Gå til innhold

Livredd for at babyen min har druknet


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Situasjonen ikveld var at jeg var alene hjemme med begge, minste på 9/10 mnd og eldste på 4 år. Jeg skulle bade de i badekaret og satte babyen i badestol

 

20 min inn i badinga så jeg at det var tomt får håndklær og gikk for å hente på vaskerommet, (dør vis a vis badetommet, 2 meter unna) inne på vaskerommet tok jeg ut hånduk, så at vaskenaskina var ferdig så jeg tok ut innholdet å la det i tørketrommelen... Jeg hadde vel ryggen til vaskerommet 30 sekund, hørte igrunn ingenting og gikk tilbake

 

Der har fireåringen dratt babyen ut av stolen og satt seg oppå babyen under vann!!! Fyfaen så redd jeg bør, dro han umiddelbart opp

 

Og han hosta harka, gulpa opp badevann...

 

Jeg tørket han å tok på pysjen, han pustet men veldig fort, syns også lungen under venstre ribbein så litt forhøyet ut...

 

Jeg gikk å la han i senga med flaske, men den ville han ikke suge på, bare skubba den vekk.... Sovnet nesten umiddelbart (noe som er uvanlig) han bruker å drikke hele flaska og makke 10 min før han sovner....

 

Vel så la jeg fireåringen som var helt fra seg fordi jeg ropte vel endel idet jeg tok opp den halvdrukna lillebroren...

 

Nå sitter jeg og googler dry drowning infants... Og jeg føler meg utrolig utrygg, har lyst å ringe legevakten å be de ta inn babyen på oksygen overvåkning... Men jeg er helt alene med begge, jeg kam ikke dra fra fireåringen heller....

 

Så vet jeg ikke om legevakten tar dette så seriøst, at jeg heller skal sitte våken å følge med inatt på innhallering og blå lepper/neglebånd, hosting (han har hoster et par ganger, og nøset tre ganger)

 

Han kan ikke ha vært så mange sekund under vann enda det føltes slik fra det jeg så han å dro han opp....

 

Hva skal jeg gjøre???

 

Anonymous poster hash: 92b01...f97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ring legevakten og be om råd.

Temmelig syk handling fra den eldste, forresten.



Anonymous poster hash: 547ef...b2c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring legevakta med det samme og snakk med dem.

 

Om du må inn tar du med deg begge barna i taxi. Fireåringen tåler å bli vekket for en gang skyld.

 

Det går helt sikkert bra, men du må høre med folk som har greie på det!

 

Ring nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ringer legevakta. så tar du endten 4 åringen med deg eller får en nabo til å se til barnet



Anonymous poster hash: d99c5...6fb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig skremmende det må ha vært for deg :( Den ungen som ble puttet ned i den bøtta (rettsaken som pågår nå) overlevde å bli puttet i bøtten, men senere begynte den å fråde og døde etterpå :( Så kan faktisk få virkninger selv om det ikke skjer med en gang :(

 

Vil ikke skremme deg, men vil heller ikke at du skal oppleve noe så fælt i natt. Håper virkelig det går bra! Klem

 

Anonymous poster hash: 49b9c...efb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjelpe meg, hvordan kunne du gå fra barna i badekaret??? Utrolig uansvarlig. Når der er sagt, ting legevakta og spør, ikke en gjeng uvitende synsere her inne!

 

Anonymous poster hash: ca52c...eab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du drar så klart på legevakten!!

Om så om du må ha begge!

 

Dessutten, om du plutselig kommer på legevakten med babyen som sliter med pusten (BANK I BORDET FOR AT DET IKKE SKJER) og du forteller at dette skjedde tidlig på kvelden, så vil de undre seg over hvorfor i alledager du ikke dro rett på legevakten med en gang! 

 

Forøvrig, ufattelig uansvarlig å forlate to barn badende alene. Jeg hadde aldri forlatt utenfor badet for å hente noe, ihvertfall ikke for å legge tøy i tørketrommelen. Det tar ikke bare 30 sekund. 



Anonymous poster hash: cd618...4c7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner meg om en bok jeg leste av Camilla lackberg. Der ble barnet hjerneskadet. Ring legevakt!

 

Anonymous poster hash: d6e32...f2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ringer legevakta, selvfølgelig! Må du inn, tar du med deg fireåringen, ferdig med det!

 

Og imorgen sørger du for å få hjelp med å håndtere det store barnet og for å finne ut hvorfor i all verden han fikk seg til å gjøre noe slikt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ring ihvertfall og spør. Det går sikkert fint, men man tar aldri den sjansen om man er usikker. Men at fireåringen gjør noe sånt bør vel også tas tak i... Det kan ikke være normalt.

 

Anonymous poster hash: 37ccc...89f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

hadde ikke ringt legevakta jeg... Men 113.....

 

Anonymous poster hash: 22223...1ff

 

Jeg også. Uff, håper virkelig dette går bra!

 

Anonymous poster hash: fa225...b12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring legevakten! Hvis du har den minste mistanke om at barnet ikke puster skikkelig, ringer du 113! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring legevakten!

 

Hadde også oppsøkt hjelp til fireåringen. Ikke en normal handling for en på den alderen.

 

Anonymous poster hash: a0923...170

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror hun har fått med seg at hun skal ringe legevakta nå..

 

Og regner med hun angrer bittert på at hun gikk ifra dem i badekaret nå! Håper du orker å skrive her hva legevakta sa selv om du blir angrepet med kommentarer. Håper det går bra med lille og at du får tatt en samtale med 4-åringen om alvoret i det her.

 

Anonymous poster hash: 491e3...d28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær så snill å kontakt legevakt for barnets skyld!!!!!! Skjønner ikke engang at du lurer på hva du skal gjøre...... Tenk om noe skulle skje babyen i natt ;( :( ring så svarer de hva de mener du bør. Men vær ærlig og si det som det er slik at hjelpen blir riktig! Håper virkelig ikke noen flere går fra barna når de bader! Det er livsfarlig! Huff, jeg får helt vondt inni meg... Vær så snill å ring legevakt!

 

Anonymous poster hash: aefd5...ac8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi her, skal ringe legevakta nå (har bare utrolig dårlig erfaring med at man nesten må lyge på seg symptomer og overdramatisere/ krangle seg til å få komme inn...)

 

Og jo jeg vet det er domt å forlate barn i badekaret, er ikke akkurat slik at jeg har for vane å gjøre det men det var tomt for hånduker, de satt fint, og jeg ville ikke at de skulle tas opp og ligge naken på et kaldt flisgulv før jeg kunne henta hånduk. Jeg unnskylder ikke at jeg snudde ryggen til, men på badet isted virka det som den beste løsningen å hente hånduk før jeg tok de opp.

 

Det at jeg kom på å putte inn i tørketrommelen var fordi de satt fint og var stille... Og nei jeg tar enkelt ut klærne fra vaskemaskiner og inn i tørketrommelen, det tar sikkert ikke et halvt minutt engang 3-4 meter ifra badekaret men i et annet rom rett over gangen

 

Anonymous poster hash: 92b01...f97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ringer legevakta NÅ! Og drar selvsagt med eldste om ingen kan passe han.

Er vel verdt å ha en våken natt fremfor for eldste fremfor at noe alvorlig skal skje??

 

Vet du garantert angrer på at du gikk ifra så skal ikke slenge med kjeften for uansett er det gjort.

 

Lykke til, men RING!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...