Anonym bruker Skrevet 19. februar 2014 #26 Skrevet 19. februar 2014 Liker dem ikke, og de får ikke en krone av meg selv om de rister så mye på koppen sin at kronestykkene hopper og spretter til alle kanter og de til slutt brøler "Hei heeeeeei!!!!!!!!!!!!!!!!!" De ønsker ikke å ha vanlige jobber (forsøk gjort på mitt hjemsted som ble nedlagt pga romfolket ikke ønsket det) og de ønsker ikke et greit bosted med do og søppelkasse (OGSÅ forsøkt på mitt hjemsted, men ble avsluttet fordi kun 3(!!) stk brukte tilbudet - resten valgte å sove i kassebiler og i skogen hvor de forsøplet hele det fine turområdet med søppel og avføring. Ingen ting til overs for dem. Trist at de er her. Den "nødhjelpen" de får kunne vi heller gitt til andre innvandrere som faktisk ønsker å komme i jobb og leve her. Anonymous poster hash: a24b5...02c
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2014 #27 Skrevet 19. februar 2014 Til info. Flere steder de har fått toalettmuligheter har de likevel driti ute i det fri og ved/ i bhg og skoler. Og hvem skal få være så heldig å vaske disse doene? For de gadd ikke selv og de så grusomme ut. Mer dritt rundt enn oppi. Anonymous poster hash: f93e5...72b
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2014 #28 Skrevet 19. februar 2014 Her er dokumentaren jeg så: http://m.youtube.com/watch?v=yRU5LvjlRV4&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DyRU5LvjlRV4 Den varer nesten 1 time, men dokumenterer hvordan barn brukes som tiggere. Anonymous poster hash: 191b6...629
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2014 #29 Skrevet 19. februar 2014 Mente seff ikke inni selve skolen/ bhg men gapahuker/ ballbinger og lavoer. Anonymous poster hash: f93e5...72b
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2014 #30 Skrevet 19. februar 2014 Forstår dere ikke ? Selv om de får bomulighet og do så blir det omtrent ikke brukt , de lever jo som dyr ( og de burde seff ikke få bolig eller do ( EØS land så ja kom gjerne inn men ta med deg penger i lomma så du har råd til å være her slik alle andre. Anonymous poster hash: f93e5...72b
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2014 #31 Skrevet 19. februar 2014 Håper så inderlig at tigging blir forbudt. Jeg synes selvfølgelig at det er trasig at enkelte ikke har råd til å brødfø familien sin, men saken er den at de som virkelig sliter ikke klarer å komme seg hit. Før var jeg hyggelig, spurte de etter penger smilte jeg og sa at jeg ikke hadde noenting. Men etter flere frekke og trakaserende tiggere har jeg begynt og rope; "GÅ VEKK"! Har fått tiggere som har fulgt etter meg og mast og mast og mast. De har nappet i handleposene mine, ble vinket en gang inn mens jeg kjørte bil. Stoppet for jeg trodde det var noen som trengte hjelp, men var egentlig et forsøk på ran, kjørte fort som F bort derfra. Tiggere som har tatt i ungen når vi har vært ute i byen, og de værste er de som står å selger "Folk er Folk". Så engang tiggere som tok toget og gjett om så fine telefoner de hadde, satt å drakk og spiste i spisevogna. De har INGEN empati fra meg lengre, synd egentlig at jeg ikke har det. Men etter så mye dritt har jeg dessverre gjort meg opp den meningen. Tidenes argument! De som virkelig har det elendig får ikke hjelp. Så om de som virkelig hadde det så elendig kom, ville du hjulpet dem da? Får det deg til å føle deg bedre at du ikke hjelper dem du innbiller deg har det nest-elendigst? Jeg kan selvfølgelig ikke vite noe om hvorvidt dem du har observert med fine mobiltelefoner har vært tiggere eller ei, men det kan jo være en idé å ikke kategorisere dem som tiggere selvom de ser utenlandske ut. Ikke alle romfolk er tiggere. Ikke alle romfolk er lommetyver. Å herrefred Ostepopp!!! Få av deg nisseluen din og våkne opp! Tror du virkelig det er de fattigste romfolkene som kommer til Norge? Nope! De som virkelig trenger hjelp har ikke råd til å dra hit, de som kommer er kriminelle, og samtlige romtiggere jeg har sett har også bedre mobiltlf enn meg selv! Toppen av frekkhet var pakket som hadde stasjonert seg i Sandvika utenfor en advokatkontor,. Ved inngangen til bygget var det flere stikk-kontakter, og tror du ikke de hadde linet mobilene sine opp der for lading!!!!!Lå 6 ipader (ja selvfølgelig stjålet) på rekke og rad og tappet gratis strøm, mens det satt utenfor og trakaserte mannen i gata! Få de hjem med en gang, nok er nok! Anonymous poster hash: 4534a...83d
Gjest lillehi Skrevet 19. februar 2014 #32 Skrevet 19. februar 2014 Jeg bor i Oslo indre øst, rett ved opptil flere ansamlinger med romfolk, i perioder ihvertfall. Rundt eiendommen har vi ingen problemer overhodet; hverken innbrudd, forsøpling eller annet. Noe tigging selvsagt, men ikke aggressivt, har også opplevd hjelpsomme og omsorgsfulle romdamer når jeg går med store handleposer og lite, grinete barn. Vet at det er noe forsøpling i parkene, men altså - når folk ikke har do-tilgang, hva forventer dere egentlig? At de skal stoppe fordøyelsen? Jeg sier ikke at det ikke er problemer med romfolk, men jeg synes det er høyst problematisk at de omtales av dere som "pakk", uten den minste forståelse for at dette er folk som kommer fra helt elendige forhold. Det er JÆVLIG lett å si for oss som sitter her, gode og mette og feite og varme. De hadde neppe giddi sitte her og tigge med mindre de måtte, - jeg går ut fra at dere her inne er nokså representative for befolkningen flest, og tiggerne får neppe mye hyggelige tilbakemeldinger fra folk på gata. Sannsynligvis ikke mye penger heller; jeg mener, det sitter folk og tigger utenfor RIMI i Trondheimsveien - ikke akkurat verdens mest velbeslåtte område. Sier ikke det litt om hva slags kår folk kommer fra? Som sagt. Romfolk/tigging er ikke uproblematisk. Men om jeg en dag skulle stå i den situasjonen at jeg ikke visste min arme råd og ikke kunne fø og kle barnet mitt, da håper jeg at jeg allikevel ville blitt behandlet som et menneske og ikke et udyr. Så det forsøker jeg. Jeg hilser, gir bort en bolle eller et eple nå og da, tenker at jeg skal anerkjenne dem som mennesker og hverken spytte eller fnyse. Godt innlegg som jeg støtter😃👍
ostepop123 Skrevet 19. februar 2014 #33 Skrevet 19. februar 2014 Håper så inderlig at tigging blir forbudt. Jeg synes selvfølgelig at det er trasig at enkelte ikke har råd til å brødfø familien sin, men saken er den at de som virkelig sliter ikke klarer å komme seg hit. Før var jeg hyggelig, spurte de etter penger smilte jeg og sa at jeg ikke hadde noenting. Men etter flere frekke og trakaserende tiggere har jeg begynt og rope; "GÅ VEKK"! Har fått tiggere som har fulgt etter meg og mast og mast og mast. De har nappet i handleposene mine, ble vinket en gang inn mens jeg kjørte bil. Stoppet for jeg trodde det var noen som trengte hjelp, men var egentlig et forsøk på ran, kjørte fort som F bort derfra. Tiggere som har tatt i ungen når vi har vært ute i byen, og de værste er de som står å selger "Folk er Folk". Så engang tiggere som tok toget og gjett om så fine telefoner de hadde, satt å drakk og spiste i spisevogna. De har INGEN empati fra meg lengre, synd egentlig at jeg ikke har det. Men etter så mye dritt har jeg dessverre gjort meg opp den meningen. Tidenes argument! De som virkelig har det elendig får ikke hjelp. Så om de som virkelig hadde det så elendig kom, ville du hjulpet dem da? Får det deg til å føle deg bedre at du ikke hjelper dem du innbiller deg har det nest-elendigst? Jeg kan selvfølgelig ikke vite noe om hvorvidt dem du har observert med fine mobiltelefoner har vært tiggere eller ei, men det kan jo være en idé å ikke kategorisere dem som tiggere selvom de ser utenlandske ut. Ikke alle romfolk er tiggere. Ikke alle romfolk er lommetyver. Å herrefred Ostepopp!!! Få av deg nisseluen din og våkne opp! Tror du virkelig det er de fattigste romfolkene som kommer til Norge? Nope! De som virkelig trenger hjelp har ikke råd til å dra hit, de som kommer er kriminelle, og samtlige romtiggere jeg har sett har også bedre mobiltlf enn meg selv! Toppen av frekkhet var pakket som hadde stasjonert seg i Sandvika utenfor en advokatkontor,. Ved inngangen til bygget var det flere stikk-kontakter, og tror du ikke de hadde linet mobilene sine opp der for lading!!!!!Lå 6 ipader (ja selvfølgelig stjålet) på rekke og rad og tappet gratis strøm, mens det satt utenfor og trakaserte mannen i gata! Få de hjem med en gang, nok er nok! Anonymous poster hash: 4534a...83d Neimen i all verden, jeg prøvde bare å poengtere at argumentet med at det ikke er de aller-aller fattigste som kommer, ikke er verdt en dritt. Du har ingen som helst hold i det du sier om utbredelsen av kriminalitet blant dem som kommer hit, og da spesielt ikke for vinningskriminalitet. Om du kun har sett tiggere med bedre mobiltelefon enn deg selv, har du enten verdens stussligste mobil ELLER de du har sett var ikke tiggere. Jeg har til gode å se en tigger med snacksy telefon, og jeg har sett mange, hver eneste dag.
ostepop123 Skrevet 19. februar 2014 #34 Skrevet 19. februar 2014 Liker dem ikke, og de får ikke en krone av meg selv om de rister så mye på koppen sin at kronestykkene hopper og spretter til alle kanter og de til slutt brøler "Hei heeeeeei!!!!!!!!!!!!!!!!!" De ønsker ikke å ha vanlige jobber (forsøk gjort på mitt hjemsted som ble nedlagt pga romfolket ikke ønsket det) og de ønsker ikke et greit bosted med do og søppelkasse (OGSÅ forsøkt på mitt hjemsted, men ble avsluttet fordi kun 3(!!) stk brukte tilbudet - resten valgte å sove i kassebiler og i skogen hvor de forsøplet hele det fine turområdet med søppel og avføring. Ingen ting til overs for dem. Trist at de er her. Den "nødhjelpen" de får kunne vi heller gitt til andre innvandrere som faktisk ønsker å komme i jobb og leve her. Anonymous poster hash: a24b5...02c Dette er interessant. Har du dokumentasjon for dette? Lenke til avisartikkel, for eksempel?
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2014 #35 Skrevet 19. februar 2014 Ok. Så er det lov å tigge og de kan være her i 3 mnd. MEN, de som holder til i Fredrikstad dro hjem på juleferie etter 3 mnd her og nå på nyåret kom de tilbake. Og nå får de altså et sted å bo. Hvis jeg setter meg på gaten i Romania å tigger så tror jeg neppe de gir meg et sted å bo. Anonymous poster hash: 9e33b...30a
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2014 #36 Skrevet 19. februar 2014 Liker dem ikke, og de får ikke en krone av meg selv om de rister så mye på koppen sin at kronestykkene hopper og spretter til alle kanter og de til slutt brøler "Hei heeeeeei!!!!!!!!!!!!!!!!!" De ønsker ikke å ha vanlige jobber (forsøk gjort på mitt hjemsted som ble nedlagt pga romfolket ikke ønsket det) og de ønsker ikke et greit bosted med do og søppelkasse (OGSÅ forsøkt på mitt hjemsted, men ble avsluttet fordi kun 3(!!) stk brukte tilbudet - resten valgte å sove i kassebiler og i skogen hvor de forsøplet hele det fine turområdet med søppel og avføring. Ingen ting til overs for dem. Trist at de er her. Den "nødhjelpen" de får kunne vi heller gitt til andre innvandrere som faktisk ønsker å komme i jobb og leve her. Anonymous poster hash: a24b5...02c Dette er interessant. Har du dokumentasjon for dette? Lenke til avisartikkel, for eksempel? Det har vært forsøk med telt i regi av Røde Kors http://www.op.no/nyheter/article7156778.ece Anonymous poster hash: d78a8...430
ostepop123 Skrevet 19. februar 2014 #37 Skrevet 19. februar 2014 (endret) Ok. Så er det lov å tigge og de kan være her i 3 mnd. MEN, de som holder til i Fredrikstad dro hjem på juleferie etter 3 mnd her og nå på nyåret kom de tilbake. Og nå får de altså et sted å bo. Hvis jeg setter meg på gaten i Romania å tigger så tror jeg neppe de gir meg et sted å bo. Anonymous poster hash: 9e33b...30a Så grusomt. Nå er Romania et av Europas aller fattigste land, så det er kanskje ikke så rart. De er heller ikke kjent for å behandle sine egne fattige særlig bra (ja - jamfør romfolket), så jeg synes det er pussig at du synes det er en tilfredsstillende og illustrerende sammenligning. Endret 19. februar 2014 av ostepop123
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2014 #38 Skrevet 19. februar 2014 Håper så inderlig at tigging blir forbudt. Jeg synes selvfølgelig at det er trasig at enkelte ikke har råd til å brødfø familien sin, men saken er den at de som virkelig sliter ikke klarer å komme seg hit. Før var jeg hyggelig, spurte de etter penger smilte jeg og sa at jeg ikke hadde noenting. Men etter flere frekke og trakaserende tiggere har jeg begynt og rope; "GÅ VEKK"! Har fått tiggere som har fulgt etter meg og mast og mast og mast. De har nappet i handleposene mine, ble vinket en gang inn mens jeg kjørte bil. Stoppet for jeg trodde det var noen som trengte hjelp, men var egentlig et forsøk på ran, kjørte fort som F bort derfra. Tiggere som har tatt i ungen når vi har vært ute i byen, og de værste er de som står å selger "Folk er Folk". Så engang tiggere som tok toget og gjett om så fine telefoner de hadde, satt å drakk og spiste i spisevogna. De har INGEN empati fra meg lengre, synd egentlig at jeg ikke har det. Men etter så mye dritt har jeg dessverre gjort meg opp den meningen. Tidenes argument! De som virkelig har det elendig får ikke hjelp. Så om de som virkelig hadde det så elendig kom, ville du hjulpet dem da? Får det deg til å føle deg bedre at du ikke hjelper dem du innbiller deg har det nest-elendigst? Jeg kan selvfølgelig ikke vite noe om hvorvidt dem du har observert med fine mobiltelefoner har vært tiggere eller ei, men det kan jo være en idé å ikke kategorisere dem som tiggere selvom de ser utenlandske ut. Ikke alle romfolk er tiggere. Ikke alle romfolk er lommetyver. Å herrefred Ostepopp!!! Få av deg nisseluen din og våkne opp! Tror du virkelig det er de fattigste romfolkene som kommer til Norge? Nope! De som virkelig trenger hjelp har ikke råd til å dra hit, de som kommer er kriminelle, og samtlige romtiggere jeg har sett har også bedre mobiltlf enn meg selv! Toppen av frekkhet var pakket som hadde stasjonert seg i Sandvika utenfor en advokatkontor,. Ved inngangen til bygget var det flere stikk-kontakter, og tror du ikke de hadde linet mobilene sine opp der for lading!!!!!Lå 6 ipader (ja selvfølgelig stjålet) på rekke og rad og tappet gratis strøm, mens det satt utenfor og trakaserte mannen i gata! Få de hjem med en gang, nok er nok!Anonymous poster hash: 4534a...83d Neimen i all verden, jeg prøvde bare å poengtere at argumentet med at det ikke er de aller-aller fattigste som kommer, ikke er verdt en dritt. Du har ingen som helst hold i det du sier om utbredelsen av kriminalitet blant dem som kommer hit, og da spesielt ikke for vinningskriminalitet. Om du kun har sett tiggere med bedre mobiltelefon enn deg selv, har du enten verdens stussligste mobil ELLER de du har sett var ikke tiggere. Jeg har til gode å se en tigger med snacksy telefon, og jeg har sett mange, hver eneste dag. Se dokumentaren http://m.youtube.com/watch?v=yRU5LvjlRV4&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DyRU5LvjlRV4 Kanskje du også får et annet syn? Eller har du allerede bestemt deg for å stå på din mening uavhengig av ny informasjon? Anonymous poster hash: 191b6...629
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2014 #39 Skrevet 19. februar 2014 Ja ja, så drar jeg til Sverige og tigger da. Tror du de gir meg et sted å bo der? Anonymous poster hash: 9e33b...30a
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2014 #40 Skrevet 19. februar 2014 Ja ja, så drar jeg til Sverige og tigger da. Tror du de gir meg et sted å bo der? Anonymous poster hash: 9e33b...30a I 1943 var det en realitet og Sverige stilte opp Anonymous poster hash: d78a8...430
ostepop123 Skrevet 19. februar 2014 #41 Skrevet 19. februar 2014 Håper så inderlig at tigging blir forbudt. Jeg synes selvfølgelig at det er trasig at enkelte ikke har råd til å brødfø familien sin, men saken er den at de som virkelig sliter ikke klarer å komme seg hit. Før var jeg hyggelig, spurte de etter penger smilte jeg og sa at jeg ikke hadde noenting. Men etter flere frekke og trakaserende tiggere har jeg begynt og rope; "GÅ VEKK"! Har fått tiggere som har fulgt etter meg og mast og mast og mast. De har nappet i handleposene mine, ble vinket en gang inn mens jeg kjørte bil. Stoppet for jeg trodde det var noen som trengte hjelp, men var egentlig et forsøk på ran, kjørte fort som F bort derfra. Tiggere som har tatt i ungen når vi har vært ute i byen, og de værste er de som står å selger "Folk er Folk". Så engang tiggere som tok toget og gjett om så fine telefoner de hadde, satt å drakk og spiste i spisevogna. De har INGEN empati fra meg lengre, synd egentlig at jeg ikke har det. Men etter så mye dritt har jeg dessverre gjort meg opp den meningen. Tidenes argument! De som virkelig har det elendig får ikke hjelp. Så om de som virkelig hadde det så elendig kom, ville du hjulpet dem da? Får det deg til å føle deg bedre at du ikke hjelper dem du innbiller deg har det nest-elendigst? Jeg kan selvfølgelig ikke vite noe om hvorvidt dem du har observert med fine mobiltelefoner har vært tiggere eller ei, men det kan jo være en idé å ikke kategorisere dem som tiggere selvom de ser utenlandske ut. Ikke alle romfolk er tiggere. Ikke alle romfolk er lommetyver. Å herrefred Ostepopp!!! Få av deg nisseluen din og våkne opp! Tror du virkelig det er de fattigste romfolkene som kommer til Norge? Nope! De som virkelig trenger hjelp har ikke råd til å dra hit, de som kommer er kriminelle, og samtlige romtiggere jeg har sett har også bedre mobiltlf enn meg selv! Toppen av frekkhet var pakket som hadde stasjonert seg i Sandvika utenfor en advokatkontor,. Ved inngangen til bygget var det flere stikk-kontakter, og tror du ikke de hadde linet mobilene sine opp der for lading!!!!!Lå 6 ipader (ja selvfølgelig stjålet) på rekke og rad og tappet gratis strøm, mens det satt utenfor og trakaserte mannen i gata! Få de hjem med en gang, nok er nok!Anonymous poster hash: 4534a...83d Neimen i all verden, jeg prøvde bare å poengtere at argumentet med at det ikke er de aller-aller fattigste som kommer, ikke er verdt en dritt. Du har ingen som helst hold i det du sier om utbredelsen av kriminalitet blant dem som kommer hit, og da spesielt ikke for vinningskriminalitet. Om du kun har sett tiggere med bedre mobiltelefon enn deg selv, har du enten verdens stussligste mobil ELLER de du har sett var ikke tiggere. Jeg har til gode å se en tigger med snacksy telefon, og jeg har sett mange, hver eneste dag. Se dokumentaren http://m.youtube.com/watch?v=yRU5LvjlRV4&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DyRU5LvjlRV4 Kanskje du også får et annet syn? Eller har du allerede bestemt deg for å stå på din mening uavhengig av ny informasjon? Anonymous poster hash: 191b6...629 Jeg forholder meg til det som skjer i Norge. Det er ikke tillatt å tigge med barn i Norge, og det har jeg da heller aldri sett. Igjen er det fortsatt slik at fordi noen romfolk gjør noe dumt, betyr ikke det at alle gjør det.
BellaSuz Skrevet 19. februar 2014 #42 Skrevet 19. februar 2014 Etter å ha sett mange dokumentarer og intervjuer med mennesker som har hjulpet flere av romfolket til å få bedre kår med penger til å reise hjem, reparere husene sine osv. men likevel velger å ikke benytte seg av muligheten de får så synes jeg det ser ut som de faktisk ønsker å leve under dårlige kår selv. Ønsker de ikke å integrere seg i samfunnet på skikkelig måte med fast bopel, skikkelige sanitærmuligheter, jobb osv, så synes jeg heller ikke vi skal legge til rette for at de skal få være her og drite ned parker/bhg/skolegårder og bruke barna sine til tigging når de egentlig ikke trenger det.Hvorfor skal vi legge tilrette for tigging og organisert kriminalitet? Dumme, dumme nordmenn. Du som skrev at "om jeg selv skulle bli så fattig at tigging var eneste mulighet...." Ville du da ha begynt å oppføre deg som dyr,- drite ned og forsøple alt rundt deg? Bli en aggressiv tigger som løper etter folk med pappkoppen din mens du roper skjellsord etter dem? Ville du ha kledt deg om tiggerklær på offentlige toaletter mens du har skjult "pradakostymet" under slitte klær for å få sympati? Det koster ca 5000 kr å reise til Norge med bil, allikevel reiser de hit flere ganger i året for å tigge. Tenk hvor mye de hadde fått for f.eks 15 000 kr i Romania da? Hvor tar de pengene fra?? Synes det er forkastelig at vi bruker penger på disse tiggeturistene når vi heller kunne hjulpet våre egne medmennesker i landet. Forby tigging, stopp dem på grensa og for all del,- meld Norge ut av EØS! Det mener jeg.
ostepop123 Skrevet 19. februar 2014 #43 Skrevet 19. februar 2014 Jeg forholder meg forøvrig til forskning, slik som f.eks. dette: http://www.forskning.no/artikler/2012/juni/323644 Jeg siterer: "I Norge tjener tiggerne, etter min beregning, gjennomsnittlig 20-40 kr timen, altså langt under det man skulle tro var eksistensgrunnlag" og "Noen kriminelle i Romania utvider virksomhet en til resten av Europa, og en del kommer som «gatearbeidere», i hovedsak de som kalles sigøynere, rom og lignende minoriteter, for å spille, samle, selge, tigge, og utnytte de ressursene som er tilgjengelige for dem. (...) Mange har vært integrert iarbeidslivet under Ceauşescu, men mistet arbeidet etter revolusjonen i 1989, (...) mange har aldri hatt fast arbeid, men lever fra hånd til munn også i Romania, med dagarbeid, enkelt håndverk, småhandel ogtigging." og sist, men ikke minst (og forøvrig nokså betegnende for en del av denne tråden): "Møtet med en tigger og vårt eget ubehag kan takles på forskjellige måter: En strategi er å prøve å unngå møtet, en annen er å betrakte de fattige som svindlere (de er ikke egentlig fattige), en tredje er å la dem skylde seg selv (de er late og vil ikke jobbe)."
ostepop123 Skrevet 19. februar 2014 #44 Skrevet 19. februar 2014 (endret) Du som skrev at "om jeg selv skulle bli så fattig at tigging var eneste mulighet...." Ville du da ha begynt å oppføre deg som dyr,- drite ned og forsøple alt rundt deg? Bli en aggressiv tigger som løper etter folk med pappkoppen din mens du roper skjellsord etter dem? Ville du ha kledt deg om tiggerklær på offentlige toaletter mens du har skjult "pradakostymet" under slitte klær for å få sympati? Jeg har aldri sett en tigger med Pradakostyme. Dette var nytt for meg. Jeg har aldri heller opplevd en utenlandsk tigger i Oslo som har ropt skjellsord etter meg, men jeg har opplevd det med narkomane (tilsynelatende etnisk norske) tiggere flere ganger. Jeg har også opplevd nordmenn som har ropt skjellsord etter tiggere, som hverken var særlig innpåslitne eller ubehagelige. Om jeg ikke hadde hatt et toalett, hadde jeg hatt to valg: enten slutte å spise eller gå på do et sted hvor det ikke er do. Hva tror du jeg hadde valgt? Hva hadde du valgt? Endret 19. februar 2014 av ostepop123
Mia_73 Skrevet 19. februar 2014 #45 Skrevet 19. februar 2014 Romfolket er en nokså lukket gruppe som mistenksom overfor "gadje", dvs alle som er ikke-rom. De gjør ikke mye forsøk å integrere seg i noen samfunn, jenter blir giftet bort langt før de er myndige, ekteskap er da utelukkede andre rom og på den måten bidrar de selv å ekskludere seg fra andre i generasjon etter generasjon. Barn har mulighet, ja plikt å gå på skole, men mange foreldre torpederer det aktiv slik at barna ikke får fullstendig skolegang, noe som betyr i praksis ingen mulighet for utdannelse og dermed jobb senere i livet. Så åpner seg grensen til EU og mange benytter anledningen å reise steder de før aldri villet kunne reist. Som Norge, et av verdens rikeste land. Få vanlig jobb er omtrent umulig siden de ikke har noe som helst å tilby en potensiell arbeidsgiver er interessert i. Så er det tigging og diverse småkriminelle handlinger som gir god inntekt, i hvert fall etter deres standard. Ikke den beste starten i et nytt land, men så får man være ærlig, de vil jo heller ikke bosette seg i kalde (dyre) Norge, men få penger og reise hjem til familien når det er nok. Jeg er oppgitt over godmenneskene som mener at man må hjelpe dem stakkars som fryser og har det vondt. Problemet er at Norge er et lite land som allerede gir mye penger til verden i bistand og det kan aldri være nok. Og de som faktisk kommer hit er neppe dem som har det verst, de klarer nemlig ikke reise eller flykte noe sted. Det samme gjelder asylsøkere. Majoriteten er unge friske menn som flykter fra fattigdom, ikke krig og forfølgelse som er grunnlaget for asyl. Norge kan rett og slett ikke være verdens sosialkontor, jeg mener det er helt feil å gi inntrykk til mangfoldige tusen at det er tilfelle.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2014 #46 Skrevet 19. februar 2014 Håper så inderlig at tigging blir forbudt. Jeg synes selvfølgelig at det er trasig at enkelte ikke har råd til å brødfø familien sin, men saken er den at de som virkelig sliter ikke klarer å komme seg hit. Før var jeg hyggelig, spurte de etter penger smilte jeg og sa at jeg ikke hadde noenting. Men etter flere frekke og trakaserende tiggere har jeg begynt og rope; "GÅ VEKK"! Har fått tiggere som har fulgt etter meg og mast og mast og mast. De har nappet i handleposene mine, ble vinket en gang inn mens jeg kjørte bil. Stoppet for jeg trodde det var noen som trengte hjelp, men var egentlig et forsøk på ran, kjørte fort som F bort derfra. Tiggere som har tatt i ungen når vi har vært ute i byen, og de værste er de som står å selger "Folk er Folk". Så engang tiggere som tok toget og gjett om så fine telefoner de hadde, satt å drakk og spiste i spisevogna. De har INGEN empati fra meg lengre, synd egentlig at jeg ikke har det. Men etter så mye dritt har jeg dessverre gjort meg opp den meningen. Tidenes argument! De som virkelig har det elendig får ikke hjelp. Så om de som virkelig hadde det så elendig kom, ville du hjulpet dem da? Får det deg til å føle dehttp://m.youtube.com/watch?v=yRU5LvjlRV4&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DyRU5LvjlRV4g bedre at du ikke hjelper dem du innbiller deg har det nest-elendigst? Jeg kan selvfølgelig ikke vite noe om hvorvidt dem du har observert med fine mobiltelefoner har vært tiggere eller ei, men det kan jo være en idé å ikke kategorisere dem som tiggere selvom de ser utenlandske ut. Ikke alle romfolk er tiggere. Ikke alle romfolk er lommetyver. Å herrefred Ostepopp!!! Få av deg nisseluen din og våkne opp! Tror du virkelig det er de fattigste romfolkene som kommer til Norge? Nope! De som virkelig trenger hjelp har ikke råd til å dra hit, de som kommer er kriminelle, og samtlige romtiggere jeg har sett har også bedre mobiltlf enn meg selv! Toppen av frekkhet var pakket som hadde stasjonert seg i Sandvika utenfor en advokatkontor,. Ved inngangen til bygget var det flere stikk-kontakter, og tror du ikke de hadde linet mobilene sine opp der for lading!!!!!Lå 6 ipader (ja selvfølgelig stjålet) på rekke og rad og tappet gratis strøm, mens det satt utenfor og trakaserte mannen i gata! Få de hjem med en gang, nok er nok!Anonymous poster hash: 4534a...83d Neimen i all verden, jeg prøvde bare å poengtere at argumentet med at det ikke er de aller-aller fattigste som kommer, ikke er verdt en dritt. Du har ingen som helst hold i det du sier om utbredelsen av kriminalitet blant dem som kommer hit, og da spesielt ikke for vinningskriminalitet. Om du kun har sett tiggere med bedre mobiltelefon enn deg selv, har du enten verdens stussligste mobil ELLER de du har sett var ikke tiggere. Jeg har til gode å se en tigger med snacksy telefon, og jeg har sett mange, hver eneste dag. Se dokumentaren http://m.youtube.com/watch?v=yRU5LvjlRV4&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DyRU5LvjlRV4 Kanskje du også får et annet syn? Eller har du allerede bestemt deg for å stå på din mening uavhengig av ny informasjon?Anonymous poster hash: 191b6...629 Håper så inderlig at tigging blir forbudt. Jeg synes selvfølgelig at det er trasig at enkelte ikke har råd til å brødfø familien sin, men saken er den at de som virkelig sliter ikke klarer å komme seg hit. Før var jeg hyggelig, spurte de etter penger smilte jeg og sa at jeg ikke hadde noenting. Men etter flere frekke og trakaserende tiggere har jeg begynt og rope; "GÅ VEKK"! Har fått tiggere som har fulgt etter meg og mast og mast og mast. De har nappet i handleposene mine, ble vinket en gang inn mens jeg kjørte bil. Stoppet for jeg trodde det var noen som trengte hjelp, men var egentlig et forsøk på ran, kjørte fort som F bort derfra. Tiggere som har tatt i ungen når vi har vært ute i byen, og de værste er de som står å selger "Folk er Folk". Så engang tiggere som tok toget og gjett om så fine telefoner de hadde, satt å drakk og spiste i spisevogna. De har INGEN empati fra meg lengre, synd egentlig at jeg ikke har det. Men etter så mye dritt har jeg dessverre gjort meg opp den meningen. Tidenes argument! De som virkelig har det elendig får ikke hjelp. Så om de som virkelig hadde det så elendig kom, ville du hjulpet dem da? Får det deg til å føle deg bedre at du ikke hjelper dem du innbiller deg har det nest-elendigst? Jeg kan selvfølgelig ikke vite noe om hvorvidt dem du har observert med fine mobiltelefoner har vært tiggere eller ei, men det kan jo være en idé å ikke kategorisere dem som tiggere selvom de ser utenlandske ut. Ikke alle romfolk er tiggere. Ikke alle romfolk er lommetyver. Å herrefred Ostepopp!!! Få av deg nisseluen din og våkne opp! Tror du virkelig det er de fattigste romfolkene som kommer til Norge? Nope! De som virkelig trenger hjelp har ikke råd til å dra hit, de som kommer er kriminelle, og samtlige romtiggere jeg har sett har også bedre mobiltlf enn meg selv! Toppen av frekkhet var pakket som hadde stasjonert seg i Sandvika utenfor en advokatkontor,. Ved inngangen til bygget var det flere stikk-kontakter, og tror du ikke de hadde linet mobilene sine opp der for lading!!!!!Lå 6 ipader (ja selvfølgelig stjålet) på rekke og rad og tappet gratis strøm, mens det satt utenfor og trakaserte mannen i gata! Få de hjem med en gang, nok er nok!Anonymous poster hash: 4534a...83d Neimen i all verden, jeg prøvde bare å poengtere at argumentet med at det ikke er de aller-aller fattigste som kommer, ikke er verdt en dritt. Du har ingen som helst hold i det du sier om utbredelsen av kriminalitet blant dem som kommer hit, og da spesielt ikke for vinningskriminalitet. Om du kun har sett tiggere med