Gå til innhold

NOVEMBER 2014 baby ❤️


DrømmeSofie

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Føler meg litt mer klar og tenkte det var på tide å melde meg med her hos dere :) Har fulgt gruppa litt i noen uker...fant den da jeg var på panisk jakt etter info om min nye situasjon :) må innrømme at dette er noe jeg er litt grønn på da jeg ikke har forsøkt meg på noe lignende grupper eller forum før. Men er jo strengt tatt ny på alt som har med min nåværende situasjon å gjøre :P

 

Jeg har felt noen tårer for dere som har mistet og noen gledestårer for dere som er overlykkelige over endelig å ha ett lite barn som vokser.

 

Mine symptomer er egentlig bare ømme bryster, ekstremt trøtt og en smule mer emosjonell enn vanlig :) Jeg var ikke direkte forbredt på at dette skulle skje så fort, men bedre før enn siden når en tross alt har passert 30.

 

Jeg er i dag 10+1 og var til UL hos gyn. onsdag denne uken hvor vi så ett lite nurk med dunkende hjerte og forventet annkomst 9 nov:)

Hei du! Velkommen i gruppa:) Så deilig å ha fått se et bankende hjerte! Jeg skal på ul på tirsdag og teller timene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kvalmen og trettheten tok helt over i uke 5. De siste to ukene har kvalmen blitt litt bedre, men oppkast har det blitt mer av. Likevel går dagene litt bedre og jeg ser lys i tunellen :) 9+4 i dag, termin blir ca 13. nov (ikke 11. som jeg fikk opp på Fertility friend). UL om litt over 2 uker, noe vi ser frem til. Håper å se et friskt foster slik at vi endelig kan dele nyheten med familie og venner.

 

Veldig trist å lese om alle det ikke har gått rette veien for. Håper dere er snart tilbake <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Sunnisol, mipmipmip, Tredjemann på vei <3
2. Nummer2.2014, Bamsemams74, spire.nr.2<3
3. DrømmeSofie, Toolose
4. JeanetteMarie
5.
6. Tuppen85
7.
8. illyheart, tikl
9. Bonusmamma, Love my kidz, Silhouette, MammaMia :D
10. Håpet om nr 3 :-)
11. 11nov2014barn, proudmom86, Bridgeth
12. AKO91, frø-i-magen, Optatium
13. Snurrballong, Limona, Gi89
14. junior&vesl@, monson, Nordlys13, micke78
15. PrinsesseHengepupp, Kristine 1989, Gosseklompen
16. Malv, Pixxi, Ulvemamma, sminth, Ina-83
17. VurdererBaby
18.Solstråle86
19. Milli, Coccobahhia
20. Sirimalen, prøvestadiet, Bifrost, RosaParasoll
21.
22.Yasmin❤️hvor er du lille spire❤️, Eliamali
23. lykkeligravid2, Mrs meg
24. Krepsen79, prinsesse og ?, Poteto, Charlie89
25. To små troll
26.
27. sabahilde og Elias gutten, MartheK, esha, Amone
28.
29. Ponkepenk, bellina
30. Frupedersen

 

Da har jeg lagt til MammaMia på listen og flyttet meg selv fra 8. til 9. november (ny dato etter  UL). Nå er vi fire stk. på 9. november. Ser dermed ut som det er flere enn meg som hadde det ekstra koselig på Valentines Day i år  :D hehehe.

Endret av Silhouette
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Znooork. Sover hele tiden jeg. Morsom påske med meg. Kjæresten har bytta dekk, vaska bil, beskjært trær i dag. Jeg har sovet! Og nå skal jeg sove litt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Znooork. Sover hele tiden jeg. Morsom påske med meg. Kjæresten har bytta dekk, vaska bil, beskjært trær i dag. Jeg har sovet! Og nå skal jeg sove litt til.

Jeg er også trøtt hele tiden! Er skikkelig tungt å ha besøk om kveldene når vennene mine sitter til langt på kveld når jeg helst føler for å legge meg kl 9 :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Znooork. Sover hele tiden jeg. Morsom påske med meg. Kjæresten har bytta dekk, vaska bil, beskjært trær i dag. Jeg har sovet! Og nå skal jeg sove litt til.

 

kjenner meg godt igjen i det:-) Har nå endelig pakka ferdig til jeg reiser til england i morgen. Turen var planlagt før jeg fant ut at jeg er gravid. Håper jeg klarer å holde energinivået noelunde oppe, så det ikke bare blir hotellsenga:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også grusom trøtt, og må sove flere timer i løpet av dagen + sover langt og lenge om natten. Har null energ! Tror det er på tide med en ny blund...

Endret av 11nov2014barn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som har begynt å handle inn ting ? Og hva har dere kjøpt ? :)

Jeg har egentlig bestemt at jeg ikke skal kjøpe noenting før første UL! :sjenert:  Var i Paris for noen helger siden, kom over en veldig fin butikk med masse leker og babyutstyr. Mååååtte bare kjøpe en liten, myk kattepus og noen kjempefine knotter til et skap som står på det påtenkte barnerommet :rolleyes:  Dersom det går galt får vi håpe jeg får det til ved en senere anledning, slik sett går det jo an å spare på det man har kjøpt...  

Kanskje dumt, vet ikke hva dere andre tenker om dette? Skal på UL 5. mai, håper alt er bra, men ser at man ikke skal ta det som noen selvfølge heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Gode ønsker og varme tanker til dere MaySun og Catwoman! Kommer til å savne dere i gruppa! Store klemmer!

Tusen takk<3 kommer til og savne gruppen kjenner jeg, har blitt en vane å gå inn her hver dag:-( må bare se fremover nå og håpe på de beste<3
Samme her catwoman. Er jo fortsatt en vane merker j..og appen j gikk inn på hver morgen.

Plutselig er vi tilbake! Ikke sant?! : )

Før dere aner det! :-) <3

 

Klemmer til dere som har mistet fra meg :hjertesmil:  Veldig trist å lese, men plutselig er dere tilbake i en annen gruppe.  Jeg er sikker på at det går bra tilslutt!  :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Flere som har begynt å handle inn ting ? Og hva har dere kjøpt ? :)

Jeg har egentlig bestemt at jeg ikke skal kjøpe noenting før første UL! :sjenert:  Var i Paris for noen helger siden, kom over en veldig fin butikk med masse leker og babyutstyr. Mååååtte bare kjøpe en liten, myk kattepus og noen kjempefine knotter til et skap som står på det påtenkte barnerommet :rolleyes:  Dersom det går galt får vi håpe jeg får det til ved en senere anledning, slik sett går det jo an å spare på det man har kjøpt...  

Kanskje dumt, vet ikke hva dere andre tenker om dette? Skal på UL 5. mai, håper alt er bra, men ser at man ikke skal ta det som noen selvfølge heller..

 

Vi har begynt å kjøpe inn klær ogsånt nå :) Jeg har vært alt for redd og "misstenksom" hele graviditeten, så jeg tror jeg bare har godt av å glede meg over det å være gravid, og kjøpe klær osv :) 

 

Og ja, om det ikke går som planlagt, så kan man jo spare de klærene så lenge man vet at man kommer til å prøve igjen :) 

 

jeg er 9+4 i dag, men handlet inn ulltøfler for ca 2 uker siden, og i går så handlet vi inn ganske mye, ull bodyer ull bukser og ull luer og ull votter :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det jente så trenger jeg knapt kjøpe noe som helst av tøy første året. Har håpefullt spart alt fra førstemann.

Glad jeg ikke gav opp håpet, men passet på at det har vært godt lagret disse ti årene. :P

 

Neida, uansett hva det blir så blir det nok en god handlerunde i forkant, men tør ikke før den magiske grensen er nådd. Må også tenke litt økonomisk, iom at jeg og kjæresten forsatt bor i hvert vårt hus, og jeg har noen småting som må fikses før jeg legger ut huset til salg. Men når vi får flyttet sammen så får vi myr større økomomisk frihet, så da går nok kortet varmt et par ganger.

Sist var jeg ung, hadde ikke jobb, gikk på skole, samt bf ble arbeidsledig under svangerskapet, så da var omtrent alt arvegods eller billigste alternativ. Gleder meg derfor til å kunne velge litt etter smak, denne gangen, og ikke bare etter prislappen. :)

 

Gleder meg også til å ha svangeskapspermisjon denne gangen. Siden jeg ikke hadde rukket å være i jobb sist så fikk jeg bare fødselspenger, og bf hadde ikke rett på permisjon, så da var det tilbake på skolebenken etterr litt over to måneder, samt en halv stilling for å forsørge oss. :)

 

Anonymous poster hash: d1afc...0ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det jente så trenger jeg knapt kjøpe noe som helst av tøy første året. Har håpefullt spart alt fra førstemann.

Glad jeg ikke gav opp håpet, men passet på at det har vært godt lagret disse ti årene. :P

 

Neida, uansett hva det blir så blir det nok en god handlerunde i forkant, men tør ikke før den magiske grensen er nådd. Må også tenke litt økonomisk, iom at jeg og kjæresten forsatt bor i hvert vårt hus, og jeg har noen småting som må fikses før jeg legger ut huset til salg. Men når vi får flyttet sammen så får vi myr større økomomisk frihet, så da går nok kortet varmt et par ganger.

Sist var jeg ung, hadde ikke jobb, gikk på skole, samt bf ble arbeidsledig under svangerskapet, så da var omtrent alt arvegods eller billigste alternativ. Gleder meg derfor til å kunne velge litt etter smak, denne gangen, og ikke bare etter prislappen. :)

 

Gleder meg også til å ha svangeskapspermisjon denne gangen. Siden jeg ikke hadde rukket å være i jobb sist så fikk jeg bare fødselspenger, og bf hadde ikke rett på permisjon, så da var det tilbake på skolebenken etterr litt over to måneder, samt en halv stilling for å forsørge oss. :)

 

Anonymous poster hash: d1afc...0ec

Så hyggelig at ting er litt mer på stell denne gangen, da!Litt mer luksus liksom  :rolleyes: Jeg jobber som lærer på barneskolen og her jeg bor er det dessverre veldig dårlig økonomi i kommunen nå. Mange om jobbene og få skoler og ta av.Jeg går kun i et vikariat og har ikke noe jobb etter permisjonen,kjenner at det hele tiden ligger i bakhodet, men det ordner seg nok på et vis! Heldigvis har samboer fast jobb. 

 

Jeg kommer til å kjøpe mest mulig utstyr brukt via finn osv :rolleyes:  I tillegg har vi litt fettere og kusiner vi kan arve klær av. De vet ikke om det enda, men jeg regner med at vi kan gå arve av de i alle fall  :smilorange:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har ikke kjøpt noe enda. Jeg vil vente til etter den tidlige ul på tirsdag. Har litt utstyr fra sist, men hadde akkurat gitt vekk alt mammatøyet og det minste babytøyet til ei venninne...:( Må tilstå at jeg syns arvetøy er kjempekoselig! Elsker å pakke frem klær fulle av gamle minner. Til forrige mann kjøpte vi mye på finn og hos venner, sånn som bilsete og vogn. Har ikke behov for at alt skal være flunkende nytt, for det blir fort slitasje på det uansett. I tillegg er det både miljøvennlig og økonomisk å kjøpe brukt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper gjerne brukt, følger med på finn osv, også veldig glad i å pusse opp møbler selv og veldig for gjenbruk. Men fantastisk følelse å vite at jeg har muligheten, når jeg har levd såpass stramt i mange år.

Har ikke samvittighet til å sløse, man vet aldri hvilke tider som kommer, men ønsker å kjøpe kvalitet. :)

 

Håper det ordner seg for deg, prøvestadiet. Mange om jobbene her også, og jeg hadde egentlig ønsket å bytte jobb før jeg ble gravid, pga mangel på trivsel, men får bruke permisjonen litt til å lete. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt en nydelig liten uro på Mamma og Meg i gamlebyen i Fredrikstad når jeg var der på ferie for noen uker siden :-) Så har jeg fått et pledd i gave fra en vordende tante <3 Ellers vet jeg at jeg får myyye, så kommer nok til å vente en stund til, skal pusse opp barnerommet først :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke kjøpt noe enda, men det kommer nok. Rett før vi fant ut at jeg var gravid kom forsåvidt svigerinna mi med en kjempepose med ulltøy, dresser og bodyer som deres minste på 9 mnd har vokst ut av "for dere får jo en liten en snart!" (creepy, siden jeg testet positivt tre dager seinere) Men det er flott å kunne arve :) i tillegg strikker jeg babysokker, votter og tøfler. Men det har jeg gjort en stund da, har venninner som nettopp har fått baby eller har termin snart. Men det er litt mer gøy å strikke til seg selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke kjøpt noe enda, men det kommer nok. Rett før vi fant ut at jeg var gravid kom forsåvidt svigerinna mi med en kjempepose med ulltøy, dresser og bodyer som deres minste på 9 mnd har vokst ut av "for dere får jo en liten en snart!" (creepy, siden jeg testet positivt tre dager seinere) Men det er flott å kunne arve :) i tillegg strikker jeg babysokker, votter og tøfler. Men det har jeg gjort en stund da, har venninner som nettopp har fått baby eller har termin snart. Men det er litt mer gøy å strikke til seg selv ;)

Aaah gull verdt å virkelig kunne strikke!  Jeg kan bare å strikke rett fram, så jeg skal strikke vognpose som jeg skal tove, også skal jeg strikke teppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle også gjerne kunnet strikke. Og hekle. Strikka og hekla babytøfler er jo bare ca det søteste som finnes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma har spart på klærne mine, og brødrene mine sine.. Hun ble glad på mange måter når jeg fortalte om hennes første barnebarn. Tror hun så for seg bedre plass på loftet blandt annet... :) Syns det er spennende å skulle plukke ned å se hva jeg finner fra loftet! Så får vi se hva vi kommer til å kjøpe selv etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har jo vært super heldige. Har to vennepar som har to jenter hver seg (de kom veldig tette, er nå 3,4,5,6 år)

Så jeg har 8 sånne store kasser fra europris smekkfulle av klær ifra str 62 - 110. I tillegg til masse utetøy, votter og luer.

I tillegg så har jo vi selv kjøpt masse og fått nytt i gaver. Ser at det ville vært mest praktisk om det lå en jente inne i magen :P men det får komme det som kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg får en junkfood-baby. Chips, sjokolade og is holder kvalmen i sjakk  :huh: Sammen med appelsin, vannmelon og knekkebrød med smør på.

 

Blir det en jente har jeg nok tøy i familien. 3 svigerinner fikk jentebabyer i løpet av to uker nå i januar. Skikkelig rotterace  :P

 

Måtte være hjemme fra jobb i dag for første gang. Orker nesten ikke å reise meg grunnet kvalmen/smerten øverst i magen. Hater å kaste opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på UL i dag (9+5) og vårt lille mirakel lå og vinket til oss <3 Vilken lykke! Nå er det bare å inse at jeg har en liten huleboer på 3,2 cm som vokser og gror som h*n skal så nå er det bare å lene seg tilbake og nyte de neste 30 ukene:)

 

Vi skal ikke kjøpe nytt, dvs noe blir det vel, men det finnes jo så mye fine og nesten ubrukte saker der ute:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...