Gå til innhold

Drikker barna deres kun vann???


Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser mange mener at de kun gir barna vann som drikke. Jeg synes det høres trist ut jeg da. Her drikker begge to saft som tørstedrikke og til mat. Eldste drikker også melk. Her i huset er det kun mannen som drikker vann. Unga drikker saft og jeg drikker brus. Ingen av oss er overvektige og ingen av oss har problemer med tennene.

 

Anonymous poster hash: 068f3...e90

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kun vann og melk, juice en gang i mellom.

 

Anonymous poster hash: c5d24...cde

Skrevet

Men hvorfor mener du ungene må ha saft? Hvilken nytteverdi har saft?

 

Jeg er ikke hysterisk, og mine barn kan godt få både saft og brus iblant- og det trenger ikke engang være lørdag for den del. Men som tørstedrikke og til mat til hverdags får de vann eller melk. Saft til middag iblant, men det er ikke det de får oftest. For hva skal de egentlig med det, så lenge de er fornøyde med vann/melk?

Skrevet

I hovedsak vann. Brus/juice/melk en sjelden gang i ny og ne, og sjokomelk.

Skrevet

For det meste vann ja, juice i helgene, saft til grøt osv. Men helst vann ja.



Anonymous poster hash: 81eeb...9f5
Skrevet

Ja, vi drikker vann. Saft er det ingen grunn til å kjøpe, det hender vi har brus i helgene. Melk drikker vi sjeldent, det blir helst til at det brukes i maten.

 

Har ingen problemer med tennene vi heller. 

Skrevet (endret)

Kun vatn mellom måltida. Melk til frokost/lunsj/kvelds (sjeldan til alle måltida, blir ofte vatn då også), saft til middag hjå besta og innimellom når vi er ute. Kanskje eit glas brus i helga.

 

Eg er ikkje først og fremst bekymra for sukkeret pga vekt, ho er blitt litt skrinn no etter sjukdom. Men å drikke sukkerdrikke mellom måltid slit voldsomt på tennene. Det samme gjeld forsåvidt melk.

Endret av ★
Skrevet (endret)

sønnen min er 2.5 år å får velge mellom vann eller melk når han er tørst.

Brus har han enda ikke fått smakt å venter en stund med det,han er jo så liten nå uansett.

Juice har vi nesten aldri i huset men når vi har det så får han innimellom det.

Saft har vi nesten heller aldri.

Jeg kjøper heller sunnere alternativer som han syns er veldig godt som f.k.s Smootie.

Han er helt i hundre når han får det :)

Endret av me_87
Skrevet

Her får man velge mellom vann eller melk til alle måltider, og i helga finner vi fram oboy hvis vi har og juice. Og brus har vi av og til i helgene, men det er det bare eldste sønn som liker. Vi tilbyr både saft og brus ved spesielle anledninger som kos.

 

Personlig ser jeg noen grunn til å drikke noe annet enn vann til vanlig. Juice har like mye sukker som brus.

Gjest beef sister
Skrevet

Drikker smoothie til frokost og en sjelden gang juice. Drikker ellers kun vann (det gjør vi alle).

Skrevet

Vann og melk til hverdags. Juice og brus om hun får det servert borte, har det aldri i hus. Hun spør alltid etter vann. Er ikke redd for vektproblemer, men tannråte.



Anonymous poster hash: ff6ef...510
Skrevet

6 åringen vår drikker farris og melk. Hun vil ikke ha annet, og det er helt ok!

 

Anonymous poster hash: 2fcf6...fa5

Gjest Julia1984
Skrevet

Tørstedrikk er vann, vann til middag og melk til brødmat.

 

Hvorfor venne barna til tørstedrikk som er skadelig for tenner?

Skrevet

6 åringen vår drikker farris og melk. Hun vil ikke ha annet, og det er helt ok!

 

Anonymous poster hash: 2fcf6...fa5

Du er klar over saltinnholdet i farris?

 

Anonymous poster hash: c5d24...cde

Skrevet

Håper du tuller, HI?

Du virker skikkelig opplyst!

 

Anonymous poster hash: 628c3...bde

Skrevet

Vann og melk på hverdager og litt jus i helgene. En svært sjelden gang får de saft.



Anonymous poster hash: 0bfa3...711
Skrevet

Vann og Melk. Og Juice ved bursdager, spesielle utflukter og ferier.

Skrevet (endret)

Ja vann som tørste drikk. Og melk til måltidene om de vil ha. Men det vil de sjelden. En gang i blant sjokolademelk. Og Juice har vi kun i helgene til frokost. Lager ofte juicen selv. Saft har vi omtrent aldri, og brus drikkes sjelden. Hender de får smake litt eller får når de er på besøk. Har en som gjerne drikker seg mett på juice og saft og dermed ikke spiser så mye. Og tenker også på tennene. Derfor er jeg litt streng på hva de drikker som tørstedrikk.

Endret av Fru vims
Skrevet

De liker ikke vann og det gjør heller ikke jeg så jeg forstår de. De drikker som sagt alltid saft, og de har veldig fine å sterke tenner. De er nå 7 og 5 år, og de har drukket saft og brus siden de var 1 år. Så lenge man er flinke til å pusse tenner så skader det ikke. Jeg synes dere virker i overkant hysteriske.

 

Anonymous poster hash: 068f3...e90

Skrevet

Saft og juce sliter på tenna- det er udiskutabelt selv om ingen av dere per dags dato har "problemer" med tenna.. Utrolig dumt å gi barna mye av dette. Hos oss er det mest vann, de eldste får fun light til middagen om de har lyst på det,og melk. De drikker ikke så mye melk, men til frokost er de glad i å spise havregryn med melk-så de får i seg melk hver dag!! Vi lager også smoothie innimellom, og lørdager får de kose seg, ren juce er forbeholdt lørdags frokost/lunsj. Vann er jo deilig:-) lag isbiter med bær i- da blir plutselig vannet veldig godt og gøy;-))

 

Anonymous poster hash: ecab9...21d

Skrevet

Kun vann, de nekter å drikke annet.

 

Anonymous poster hash: 7ad4a...837

Skrevet

De liker ikke vann og det gjør heller ikke jeg så jeg forstår de. De drikker som sagt alltid saft, og de har veldig fine å sterke tenner. De er nå 7 og 5 år, og de har drukket saft og brus siden de var 1 år. Så lenge man er flinke til å pusse tenner så skader det ikke. Jeg synes dere virker i overkant hysteriske.

 

Anonymous poster hash: 068f3...e90

Lurer på hvorfor de ikke liker vann.... Kan det ha noe med at de har fått saft og brus siden ettårsalder? Hmmm.....

 

Anonymous poster hash: c5d24...cde

Skrevet

Er de tørst drikker de selvsagt vann.De får vann til middag i ukene,og saft i helgene. Melk drikker de til frokost,lunsj og kveldsmat.

Brus får de en veldig sjelden gang,men de er ikke så glade i det(de er 7 og 4 år)



Anonymous poster hash: 22f6e...937
Skrevet

De liker ikke vann og det gjør heller ikke jeg så jeg forstår de. De drikker som sagt alltid saft, og de har veldig fine å sterke tenner. De er nå 7 og 5 år, og de har drukket saft og brus siden de var 1 år. Så lenge man er flinke til å pusse tenner så skader det ikke. Jeg synes dere virker i overkant hysteriske.

 

Anonymous poster hash: 068f3...e90

Hadde de tørstet ihjel om du bare hadde gitt de vann i en uke da?

 

Anonymous poster hash: 78691...692

Skrevet

Her får barna saft i helgene. Eldste får brus om vi har det og han har lyst på (de to små liker det ikke).

 

Ellers i uken er det kun vann som gjelder. Bortsett fra de to yngste som helst vi ha melk. Juice får de også når vi har det, men helst ikke til middag for de drikker seg bare mett på det.

 

Alt mellom måltidene får de vann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...