bedre mobiltelefon enn deg selv, har du enten verdens stussligste mobil ELLER de du har sett var ikke tiggere. Jeg har til gode å se en tigger med snacksy telefon, og jeg har sett mange, hver eneste dag. Se dokumentaren http://m.youtube.com/watch?v=yRU5LvjlRV4&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DyRU5LvjlRV4 Kanskje du også får et annet syn? Eller har du allerede bestemt deg for å stå på din mening uavhengig av ny informasjon?Anonymous poster hash: 191b6...629 Jeg forholder meg til det som skjer i Norge. Det er ikke tillatt å tigge med barn i Norge, og det har jeg da heller aldri sett. Igjen er det fortsatt slik at fordi noen romfolk gjør noe dumt, betyr ikke det at alle gjør det. Da bekreftet du at du er bastant i ditt syn iom at du ikke en gang ønsker å se en annerkjent dokumentar laget av BBC, altså det britiske svaret på NRK. Tror du virkelig ikke at rumenerne som oppholder seg her i Norge har noen forbindelse med rumenere i andre land i Europa? Virkelig? Utviklingen med bruk av barn kommer til Norge også. Se 2 - 3 år tilbake, da var det ikke rumenere her i Norge. Nå er de overalt. Hvorfor tror du? Dersom de ikke hadde oppnådd noe ved å være her så hadde de ikke rekrutert nye. Ser du virkelig ikke det? Forøvrig så har jeg selv sett et rumensk barn (jente 12- 13 år) som tigget flere ganger utenfor Kiwi ved Solli Plass i Oslo. Hun var der i et par uker før antageligvis politi ble kontaktet. Jeg er opptatt av barns rettigheter, i dette tilfellet rumenske barn. De bor under uverdige forhold i Norge og andre land. Anonymous poster hash: 191b6...629
Gjest Pusikatt Skrevet 19. februar 2014 #47 Skrevet 19. februar 2014 Hærregud. Alt som skrives her inne om romfolket minner meg veldig om jødeforfølgelsen under 2. verdenskrig. Det har vel vært sånn så lenge menneskeheten har eksistert, at ett eller annet folkeslag har blitt etnisk fordømt og forfulgt, overalt i verden. Vi nordmenn er ikke bedre enn andre. Så det tenker JEG om romfolk.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2014 #48 Skrevet 19. februar 2014 Hærregud. Alt som skrives her inne om romfolket minner meg veldig om jødeforfølgelsen under 2. verdenskrig. Det har vel vært sånn så lenge menneskeheten har eksistert, at ett eller annet folkeslag har blitt etnisk fordømt og forfulgt, overalt i verden. Vi nordmenn er ikke bedre enn andre. Så det tenker JEG om romfolk. Jeg behandler tiggere med respekt og det bør alle gjøre. Det er uverdig å kalle folk for pakk osv. Derimot så viser all forskning at vellykket bistand er de prosjektene som jobber for at folk skal kunne hjelpe seg selv. Ved kun å gi penger så forandres ingenting. Man opprettholder den samme aktiviteten. Anonymous poster hash: 191b6...629
Mia_73 Skrevet 19. februar 2014 #49 Skrevet 19. februar 2014 Hærregud. Alt som skrives her inne om romfolket minner meg veldig om jødeforfølgelsen under 2. verdenskrig. Det har vel vært sånn så lenge menneskeheten har eksistert, at ett eller annet folkeslag har blitt etnisk fordømt og forfulgt, overalt i verden. Vi nordmenn er ikke bedre enn andre. Så det tenker JEG om romfolk. Og det er typisk hersketeknikk. De som er negativ innstilt overfor rom er i praksis nazister og ønsker å utrydde romfolket. Jeg har ingenting imot rom. Har de en regulær jobb og klarer de leve av den er de hjertelig velkommen, på lik linje med svensker eller tyskere. Jeg kan derimot ikke godta å bli kalt nazist fordi jeg ønsker at de som ikke oppholder seg i Norge på godkjent grunnlag (dvs turist eller arbeidssøkende som har egne midler mens de oppholder seg her) skal kastes ut umiddelbart.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2014 #50 Skrevet 19. februar 2014 http://www.groruddalen.no/tisser-og-baesjer-i-klasserommet.4899431-160795.html Jeg har lest og sett så mye dritt av disse menneskene nå, at jeg gir ikke en krone og synes de kan holde seg hjemme. Som andre her nevner, det er dyrt å reise til Norge flere ganger i året, skulle tro det var nok til å brødfø familien i Romania for det samme beløpet. Jeg bruker ikke ord som pakk, men jeg må innrømme at ja, jeg er negativt innstilt til disse menneskene. De mangler respekt, folkeskikk og viser ingen vilje til integrering. Anonymous poster hash: 489b8...df6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå