Anonym bruker Skrevet 18. februar 2014 #1 Skrevet 18. februar 2014 Så i en artikkel på nettet at i Fredrikstad setter de nå opp brakker og ordner med strøm o.l så de "stakkars" tiggerne skal få tak over hodet. Jeg skjønner ikke helt. De er jo turister. Da får de vel ta inn på hotell. Det må jeg gjøre når jeg drar et sted og er turist. Byen jeg drar til setter da ikke opp en bolig til meg og lar meg bo der gratis. Det blir sikkert lett å få solgt hus i det nabolaget nå. For ikke å snakke om forsøpling. Stakkars naboer. Anonymous poster hash: 9e33b...30a
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2014 #2 Skrevet 18. februar 2014 Jeg tenker at de kan ryke og reise. Anonymous poster hash: b89d2...977
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2014 #3 Skrevet 18. februar 2014 Så lenge folk gir dem penger, kommer de til å bli et økende problem. Anonymous poster hash: 4902b...372
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2014 #4 Skrevet 18. februar 2014 Burde gå an å sjekke om disse "turistene" har råd til å være i Norge før de får lov til å komme inn i landet. Andre land er strenge, men her i Norge skal vi ta i mot alt pakket som vil og i tillegg ordne opp for de. Gi de gratis ferie Anonymous poster hash: b9a84...957
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2014 #5 Skrevet 18. februar 2014 Her hvor vi bor har de ødelagt enormt mye. Gjort innbrudd i bodene (vi har de på film, men hjelper jo ikke noe), gjort hærverk, tømmer søppelkasser utover hele nabolaget mens de leter etter skatter. Sorry, men da blir det ikke noe empati herfra. Anonymous poster hash: c0516...a4b
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2014 #6 Skrevet 18. februar 2014 Jo de synes jeg er fantastisk hyggelige.. spesielt etter at de brøt seg inn i båten min og bodde der en stund.. Dreit ned hele "soverommet" og griset til alt annet. Var muggen mat og drit overalt når jeg fant det ut... Hadde jeg ferska dem hadde jeg sannsynligvis sittet i fengsel nå. Anonymous poster hash: 6a8c3...93b
valkyrien Skrevet 18. februar 2014 #7 Skrevet 18. februar 2014 Jeg synes de burde settes på første buss/fly hjem. De vi har her i området oppfører seg ufint, truer, begår innbrudd, forsøpler osv.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2014 #8 Skrevet 18. februar 2014 Det virker som om de har svært liten respekt for andres eiendom, og har svært liten forståelse for at livsstilen deres ikke er forenelig med for eksempel det norske samfunnet. Anonymous poster hash: 36eac...6ba
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2014 #9 Skrevet 19. februar 2014 Det er også mange av Fredrikstads innbyggere som ikke har tak over hodet, også setter de opp boliger til tiggerne. Helt tragisk. Anonymous poster hash: 9e33b...30a
ostepop123 Skrevet 19. februar 2014 #10 Skrevet 19. februar 2014 (endret) Jeg bor i Oslo indre øst, rett ved opptil flere ansamlinger med romfolk, i perioder ihvertfall. Rundt eiendommen har vi ingen problemer overhodet; hverken innbrudd, forsøpling eller annet. Noe tigging selvsagt, men ikke aggressivt, har også opplevd hjelpsomme og omsorgsfulle romdamer når jeg går med store handleposer og lite, grinete barn. Vet at det er noe forsøpling i parkene, men altså - når folk ikke har do-tilgang, hva forventer dere egentlig? At de skal stoppe fordøyelsen? Jeg sier ikke at det ikke er problemer med romfolk, men jeg synes det er høyst problematisk at de omtales av dere som "pakk", uten den minste forståelse for at dette er folk som kommer fra helt elendige forhold. Det er JÆVLIG lett å si for oss som sitter her, gode og mette og feite og varme. De hadde neppe giddi sitte her og tigge med mindre de måtte, - jeg går ut fra at dere her inne er nokså representative for befolkningen flest, og tiggerne får neppe mye hyggelige tilbakemeldinger fra folk på gata. Sannsynligvis ikke mye penger heller; jeg mener, det sitter folk og tigger utenfor RIMI i Trondheimsveien - ikke akkurat verdens mest velbeslåtte område. Sier ikke det litt om hva slags kår folk kommer fra? Som sagt. Romfolk/tigging er ikke uproblematisk. Men om jeg en dag skulle stå i den situasjonen at jeg ikke visste min arme råd og ikke kunne fø og kle barnet mitt, da håper jeg at jeg allikevel ville blitt behandlet som et menneske og ikke et udyr. Så det forsøker jeg. Jeg hilser, gir bort en bolle eller et eple nå og da, tenker at jeg skal anerkjenne dem som mennesker og hverken spytte eller fnyse. Endret 19. februar 2014 av ostepop123
Øyne som ser!! Skrevet 19. februar 2014 #11 Skrevet 19. februar 2014 (endret) Jeg bor i Oslo indre øst, rett ved opptil flere ansamlinger med romfolk, i perioder ihvertfall. Rundt eiendommen har vi ingen problemer overhodet; hverken innbrudd, forsøpling eller annet. Noe tigging selvsagt, men ikke aggressivt, har også opplevd hjelpsomme og omsorgsfulle romdamer når jeg går med store handleposer og lite, grinete barn. Vet at det er noe forsøpling i parkene, men altså - når folk ikke har do-tilgang, hva forventer dere egentlig? At de skal stoppe fordøyelsen? Jeg sier ikke at det ikke er problemer med romfolk, men jeg synes det er høyst problematisk at de omtales av dere som "pakk", uten den minste forståelse for at dette er folk som kommer fra helt elendige forhold. Det er JÆVLIG lett å si for oss som sitter her, gode og mette og feite og varme. De hadde neppe giddi sitte her og tigge med mindre de måtte, - jeg går ut fra at dere her inne er nokså representative for befolkningen flest, og tiggerne får neppe mye hyggelige tilbakemeldinger fra folk på gata. Sannsynligvis ikke mye penger heller; jeg mener, det sitter folk og tigger utenfor RIMI i Trondheimsveien - ikke akkurat verdens mest velbeslåtte område. Sier ikke det litt om hva slags kår folk kommer fra? Som sagt. Romfolk/tigging er ikke uproblematisk. Men om jeg en dag skulle stå i den situasjonen at jeg ikke visste min arme råd og ikke kunne fø og kle barnet mitt, da håper jeg at jeg allikevel ville blitt behandlet som et menneske og ikke et udyr. Så det forsøker jeg. Jeg hilser, gir bort en bolle eller et eple nå og da, tenker at jeg skal anerkjenne dem som mennesker og hverken spytte eller fnyse. Godt skrevet. Ble kvalm av å lese svarene til de andre. Og ingen av rasistene har baller nok og skriver selvfølgelig anonymt. Endret 19. februar 2014 av Øyne som ser!!
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2014 #12 Skrevet 19. februar 2014 På vei til jobb nå så jeg en som ble kastet vekk av vekterne. De kan bare reise hjem for min del. Vil ikke ha de her. Nå har de begynt å komme tiggende på døra mi også! Anonymous poster hash: bd5bc...00a
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2014 #13 Skrevet 19. februar 2014 Jeg bor i Oslo indre øst, rett ved opptil flere ansamlinger med romfolk, i perioder ihvertfall. Rundt eiendommen har vi ingen problemer overhodet; hverken innbrudd, forsøpling eller annet. Noe tigging selvsagt, men ikke aggressivt, har også opplevd hjelpsomme og omsorgsfulle romdamer når jeg går med store handleposer og lite, grinete barn. Vet at det er noe forsøpling i parkene, men altså - når folk ikke har do-tilgang, hva forventer dere egentlig? At de skal stoppe fordøyelsen? Jeg sier ikke at det ikke er problemer med romfolk, men jeg synes det er høyst problematisk at de omtales av dere som "pakk", uten den minste forståelse for at dette er folk som kommer fra helt elendige forhold. Det er JÆVLIG lett å si for oss som sitter her, gode og mette og feite og varme. De hadde neppe giddi sitte her og tigge med mindre de måtte, - jeg går ut fra at dere her inne er nokså representative for befolkningen flest, og tiggerne får neppe mye hyggelige tilbakemeldinger fra folk på gata. Sannsynligvis ikke mye penger heller; jeg mener, det sitter folk og tigger utenfor RIMI i Trondheimsveien - ikke akkurat verdens mest velbeslåtte område. Sier ikke det litt om hva slags kår folk kommer fra? Som sagt. Romfolk/tigging er ikke uproblematisk. Men om jeg en dag skulle stå i den situasjonen at jeg ikke visste min arme råd og ikke kunne fø og kle barnet mitt, da håper jeg at jeg allikevel ville blitt behandlet som et menneske og ikke et udyr. Så det forsøker jeg. Jeg hilser, gir bort en bolle eller et eple nå og da, tenker at jeg skal anerkjenne dem som mennesker og hverken spytte eller fnyse. Godt skrevet. Ble kvalm av å lese svarene til de andre. Spørs om dere ville hvert like positive til dem hvis det var deres båt de hadde ramponert, men kan ikke dere la noen av dem flytte inn til dere så blir det et par mindre som plager andre. Anonymous poster hash: 4902b...372
Elsker livet Skrevet 19. februar 2014 #14 Skrevet 19. februar 2014 Jeg tenker at tigging byrde forbys igjen. Så lenge de står og selger magasinet Folk er folk, de har lov å være her og ikke gjør noe ulovlig, så kjøper jeg bladet.
ostepop123 Skrevet 19. februar 2014 #15 Skrevet 19. februar 2014 Jeg bor i Oslo indre øst, rett ved opptil flere ansamlinger med romfolk, i perioder ihvertfall. Rundt eiendommen har vi ingen problemer overhodet; hverken innbrudd, forsøpling eller annet. Noe tigging selvsagt, men ikke aggressivt, har også opplevd hjelpsomme og omsorgsfulle romdamer når jeg går med store handleposer og lite, grinete barn. Vet at det er noe forsøpling i parkene, men altså - når folk ikke har do-tilgang, hva forventer dere egentlig? At de skal stoppe fordøyelsen? Jeg sier ikke at det ikke er problemer med romfolk, men jeg synes det er høyst problematisk at de omtales av dere som "pakk", uten den minste forståelse for at dette er folk som kommer fra helt elendige forhold. Det er JÆVLIG lett å si for oss som sitter her, gode og mette og feite og varme. De hadde neppe giddi sitte her og tigge med mindre de måtte, - jeg går ut fra at dere her inne er nokså representative for befolkningen flest, og tiggerne får neppe mye hyggelige tilbakemeldinger fra folk på gata. Sannsynligvis ikke mye penger heller; jeg mener, det sitter folk og tigger utenfor RIMI i Trondheimsveien - ikke akkurat verdens mest velbeslåtte område. Sier ikke det litt om hva slags kår folk kommer fra? Som sagt. Romfolk/tigging er ikke uproblematisk. Men om jeg en dag skulle stå i den situasjonen at jeg ikke visste min arme råd og ikke kunne fø og kle barnet mitt, da håper jeg at jeg allikevel ville blitt behandlet som et menneske og ikke et udyr. Så det forsøker jeg. Jeg hilser, gir bort en bolle eller et eple nå og da, tenker at jeg skal anerkjenne dem som mennesker og hverken spytte eller fnyse. Godt skrevet. Ble kvalm av å lese svarene til de andre. Spørs om dere ville hvert like positive til dem hvis det var deres båt de hadde ramponert, men kan ikke dere la noen av dem flytte inn til dere så blir det et par mindre som plager andre. Anonymous poster hash: 4902b...372 Ikke vet jeg hvordan du vet hvem det var som ramponerte båten din, men det var neppe alle romfolk som gjorde det sammen. Noen romfolk gjør kjipe ting. Noen nordmenn gjør kjipe ting. Jeg blir ikke sint på alle narkomane fordi én av dem stjal sykkelen min engang. Dette er da ganske elementært, eller?
ostepop123 Skrevet 19. februar 2014 #16 Skrevet 19. februar 2014 Jeg tenker at tigging byrde forbys igjen. Så lenge de står og selger magasinet Folk er folk, de har lov å være her og ikke gjør noe ulovlig, så kjøper jeg bladet. Oi, der var den kristelige medmenneskeligheten! Jeg er ikke kristen selv, men tenker det passer seg med et lite bibelord akkurat nå: Jesus sa til ham: «Vil du være helhjertet, gå da bort og selg det du eier, og gi det til de fattige. Da skal du få en skatt i himmelen.»
Maskrose Skrevet 19. februar 2014 #17 Skrevet 19. februar 2014 Jeg bor i Oslo indre øst, rett ved opptil flere ansamlinger med romfolk, i perioder ihvertfall. Rundt eiendommen har vi ingen problemer overhodet; hverken innbrudd, forsøpling eller annet. Noe tigging selvsagt, men ikke aggressivt, har også opplevd hjelpsomme og omsorgsfulle romdamer når jeg går med store handleposer og lite, grinete barn. Vet at det er noe forsøpling i parkene, men altså - når folk ikke har do-tilgang, hva forventer dere egentlig? At de skal stoppe fordøyelsen? Jeg sier ikke at det ikke er problemer med romfolk, men jeg synes det er høyst problematisk at de omtales av dere som "pakk", uten den minste forståelse for at dette er folk som kommer fra helt elendige forhold. Det er JÆVLIG lett å si for oss som sitter her, gode og mette og feite og varme. De hadde neppe giddi sitte her og tigge med mindre de måtte, - jeg går ut fra at dere her inne er nokså representative for befolkningen flest, og tiggerne får neppe mye hyggelige tilbakemeldinger fra folk på gata. Sannsynligvis ikke mye penger heller; jeg mener, det sitter folk og tigger utenfor RIMI i Trondheimsveien - ikke akkurat verdens mest velbeslåtte område. Sier ikke det litt om hva slags kår folk kommer fra? Som sagt. Romfolk/tigging er ikke uproblematisk. Men om jeg en dag skulle stå i den situasjonen at jeg ikke visste min arme råd og ikke kunne fø og kle barnet mitt, da håper jeg at jeg allikevel ville blitt behandlet som et menneske og ikke et udyr. Så det forsøker jeg. Jeg hilser, gir bort en bolle eller et eple nå og da, tenker at jeg skal anerkjenne dem som mennesker og hverken spytte eller fnyse. Endelig et svar som reflekterte litt menneskelighet og omløp i hodet. De andre svarene fikk meg til å grøsse.
BikkjeBisk Skrevet 19. februar 2014 #18 Skrevet 19. februar 2014 Håper så inderlig at tigging blir forbudt. Jeg synes selvfølgelig at det er trasig at enkelte ikke har råd til å brødfø familien sin, men saken er den at de som virkelig sliter ikke klarer å komme seg hit.Før var jeg hyggelig, spurte de etter penger smilte jeg og sa at jeg ikke hadde noenting. Men etter flere frekke og trakaserende tiggere har jeg begynt og rope; "GÅ VEKK"!Har fått tiggere som har fulgt etter meg og mast og mast og mast. De har nappet i handleposene mine, ble vinket en gang inn mens jeg kjørte bil. Stoppet for jeg trodde det var noen som trengte hjelp, men var egentlig et forsøk på ran, kjørte fort som F bort derfra. Tiggere som har tatt i ungen når vi har vært ute i byen, og de værste er de som står å selger "Folk er Folk". Så engang tiggere som tok toget og gjett om så fine telefoner de hadde, satt å drakk og spiste i spisevogna. De har INGEN empati fra meg lengre, synd egentlig at jeg ikke har det. Men etter så mye dritt har jeg dessverre gjort meg opp den meningen.
ostepop123 Skrevet 19. februar 2014 #19 Skrevet 19. februar 2014 (endret) Håper så inderlig at tigging blir forbudt. Jeg synes selvfølgelig at det er trasig at enkelte ikke har råd til å brødfø familien sin, men saken er den at de som virkelig sliter ikke klarer å komme seg hit. Før var jeg hyggelig, spurte de etter penger smilte jeg og sa at jeg ikke hadde noenting. Men etter flere frekke og trakaserende tiggere har jeg begynt og rope; "GÅ VEKK"! Har fått tiggere som har fulgt etter meg og mast og mast og mast. De har nappet i handleposene mine, ble vinket en gang inn mens jeg kjørte bil. Stoppet for jeg trodde det var noen som trengte hjelp, men var egentlig et forsøk på ran, kjørte fort som F bort derfra. Tiggere som har tatt i ungen når vi har vært ute i byen, og de værste er de som står å selger "Folk er Folk". Så engang tiggere som tok toget og gjett om så fine telefoner de hadde, satt å drakk og spiste i spisevogna. De har INGEN empati fra meg lengre, synd egentlig at jeg ikke har det. Men etter så mye dritt har jeg dessverre gjort meg opp den meningen. Tidenes argument! De som virkelig har det elendig får ikke hjelp. Så om de som virkelig hadde det så elendig kom, ville du hjulpet dem da? Får det deg til å føle deg bedre at du ikke hjelper dem du innbiller deg har det nest-elendigst? Jeg kan selvfølgelig ikke vite noe om hvorvidt dem du har observert med fine mobiltelefoner har vært tiggere eller ei, men det kan jo være en idé å ikke kategorisere dem som tiggere selvom de ser utenlandske ut. Ikke alle romfolk er tiggere. Ikke alle romfolk er lommetyver. Endret 19. februar 2014 av ostepop123
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2014 #20 Skrevet 19. februar 2014 Ok skal kalle de romfolk. Men jeg mener 0kr fra budsjettet skal gå til disse , enkelt og greit. Anonymous poster hash: f93e5...72b
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2014 #21 Skrevet 19. februar 2014 Istedenfor å sette opp skur til dem som ikke har penger til å klare seg selv når de kommer hit, kan de få litt hjelp til å komme seg hjem igjen, men kommer de da tilbake så bør de stoppes ved grensen. Anonymous poster hash: 4902b...372
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2014 #22 Skrevet 19. februar 2014 Du har ikke hørt dem på intervju på tv si at de drar hjem om de får så og så mye penger? Rart det er du nok alene om å ikke ha sett. En sjarmerende kar ba om " bare " 100 000kr han for å reise hjem.... Anonymous poster hash: f93e5...72b
ostepop123 Skrevet 19. februar 2014 #23 Skrevet 19. februar 2014 Istedenfor å sette opp skur til dem som ikke har penger til å klare seg selv når de kommer hit, kan de få litt hjelp til å komme seg hjem igjen, men kommer de da tilbake så bør de stoppes ved grensen. Anonymous poster hash: 4902b...372 Ja, da får du enten forby tigging og/eller melde oss ut av EØS.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2014 #24 Skrevet 19. februar 2014 Etter å ha sett bbc dokumentaren som viste hvordan romfolket jobber organisert kriminellt og bruker barna sine aktivt som tiggere så har jeg mistet respekten for dette folket. Jeg skjønner jo at de er i en fortvilt situasjon der de føler at de ikke har noen valg og derfor gjør slik de gjør. Men det utelukker ikke det faktum at så lenge folk gir penger til tiggere, som deretter gir pengene videre til bakmenn så er vi faktisk med på å støtte opp om kriminelle. Jeg selv gir av og til, men da kun mat. Er jeg inni i butikken og ser at det står en tigger utenfor (rumener eller narkoman) så kjøper jeg litt ekstra mat og spør om de ønsker å ta i mot. Jeg var også naiv og lot meg styre av følelser, men vi må faktisk se virkeligheten i øynene. Søk opp dokumentaren til BBC og få et litt annet syn på saken. Det er hjerterått hvordan barn (tom bleiebarn) brukes for å tigge. Mange av barna var ikke mer enn 2 år og var ute med mor kl. 22 - 23 om natta for å jobbe. Jeg gråt gjennom store deler av denne dokumentaren. Anonymous poster hash: 191b6...629
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2014 #25 Skrevet 19. februar 2014 Vil mye heller hjelpe dem med penger og bopel enn å ha tigging, søppel og dritt. Her i byen søpla og dreit de ned en gapahuk som tilhørte barnehagen. Det er bare så utrolig ekkelt! Så ja, heller tilby dem noe skikkelig enn at de skal være en "pest og en plage" for andre. Anonymous poster hash: d78a8...430
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå