Anonym bruker Skrevet 24. mars 2014 #26 Skrevet 24. mars 2014 De liker ikke vann og det gjør heller ikke jeg så jeg forstår de. De drikker som sagt alltid saft, og de har veldig fine å sterke tenner. De er nå 7 og 5 år, og de har drukket saft og brus siden de var 1 år. Så lenge man er flinke til å pusse tenner så skader det ikke. Jeg synes dere virker i overkant hysteriske. Anonymous poster hash: 068f3...e90 Hadde de tørstet ihjel om du bare hadde gitt de vann i en uke da? Anonymous poster hash: 78691...692 Det hadde de sikkert ikke, men jeg tvinger de ikke til å drikke eller spise noe de ikke liker. Anonymous poster hash: 068f3...e90
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2014 #27 Skrevet 24. mars 2014 De liker ikke vann og det gjør heller ikke jeg så jeg forstår de. De drikker som sagt alltid saft, og de har veldig fine å sterke tenner. De er nå 7 og 5 år, og de har drukket saft og brus siden de var 1 år. Så lenge man er flinke til å pusse tenner så skader det ikke. Jeg synes dere virker i overkant hysteriske. Anonymous poster hash: 068f3...e90 Hadde de tørstet ihjel om du bare hadde gitt de vann i en uke da? Anonymous poster hash: 78691...692 Det hadde de sikkert ikke, men jeg tvinger de ikke til å drikke eller spise noe de ikke liker. Anonymous poster hash: 068f3...e90 nei stakkars barn som må drikke vann,det er jo så grusomt ekkelt... Anonymous poster hash: 22f6e...937
Natti11 Skrevet 24. mars 2014 #28 Skrevet 24. mars 2014 Nei jeg lager juice til henne selv. Koker eple, pære og sviske andre frukter med vann. Siler det og putter på flaske. Det synes hun er kjempe godt.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2014 #29 Skrevet 24. mars 2014 Trist?? Haha.. Opplever ofte at andre synes det er litt stusslig når jenta vår drikker vann i bursdager eller andre steder der de andre drikker drus eller saft. Men hun liker ikke brus, kan til nød drikke et lite glass tyyyynn saft, men hun foretrekker vann. Og melk til brød. Jeg liker heller ikke brus. Drikker bare vann og stort sett et glass juice om dagen. Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være så trist... Anonymous poster hash: 8b917...9da
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2014 #30 Skrevet 24. mars 2014 De liker ikke vann og det gjør heller ikke jeg så jeg forstår de. De drikker som sagt alltid saft, og de har veldig fine å sterke tenner. De er nå 7 og 5 år, og de har drukket saft og brus siden de var 1 år. Så lenge man er flinke til å pusse tenner så skader det ikke. Jeg synes dere virker i overkant hysteriske. Anonymous poster hash: 068f3...e90 Hadde de tørstet ihjel om du bare hadde gitt de vann i en uke da? Anonymous poster hash: 78691...692 Det hadde de sikkert ikke, men jeg tvinger de ikke til å drikke eller spise noe de ikke liker. Anonymous poster hash: 068f3...e90 nei stakkars barn som må drikke vann,det er jo så grusomt ekkelt... Anonymous poster hash: 22f6e...937 Ja jeg synes vann er ekkelt og smaker vondt, det synes også barna. Så de slipper å drikke noe de ikke liker. Anonymous poster hash: 068f3...e90
PrinsesseHengepupp Skrevet 24. mars 2014 #31 Skrevet 24. mars 2014 Vann til tørstedrikk, og kid'n har alltid selv foretrukket vann når han er tørst. Men til kos, og ellers, drikkes det både melk, juice, saft og brus. Alt etter som. Det er på ingen måte trist å drikke vann, så lenge det er godt vann.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2014 #32 Skrevet 24. mars 2014 De liker ikke vann og det gjør heller ikke jeg så jeg forstår de. De drikker som sagt alltid saft, og de har veldig fine å sterke tenner. De er nå 7 og 5 år, og de har drukket saft og brus siden de var 1 år. Så lenge man er flinke til å pusse tenner så skader det ikke. Jeg synes dere virker i overkant hysteriske. Anonymous poster hash: 068f3...e90 Hadde de tørstet ihjel om du bare hadde gitt de vann i en uke da? Anonymous poster hash: 78691...692 Det hadde de sikkert ikke, men jeg tvinger de ikke til å drikke eller spise noe de ikke liker. Anonymous poster hash: 068f3...e90 nei stakkars barn som må drikke vann,det er jo så grusomt ekkelt... Anonymous poster hash: 22f6e...937 Ja jeg synes vann er ekkelt og smaker vondt, det synes også barna. Så de slipper å drikke noe de ikke liker. Anonymous poster hash: 068f3...e90 da har dere vannproblemer eller rørproblemer, vannet i Norge smaker himmelsk! Anonymous poster hash: 22f6e...937
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2014 #33 Skrevet 24. mars 2014 De får hver sin sjokomelk hver lørdag morgen. Hver hverdag presser jeg juice av appelsin og gulrot som de drikker til frokost. Mellom måltidene får de vann. Melk liker de ikke. Ellers hender det at de smaker en slurk med brus (Pepsi Max) helga, hvis vi voksne drikker det. De får også te og litt kaffe latte av og til. 😉😉😉 Anonymous poster hash: eb164...a17
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2014 #34 Skrevet 24. mars 2014 Nei, de drikker melk eller juice og te til frokost og melk til skolematen. Til middag og til tørstedrikk ellers drikker de vann. Som "kosedrikk" drikker de litt av hvert, kakao, brus, saft og sikkert noen andre ting innimellom. Anonymous poster hash: 36a1a...3a1
Tjofsen Skrevet 24. mars 2014 #35 Skrevet 24. mars 2014 Her drikkes det for det meste vann. Juice har vi kanskje en til to ganger i måneden. Saft og brus har vi stort sett bare når vi har besøk. Selv drikker jeg aldri saft eller brus. Datteren vår på 3 har aldri smakt brus. Saft vet jeg ikke om hun har fått i barnehagen. Skjønner ikke at alt må smake noe hele tiden. Foretrekker heller å spise litt godteri i stedet for å drikke brus. Ellers synes jeg smaken i maten kommer best frem når jeg drikker vann til.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2014 #36 Skrevet 24. mars 2014 De liker ikke vann og det gjør heller ikke jeg så jeg forstår de. De drikker som sagt alltid saft, og de har veldig fine å sterke tenner. De er nå 7 og 5 år, og de har drukket saft og brus siden de var 1 år. Så lenge man er flinke til å pusse tenner så skader det ikke. Jeg synes dere virker i overkant hysteriske. Anonymous poster hash: 068f3...e90 Hadde de tørstet ihjel om du bare hadde gitt de vann i en uke da? Anonymous poster hash: 78691...692 Det hadde de sikkert ikke, men jeg tvinger de ikke til å drikke eller spise noe de ikke liker. Anonymous poster hash: 068f3...e90 nei stakkars barn som må drikke vann,det er jo så grusomt ekkelt... Anonymous poster hash: 22f6e...937 Ja jeg synes vann er ekkelt og smaker vondt, det synes også barna. Så de slipper å drikke noe de ikke liker. Anonymous poster hash: 068f3...e90 Og du tror ikke det at det faktisk er du som har overført ditt syn på vann til barna. Selvsagt 'liker de ikke' vann når de vet at de får saft eller brus i stedet. Synes det er synd når voksne overfører sine egne dårlige vaner til barn på den måten. Anonymous poster hash: 1591f...8b5
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2014 #37 Skrevet 24. mars 2014 De liker ikke vann og det gjør heller ikke jeg så jeg forstår de. De drikker som sagt alltid saft, og de har veldig fine å sterke tenner. De er nå 7 og 5 år, og de har drukket saft og brus siden de var 1 år. Så lenge man er flinke til å pusse tenner så skader det ikke. Jeg synes dere virker i overkant hysteriske. Anonymous poster hash: 068f3...e90 Hadde de tørstet ihjel om du bare hadde gitt de vann i en uke da? Anonymous poster hash: 78691...692 Det hadde de sikkert ikke, men jeg tvinger de ikke til å drikke eller spise noe de ikke liker. Anonymous poster hash: 068f3...e90 nei stakkars barn som må drikke vann,det er jo så grusomt ekkelt... Anonymous poster hash: 22f6e...937 Ja jeg synes vann er ekkelt og smaker vondt, det synes også barna. Så de slipper å drikke noe de ikke liker. Anonymous poster hash: 068f3...e90 Mitt barn liker bare sjokolade. Så han får en 100 grams melkesjokolade til frokost, lunsj og kvelds. Får en 200 grams til middag! Anonymous poster hash: 78691...692
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2014 #38 Skrevet 24. mars 2014 De liker ikke vann og det gjør heller ikke jeg så jeg forstår de. De drikker som sagt alltid saft, og de har veldig fine å sterke tenner. De er nå 7 og 5 år, og de har drukket saft og brus siden de var 1 år. Så lenge man er flinke til å pusse tenner så skader det ikke. Jeg synes dere virker i overkant hysteriske. Anonymous poster hash: 068f3...e90 Hadde de tørstet ihjel om du bare hadde gitt de vann i en uke da? Anonymous poster hash: 78691...692 Det hadde de sikkert ikke, men jeg tvinger de ikke til å drikke eller spise noe de ikke liker. Anonymous poster hash: 068f3...e90 nei stakkars barn som må drikke vann,det er jo så grusomt ekkelt... Anonymous poster hash: 22f6e...937 Ja jeg synes vann er ekkelt og smaker vondt, det synes også barna. Så de slipper å drikke noe de ikke liker. Anonymous poster hash: 068f3...e90 Og du tror ikke det at det faktisk er du som har overført ditt syn på vann til barna. Selvsagt 'liker de ikke' vann når de vet at de får saft eller brus i stedet. Synes det er synd når voksne overfører sine egne dårlige vaner til barn på den måten. Anonymous poster hash: 1591f...8b5 Det er ikke en dårlig vane. Vi liker det bare ikke. Det er IKKE skadelig og drikke saft isteden for vann skjønner du. Anonymous poster hash: 068f3...e90
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2014 #39 Skrevet 24. mars 2014 De liker ikke vann og det gjør heller ikke jeg så jeg forstår de. De drikker som sagt alltid saft, og de har veldig fine å sterke tenner. De er nå 7 og 5 år, og de har drukket saft og brus siden de var 1 år. Så lenge man er flinke til å pusse tenner så skader det ikke. Jeg synes dere virker i overkant hysteriske. Anonymous poster hash: 068f3...e90 Hadde de tørstet ihjel om du bare hadde gitt de vann i en uke da? Anonymous poster hash: 78691...692 Det hadde de sikkert ikke, men jeg tvinger de ikke til å drikke eller spise noe de ikke liker. Anonymous poster hash: 068f3...e90 nei stakkars barn som må drikke vann,det er jo så grusomt ekkelt... Anonymous poster hash: 22f6e...937 Ja jeg synes vann er ekkelt og smaker vondt, det synes også barna. Så de slipper å drikke noe de ikke liker. Anonymous poster hash: 068f3...e90 Og du tror ikke det at det faktisk er du som har overført ditt syn på vann til barna. Selvsagt 'liker de ikke' vann når de vet at de får saft eller brus i stedet. Synes det er synd når voksne overfører sine egne dårlige vaner til barn på den måten. Anonymous poster hash: 1591f...8b5 Det er ikke en dårlig vane. Vi liker det bare ikke. Det er IKKE skadelig og drikke saft isteden for vann skjønner du. Anonymous poster hash: 068f3...e90 Jo, det er faktisk det. Det er bekymringsverdig at dere lar ungene bestemme at de skal få brus og saft når de vil, og at de har fått spesielt BRUS fra de var året er på grensen til hva jeg synes er forsvarlig. Hva pokker drikker de i barnehagen når alle andre unger må drikke vann? Det er liksom ikke fri flyt av brus og saft der.. Jeg er helt sikker på at helsesøster og tannlege hadde blitt forskrekket om du fortalte dette til dem. Gir du dem kun nugatti og syltetøy på loffen også da eller? Og kun spaghetti og pølser til middag? Eller risengrynsgrøt med sukker? Du er en slik forelder jeg ikke kunne tenke meg å la ungene mine omgås i lengre perioder, rett og slett fordi du høres skikkelig sløv ut. Anonymous poster hash: f6ef6...689
humlemamma Skrevet 24. mars 2014 #40 Skrevet 24. mars 2014 (endret) Sjelden vi har saft, det drikkes nesten ikke her. Går i vann til alle måltider for min del, ungen drikker vann til middag, melk til frokost og kvelds. I helgene har vi brus til middag. Vann alltid mellom måltider. Er ikke mest bekymret for tenna, men ser ikke grunnen til å gi noe annet enn vann. Er man tørst så er man tørst, ikke fysen på noe søtt. Red. Og vann til lunjen på skolen, har med vannflaske. Kroppen har ikke godt av for mye sukker. Har alltid tilbydt vann før noe annet, helt fra hun var baby og fikk vann med skje. (Baby på sommeren, da hun ofte var tørst og ikke sulten så fikk hun litt vann med skje eller flaske om det var kort tid siden amming) Endret 24. mars 2014 av humlemamma
Isola&Lille+julegave Skrevet 24. mars 2014 #41 Skrevet 24. mars 2014 Min drikker vann som tørstedrikke, ja. Hun får vann eller melk til måltidene. Saft og juice får hun en sjelden gang i blant hvis det er noe spesielt. Brus har hun ikke begynt med ennå. Hun er 3 år. Det er viktig å lære de gode vaner, og å lære de å bli glad i å drikke vann er det beste vi kan gjøre! Det er det sunneste for kroppen og det kroppen trenger. Rent vann!
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2014 #42 Skrevet 24. mars 2014 De liker ikke vann og det gjør heller ikke jeg så jeg forstår de. De drikker som sagt alltid saft, og de har veldig fine å sterke tenner. De er nå 7 og 5 år, og de har drukket saft og brus siden de var 1 år. Så lenge man er flinke til å pusse tenner så skader det ikke. Jeg synes dere virker i overkant hysteriske. Anonymous poster hash: 068f3...e90 Liker ikke vann? Øøøøh...Det er noe av det rareste jeg har hørt. Jeg trur nok barna dine hadde likt vann, hvis du hadde vært et godt forbilde. Anonymous poster hash: c3790...dad
Mrs. Kaizer Skrevet 24. mars 2014 #43 Skrevet 24. mars 2014 Vann til middag og tørstedrikk, melk til brødmåltider. Drikker juice ca 2-3 ganger i uken. Brus og saft i helgen.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2014 #44 Skrevet 24. mars 2014 Gutten på snart 4 får melk eller juice til frokost/kvelds. Resten av dagen er det kun vann. Jenta på snart 2 får kun melk til frokost/kvelds og vann resten av dagen. Ser ikke poenget med saft jeg da, så lenge de er fornøyd med vann så gir jeg ikke noe annet. Anonymous poster hash: 1ca8b...3f0
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2014 #45 Skrevet 24. mars 2014 De liker ikke vann og det gjør heller ikke jeg så jeg forstår de. De drikker som sagt alltid saft, og de har veldig fine å sterke tenner. De er nå 7 og 5 år, og de har drukket saft og brus siden de var 1 år. Så lenge man er flinke til å pusse tenner så skader det ikke. Jeg synes dere virker i overkant hysteriske. Anonymous poster hash: 068f3...e90 men det er snakk om syreskader, og det kan du ikke se umiddelbart om du ikke vet hvordan det ser ut! ta et lommespeil og se bak på fortennene, særlig oppe. om de har begynt å få en gjennomsiktig kant, er det syreskader. dette kan også forplante seg til de nye tennene som ikke er vokst ut enda! så hjelper ikke å tenke at det bare er melketenner som skal ut feks. Anonymous poster hash: 17e5e...c8d
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2014 #46 Skrevet 24. mars 2014 De liker ikke vann og det gjør heller ikke jeg så jeg forstår de. De drikker som sagt alltid saft, og de har veldig fine å sterke tenner. De er nå 7 og 5 år, og de har drukket saft og brus siden de var 1 år. Så lenge man er flinke til å pusse tenner så skader det ikke. Jeg synes dere virker i overkant hysteriske. Anonymous poster hash: 068f3...e90 men det er snakk om syreskader, og det kan du ikke se umiddelbart om du ikke vet hvordan det ser ut! ta et lommespeil og se bak på fortennene, særlig oppe. om de har begynt å få en gjennomsiktig kant, er det syreskader. dette kan også forplante seg til de nye tennene som ikke er vokst ut enda! så hjelper ikke å tenke at det bare er melketenner som skal ut feks. Anonymous poster hash: 17e5e...c8d og om de pusser tennene rett etter å ha drukket saft/brus, så er det enda verre. Børsten gnisser da på emaljen som har blitt myk av syren, og ødelegger den enda mer. så er ikke alltid tannpuss hjelper Anonymous poster hash: 17e5e...c8d
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2014 #47 Skrevet 24. mars 2014 stort sett vann og melk, men det hender han får saft til middag eller et glass juice. Er ikke helt nazi, men vi er glade i vann alle sammen. Anonymous poster hash: 0f665...d85
Gemini77 Skrevet 24. mars 2014 #48 Skrevet 24. mars 2014 Her i huset er vann tørstedrikk. Det er uansett det beste to kroppen selv om man er slank og har gode tenner. Her er vi alle veldig slanke så er ikke pga kalorier. Jeg er absolutt ikke hysterisk og de kan få både juice og saft innimellom og i helgene. Melk får de til frokost om de ønsker.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2014 #49 Skrevet 24. mars 2014 Kun vann og melk. Hjemmelaget juice iblant også, saft får hun en sjeeeeelden gang. Aldri fått brus, drikker det ikle selv så det har vi aldri i hus. Anonymous poster hash: 6004e...3f7
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2014 #50 Skrevet 24. mars 2014 Vann og melk for det meste, men får også saft og brus noen ganger. Min gutt elsker heldigvis vann:) Anonymous poster hash: a05b1...2bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå