Gå til innhold

Drikker barna deres kun vann???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kun vann og melk. Hjemmelaget juice iblant også, saft får hun en sjeeeeelden gang. Aldri fått brus, drikker det ikle selv så det har vi aldri i hus.

Anonymous poster hash: 6004e...3f7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vann som tørstedrikk mellom og under måltid. Melk til frokost av og til. De bestemmer selv. Men som regel saft til middag. 1åringen har ikke sakt saft enda.

Skrevet

Vann som tørstedrikk mellom og under måltid. Melk til frokost av og til. De bestemmer selv. Men som regel saft til middag. 1åringen har ikke sakt saft enda.

Hehe, verken sakt eller smakt

Skrevet

Her drikker 5-åringen vann som tørstedrikk. Til mat har vi en enkel regel, dersom vi voksne drikker vann får han vann, dersom vi drikker vin, får han opptil 2 små glass jus, deretter vann. Saft får han på restaurant hvis han vil, samme regel som for jus. Melk drikker vi ikke, og han avskyr alt med bobler. Sikkert normalt siden ingen av oss voksne liker brus.

Å bare drikke vann synes jeg blir litt kjedelig i lengden, men til hverdag er det drikken som passer best til alt.

Anonymous poster hash: 9843b...ccf

Skrevet

Selv om jeg ikke hadde likt vann hadde jeg aldri latt ungen drikke BRUS istedenfor. Det er jo helt sinnsykt.

Anonymous poster hash: f6ef6...689
Skrevet

Folk er tydeligvis forskjellige. Det går helt fint ann å ikke like vann. Tannlegen har sagt at ingen av de har syreskader, så da tror jeg på det. Jeg angriper ikke dere fordi dere kun gir vann, da vil ikke jeg bli angrepet for at vi drikker saft og brus. Eldste drikker melk på skolen, minste har egen saft i barnehagen, fordi hun ikke drikker i løpet av dagen hvis hun ikke får det. Dette var barnehagen helt enig i, da de så at hun nektet å drikke. Jeg synes det bare virker trist å kun drikke vann, men det er min mening.

Anonymous poster hash: 068f3...e90

Skrevet

Folk er tydeligvis forskjellige. Det går helt fint ann å ikke like vann. Tannlegen har sagt at ingen av de har syreskader, så da tror jeg på det. Jeg angriper ikke dere fordi dere kun gir vann, da vil ikke jeg bli angrepet for at vi drikker saft og brus. Eldste drikker melk på skolen, minste har egen saft i barnehagen, fordi hun ikke drikker i løpet av dagen hvis hun ikke får det. Dette var barnehagen helt enig i, da de så at hun nektet å drikke. Jeg synes det bare virker trist å kun drikke vann, men det er min mening.

HAR syreskader nei.. Men får de det, ja.. Husk på at man skal ha tennene sine hele livet! Dumt å lære barna sine å ikke like vann. Vann smaker ingenting, så det går faktisk ikke an å ikke leke det.

Anonymous poster hash: 78691...692

Skrevet

Jeg synes det er veldig mye tristere at foreldre med viten og vilje ødelegger tennene til ungene.. Du vet kanskje ikke at det er horrible priser på tannlege her i landet? Skaden du påfører ungene, brus fra de var ett år (!!!), vil bli synlige. Kanskje ikke nå, kanskje ikke om 5 år. Men når ungene er voksne og ikke lengre har dekt tannlegen..

Anonymous poster hash: 8b917...9da

Skrevet

HAR syreskader nei.. Men får de det, ja.. Husk på at man skal ha tennene sine hele livet! Dumt å lære barna sine å ikke like vann. Vann smaker ingenting, så det går faktisk ikke an å ikke leke det.

Tror ikke det er noen fare for at de får det. Jeg har selv aldri drukket vann, og jeg har fortsatt ikke i en alder av 33 år fått syreskader. Jo det går ann å ikke like vann!

