lett føre til at man trenger sterkere stoffer Man gjør dumme ting når man er ruset man ofte er et svakt menneske som trenger en flukt/må manne seg opp etc Jeg syntes det er bedre å være rusa på livet. Anonymous poster hash: 4d501...2b0 Jeg er egentlig ganske enig i det du skriver, men i tillegg er jo mariujana ulovlig. Rent prinsipiellt og rent logisk, burde jo alkohol være ulovlig også, i hvertfall sprit... Men Av alle rusmidler så er vel mariujana et av de minst farlige Det at det er ulovlig skaper en stor illegal industri, som igjen fører med seg vold, svarte penger, setter brukere i fengsel og kriminaliserer de. Mariujana er i motsetning til alkohol et "fredelig" rusmiddel, og selv om jeg ikke har så mye erfaring, har all min observasjon og eget bruk, vist at man hverken blir voldelig eller veldig utenfor seg selv... Jeg tror hovedgrunnen til at noen begynner med hardere stoffer etter å ha brukt mariujana er fordi det er et ulovlig stoff. Man gjør noe ulovlig når man kjøper eller er i besittelse eller bruker det, og man kommer kanskje inn i et miljø som driver med annen kriminalitet, og dessuten selger hardere stoffer. Hvis alkohol hadde vært ulovlig, hadde nok det samme vært tilfelle der. Grunnene til at man bruker harde stoffer er jo delvis genetisk, at man har anlegg for å bli misbruker, at man har havnet i et dårlig miljø og at man sliter med så store problemer (smerte, depresjon, tøff barndom etc.) at man ønsker å flykte fra livet. Selvfølgelig kan man gjøre dumme ting når man er ruset. Jeg tror ikke man er et svakt menneke fordi man bruker marijuana eller drikker vin. Men man liker rusen og kanskje følelsen av å være avslappet, og å være i godt humør sammen med venner. Alle rusmidler kan i prinsippet føre med seg vold, ødelagte familier, destruktiv adferd og helseskade. Men av alle rusmidler er nok mariujana og "svakere alkohol", de beste alternativene Når man ser hva det fører med seg, så er det ikke så mildt som du vil ha det til, likevel...... Anonymous poster hash: 26528...a66
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #12 Skrevet 25. mars 2014 Det begynte med hasj... Mor ble svakere psykisk, hasjen virket ikke lengre. Menn kom inn og ut, gav mor sterkere, og tvang meg til å røyke. Jeg var 5. Ikke før jeg var tolv kom barnevernet. Misliker hasjlukta så sterkt, det bringer veldig vonde minner om år i misbruk. Alkohol var også ille, men kan godt ta meg et glass vin. Sprit er no-no... Anonymous poster hash: 274c3...d7d
Voilà Skrevet 25. mars 2014 #13 Skrevet 25. mars 2014 Jeg har sett bieffekten av denne bruken, og bare det i seg selv synes jeg er en bedre grunn til å mislike det, enn at det er ulovlig.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #14 Skrevet 25. mars 2014 Jeg har sett hva det kan gjøre med folk. Psykoser og verre ting. Du snakker om inngang til tyngre ting - vit det at de fleste med rusproblemer starter med alkohol, som er lovlig. Så går de til marihuana(eller oftest hasformen av det, lær deg at der er mange typer her). Og om marihuana var lovlig, hva så? Er veien til kokain og amfetamin kortere da? Og ja, alkohol bude også være forbudt, men er enklere å lage og har lang tradisjon. Men inngangsporten er å like rusvirkningen, ikke hva stoffet heter eller er. Og den som ruser seg, blir lei av virkningen av et stoff og da trengs noe sterkere. DET er veien inn i rushelvetet. Ikke hva som er lovlig eller ikke. Jeg vet altfor godt hva jeg snakker om, når jeg ser sprøytemerkene på min sønns armer.......... Anonymous poster hash: 26528...a66 Takk for tilbakemeldingen ang forskjellige typer, jeg ser nå at jeg skrev marihuana, når jeg egentlig skulle skrive cannabis. (Det er marihuana våre venner røyker der de bor. Vil tippe på hasj de gangene de røyker i Norge, pga tilgjengelighet) "Veien fra cannabis til tyngre stoffer" er et typisk argument her inne og blant mine venner som snakker nedsettende om det venneparet som bor i utlandet. Jeg er enig med deg her ang at det i såfall burde vært fra "alkohol til tyngre stoffer". Takk til alle dere som svarer! :-) HI Anonymous poster hash: 85fda...5f0
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #15 Skrevet 25. mars 2014 Det begynte med hasj... Mor ble svakere psykisk, hasjen virket ikke lengre. Menn kom inn og ut, gav mor sterkere, og tvang meg til å røyke. Jeg var 5. Ikke før jeg var tolv kom barnevernet. Misliker hasjlukta så sterkt, det bringer veldig vonde minner om år i misbruk. Alkohol var også ille, men kan godt ta meg et glass vin. Sprit er no-no... Anonymous poster hash: 274c3...d7d Håper det går bra med deg idag! Klem Anonymous poster hash: 85fda...5f0
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #16 Skrevet 25. mars 2014 Grunnen til at folk argumenterer med "veien videre ...." blabla.. er jo fordi det stemmer! Vet dere om noen narkomane som gikk rett fra å ta seg en fest med alkohol en gang innimellom til å gå rett til og sette heroinsprøyta? Eller har det som regel vært en naturlig vei som ledet dit? Personlig er jeg imot alt av narkotika, og gidder ikke henge med narkomane (og da mener jeg også hasjrøykere). Jeg er en av dem som forlater stedet om noen drar fram hasj eller kokain. Jeg er egentlig en ganske tolerant person, men folk som frivillig velger å være nærkis, beklager, men det klarer jeg ikke å respektere Anonymous poster hash: 08dd1...26c
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #17 Skrevet 25. mars 2014 Rus er sjelden en god ting. I tillegg er cannabis ulovlig, sløvende, svært skadelig for lungene og meget kreftfremkallende når den røykes. http://www.dagensmedisin.no/nyheter/hasj-oker-kreftfaren-mer-enn-tobakk/ http://nhi.no/livsstil/livsstil/narkotiske-stoffer/cannabis-gir-lungesykdom-25345.html Anonymous poster hash: 54824...053
Elsker livet Skrevet 25. mars 2014 #18 Skrevet 25. mars 2014 Fordi mine assosiasjoner til det er negative. Det er narkotika. Jeg har veldig liten kunnskap om de forskjellige ulovlige rusmidlene, så jeg er i grunnen ganske uvitende. I tillegg så er det som du sier fordi det er ulovlig, og jeg regner med det er ulovlig fordi det fører med seg mer negativt enn godt. Å ruse seg så man mister vanlige hemninger og dømmekraft er ikke bra, og det er jeg motstander av.
Trimsi Skrevet 25. mars 2014 #19 Skrevet 25. mars 2014 Er i mot rus generelt fordi: det er helseskadelig dyrt Man mister kontrollen Kan lett føre til at man trenger sterkere stoffer Man gjør dumme ting når man er ruset man ofte er et svakt menneske som trenger en flukt/må manne seg opp etc Jeg syntes det er bedre å være rusa på livet. Anonymous poster hash: 4d501...2b0 Jeg er egentlig ganske enig i det du skriver, men i tillegg er jo mariujana ulovlig. Rent prinsipiellt og rent logisk, burde jo alkohol være ulovlig også, i hvertfall sprit... Men Av alle rusmidler så er vel mariujana et av de minst farlige Det at det er ulovlig skaper en stor illegal industri, som igjen fører med seg vold, svarte penger, setter brukere i fengsel og kriminaliserer de. Mariujana er i motsetning til alkohol et "fredelig" rusmiddel, og selv om jeg ikke har så mye erfaring, har all min observasjon og eget bruk, vist at man hverken blir voldelig eller veldig utenfor seg selv... Jeg tror hovedgrunnen til at noen begynner med hardere stoffer etter å ha brukt mariujana er fordi det er et ulovlig stoff. Man gjør noe ulovlig når man kjøper eller er i besittelse eller bruker det, og man kommer kanskje inn i et miljø som driver med annen kriminalitet, og dessuten selger hardere stoffer. Hvis alkohol hadde vært ulovlig, hadde nok det samme vært tilfelle der. Grunnene til at man bruker harde stoffer er jo delvis genetisk, at man har anlegg for å bli misbruker, at man har havnet i et dårlig miljø og at man sliter med så store problemer (smerte, depresjon, tøff barndom etc.) at man ønsker å flykte fra livet. Selvfølgelig kan man gjøre dumme ting når man er ruset. Jeg tror ikke man er et svakt menneke fordi man bruker marijuana eller drikker vin. Men man liker rusen og kanskje følelsen av å være avslappet, og å være i godt humør sammen med venner. Alle rusmidler kan i prinsippet føre med seg vold, ødelagte familier, destruktiv adferd og helseskade. Men av alle rusmidler er nok mariujana og "svakere alkohol", de beste alternativene Når man ser hva det fører med seg, så er det ikke så mildt som du vil ha det til, likevel...... Anonymous poster hash: 26528...a66 All rus har et potensiale til å kunne føre til fordervelse og fa..skap. Det at det finnes rusmidler gjør at det dessverre også finnes misbruk av de. Men folk flest begynner ikke automatisk med "sterke stoffer" fordi de tar et glass vin eller røyker mariujana innimellom. Det er slik at alkohol fører med seg betydelig mere vold og aggressiv framferd enn cannabisbruk. På den annen side skal et stort forbruk av cannabis øke risikoen for vold. Men den "verste" siden av cannabisbruk er nok at man lettere kommer inn i en kriminell verden (siden cannabis er ulovlig), som igjen kan føre til fengsel, annen kriminalitet og kanskje også til utprøving av sterkere stoffer. http://www.forskning.no/artikler/2012/mai/322921
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #20 Skrevet 25. mars 2014 For det første: cannabis (marihuana og cannabis er det samme, hasj er hasj) hadde ikke vært et såkalt "gateway drug" hvis det ikke var for forbudet. Brukeren må oppsøke kriminelle miljøer for å få tak i det, og sannsynligheten for å bli tilbudt sterkere stoffer er stor. Dette er et problem som faller bort i det vi avkriminaliserer og legaliserer, slik at brukeren kan kjøpe cannabis uten å oppsøke et narkomiljø. Det er ingen annen legitim tilknytning mellom cannabis og tyngre stoffer. Man får ikke noe større behov for å ruse seg på sterkere stoffer av å røyke cannabis, det er like fjernt som å påstå at man får lyst til å skyte heroin fordi et par glass vin ikke gjør susen lengre. De fleste av dagens ungdom prøver og bruker cannabis, forbudet er farlig for unge, lettpåvirkelige mennesker som handler uten å tenke over konsekvensene. Igjen, det har ingenting med cannabisplanten eller dens rus å gjøre, det dreier seg kun om miljø. Mennesker som føler de "trenger" en sterkere rus har et behov for virkelighetsflukt som mest sannsynlig bunner i et underliggende psykologisk problem, disse menneskene er i veldig mindretall, og dersom logikken er at vi skal forby cannabis for å forhindre at enkelttilfeller ender opp som heroinmisbrukere, så må vi i samme slengen forby alkohol og nikotin. Man blir heller ingen "sosial taper" eller havner på NAV av å røyke cannabis. Jeez, skal vi diskutere, så får dere i det minste komme med argumenter som har LITT rot i realiteten. For det andre: Det er ikke påvist noen økning av schizofreni i land hvor cannabis er legalisert. Cannabis fører ikke til schizofreni eller psykoser for friske folk. Personer med disse lidelsene latent kan bli trigget av hva som helst, å legge skylden på cannabis er å ta ting veldig ut av sammenheng, for dette er ingen direkte konsekvens av å røyke cannabis. Det er ingen link mellom cannabis og depresjon, tvert imot blir cannabis brukt i behandling mot depresjon. Og grunnen til at cannabisbrukere får "noia" skyldes frykten for å bli tatt, altså enda et "problem" som frafaller idet cannabis blir avkriminalisert. For det tredje: Cannabis er bevist tryggere enn alkohol, og har ingen kjente langtidseffekter. Cannabis er ikke avhengighetsskapende - i motsetning til alkohol. Man kan ikke dø av overdose av cannabis - i motsetning til alkohol, som dreper mange tusen hvert år. Du blir ikke mer ruset og "borte" av å fyre en rev enn du gjør av å ta et par glass vin, så at man "mister kontrollen" er tull og vas. For det fjerde: Cannabis er en mirakelmedisin som hjelper mot så mange sykdommer og lidelser at det finnes knapt oversikt over det engang. Dere putter i dere kjemikalier, giftstoffer og det som verre er uten å nøle fordi det kalles "medisin", eller under argumentet "fordi det er lovlig" - SAMTIDIG som dere retter pekefingeren mot mennesker som benytter seg av et helt naturlig, helt rent og mer eller mindre ufarlig substans fordi de "ødelegger livene sine"!? Jeg er en mor, jeg er et sosialt fungerende og oppegående menneske, og når jeg har barnefri så liker jeg å sette meg til rette i sofakroken med en god film og fyre meg en rev i stedet for å gå ut og drikke meg sanseløst dritings. Kan noen fortelle meg hva som er så farlig og uforsvarlig med det? Anonymous poster hash: 3e5a8...896
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #21 Skrevet 25. mars 2014 Tenk heller på organisasjonene bak produksjonen av narkotika. Den er ikke pen... Anonymous poster hash: e927a...966
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #22 Skrevet 25. mars 2014 En av hovedgrunnene er at jeg jobber med heroinavhengige, metadonbrukere og subutexbrukere, og alle uten unntak har startet sin ruskarriere med cannabis. En annen faktor er at for endel mennesker er hasjrøyking triggeren som utløser psykiske lidelser. Å holde seg unna cannabis ser jeg bare fordeler med. Anonymous poster hash: 2ae0d...4da
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2014 #23 Skrevet 26. mars 2014 For det første: cannabis (marihuana og cannabis er det samme, hasj er hasj) hadde ikke vært et såkalt "gateway drug" hvis det ikke var for forbudet. Brukeren må oppsøke kriminelle miljøer for å få tak i det, og sannsynligheten for å bli tilbudt sterkere stoffer er stor. Dette er et problem som faller bort i det vi avkriminaliserer og legaliserer, slik at brukeren kan kjøpe cannabis uten å oppsøke et narkomiljø. Det er ingen annen legitim tilknytning mellom cannabis og tyngre stoffer. Man får ikke noe større behov for å ruse seg på sterkere stoffer av å røyke cannabis, det er like fjernt som å påstå at man får lyst til å skyte heroin fordi et par glass vin ikke gjør susen lengre. De fleste av dagens ungdom prøver og bruker cannabis, forbudet er farlig for unge, lettpåvirkelige mennesker som handler uten å tenke over konsekvensene. Igjen, det har ingenting med cannabisplanten eller dens rus å gjøre, det dreier seg kun om miljø. Mennesker som føler de "trenger" en sterkere rus har et behov for virkelighetsflukt som mest sannsynlig bunner i et underliggende psykologisk problem, disse menneskene er i veldig mindretall, og dersom logikken er at vi skal forby cannabis for å forhindre at enkelttilfeller ender opp som heroinmisbrukere, så må vi i samme slengen forby alkohol og nikotin. Man blir heller ingen "sosial taper" eller havner på NAV av å røyke cannabis. Jeez, skal vi diskutere, så får dere i det minste komme med argumenter som har LITT rot i realiteten. For det andre: Det er ikke påvist noen økning av schizofreni i land hvor cannabis er legalisert. Cannabis fører ikke til schizofreni eller psykoser for friske folk. Personer med disse lidelsene latent kan bli trigget av hva som helst, å legge skylden på cannabis er å ta ting veldig ut av sammenheng, for dette er ingen direkte konsekvens av å røyke cannabis. Det er ingen link mellom cannabis og depresjon, tvert imot blir cannabis brukt i behandling mot depresjon. Og grunnen til at cannabisbrukere får "noia" skyldes frykten for å bli tatt, altså enda et "problem" som frafaller idet cannabis blir avkriminalisert. For det tredje: Cannabis er bevist tryggere enn alkohol, og har ingen kjente langtidseffekter. Cannabis er ikke avhengighetsskapende - i motsetning til alkohol. Man kan ikke dø av overdose av cannabis - i motsetning til alkohol, som dreper mange tusen hvert år. Du blir ikke mer ruset og "borte" av å fyre en rev enn du gjør av å ta et par glass vin, så at man "mister kontrollen" er tull og vas. For det fjerde: Cannabis er en mirakelmedisin som hjelper mot så mange sykdommer og lidelser at det finnes knapt oversikt over det engang. Dere putter i dere kjemikalier, giftstoffer og det som verre er uten å nøle fordi det kalles "medisin", eller under argumentet "fordi det er lovlig" - SAMTIDIG som dere retter pekefingeren mot mennesker som benytter seg av et helt naturlig, helt rent og mer eller mindre ufarlig substans fordi de "ødelegger livene sine"!? Jeg er en mor, jeg er et sosialt fungerende og oppegående menneske, og når jeg har barnefri så liker jeg å sette meg til rette i sofakroken med en god film og fyre meg en rev i stedet for å gå ut og drikke meg sanseløst dritings. Kan noen fortelle meg hva som er så farlig og uforsvarlig med det? Anonymous poster hash: 3e5a8...896 Det er farlig og uforsvarlig fordi det er ulovlig, det er skadelig og du kan ende i en psykose hvor du tar livet av noen. Det skjedde med onkelen min. Han knivstakk og drepte en annen i en hasjrus han aldri kom ut av, og nå sitter han på psykiatrisk. ALLE har en viss risiko for å bli schizofren. Alle har en 1% sjanse, så kan du plusse på om du ble født om høsten, i en by, osv. DERFOR er det så skummelt og farlig, fordi INGEN kan forutse hvem det slår ut på. Du har et så forenklet syn på narkotika og sinnslidelser at jeg ikke engang vet hva jeg skal si... Du går imot alt som har blitt forsket på, og det er veldig typisk for folk som driver med hasj. Snakker jeg med mennesker som driver med heroin så vil de si at dette er et forferdelig stoff de ikke vil at noen andre skal begynne på, mens hasjhuer gjerne pusher dopet sitt på andre. Forkastelig er det, og veldig skadelig. (Og nei, jeg hverken drikker, røyker eller tar medisiner med mindre det er høyst nødvendig) Anonymous poster hash: 5e21e...7ae
anonymemammaen Skrevet 26. mars 2014 #24 Skrevet 26. mars 2014 Det begynte med hasj... Mor ble svakere psykisk, hasjen virket ikke lengre. Menn kom inn og ut, gav mor sterkere, og tvang meg til å røyke. Jeg var 5. Ikke før jeg var tolv kom barnevernet. Misliker hasjlukta så sterkt, det bringer veldig vonde minner om år i misbruk. Alkohol var også ille, men kan godt ta meg et glass vin. Sprit er no-no... Anonymous poster hash: 274c3...d7d Håper det går bra med deg idag! Klem Anonymous poster hash: 85fda...5f0 Sender deg en stor klem!
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2014 #25 Skrevet 26. mars 2014 Erfaringen jeg har med denne typen stoff er gjennom elevene mine. Jobber i en videregående skole... Det som vi ser her er at de som går over på sterkere saker har stort sett uten unntak vært innom cannabis først. I tillegg så merker vi bruken veldig godt på korttidshukommelse. Denne blir betraktelig redusert. Men, det som kan være like ille er at for disse elevene så er økonomien så som så. Så når de skal ha seg en joint og mangler penger, vil selgeren låne de det de treng. Dette får da elevene en begrenset tid på å betale tilbake. Problemet er bare at de har ikke penger da. Dermed blir de tvunget til å selge selv. Når de da har "gjort opp for seg" får ikke de gi seg. Da blir de truet med å bli tysta på og banka opp. Dermed havner de i den onde sirkelen. Har hatt elever hvor vi har fått til en ordning at over en 4-5 ukers periode har skrudd av mobil. Hatt noen til å kjøre seg til og fra skolen hver dag og ikke beveget seg utenfor hjemmet i det hele tatt. Da har de klart å kvitte seg med problemet. Gjelda har de så klart betalt først. Men, såpass lenge tar det før de gir opp og finner et annet offer. Anonymous poster hash: fc81a...796
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå