Gå til innhold

Livredd for at babyen min har druknet


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Ripsbærsaft

Du bør kontakte lege umiddelbart for råd! Ved nærdrukning kan man få livstruende komplikasjoner i ganske lang tid etter hendelsen. At han puster fortere enn vanlig, ikke vil ta flaska og er tøtt/sovner fort er illevarslende og jeg synes virkelig at du bør ringe legevakten for råd! Eller 113, kommer ann på hvor dårlig du opplever ham. Du er jo veldig bekymret virker det som, og magefølelsen har ofte rett.

 

Og det er ikke meningen å være krass, jeg skjønner at uhell kan skje alle, men du kommer til å angre bittert hvis noe skjer med barnet ditt, å ringe legevakten selv om du synes det er aldri så ubehagelig, er en veldig liten pris å betale i forhold til å risikere helsen eller livet til barnet ditt.

Jeg tipper han blir innlagt til observasjon, og hvis du ikke har noen andre til å passe 4 åringen tar du han bare med, det ordner seg :)

Lykke til, og skriv gjerne hvordan det gikk :)

Endret av Ripsbærsaft
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forøvrig ikke enig i de som sier at det er unormalt av 4åringen. Med feks sjalusi osv så har jeg hørt lignende historier før

 

Anonymous poster hash: d6e32...f2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo når du ikke hører noe at du skal reagere, ler de og har det gøy er de jo der og har det fint. Greit at du hentet håndkle, men dumskap å sette på tørketrommelen.

 

Anonymous poster hash: 785c8...e75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for en skremmende opplevelse.

Håper det går greit og hold oss oppdatert.

 

 

Anonymous poster hash: 36d6b...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyen har neppe holdt pusten, så vann i lungene er høyst sannsynlig!

Jeg ville droppet legevakten og ringt 113!

 

Det ser sn situasjonen og se der en bil om de mener det er nødvendig.

 

Vann i lungene er skadelig!

 

Anonymous poster hash: cb6c5...b55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke for å være bedreviter... men man snur seg aldri når man har spebarn i badekaret!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Du kan ikke stole på en 4-åring. Ser mange skriver det ikke er normalt å gjøre slikt, men 4-åringen ville kanskje bare leke. 

 

Du må selvfølgelig ringe legevakta. Nå har du dritet på drager noe sykt en gang!, ta ansvar og RING! 

 

Så snakker du rolig med gutten din, forteller hvorfor du hylte og skrek på han. Hva som kunne skjedd! Og så snur du deg aldri igjen! Man kan drukne på få sekunder, selv 4 åringen kan dette slå seg i hodet og havne under vann! 
 

SKJERPINGS!



Anonymous poster hash: 27d73...fff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ikke for å være bedreviter... men man snur seg aldri når man har spebarn i badekaret!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Du kan ikke stole på en 4-åring. Ser mange skriver det ikke er normalt å gjøre slikt, men 4-åringen ville kanskje bare leke.

 

Du må selvfølgelig ringe legevakta. Nå har du dritet på drager noe sykt en gang!, ta ansvar og RING!

 

Så snakker du rolig med gutten din, forteller hvorfor du hylte og skrek på han. Hva som kunne skjedd! Og så snur du deg aldri igjen! Man kan drukne på få sekunder, selv 4 åringen kan dette slå seg i hodet og havne under vann!

 

SKJERPINGS!

 

Anonymous poster hash: 27d73...fff

Tror du ikke hun selv har skjønt alvoret og angrer?

For en fæl kjærring du er.

 

Anonymous poster hash: 36d6b...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sa de på legevakten?

Hold oss oppdatert, for en grusom situasjon.

 

Anonymous poster hash: 64c29...045

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, aldri la 4-åringen være aleine med babyen mer, sjalusi kan faktisk være livsfarlig, det er unger som har drept andre pga det...

 

Håper det går bra med den lille, lykke til!!!!

 

Anonymous poster hash: bfb0f...9ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du får veldig mange slemme svar her. Alle gjør feil, det viktigste er hva man gjør etter feilen er begått. Sier det igjen; Ring legevakt, eller kanskje 113. God bedring til den lille.



Anonymous poster hash: 547ef...b2c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så fælt! Skjønner du er redd! Lykke til, håper det går bra med babyen!

 

Anonymous poster hash: 51f45...aa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi her, skal ringe legevakta nå (har bare utrolig dårlig erfaring med at man nesten må lyge på seg symptomer og overdramatisere/ krangle seg til å få komme inn...)

 

Og jo jeg vet det er domt å forlate barn i badekaret, er ikke akkurat slik at jeg har for vane å gjøre det men det var tomt for hånduker, de satt fint, og jeg ville ikke at de skulle tas opp og ligge naken på et kaldt flisgulv før jeg kunne henta hånduk. Jeg unnskylder ikke at jeg snudde ryggen til, men på badet isted virka det som den beste løsningen å hente hånduk før jeg tok de opp.

 

Det at jeg kom på å putte inn i tørketrommelen var fordi de satt fint og var stille... Og nei jeg tar enkelt ut klærne fra vaskemaskiner og inn i tørketrommelen, det tar sikkert ikke et halvt minutt engang 3-4 meter ifra badekaret men i et annet rom rett over gangen

 

Anonymous poster hash: 92b01...f97

Hvorfor i all verden skriver du her inne istedenfor å ringe med en gang?

 

Anonymous poster hash: 77216...8fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette var fælt å lese. Til senere en gang: hvis barna er stille, sjekk hva de driver med.

Jeg ville ringt 113 i panikk, med engang etter hendelsen. Jeg håper det går bra med babyen.

 

Anonymous poster hash: fdcae...795

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at man kan drukne flere timer etter at man har fått vann i lungene. Derfor viktig at du ringer.



Anonymous poster hash: b1afc...e83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Situasjonen ikveld var at jeg var alene hjemme med begge, minste på 9/10 mnd og eldste på 4 år. Jeg skulle bade de i badekaret og satte babyen i badestol

 

20 min inn i badinga så jeg at det var tomt får håndklær og gikk for å hente på vaskerommet, (dør vis a vis badetommet, 2 meter unna) inne på vaskerommet tok jeg ut hånduk, så at vaskenaskina var ferdig så jeg tok ut innholdet å la det i tørketrommelen... Jeg hadde vel ryggen til vaskerommet 30 sekund, hørte igrunn ingenting og gikk tilbake

 

Der har fireåringen dratt babyen ut av stolen og satt seg oppå babyen under vann!!! Fyfaen så redd jeg bør, dro han umiddelbart opp

 

Og han hosta harka, gulpa opp badevann...

 

Jeg tørket han å tok på pysjen, han pustet men veldig fort, syns også lungen under venstre ribbein så litt forhøyet ut...

 

Jeg gikk å la han i senga med flaske, men den ville han ikke suge på, bare skubba den vekk.... Sovnet nesten umiddelbart (noe som er uvanlig) han bruker å drikke hele flaska og makke 10 min før han sovner....

 

Vel så la jeg fireåringen som var helt fra seg fordi jeg ropte vel endel idet jeg tok opp den halvdrukna lillebroren...

 

Nå sitter jeg og googler dry drowning infants... Og jeg føler meg utrolig utrygg, har lyst å ringe legevakten å be de ta inn babyen på oksygen overvåkning... Men jeg er helt alene med begge, jeg kam ikke dra fra fireåringen heller....

 

Så vet jeg ikke om legevakten tar dette så seriøst, at jeg heller skal sitte våken å følge med inatt på innhallering og blå lepper/neglebånd, hosting (han har hoster et par ganger, og nøset tre ganger)

 

Han kan ikke ha vært så mange sekund under vann enda det føltes slik fra det jeg så han å dro han opp....

 

Hva skal jeg gjøre???

 

Anonymous poster hash: 92b01...f97

Jeg tar deg ikke seriøst i alle fall. Det går ikke an å være så korka! Det må være en tulletråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har fått nok råd her så vil ikke si mer, men husk at mange babyer går på babysvømming og de aller fleste babyer har en lukkerefleks når de får vann i ansiktet. På min datters babysvømming så holdt de barna under vann i ca 15 sekunder eller mer den gangen de tok undervannsbilder. De fleste babyene skrek og hostet litt etterpå. Men det er forskjell under kontrollerte forhold selvsagt. Det at fireåringen satt oppå babyen kan jo bidra til at det er større fare. I tillegg til at det kan tyde på at vann har gått inn i lungene hvis babyen gulpet opp vann (altså ikke bare hostet), og andre tegn du nevnte.

 

Anonymous poster hash: 9fe2b...06a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.dinside.no/774491/advarer-mot-torrdrukning

 

Tørrdrukning skal man ta svært alvorlig selv om det heldigvis skjer sjelden ved badeulykker hjemme. Ville dratt på legevakten umiddelbart. Venter du til pusten blir verre, kan det være for sent. Det er snakk om minutter i slike tilfeller!

Kommer ikke til å få sove godt i natt etter å ha lest denne artikkelen :( Håper hi kontakter lege. Mest av alt håper jeg dette er et tulleinnlegg :( Skumle greier! Fint alle får en påminnelse om å aldri snu ryggen til barn i vann

 

Anonymous poster hash: 49b9c...efb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har fått nok råd her så vil ikke si mer, men husk at mange babyer går på babysvømming og de aller fleste babyer har en lukkerefleks når de får vann i ansiktet. På min datters babysvømming så holdt de barna under vann i ca 15 sekunder eller mer den gangen de tok undervannsbilder. De fleste babyene skrek og hostet litt etterpå. Men det er forskjell under kontrollerte forhold selvsagt. Det at fireåringen satt oppå babyen kan jo bidra til at det er større fare. I tillegg til at det kan tyde på at vann har gått inn i lungene hvis babyen gulpet opp vann (altså ikke bare hostet), og andre tegn du nevnte.

 

Anonymous poster hash: 9fe2b...06a

Ikke rart de skriker og hoster litt når det må føles som om noen prøver å drukne dem! Fy så jævlig gjort mot en liten baby, at det går an!

 

15 sekunder under vann er LENGE!

 

Anonymous poster hash: afbb1...28d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes det er helt utrolig at du faktisk spørr her!!!! synes det er utrolig at du selv ikke kasta deg inn i bilen med engang og dro til legevakten med barnet1 herregud!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har fått nok råd her så vil ikke si mer, men husk at mange babyer går på babysvømming og de aller fleste babyer har en lukkerefleks når de får vann i ansiktet. På min datters babysvømming så holdt de barna under vann i ca 15 sekunder eller mer den gangen de tok undervannsbilder. De fleste babyene skrek og hostet litt etterpå. Men det er forskjell under kontrollerte forhold selvsagt. Det at fireåringen satt oppå babyen kan jo bidra til at det er større fare. I tillegg til at det kan tyde på at vann har gått inn i lungene hvis babyen gulpet opp vann (altså ikke bare hostet), og andre tegn du nevnte.

 

Anonymous poster hash: 9fe2b...06a

Lukkerefleksen lukker seg rundt 6 måneder. Og denne babyen var 9-10 måneder. Så da gjelder det dessverre ikke i dette tilfellet.

 

Anonymous poster hash: b1afc...e83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har fått nok råd her så vil ikke si mer, men husk at mange babyer går på babysvømming og de aller fleste babyer har en lukkerefleks når de får vann i ansiktet. På min datters babysvømming så holdt de barna under vann i ca 15 sekunder eller mer den gangen de tok undervannsbilder. De fleste babyene skrek og hostet litt etterpå. Men det er forskjell under kontrollerte forhold selvsagt. Det at fireåringen satt oppå babyen kan jo bidra til at det er større fare. I tillegg til at det kan tyde på at vann har gått inn i lungene hvis babyen gulpet opp vann (altså ikke bare hostet), og andre tegn du nevnte.Anonymous poster hash: 9fe2b...06a

Hva i all verdens er det slags svømmeskole du går på??? Er dypt sjokkert, noe sånt foregår ikke på vår svømmeskole. Holde barna under vann i 15 sekunder...jeg har ikke ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...