Skrevet

Det å ikke like vann, er faktisk mulig. Jeg likte ikke vann da jeg var liten og vi drakk enten melk eller juice til brødmåltidene og saft til middag og som tørstedrikke. Nå elsker jeg å drikke vann, men ikke hjemme hos mamma og pappa. Jeg har flyttet til en annen kommune og her har vi godt vann. Der jeg vokste opp, og mamma og pappa fortsatt bor, smaker ikke vannet godt. Innsjøen vannet hentes fra er ikke beskyttet i det hele tatt, så vannet er renset så mye at det smaker helt dødt. Mamma er helt enig med meg i at deres vann ikke smaker godt mens vann andre steder smaker mye bedre.

Men jeg mener det mest fornuftige likevel er å lære barna å drikke vann. Jeg har masse hull i tennene og det håper jeg barna mine slipper. Jeg aner selvfølgelig ikke om hullene i tennene mine har noe å gjøre med at jeg aldri drakk vann som liten, men det forundrer meg ikke. Jeg hadde mest sannsynlig drukket vann da jeg var liten hvis jeg ikke hadde fått noe alternativ.

Anonymous poster hash: d4932...583
Skrevet

Du er jo dum som et brød. Hvis vann var det eneste alternativet deres og dere var skikkelig tørste tror jeg nok dere hadde drukket vann. Du LAR ungene velge, selvsagt vil de ikke ha vann da. De får jo saft. 

Går så langt som til å kalle deg en dårlig mor, for gudene må jo vite hva annet de får lov til å velge uten at du bryr deg det fjerneste om senskader de kan ende opp med.

Anonymous poster hash: f6ef6...689

Skrevet

Det er trist å drikke vann og det er ekkelt?!?! Tøyser du? Trist?!!? Vi er her så heldige at vi har tilgang til frisk og rent vann direkte fra kjøkkenkrana. Mange barn i verden har ikke det og det, DET er trist det!

Skrevet

Vi er så heldige som har en gutt som elsker vann!

:) 

Juice er veldig sjeldent, og brus aldri!

Skrevet

Ser mange mener at de kun gir barna vann som drikke. Jeg synes det høres trist ut jeg da. Her drikker begge to saft som tørstedrikke og til mat. Eldste drikker også melk. Her i huset er det kun mannen som drikker vann. Unga drikker saft og jeg drikker brus. Ingen av oss er overvektige og ingen av oss har problemer med tennene.

Nei, melk også, en sjelden gang jus, saft drikker de bare når vi er hos noen som serverer det (vannligvis i bursdager ol.)

Anonymous poster hash: 67e0f...5d8

Skrevet

Mine barn tar vann automatisk når de er tørste. Jeg selv drikker helst vann av alt. Men vi koser oss med brus til god middag i helgene. Saft drikker vi sjeldent men hvis vi får besøk så er det godt til boller for eks.

Anonymous poster hash: bfa16...7e1
Skrevet

De liker ikke vann og det gjør heller ikke jeg så jeg forstår de. De drikker som sagt alltid saft, og de har veldig fine å sterke tenner. De er nå 7 og 5 år, og de har drukket saft og brus siden de var 1 år. Så lenge man er flinke til å pusse tenner så skader det ikke. Jeg synes dere virker i overkant hysteriske.

Lurer på hvorfor de ikke liker vann.... Kan det ha noe med at de har fått saft og brus siden ettårsalder? Hmmm.....

Anonymous poster hash: c5d24...cde

Og at mamma ikke liker vann

Hva drikker de her barna i barnehagen? Der er det jo som oftest melk eller vann som serveres

Anonymous poster hash: 084ae...d68

Skrevet

Tror ikke det er noen fare for at de får det. Jeg har selv aldri drukket vann, og jeg har fortsatt ikke i en alder av 33 år fått syreskader. Jo det går ann å ikke like vann!

Jaja, vi er forskjellige. Jeg vil ihvertfall fortsatt ha tenner når jeg er 40. Til og med 50 og 60. Men skjønner at ikke alle har like prioriteringer.

Skrevet

Det er jo ille at du har lært ungen din til å bare drikke saft, så hun må spesialbehandling i barnehagen, helt utrolig

Anonymous poster hash: 084ae...d68

Skrevet

Vann er jo det beste som fins! Her drikker alle sammen masse vann. Litt juice til frokost kanskje og noen av barna drikker er glass melk innimellom. 9-åringen liker brus, men får det sjelden. Saft kjøper vi til bursdag. Kjipt? Syns ikke det vi.

Anonymous poster hash: d76f0...c18

Skrevet

Her var det virkelig enten eller...

Hi, jeg syns du er slapp! Alle vet at vann er bra, derfor bør du gå.forran som et godt eksempel å drikke litt vann med barna dine.

Jeg liker ikke laks feks men jeg lager det til middag og spiser litt fordi jeg ønsker at ungene skal like det som er bra for dem.

Resten: (ja, hi du er nok ganske alene) veldig så streng dere var. Helt ærlig, drikker dere kun vann? Dere voksne og?

Vi har melk eller juice til brødmåltid (+oboy med faren)

Saft til middag

Som regel melk til kvelds.

Brus innimellom.

Som tørstedrikk spør de etter vann selv så da er det blitt sånn.

Jeg er vant med saft, juice, melk og vann hjemmefra, og min mann er vant med oboy og cola.

Anonymous poster hash: 490a1...940

Skrevet

De liker ikke vann og det gjør heller ikke jeg så jeg forstår de. De drikker som sagt alltid saft, og de har veldig fine å sterke tenner. De er nå 7 og 5 år, og de har drukket saft og brus siden de var 1 år. Så lenge man er flinke til å pusse tenner så skader det ikke. Jeg synes dere virker i overkant hysteriske.

De er 5 og 7? De har da knapt fått voksentenner. Gi dem noen år til du....så får du søke trøst når emaljen deres er ødelagt.

Anonymous poster hash: 628c3...bde

Skrevet

Dei likar ikkje vatn fordi dei ikkje har blitt vant til det.  Alle levande organismar treng vatn, så det er temmeleg unaturleg å ikkje like, men om ein har søtare alternativ å velje i, så vel dei jo fort det.  Kva gjer du/de når de har høgt væskebehov pga varme eller trening, er det litervis av saft og brus som går ned?  I vår barnehage har alle ungane vassflasker som dei drikk av mellom måltida, og då er det ingen alternativ.

Hjå oss er det vatn eller mjølk til kvardags, og av og til smoothie, men saft, juice og evt brus vert servert i helger og bursdagar ol.

Skrevet

Her drikkes det kun vann og melk, juice har vi noen helger og når vi har ferie. Saft serveres til grøt, og varm saft når man er syk/ på tur. Brus har vi sjelden i hus, men farris med smak har vi innimellom. Har i appelsin, sitron, eple, agurk osv i vannet til middag. Er ikke spesielt streng når det kommer til kake, boller osv, men akkurat brus/søt drikke vil jeg ikke venne barna mine til.

Anonymous poster hash: 9e614...ea2

Skrevet

Hehehe.... dersom det er snakk om mat og kresenhet må vi alle forstå at lille ole må få nugatti på skolematen for ellers spiser han ikke og kari liker bare ikke middagsmat (og vi tvinger ikke unger eller lar dem gå sultne!)

Men vann? Da er alt lov...

mine unger drikker (og spiser) det de får. Vann, melk, eller saft.

Skrevet

Lurer på om hi eller andre som ikke serverer barna vann ikke vet hvor viktig vann faktisk er for kroppen?

Vann er faktisk viktigere enn mat. Nå er det sånn her i Norge at det ikke er noe problem, men vann er faktisk det man kan leve lengst på. Kroppen trenger det. Bytter du ut vann med brus og saft dytter man faktisk inn kunstige stoffer i kroppen.

Vann er med på å få giftstoffer ut av kroppen, nesten rensende. Det er slankende, du får bedre hud og bedre fordøyelse.

Ved og bytte ut alt dette med kunstig fremstilte drikker så står ikke bare tennene i fare men jeg tenker at det må da ha en ganske negativ effekt på innsiden av kroppen. Avfallene byttes ut med e stoffer og forskjellige tilsetnings stoffer..

Hvis dere som ikke liker vann mener det er forsvarlig ville jeg undersøkt dette med lege eller helsesøster. I min verden er vann alfa omega og en veldig naturlig del av kostholdet.

Er forresten ikke hysterisk i det helle tatt. Her har vi både saft og brus i ny og ne. Er lov og kose seg men det er ikke noen erstatning for vann. Iskaldt vann er fantastisk godt og forfriskende!

Anonymous poster hash: 71f6b...de4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...