Anonym bruker Skrevet 23. mars 2014 #76 Skrevet 23. mars 2014 Hadda sagt: nå skal vi spise middag, så nå må du gå hjem, så stikker Kari bort til deg når hun er ferdig å spise sin middag:) Syns IKKE du skal ha faste dager! Hvorfor i all verden skal du det?? Anonymous poster hash: e7367...7d0
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2014 #77 Skrevet 23. mars 2014 Her går det heldigvis begge veier. Om du sier i fra på en fin måte så barnet ikke føler seg i veien burde det jo gå fint. Husker selv jeg fikk slengt i trynet av en mor at "nå må du vente på rommet mens vi spiser, ellers får du gå ut". Husker det som særdeles ubehagelig, var vel rundt 8-9 år. Moren var slik mot alle, så endte med at vi aldri var der. Så ikke gjør det på den måten Anonymous poster hash: 3d570...bc2 Herlighet, man tar da vel ikke noen skade av at noen sier "nå må du vente på rommet mens vi spiser, ellers får du gå ut", så lenge det sies i et ordentlig tonefall. Det ble sagt både til meg og mine venner når jeg vokste opp, jeg har ikke tatt skade av det Anonymous poster hash: 11d35...e83
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2014 #78 Skrevet 23. mars 2014 Jeg har penger nok, men ikke f. om jeg gidder å fore opp ungene i nabolaget. Det er foreldrenes ansvar. Dere som foreslår at HI skal avtale faste dager hvor denne jenta skal spise hos de er helt bak mål! Foreldrene til jenta kan jo ikke eie skamvett. Anonymous poster hash: 0cd14...bb9
Iiiiik Skrevet 23. mars 2014 #79 Skrevet 23. mars 2014 Her er det veldig ofte noen ekstra til middag og jeg reagerer ikke på det. Tenker at etter hvert som barna vokser til, så er det naturlig at det blir færre middager med alle oss fem og ingen andre. Det hender imidlertid at jeg har handlet mer knapt eller at jeg er sliten og sur. Da sier jeg at i dag har vi dessverre ikke nok mat til gjester, så kanskje du kan stikke hjem og spise og komme tilbake etterpå? Jeg ønsker å ha et hjem som mine unger ønsker å ha med seg vennene til, et sted hvor barnas venner føler seg velkomne. Det å be gjester vente på rommet synes jeg er kjipt. Det opplevde jeg en del ganger som barn og jeg husker den ekle følelsen. Jeg ville lurt på foreldrene til dette barnet. I perioder har de samme barna vært mye hos oss og da har foreldrene alltid sagt at de synes det er mye og kanskje spurt med et glimt i øyet om vi vil ha matpenger. At foreldrene til denne jenta ikke spør, er bekymringsfullt. Ville nok gitt henne mat også av den grunn. Regelen her er at det alltid sendes en SMS med spørsmål om det er greit at Petter/Trine/Hans spiser her i dag. Mine barn har alle tre hatt venner hvor foreldrene svarer ja, mens andre foreldre nokså konsekvent svarer at de helst vil ha barna hjem til middag. Fra sistnevnte hjem kommer alltid mine barn sultne hjem i kveldingen. Da har de gjerne sittet på rommet mens familien spiser.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2014 #80 Skrevet 23. mars 2014 Iiiiik: Sender du ikke en sms og sier at nå må barna komme hjem for det er middag når de alltid kommer sultne hjem derfra i kveldinga? Da vet du jo at de ikke får noe mat der. Merkelig. Anonymous poster hash: 14cdc...64f
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2014 #81 Skrevet 24. mars 2014 Takk for alle svar. Jeg har lest svarene flere ganger nå, og jeg har fått mange gode forslag til hva jeg kan si og mange gode argumenter for og i mot, som jeg tar med meg videre. Jeg er ikke bekymret for jenta, og hun skal fortsatt få spise hos oss innimellom. Takk for gode forslag til hva jeg skal si. Avtalt besøk skal fortsatt få middag. Ha en flott dag alle sammen. HI Anonymous poster hash: c5e35...56c
Iiiiik Skrevet 24. mars 2014 #82 Skrevet 24. mars 2014 Iiiiik: Sender du ikke en sms og sier at nå må barna komme hjem for det er middag når de alltid kommer sultne hjem derfra i kveldinga? Da vet du jo at de ikke får noe mat der. Merkelig. Anonymous poster hash: 14cdc...64f Etter noen sånne opplevelser er avtalen med barna at de skal komme hjem kl fem når de er i det aktuelle huset. Hvis de ikke kommer, ringer jeg til moren i det andre huset og ber henne sende barna hjem. Ungene mine går ikke rundt med telefon, det synes jeg ikke småbarn trenger.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2014 #83 Skrevet 24. mars 2014 Nei, småbarn trenger ikke mobiltelefon. Jeg mente at du tar vel kontakt med foreldrene i det aktuelle huset. Ikke barna dine altså. Anonymous poster hash: 14cdc...64f
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 24. mars 2014 #84 Skrevet 24. mars 2014 Det eneste jeg tenker her er hvordan foreldrene til denne jenta er. Reagerer de ikke på at hun alltid spiser hos dere? Sier de ikke noe?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå