Anonym bruker Skrevet 23. mars 2014 #1 Skrevet 23. mars 2014 Hvordan løser dere det? Hun kommer nesten hver dag, og det koster meg flere tusen i året. Sjelden datteren min spiser hos dem. Det blir også vanskelig å si nei til mat når sønnene mine en sjelden gang har besøk og jeg lager noe godt. Jeg kan jo ikke be henne gå hjem akkurat og servere det andre besøket. Hadde det vært ett og annet måltid hadde det jo vært greit, men det er alt for ofte. Anonymous poster hash: c5e35...56c
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2014 #2 Skrevet 23. mars 2014 Hvis hun er hos dere og leker med ungene deres synes jeg det er helt naturlig at hun spiser der, selv om deres sjeldnere er hos dem. Så dyrt er det ikke med mat til et barn ekstra. Anonymous poster hash: b07d1...d5a
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2014 #3 Skrevet 23. mars 2014 Hvorfor spiser hun aldri hjemme? Send ungene over til dem noen ganger Anonymous poster hash: 77f4a...356
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2014 #4 Skrevet 23. mars 2014 Hvordan løser dere det? Hun kommer nesten hver dag, og det koster meg flere tusen i året. Sjelden datteren min spiser hos dem. Det blir også vanskelig å si nei til mat når sønnene mine en sjelden gang har besøk og jeg lager noe godt. Jeg kan jo ikke be henne gå hjem akkurat og servere det andre besøket. Hadde det vært ett og annet måltid hadde det jo vært greit, men det er alt for ofte. Anonymous poster hash: c5e35...56c Bor hun i nabohuset kan hun gå hjem å spise, ærlig talt. Om barna dine har avtalt besøk som bor lenger unna må de jo få mat. Det betyr ikke at du må mate nabobarna også. En og annen gang er greit men langtfra på det viset. Anonymous poster hash: fef70...80b
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2014 #5 Skrevet 23. mars 2014 Hvor er foreldrene hennes? Anonymous poster hash: be465...77b
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2014 #6 Skrevet 23. mars 2014 Hvis hun er hos dere og leker med ungene deres synes jeg det er helt naturlig at hun spiser der, selv om deres sjeldnere er hos dem. Så dyrt er det ikke med mat til et barn ekstra. Anonymous poster hash: b07d1...d5a Hun spiser i snitt for 20 pr dag. Det blir over 7000 i året. Jo jeg syntes det er mye penger. Anonymous poster hash: c5e35...56c
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2014 #7 Skrevet 23. mars 2014 Hvis hun er hos dere og leker med ungene deres synes jeg det er helt naturlig at hun spiser der, selv om deres sjeldnere er hos dem. Så dyrt er det ikke med mat til et barn ekstra. Anonymous poster hash: b07d1...d5a Selvfølgelig kan hun gå hjem å spise. Anonymous poster hash: fef70...80b
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2014 #8 Skrevet 23. mars 2014 Hva med å ta en prat med foreldrene istedenfor å klage om henne her........? Er jo det enkleste? Anonymous poster hash: be465...77b
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2014 #9 Skrevet 23. mars 2014 Hos meg er dørene åpne uansett hvor mange gangene barna har besøk. Her spises det ofte med tre venner vær dag. Utrolig koselig. Passer det ikke den dagen så sier vi ifra, men nekter dem ikke mat uten grunn. Har ikke mye penger, men er utelukkes ingen. Anonymous poster hash: 2e2a6...bcd
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2014 #10 Skrevet 23. mars 2014 Kjenne til det der ! Hadde slik nabo unge før vi flyttet. Og foreldrene ville til og med vi skulle lage middag til han. Einaste som virket hos oss var han måtte gå hjem og komme tilbake etter ei stund. Anonymous poster hash: f13d8...8e5
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2014 #11 Skrevet 23. mars 2014 Foreldrene er hjemme og når hun skal spise ber hun jenta min gå hjem. Det er sjelden de er der da, og ja jeg lager mye fristende mat. Jenta min spør også om hun kan spise her, og jeg hinter om at nå er det vel mat hjemme hos nabojenta slik at hun kan gå hjem. Da står hun der med bedende øyne og spør om hun ikke også kan få. Hun liker alt, så å lage fisk ol hjelper ikke. Anonymous poster hash: c5e35...56c
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2014 #12 Skrevet 23. mars 2014 Her må alt besøk enten gå hjem for å spise eller vente på rommet/i hagen mens vi spiser. Avtalt besøk hvor vi fungerer som barnevakt får selvsagt mat. Anonymous poster hash: 96c3a...162
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2014 #13 Skrevet 23. mars 2014 Foreldrene er hjemme og når hun skal spise ber hun jenta min gå hjem. Det er sjelden de er der da, og ja jeg lager mye fristende mat. Jenta min spør også om hun kan spise her, og jeg hinter om at nå er det vel mat hjemme hos nabojenta slik at hun kan gå hjem. Da står hun der med bedende øyne og spør om hun ikke også kan få. Hun liker alt, så å lage fisk ol hjelper ikke. Anonymous poster hash: c5e35...56c I all verden! Lager du fisk og håper hun ikke liker det slik at hun ikke skal spise hos dere? Snakk om lavmål! Da må du heller ta deg en prat med foreldrene til jenta. Ikke ta frustrasjonen din ut på ungen. Nå blei jeg sjokkert... Anonymous poster hash: 366ee...fd8
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2014 #14 Skrevet 23. mars 2014 Og jeg syntes hun er kjempekoselig, det er bare det at det blir dyrt med et til barn i kosten. HI Anonymous poster hash: c5e35...56c
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2014 #15 Skrevet 23. mars 2014 Men så send henne hjem da for pokker! Er det virkelig så vanskelig? Er jo DU som sliter med at hun spør og du ikke kan si nei. Slutt å sutre og be henne gå hjem, så kan datteren din gå over dit når dere er ferdige med å spise. ENKELT OG GREIT. Anonymous poster hash: 8b13f...dc4
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2014 #16 Skrevet 23. mars 2014 Foreldrene er hjemme og når hun skal spise ber hun jenta min gå hjem. Det er sjelden de er der da, og ja jeg lager mye fristende mat. Jenta min spør også om hun kan spise her, og jeg hinter om at nå er det vel mat hjemme hos nabojenta slik at hun kan gå hjem. Da står hun der med bedende øyne og spør om hun ikke også kan få. Hun liker alt, så å lage fisk ol hjelper ikke. Anonymous poster hash: c5e35...56c I all verden! Lager du fisk og håper hun ikke liker det slik at hun ikke skal spise hos dere? Snakk om lavmål!Da må du heller ta deg en prat med foreldrene til jenta. Ikke ta frustrasjonen din ut på ungen. Nå blei jeg sjokkert... Anonymous poster hash: 366ee...fd8 Nei jeg lager alt det beste jeg kommer på :-). Så for meg at noen skulle foreslå det så jeg var bare i forkjøpet. Jeg lager bare god mat . HI Anonymous poster hash: c5e35...56c
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2014 #18 Skrevet 23. mars 2014 Her må alt besøk enten gå hjem for å spise eller vente på rommet/i hagen mens vi spiser. Avtalt besøk hvor vi fungerer som barnevakt får selvsagt mat. Anonymous poster hash: 96c3a...162 Seriøst? Du tilbyr ikke mat til dem? Anonymous poster hash: be465...77b
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2014 #19 Skrevet 23. mars 2014 Foreldrene er hjemme og når hun skal spise ber hun jenta min gå hjem. Det er sjelden de er der da, og ja jeg lager mye fristende mat. Jenta min spør også om hun kan spise her, og jeg hinter om at nå er det vel mat hjemme hos nabojenta slik at hun kan gå hjem. Da står hun der med bedende øyne og spør om hun ikke også kan få. Hun liker alt, så å lage fisk ol hjelper ikke. Anonymous poster hash: c5e35...56c I all verden! Lager du fisk og håper hun ikke liker det slik at hun ikke skal spise hos dere? Snakk om lavmål!Da må du heller ta deg en prat med foreldrene til jenta. Ikke ta frustrasjonen din ut på ungen. Nå blei jeg sjokkert... Anonymous poster hash: 366ee...fd8 Nei jeg lager alt det beste jeg kommer på :-). Så for meg at noen skulle foreslå det så jeg var bare i forkjøpet. Jeg lager bare god mat . HI Anonymous poster hash: c5e35...56c fjoooo... Anonymous poster hash: 366ee...fd8
DaenerysStorm Skrevet 23. mars 2014 #20 Skrevet 23. mars 2014 Normalt pleier jeg å si at man får servere barna som leker hjemme hos seg, men når det blir omtrent hver dag og ungen bor i nabohuset syns jeg det er riktig å sende henne hjem også... Men det er jo litt vanskelig når du har begynt å gi mat!
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2014 #21 Skrevet 23. mars 2014 Her må alt besøk enten gå hjem for å spise eller vente på rommet/i hagen mens vi spiser. Avtalt besøk hvor vi fungerer som barnevakt får selvsagt mat. Anonymous poster hash: 96c3a...162 Seriøst? Du tilbyr ikke mat til dem? Anonymous poster hash: be465...77b Nei, de kan få vann hvis de er tørste. Middag er familietid, og jeg regner med at andre foreldre vil ha sine barn hjem til faste måltider. Jeg blir iallfall irritert hvis mine kommer hjem til middag og sier at de allerede har spist. Da sitter vi med mat som må kastes. Anonymous poster hash: 96c3a...162
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2014 #22 Skrevet 23. mars 2014 Men så send henne hjem da for pokker! Er det virkelig så vanskelig? Er jo DU som sliter med at hun spør og du ikke kan si nei. Slutt å sutre og be henne gå hjem, så kan datteren din gå over dit når dere er ferdige med å spise. ENKELT OG GREIT. Anonymous poster hash: 8b13f...dc4 Ja det er meg som sliter med å si nei. Det er derfor jeg søker råd. Hva kan jeg ex si uten å være uhøflig? Syntes det ex er vanskelig nå som jeg steller i stand til barnefavoritter og avtalt playdates får bli men ikke henne. Det føles feil, samtidig som det bare blir for mye spising her. Beklager hvis jeg sutrer. Det er ikke ment slik. Vil bare ha råd. Hun er førøvtig ei kjempeherlig jente. HI Anonymous poster hash: c5e35...56c
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2014 #23 Skrevet 23. mars 2014 Her må alt besøk enten gå hjem for å spise eller vente på rommet/i hagen mens vi spiser. Avtalt besøk hvor vi fungerer som barnevakt får selvsagt mat. Anonymous poster hash: 96c3a...162 Seriøst? Du tilbyr ikke mat til dem? Anonymous poster hash: be465...77b Nei, de kan få vann hvis de er tørste. Middag er familietid, og jeg regner med at andre foreldre vil ha sine barn hjem til faste måltider. Jeg blir iallfall irritert hvis mine kommer hjem til middag og sier at de allerede har spist. Da sitter vi med mat som må kastes. Anonymous poster hash: 96c3a...162 Enig, men foreldrene der har sagt at jeg kan gi henne så mye mat jeg vil uten å spørre fordi datteren uansett er så glad i mat. HI Anonymous poster hash: c5e35...56c
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2014 #24 Skrevet 23. mars 2014 Foreldrene er hjemme og når hun skal spise ber hun jenta min gå hjem. Det er sjelden de er der da, og ja jeg lager mye fristende mat. Jenta min spør også om hun kan spise her, og jeg hinter om at nå er det vel mat hjemme hos nabojenta slik at hun kan gå hjem. Da står hun der med bedende øyne og spør om hun ikke også kan få. Hun liker alt, så å lage fisk ol hjelper ikke. Anonymous poster hash: c5e35...56c I all verden! Lager du fisk og håper hun ikke liker det slik at hun ikke skal spise hos dere? Snakk om lavmål!Da må du heller ta deg en prat med foreldrene til jenta. Ikke ta frustrasjonen din ut på ungen. Nå blei jeg sjokkert... Anonymous poster hash: 366ee...fd8 Nei jeg lager alt det beste jeg kommer på :-). Så for meg at noen skulle foreslå det så jeg var bare i forkjøpet. Jeg lager bare god mat . HI Anonymous poster hash: c5e35...56c fjoooo... Anonymous poster hash: 366ee...fd8 Skjønner ikke. Forkortelse for at jeg er et fjoools? HI Anonymous poster hash: c5e35...56c
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2014 #25 Skrevet 23. mars 2014 Foreldrene er hjemme og når hun skal spise ber hun jenta min gå hjem. Det er sjelden de er der da, og ja jeg lager mye fristende mat. Jenta min spør også om hun kan spise her, og jeg hinter om at nå er det vel mat hjemme hos nabojenta slik at hun kan gå hjem. Da står hun der med bedende øyne og spør om hun ikke også kan få. Hun liker alt, så å lage fisk ol hjelper ikke. Anonymous poster hash: c5e35...56c I all verden! Lager du fisk og håper hun ikke liker det slik at hun ikke skal spise hos dere? Snakk om lavmål!Da må du heller ta deg en prat med foreldrene til jenta. Ikke ta frustrasjonen din ut på ungen. Nå blei jeg sjokkert... Anonymous poster hash: 366ee...fd8 Nei jeg lager alt det beste jeg kommer på :-). Så for meg at noen skulle foreslå det så jeg var bare i forkjøpet. Jeg lager bare god mat . HI Anonymous poster hash: c5e35...56c fjoooo... Anonymous poster hash: 366ee...fd8 Skjønner ikke. Forkortelse for at jeg er et fjoools? HI Anonymous poster hash: c5e35...56c Neeeei! Som å puste letta ut. Beklager Anonymous poster hash: 366ee...fd8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå