Gå til innhold

Livredd for at babyen min har druknet


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hi her

 

Hvorfor tror dere at det er troll?

Hvorfor sier noen at det er troll fordi jeg ikke svarer?

Hvorfor stiller noen spørsmål til hvorfor jeg sitter på forum når jeg burde ta meg av barnet???

 

Anonymous poster hash: 92b01...f97

Ehh fordi du burde være på legevakten istedenfor på DIB kanskje??

Det står faktisk om liv og død for barnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hi her

Hvorfor tror dere at det er troll?

Hvorfor sier noen at det er troll fordi jeg ikke svarer?

Hvorfor stiller noen spørsmål til hvorfor jeg sitter på forum når jeg burde ta meg av barnet??? Anonymous poster hash: 92b01...f97

Burde du ikke ta deg av barnet ditt nå?

 

Anonymous poster hash: 2e639...aa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi her

Hvorfor tror dere at det er troll?

Hvorfor sier noen at det er troll fordi jeg ikke svarer?

Hvorfor stiller noen spørsmål til hvorfor jeg sitter på forum når jeg burde ta meg av barnet??? Anonymous poster hash: 92b01...f97

Det siste spørsmålet der var vel ganske åpenlyst..

 

Anonymous poster hash: adba0...89b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det på tide å skjerpe seg damer!!!!!!!

 

Man skal aldri dømme personer som opplever traumatiske ting for hardt. Hendelser kan oppleves ulikt fra person til person. Der en person greier å handle rasjonelt og effektivt, kan en annen bli handlingslammet, en tredje kan gjøre alt for å late som om ingen ting har skjedd. Alle reaksjonene er like naturlige - selv om ikke alle reaksjonene er like hensiktsmessige eller "logiske".

 

Hvordan man er når man er i sjokk varierer veldig. Jeg har selv vært i sjokk hvor det tok ambulansepersonell lang tid å forstå det fordi jeg tilsynelatende argumenterte for "rasjonelt" mot å få hjelp. Hodeskade, sjokk, meget kraftig hjernerystelse og blodtap. Likevel trodde de til å begynne med at jeg var "tilregnelig" fordi jeg fremstod som helt klar med logiske tankemønster (selv om de i situasjonen var feil).

Leger, sykepleiere og ambulansepersonell snakket faktisk om dette i de dagene jeg lå på sykehuset, selv om jeg var klar i hvert fall dagen etter ulykken.

Jeg var heldig, fordi de tok avgjørelser for meg, men jeg argumenterte så sterkt og overbevisende at de faktisk nølte med en del av det de måtte gjøre.

Så sjokk kan utarte seg på mange måter.

Opplever jeg noe sjokkartet hvor andre er skadet, så blir jeg den rasjonelle, effektive og handlekraftige.

Hvordan jeg evt vil reagere om jeg stod i en lignende situasjon som HI i kveld har gjort, det kan jeg ikke vite før jeg evt står i en slik situasjon. Jeg håper jeg blir den rasjonelle og handlekraftige - men jeg kan like gjerne reagere med benektelse slik jeg har gjort to ganger ved egne skader.

 

Det er tross alt et bra tegn at HI henvendte seg til forumet med denne tråden. Selv om hun sikkert var i sjokk og derfor ikke handlet slik hun "burde", så var hun likevel klar nok til å forstå at kanskje noe annet burde gjøres og hun hadde handlekraft til å be om råd her på forumet. Selv om hun ikke reagerte mest effektivt og rasjonelt, så reagerte hun. Hun ringte legevakten.

Når hun da møter en person på legevakttelefonen som ikke forstår at HI trolig er i sjokk, så henvendte hun seg igjen til oss.

Det sier meg at HI tross alt greier å følge magefølelsen om at barnet hennes kanskje trenger å sjekkes. Hun er kanskje i sjokk og gjør ikke ting slik hun "burde" - men hun gjør faktisk noe. Og det er langt, langt bedre enn om hun ikke gjorde noe i det hele tatt!!!

 

Etter at hun ga oss tilbakemelding og fremdeles ikke følte seg trygg etter samtale med legevakten, fikk hun råd om å ringe 113. Siden hun ikke har oppdatert vil jeg tro at hun faktisk gjorde akkurat det - for hun greide å ta til seg de første rådene hun fikk, og da vil jeg tro hun også greide å ta til seg dette.

At hun ikke gir noen tilbakemelding nå tar jeg som et tegn på at hun faktisk ringte, og at det ble vurdert dithen at barnet skulle ha medisinsk tilsyn. I så fall har trolig ting skjedd raskt, og det er naturlig at HI ikke har oppdatert oss.

 

Tenk litt lenger før dere kaster ut av dere krasse kommentarer til folk som er i en traumatisk situasjon, en situasjon hvor de kanskje er i sjokk. Slike krasse kommentarer kan faktisk virke mot sin hensikt, gjøre personer enda reddere og bli mer handlingslammet enn de var i utgangspunktet!

 

Jeg kan også som førstereaksjon gremmes over noen av de spørsmålene som kommer her av og til i slike tilfeller - det har vært to slike her i ettermiddag/kveld. Men når jeg gremmes og til og med kanskje føler sinne over "idiotien", så stopper jeg opp - for min reaksjon er en rasjonell reaksjon fra en som ikke blir personlig berørt av situasjonen. Det er himla lett for meg å tenke rasjonelt når det ikke angår meg selv!

 

Dette forumet har en god misjon når folk henvender seg i lignende situasjoner. Man kan være tydelig, man kan være ekstremt tydelig også, for å få noen til å "våkne" slik at de kan søke riktig hjelp.

Er man dømmende og for krass, så risikerer man å sende personer lengre inn i handlingslammelse.

Så vær litt forsiktig før dere kaster ut av dere all verdens fordømmelse!

 

 

HI - gi oss en oppdatering når du vet noe mer. Håper og tror du tok kontakt med 113 slik at babyen din får den undersøkelsen som han trenger nå i kveld.

Håper alt går bra med den lille og deg!

 



Anonymous poster hash: 46900...e1b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi her

 

Hvorfor tror dere at det er troll?

Hvorfor sier noen at det er troll fordi jeg ikke svarer?

Hvorfor stiller noen spørsmål til hvorfor jeg sitter på forum når jeg burde ta meg av barnet???

 

Anonymous poster hash: 92b01...f97

 

Siden du er innom tråden igjen, så bør du også oppdatere oss!

 

Hva skjer, har du vært på legevakten eller ringt 113?

 

Anonymous poster hash: 46900...e1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nå er det på tide å skjerpe seg damer!!!!!!!

 

Man skal aldri dømme personer som opplever traumatiske ting for hardt. Hendelser kan oppleves ulikt fra person til person. Der en person greier å handle rasjonelt og effektivt, kan en annen bli handlingslammet, en tredje kan gjøre alt for å late som om ingen ting har skjedd. Alle reaksjonene er like naturlige - selv om ikke alle reaksjonene er like hensiktsmessige eller "logiske".

 

Hvordan man er når man er i sjokk varierer veldig. Jeg har selv vært i sjokk hvor det tok ambulansepersonell lang tid å forstå det fordi jeg tilsynelatende argumenterte for "rasjonelt" mot å få hjelp. Hodeskade, sjokk, meget kraftig hjernerystelse og blodtap. Likevel trodde de til å begynne med at jeg var "tilregnelig" fordi jeg fremstod som helt klar med logiske tankemønster (selv om de i situasjonen var feil).

Leger, sykepleiere og ambulansepersonell snakket faktisk om dette i de dagene jeg lå på sykehuset, selv om jeg var klar i hvert fall dagen etter ulykken.

Jeg var heldig, fordi de tok avgjørelser for meg, men jeg argumenterte så sterkt og overbevisende at de faktisk nølte med en del av det de måtte gjøre.

Så sjokk kan utarte seg på mange måter.

Opplever jeg noe sjokkartet hvor andre er skadet, så blir jeg den rasjonelle, effektive og handlekraftige.

Hvordan jeg evt vil reagere om jeg stod i en lignende situasjon som HI i kveld har gjort, det kan jeg ikke vite før jeg evt står i en slik situasjon. Jeg håper jeg blir den rasjonelle og handlekraftige - men jeg kan like gjerne reagere med benektelse slik jeg har gjort to ganger ved egne skader.

 

Det er tross alt et bra tegn at HI henvendte seg til forumet med denne tråden. Selv om hun sikkert var i sjokk og derfor ikke handlet slik hun "burde", så var hun likevel klar nok til å forstå at kanskje noe annet burde gjøres og hun hadde handlekraft til å be om råd her på forumet. Selv om hun ikke reagerte mest effektivt og rasjonelt, så reagerte hun. Hun ringte legevakten.

Når hun da møter en person på legevakttelefonen som ikke forstår at HI trolig er i sjokk, så henvendte hun seg igjen til oss.

Det sier meg at HI tross alt greier å følge magefølelsen om at barnet hennes kanskje trenger å sjekkes. Hun er kanskje i sjokk og gjør ikke ting slik hun "burde" - men hun gjør faktisk noe. Og det er langt, langt bedre enn om hun ikke gjorde noe i det hele tatt!!!

 

Etter at hun ga oss tilbakemelding og fremdeles ikke følte seg trygg etter samtale med legevakten, fikk hun råd om å ringe 113. Siden hun ikke har oppdatert vil jeg tro at hun faktisk gjorde akkurat det - for hun greide å ta til seg de første rådene hun fikk, og da vil jeg tro hun også greide å ta til seg dette.

At hun ikke gir noen tilbakemelding nå tar jeg som et tegn på at hun faktisk ringte, og at det ble vurdert dithen at barnet skulle ha medisinsk tilsyn. I så fall har trolig ting skjedd raskt, og det er naturlig at HI ikke har oppdatert oss.

 

Tenk litt lenger før dere kaster ut av dere krasse kommentarer til folk som er i en traumatisk situasjon, en situasjon hvor de kanskje er i sjokk. Slike krasse kommentarer kan faktisk virke mot sin hensikt, gjøre personer enda reddere og bli mer handlingslammet enn de var i utgangspunktet!

 

Jeg kan også som førstereaksjon gremmes over noen av de spørsmålene som kommer her av og til i slike tilfeller - det har vært to slike her i ettermiddag/kveld. Men når jeg gremmes og til og med kanskje føler sinne over "idiotien", så stopper jeg opp - for min reaksjon er en rasjonell reaksjon fra en som ikke blir personlig berørt av situasjonen. Det er himla lett for meg å tenke rasjonelt når det ikke angår meg selv!

 

Dette forumet har en god misjon når folk henvender seg i lignende situasjoner. Man kan være tydelig, man kan være ekstremt tydelig også, for å få noen til å "våkne" slik at de kan søke riktig hjelp.

Er man dømmende og for krass, så risikerer man å sende personer lengre inn i handlingslammelse.

Så vær litt forsiktig før dere kaster ut av dere all verdens fordømmelse!

 

 

HI - gi oss en oppdatering når du vet noe mer. Håper og tror du tok kontakt med 113 slik at babyen din får den undersøkelsen som han trenger nå i kveld.

Håper alt går bra med den lille og deg!

 

 

Anonymous poster hash: 46900...e1b

I mens du brukte et kvarter ++ på å skrive noe INGEN her gidder å lese så kom hi med den mest idiotiske tilbakemeldingen du kan tenke deg. Omg!

 

Anonymous poster hash: b1d1c...b1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hi her

Hvorfor tror dere at det er troll?

Hvorfor sier noen at det er troll fordi jeg ikke svarer?

Hvorfor stiller noen spørsmål til hvorfor jeg sitter på forum når jeg burde ta meg av barnet??? Anonymous poster hash: 92b01...f97

Hvordan gikk det? Vært hos lege eller på sykehuset?

 

Anonymous poster hash: eeacc...817

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi her

 

Hvorfor tror dere at det er troll?

Hvorfor sier noen at det er troll fordi jeg ikke svarer?

Hvorfor stiller noen spørsmål til hvorfor jeg sitter på forum når jeg burde ta meg av barnet???

 

Anonymous poster hash: 92b01...f97

Med en tilbakemelding som dette styrker du jo ganske greit misstanken om at dette bare er tull da... Herregud...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du fikk sjekket det i hvert fall. Var jeg deg ville jeg holdt øye med ham i natt. Føler du deg det minste utrygg så ringer du 113 og ber om at han får tilsyn på barneavdelingen siden han jo har andre kompliserende diagnoser også.

 

Håper det går bra!



Anonymous poster hash: 46900...e1b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke klart å slå meg til ro med dette.. Ring 113 eller ta med barna å dra til sykehuset selv.

 

Anonymous poster hash: 58141...921

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi her igjen,

 

Jeg skrev tråden fordi jeg var bekymret, som sagt når jeg hadde fått han opp fra vannet fremprovosere jeg gråt ved å klipe han hardt (lært det på babysvømming) imens jeg kjefta på firåringen, babyen begynte å gråte etter 15-20 sekund. Dette med å fremprovosere gråt hos så små vrenger lungene (naturlig reflex )

 

Lukkemuskelen slutter i 4-6 mnd alderen hvis den ikke trenes opp. Babyen er født med skjult ganespalte, han er ikke operert enda og har derfor ikke lukke eller sugevnen på topp.

 

Etter å ha kledet han og han kastet opp vannet i gråt, fikk han rødfargen tilbake. Jeg la merke til at venstre lunge hadde en liten hevelse med en gang, men den gikk tilbake til normal etter gråt/oppkast av vann. Han responderer fint og virket seg selv

 

Jeg kledde på han og la han i senga for å gi flaske. Den ville han ikke ha, skubbet seg fra han

 

(Fireåringen satt fortsatt i badekaret) fordi hun klarer det, og oppi alt tenkte jeg at isteden for å ta henne opp å kle på henne oppi alt så prioriterte jeg å legge babyen for å så ta et alvorsord senere med henne når minste hadde sovnet....

 

Så set gjorde jeg, og etter det skrev jeg innlegget her

 

Så ringte jeg legevakten å bør avvist

 

Så ringte jeg en gang til rundt klokka 22 etter å ha flyttet minste på stua, for å holde er øye med han, han sov men pustet fort. Jeg ringte igjen klokka 22... Og fikk komme inn, vi var der 22.30

 

Da sjekket jo legen det, og jo jeg er ikke overhysterisk, men han legen tok jo like lett på det som meg. Tok han ikke ut ab bilstolen, bare hørte fort på lungene med teloskopet og sa det hørtes fint ut.... Han telte ikke åndedragene, eller reagerte på at minste hoster veldig mye... Føler meg ikke trygg på hans beslutning -men han sendte oss hjem og sa at dette skulle jeg ikke tenke på, eller se etter i natt...

 

(Det kommer jeg til å gjøre)

 

Han mente også at gutten vår sugde fint, da prøvde jeg å forklare han at han Jan ikke suge uten vakum i ganen, og at han ikke har lukkerefleks... Men det ignorerte legen

 

Så nå er "trollet" hjemme igjen....

Godt du fikk kommet deg på legevakta med gutten, men for en elendig undersøkelse av legen! Jeg hadde ikke gitt meg og ville ha ringt 113 evt til sykehuset og forhørt meg der. Væske i lungene er ikke noe å spøke med så rart at legevakten ikke tok flere tester!

 

God bedring til den lille gutten din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til HI: dersom du er usikker eller uenig med legens vurdering, så be om å få det skriftlig.

 

Krysser fingrene for dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HI, du er ikke lenger anonym. Innlegg skrevet med nick tror jeg kan slettes selv dersom du vil beholde anonymiteten din.

 

Anonymous poster hash: eaa1d...fde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke slått meg til ro med en så tafatt undersøkelse og hadde nok der og da spurt legen om han var så sikker aymt han tålte at jeg holdt ham personlig ansvarlig dersom noe skjedde.

 

Syns egentlig episoden hørtes enda mer alvorlig ut nå andre gangen du forklarer den med litt flere detaljer. Ungen har jo virkelig uten tvil hatt vann i lungene og var uten farge i lang tid. Skrek heller ikke før etter lang tid. Høres på alle måter skummelt ut

 

Men jeg må si at jeg håper at du handlet/handler i sjokk, for hvis ikke er det mye rart å si om beslutningene dine i både før og etter episoden. Noe så unaturlig som å legge barnet kan jeg ikke tenke meg en gang.

 

Anonymous poster hash: eaa1d...fde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig merkelig tråd. Først er du redd og gråter. Vi tar deg på alvor og ber deg oppsøke lege. Nå virker du snurt på oss og irritert.

Veldig merkelig hele historien og oppførselen din.

 

Anonymous poster hash: eeacc...817

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Historien virker rar ja!

Hun sier selv at hun syns undersøkelsen var alrfor dårlig,likevel virker det ikke som hun å tenkt å gjøre noe mer!



Anonymous poster hash: 581b4...585
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så etter at det eine barnet gjekk under vatn då det blei forlatt av voksen i badekaret,lot hi det andre barnet sitja igjen ubevokta all den tida det tar å legga ein baby?

 

Hjelpemeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Veldig merkelig tråd. Først er du redd og gråter. Vi tar deg på alvor og ber deg oppsøke lege. Nå virker du snurt på oss og irritert.

Veldig merkelig hele historien og oppførselen din.

 

Anonymous poster hash: eeacc...817

Ikke meningen å være snurt eller virke sånn, men jeg spurte om råd og setter pris på alle fine svar :) ...men det er denne anklagingen for trolling jeg stadig ser på seriøse tråder som jeg synes tar av, så det ene innlegget før det lange svaret var jo bare ment som en oppfordring til å droppe slike anklagelser

 

Jeg ligger nå i senga med minste tett intill, han sover, hoster litt, puster kanskje ca 40-50 ganger i minuttet nå. Virker fin, men jeg er fortsatt bekymret for de neste 24 timer å leser/googler emnet selvfølgelig.... Skulle ønske mannen var hjemme hos oss ikveld, men han kommer ikke før imorgen

 

Så vær voksen nok til å ringe 113 da!

 

Anonymous poster hash: 581b4...585

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så etter at det eine barnet gjekk under vatn då det blei forlatt av voksen i badekaret,lot hi det andre barnet sitja igjen ubevokta all den tida det tar å legga ein baby?

 

Hjelpemeg.

Det samme tenkte jeg!

Skulle jo tro at hun skrekken etter det som skjedde med babyen,men tydligvis ikke.

 

Anonymous poster hash: 581b4...585

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Hi her

 

Hvorfor tror dere at det er troll?

Hvorfor sier noen at det er troll fordi jeg ikke svarer?

Hvorfor stiller noen spørsmål til hvorfor jeg sitter på forum når jeg burde ta meg av barnet???

 

Anonymous poster hash: 92b01...f97

Ehh fordi du burde være på legevakten istedenfor på DIB kanskje??

Det står faktisk om liv og død for barnet!

Hvordan vet du at det står om liv og død da? Som ikke har sett barnet engang. Synsk kanskje?

 

Anonymous poster hash: 0edf1...e39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Hi her

 

Hvorfor tror dere at det er troll?

Hvorfor sier noen at det er troll fordi jeg ikke svarer?

Hvorfor stiller noen spørsmål til hvorfor jeg sitter på forum når jeg burde ta meg av barnet???

 

Anonymous poster hash: 92b01...f97

Ehh fordi du burde være på legevakten istedenfor på DIB kanskje??

Det står faktisk om liv og død for barnet!

Hvordan vet du at det står om liv og død da? Som ikke har sett barnet engang. Synsk kanskje?

 

Anonymous poster hash: 0edf1...e39

 

Etter det hun fortalte så kunne det godt være at det sto mellom liv og død!

Å mann tar ikke sjanser med barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Så etter at det eine barnet gjekk under vatn då det blei forlatt av voksen i badekaret,lot hi det andre barnet sitja igjen ubevokta all den tida det tar å legga ein baby?

 

Hjelpemeg.

Det samme tenkte jeg!

Skulle jo tro at hun skrekken etter det som skjedde med babyen,men tydligvis ikke.

 

Anonymous poster hash: 581b4...585

Må dere gi dere, en fireåring klarer fint å bade alene.

 

Anonymous poster hash: 6f760...0a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Så etter at det eine barnet gjekk under vatn då det blei forlatt av voksen i badekaret,lot hi det andre barnet sitja igjen ubevokta all den tida det tar å legga ein baby?

 

Hjelpemeg.

Det samme tenkte jeg!

Skulle jo tro at hun skrekken etter det som skjedde med babyen,men tydligvis ikke.

 

Anonymous poster hash: 581b4...585

Må dere gi dere, en fireåring klarer fint å bade alene.

 

Anonymous poster hash: 6f760...0a3

 

Det trodde jeg om gutten min på 2.5 år og!

9 av 10 ganger gikk det bra også,men den ene gangen fikk han plutselig hodet under vann.

 

Anonymous poster hash: 581b4...585

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...