Gå til innhold

**Desemberbarna 2014**

Anbefalte innlegg

Gratulerer til dere som har kommet over den magiske grensen. Vi andre kommer etter veldig snart. 12 uker på lørdag.

I helga har jeg hatt et skikkelig oppheng i å vite hvilket kjønn jeg har i magen. Altså, ikke at jeg egentlig bryr meg så mye men er bare såååå nyskjerrig plutselig. Etter flere år med et ønske om barn så har jeg bare så inmari lyst til å vite så jeg kan kjøpe en liten ting eller gjøre klart rom. Blir litt smågal her.

Noen andre som har noe magefølelse?? Først hadde jeg jentefølelse, så kom guttefølelsen etter at alle tror jeg får gutt.  

Fortsetter under...

Ja, mye man skal henge seg oppi i løpet av en graviditet:)

Jeg har litt jente følelse, men bare fordi graviditeten denne gangen er så anderledes enn sist. Mannen tror det blir en gutt til. Praktisk med en gutt, da har vi masse klær. Kos med en jente for da har vi en av hver. 

Jeg har vel en liten hemmelig drøm om at gynokologen skal kunne se noe på onsdag (men er jo ekstremt tidlig da) Hun en godt voksen dame som har jobbet i svært mange år og er kjent for å kunne sine saker, har hørt om andre som har vært hos henne og sett kjønn i uke 12, så håpe håpe:)

Du kan jo bestille en ul da, i uke 14:) Vist du ikke holde ut å vente til ordinær:)

Tror jeg skal ha jente. Svangerskapet har så langt vært likt det forrige og det føles som jente. Samtidig: føler ikke tydelig at jeg er gravid, noen kjenner liksom at de er gravide med en eneste gang, ikke jeg. Er litt misunnelig. Ellers, har bommet på matfronten et par ganger, de deilige karbonadene på koldtbord i 40årsdag var hjort, gitt, og pølsene jeg spiste på 17. Mai var sånne italienske... Pokkern, nå har jeg glemt hva de heter.

Hehe :) Så jente følelser ute å går da altså. Dette er jo morro å se hva vi får, skal dere på ul før den ordinære? Mollabell: kan jo hende du er heldig å får vite. Selv skal jeg allerede om 16 dager. Hihi. Klarer ikke vente. Da er jeg 13+3, han er spesialist og tar inn i mellom uke 13-14 :) guuuud så spent!

På jobb. Måtte legge meg litt ned på gulvet i sted, var så kvalm. Lå der i rundt 5 min, før jeg reiste meg og gikk på do, hvor jeg spydde til den store gull medaljen. Deilig. Tror jeg rev opp noe i halsen, for på slutten kom det blod. ÆSJ!

Hater at vi er så underbemannet på jobb! Hadde det ikke vært for det, tror jeg terskelen for å be legen om gradert sykemelding hadde vært mye lavere. Nå får jeg jo bare dårlig samvittighet bare jeg tenker tanken. Veldig irriterende!

Håper i allefall at det blir bedre snart, dette er andre gangen jeg spyr, skjønner ikke hvorfor det blir verre nå når jeg er kommet så langt, 10 uker i dag.

Hei jenter :)

Ser vi er mange som skal på ultralyd denne uka. Vi skal også på onsdag og gru/gleder meg veldig. Det blir kommende pappas første møte med den lille spira.

Flere som er nervøse for at det ikke er liv eller annet som er galt? Kjenner fallhøyden blir stor om det ikke er i orden :/

Og er det flere som kan kjenne livmoren nå?

Når jeg ligger på ryggen med full blære ( kun da) så kjenner jeg en hard kul nederst på magen. Etter dobesøk er kulen forsvunnet :) fikk tidlig mage sist og i uke 11 var den der konstant :D

Ha en flott dag alle sammen...

Annonse

Ser vi er mange som skal på ultralyd denne uka. Vi skal også på onsdag og gru/gleder meg veldig. Det blir kommende pappas første møte med den lille spira.

Flere som er nervøse for at det ikke er liv eller annet som er galt? Kjenner fallhøyden blir stor om det ikke er i orden :/

Når jeg ligger på ryggen med full blære ( kun da) så kjenner jeg en hard kul nederst på magen. Etter dobesøk er kulen forsvunnet :) fikk tidlig mage sist og i uke 11 var den der konstant :D

Hei. Jeg kjenner på de samme følelsene som deg.. Er førstegangsgravid (10+5 i dag), og har hatt lite symptomer gjennom hele svangerskapet. Ømme og større pupper, trøtt og lite energi, men ingen kvalme! Skal på UL nå på lørdag, og selvom jeg aller mest gleder meg, så er det også en liten del av meg som er livredd for at det ikke er noe liv der lenger (så et bankende hjerte når jeg var 6+3)..

Kjæresten min synes jeg er tullete og at mener at vi ikke må sorgene på forskudd.. Men er ikke så lett.. :/

Nå er jeg egentlig allerede inne i 2. trimester fordi jeg er 12+3 :)

Jeg er fra Oslo, 29 år, termin 4.-6. desember (avhengig av hvordan man regner det ut :-D)

Gleder meg masse til å få min første, etter halvannet år med prøving fikk vi det til <3

Fødeplass på Riksen forresten :)

Du er ikke i 2 trimester ennå. Det er vel ikke før uke 13 er fullført. Hvertfall sånn det regnes alle steder jeg har sett. Her inne også . :)

Da var jeg kommet til Hellas! Og fy for en flytur :( anbefaler alle dere som skal ut på lengre flytur å ta med noe som dere synes lukter/smaker godt... Og en liten pute i ryggen! To seter bak meg satt nemlig en dame som hadde vert å prøvd ALLE parfymene på taxfree før vi dro og hun satt å snakket høyt om det også! "Den jg sprayet her likte jeg... Den jeg har her var ikke så god... Hva synes du om den som jeg sprayet der nede..." Det stinket så intenst!!! Hjalp ikke å puste med munnen fordi da kjente jeg smaken av parfyme!! Hjalp ikke at jeg støtt og stadig kjente lukten av promp heller.....

Måtte ta opp en pose med chips og lukte og spise sakte av den gjennom hele turen:/ var mellomlanding i Sverige for å hente flere passasjerer så det var en laaaang tur! Ble også veldig sliten i ryggen og magen av å sitte sånn rett opp og ned,men mannen min var å fikset sånn flypute som jeg kunne ha i ryggen for å få litt svai i riktig retning:P det var veldig godt!

Her i Hellas er det akkurat passe varmt da! Godt å slippe å føle seg overopphetede! ;)

Håper alle dere andre har en superfin uke!!! Skal ta med meg litt fint vær i kofferten når vi der hjem til Norge igjen :P

I kveld skal jeg på jobb igjen for første gang siden rett etter påske! Veldig spent på hvordan det blir å komme tilbake! Energinivået er på bånn, og kvalmen kommer å går litt enda (Men nå kan jeg fint regulere med mat, heldigvis! Gjelder bare å komme kvalmen i forkjøpet!)
Ellers har symptomene virkelig sluppet taket de siste dagene!! Er det ikke rart? Klager på kvalme og vonde pupper - og så fort det blir bedre så klages det da også!! Men seriøst, puppene er ikke vonde i HELETATT, og det bekymrer meg litt :P Men det skal jo komme å gå litt, skal det ikke?
Lånte meg en doppler av ei venninne, og har ikke sjans til å finne noen baby inni der! Trodde jeg hadde den - men nei, det var min egen puls :/
Veeldig lyst til å bestille ultralyd denne uka, altså! Men samboeren min mener at vi ikke kan ta oss råd til det akkurat nå (kan vi VEEL!!) Jeg har på feelingen at jeg kommer til å bestille time altså! Er 11+5 idag, forresten! 

Kjempefin opplevelse på dagens ultralyd, hvor vi fikk en grundig forklaring på hva de så etter og hvordan ting så ut hos vår lille venn. ♥ Flere bilder med oss hjem, og underveis så vi at den lille virkelig drakk fostervann med stor appetitt. Hun som gjennomførte UL lo godt da og spilte det av en gang til for oss!! :) Risikoen for at noe skal være galt med vår lille spire er ikke større enn hos andre gravide i 15-20 årsalderen, så da utgår videre undersøkelser med høye kneløft. Happy! ♥

Gratulerer Apex. Finnes ikke en bedre følelse :)

Juli11+Des14: doppler er ikke lett. Prøvd 2 ganger selv. Og finner den absolutt ikke. Men hører min egen jeg også :) nå har jeg vært på ul på fredag. Var da 10+6 (etter str kunne jeg vært 11+3 da.) men har fast termindato. Anbefaler ul. Selv har jeg en ny om 2 uker allerede, for spesialisten ville ha meg på det tidspunktet iforhold til full sjekk og kjønn. :) gleder meg!

Annonse

Juli+Des: Kvalme som kommer og går, og ømme/mindre ømme pupper er status her også. Antar at du som jeg kan slappe heeelt av! Hadde ikke hatt nerver til å ha Doppler i hus, ville nok blitt mer stressa enn det som godt er av det..

Fikk beskjed på sykehuset i dag om "bare å ta kontakt" om det skulle være noe, men heretter skal jeg forsøke å håndtere hodet mitt selv. Så lenge man ikke har store smerter, eller blødninger går det jo som regel bra nå som vi er kommet så langt! :)

1.

2. Apex, Madde86

3.

4. Mamma-til-Emma.

5.

6. Babyklar, Lavendel2805

7.

8. Julie10

9. Corneliuss

10. Susanne94

11. Goodiegoodie:)

12. Perler

13. bleach, Hannasbananas

14. Lykkelita=), Juli11+Des14

15. Mollabell, Lillaura

16. MinStørsteDrømBlirSann?, Løvinne30, LykkeMi, lille_trille_bolle

17.

18. Mayken, ønskersårtenspire, Stinemth

19. puselurka, Oslo82, akilles

20.Alenemamma_, Optimist78, granatepler, cooper, BeBoo

21. Capricorn82, Mamma til Em, Gravid-Hanne <3

22. Gutt10, Caaath_, RitaS, Slund

23. Melis84

24. frøken01

25. Sienna85

26.

27. LykkeFisk, EleResa

28.

29. HoneyBooBoo

30. FrkFreidig, Frk.Freken

31.

La inn meg selv igjen - ser jeg har forsvunnet fra lista :D samme dato som meg da, Rita! Morsomt :D

Jeg skal på tidlig ul i morgen og er veldig spent samtidig som jeg gruer meg. Har forøvrig vært hos legen i dag og har crp på over 100 og halsbetennelse, så nå holder jeg meg hjemme fra jobb et par dager <3

Kjenner meg igjen.. Gruer meg veldig til i morgen. Men kan ikke gjøre annet enn å bare tro og håpe at alt står fint til <3 i morgen klokken 16:45 får jeg vite mer. Ææ når skal du dit på onsdag?

Da var første legetime unnagjort :D veldig enkelt og greit. Tror legen min også gleder seg etter som han satte opp ny time i midten av Juni samt han oppfordret meg til å ta kontakt med jordmor for å "hente litt mer informasjon" :) 

Fikk også høre hjertelyden  :hjertesmil:

1.

2. Apex, Madde86

3. 

4. Mamma-til-Emma.

5.

6. Babyklar, Lavendel2805

7.

8. Julie10

9. Corneliuss

10. Susanne94

11. Goodiegoodie:) PaleFire

12. Perler

13. bleach, Hannasbananas

14. Lykkelita=), Juli11+Des14

15. Mollabell, Lillaura

16. MinStørsteDrømBlirSann?, Løvinne30, LykkeMi, lille_trille_bolle

17.

18. Mayken, ønskersårtenspire, Stinemth

19. puselurka, Oslo82, akilles

20.Alenemamma_, Optimist78, granatepler, cooper, BeBoo

21. Capricorn82, Mamma til Em, Gravid-Hanne <3 

22. Gutt10, Caaath_, RitaS, Slund

23. Melis84

24. frøken01

25. Sienna85

26.

27. LykkeFisk, EleResa

28.

29. HoneyBooBoo

30. FrkFreidig, Frk.Freken

31.

Noen som kan hjelpe :

Jeg har et høyrisiko svangerskap og trenger derfor å bli fulgt opp av spesialist på Vestfold sykehus. Bor ca 1 time unna og må nødvendigvis ta fri for å reise dit. Blir borte ca halv arbeidsdag de gangene.

Men jobben sier jeg må søke NAV om fri?? Dette syntes jeg virket rart. Og ikke minst frustrerende og måtte blande inn NAV. De er jo ikke så enkle alltid .

Noen som kjenner til noen regler her? :)

Noen som kan hjelpe :

Jeg har et høyrisiko svangerskap og trenger derfor å bli fulgt opp av spesialist på Vestfold sykehus. Bor ca 1 time unna og må nødvendigvis ta fri for å reise dit. Blir borte ca halv arbeidsdag de gangene.

Men jobben sier jeg må søke NAV om fri?? Dette syntes jeg virket rart. Og ikke minst frustrerende og måtte blande inn NAV. De er jo ikke så enkle alltid .

Noen som kjenner til noen regler her? :)

Det hørtes rart ut. Jeg ville snakket med fastlegen,eller jordmor. hvis arbeidsplassen har bedriftshelsetjeneste kan det være at de har ansatt en jordmor der. De har erfaring med oppfølging av gravide på arbeidsplassen:) at du skal søke nav selv er nok feil. Det er mulig at arbeidsgiver kan få dekket utgiftene av NAV,men da er det også arbeidsgiver som skal kontakte NAV. De vil uansett kreve en medisinsk/faglig vurdering..

Nå er jeg egentlig allerede inne i 2. trimester fordi jeg er 12+3 :)

Jeg er fra Oslo, 29 år, termin 4.-6. desember (avhengig av hvordan man regner det ut :-D)

Gleder meg masse til å få min første, etter halvannet år med prøving fikk vi det til <3

Fødeplass på Riksen forresten :)

Du er ikke i 2 trimester ennå. Det er vel ikke før uke 13 er fullført. Hvertfall sånn det regnes alle steder jeg har sett. Her inne også . :)

Åja, trodde 1. trimester var de tolv første ukene :P jeg lærer mer for hver dag ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...