Gå til innhold

Drikker barna deres kun vann???

Anbefalte innlegg

Gjest vinterbrud
Skrevet

Her er vann tørstedrikk.Hun drikker melk til skolematen og har med vannflaske i sekken. Hjemme får hun brus i helgene, saft ög juice avogtil. Vannflasken er med overalt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja hun drikker kun vann. Hun liker faktisk ikke annet å da så :huh:

Skrevet

"Liker ikke vann" er det dummeste jeg hører. Unger som ikke liker vann har rett og slett alltid fått et søtere alternativ, og dermed ikke lært seg å like det. Når foreldrene er av samme ulla er det jo ikke rart de "ikke liker" vann. Vann smaker ingenting, vi har verdens beste vann i dette landet, og å gi en ettåring kun saft og brus er helt horribelt. Og å attpåtil påstå at det ikke er skadelig for å forsvare sin egen dumhet gjør deg bare dobbelt så dum.

Her har ungene drukket vann fra 6 mnd.

Vann er tørstedrikk, vann til maten, melk til ett brødmåltid om dagen, en sjelden gang juice. Vi har aldri saft i huset, og ungene er for små til å drikke brus enda.

Anonymous poster hash: ab1da...814

Skrevet

vann og melk er hverdagsdrikke.. men de får både saft, juice, brus, kakao og diverse sånn innimellom..

alt med måte

Skrevet

Her drikkes det mye vann, det er dels fordi det er sunt og dels at hun selv foretrekker det. Hun får soyamelk til frokost og kvelds og vann til lunsj og middag (med unntak i blant, hender vi har juice eller brus i helgene). På gerier og på tur er det som regel tilbud om saft, kakao el brus, men som sagt synes hun foreløpig at vann er best!

Skrevet

Når man blir intodusert  til søte smaker så vil man SELVSAGT ha søtsaker istedet for vann,det sier seg selv.

Synes det er helt bak mål å for det første synes at det å drikke vann er  "trist" (!) og så tro at det å drikke kun brus og saft er sunt.

Du er jo helt på jordet HI

Anonymous poster hash: 22f6e...937
Gjest Julia1984
Skrevet

Velger å tro det bare er tull.

Hvem er det som velger saft og brus fremfor vann til barna sine?

Gjest Antarctica
Skrevet

Jeg kjøper ikke saft, kan ikke huske sist jeg kjøpte en flaske saft. I helgene hender det vi har brus til lørdags, men ikke hver helg. Melk drikker de til brødmåltider, vann til andre måltider og vann når man er tørst. Juice kjøper jeg innimellom, men det porsjoneres også ut og er aldri tørstedrikk.

Jeg tror HI selv syns det er trist å drikke vann, og har derfor bestemt seg for at det hun selv ikke liker (vann) skal ikke ungene like.

Gjest usababy
Skrevet

Hvorfor er det helt greit å drikke smakløst vann til måltidene, mens maten skal smake godt?

Hvorfoe er det gjengs oppfatning at det er bra at det man spiser smaker godt mens drikken ikke skal smake noe?

Snakker nå om drikke til måltidene. Mellom måltider er det jo greit ned vann mht tennene osv.

Skrevet

Hvorfor er det helt greit å drikke smakløst vann til måltidene, mens maten skal smake godt?

Hvorfoe er det gjengs oppfatning at det er bra at det man spiser smaker godt mens drikken ikke skal smake noe?

Snakker nå om drikke til måltidene. Mellom måltider er det jo greit ned vann mht tennene osv.

Jeg synes ikke mat smaker noe godt med brus til. Eneste jeg MÅ ha saft til er grøt. Så det er jo hva man er vant til....

Anonymous poster hash: 8b917...9da

Gjest Antarctica
Skrevet

Jeg syns søtsmak forstyrrer smaken av maten. Det blir enda verre dersom kokken har lagt ned litt krefter i maten, at man da skal skylle den ned med solbærsaft eller cola - huttetu!

Er jeg på restaurant drikker jeg selvsagt den typen øl eller vin som passer best til måltidet. Men så lenge ungene mine ikke kan få øl eller vin, serverer jeg det ikke til dem hjemme.

Gjest Julia1984
Skrevet

Vann er jo godt!

Dessuten, man velger jo sunne alternativer til seg selv og ikke minst barna sine. Vann er både godt og sunt!

Heldigvis er barna mine fornøyde med godt innarbeidet vaner

Skrevet

Jeg svarte i den andre tråden også; jeg vokste opp på saft og nypeekstrakt, og har aldri "likt" smaken av vann (er vel fraværet av smak jeg ikke liker). På skolen fikk jeg med sjokopulver siden jeg heller ikke likte melk; jeg var generelt en veldig kresen unge.

Jeg har tenkt helt motsatt av TS, det var viktig for meg at ungene skullle lære seg at vann er tørstedrikk nr. 1. Det betyr ikke at de aldri fikk/får noe annet, men ikke før vann var en godt etablert vane. Ettersom jeg drikker for lite om jeg ikke har saft har vi lightsaft stående, men jeg drikker vann til maten (du kan godt si jeg smugdrikker saft ;)). Jeg er av de uansvarlige som gir ungene lightsaft av og til (et par glass i uka kanskje), det er så små mengder det dreier seg om at det ikke gjør noen skade. De får ikke på flaske, smådrikking av brus/saft/juice er verre for tennene enn å drikke et glass kjapt.

Minste vil ha melk, eldste er ikke så begeistret, og jeg er ikke overbevist om at det er sunt med så mye melk heller, tror det holder med det som er i mat og på müslien. Juice kjøper vi aldri, men ungene spiser mye frukt. Brus har vi av og til, men det er sjelden ungene spør etter det. O'boy har vi ikke, det blir bare mas, dessuten klarer jeg ikke motstå det selv heller ;)

Husk at dersom ungene skal ha med saft på tur bør det være vanlig, sukkerholdig, saft, ellers kan de like gjerne få vann. Poenget er å å booste blodsukkeret litt, det skjer ikke med Fun (og der kom jeg på at jeg må kjøpe en lite flaske Blåbærsaft).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...