Gå til innhold

SEPTEMBER 2014 baby


Lovise83

Anbefalte innlegg

Fikk ligge lenge i dag, noe jeg trengte etter en skremmende opplevelse med store smerter og sykehus i går.

Ligger nå i sengen og kjenner lillegutt sparker vilt og kraftig.

Prøvd å rope inn sambo for det kjennes godt utenpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk ligge lenge i dag, noe jeg trengte etter en skremmende opplevelse med store smerter og sykehus i går.

Ligger nå i sengen og kjenner lillegutt sparker vilt og kraftig.

Prøvd å rope inn sambo for det kjennes godt utenpå.

Hva skjedde igår?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kraftig støt mot magen som ga smerter som bare økte og økte.

Først ble det hastetime på legevakt der jeg var førsteprioritet. Legen der klarte ikke å undersøke meg uten at jeg vred meg i smerte så han sa det ikke var forsvarlig enn å gjøre annet enn å sende meg inn på sykehuset.

Så da ble jeg sendt dit og fikk full undersøkelse alle mulige veier for det var frykt om at morkaka hadde løsnet.

 

Det var den heldigvis ikke, jeg var bare kraftig forslått. Fortsatt øm og vond, men det tåler jeg når lillegutt er frisk og fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Skumle greier, Tipptopp, men jeg er veldig glad for å høre at det gikk bra!

 

Jeg må tilstå at jeg i blant nesten glemmer at jeg er gravid - nå har vi for eksempel holdt på å felle et stort tre i hagen, og jeg var på vei til å klatre opp i stigen da jeg kom på at det burde jeg vel strengt tatt ikke gjøre. Tenk om jeg faller, liksom ...  Har også innsett at å dra på grottetur i Spania kanskje også er noe som bør utgå.  :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja var ekkelt.

Legen nevnte ikke noe "skremmende" til meg på legevakten, men jeg overhørte telefonen han tok til sykehuset.

"Trolig at morkaken har løsnet"....

Brøt sammen i bilen på vei til sykehuset, men feiret med is når jeg var ferdig der og med viten om at alt var bra.

 

Alt jeg tenkte på vei til var at de hjelper jo ikke premature under 24 uker.

 

 

 

Nå som jeg puster lettet ut så tenker jeg at jeg er halvveis på mandag og HERREGUD det er lenge igjen!

Gleder meg sånn til jeg får det lille nurket i armene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også har telt uker til når de tidligst redder fosteret, i tilfellet noe skulle skje. Er ikke noe kjekt å høre legen si sånt og føle at alt går rett ....

 

Tenker den isen har smakt fortreffelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gleder meg veldig å høre at det gikk bra med deg og babyen Tipptopp! :)

Jeg har selv hatt noen komplikasjoner tidlig i svangerskapet, og med de erfaringene rikere vet jeg en ting: jeg ønsker ikke min verste fiende det jeg selv gikk igjennom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde noen komplikasjoner med første også og den ene resulterte i innleggelse. Alt gikk bra da og, men som deg så unner jeg ingen å gå igjennom noe slikt.

 

Fler som tenker på navn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn ja.. Sukk, begynner å slippe opp for ideer med 3 gutten. Har veldig stor omgangskrets, så mange navn som må utelukkes der.. Har engasjert folk i å hjelpe oss, problemet er jo også at jeg må bli enig med gubbedyret!! Bare det er vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er veldig på navn om dagen! Har jo to store jenter fra før som også mener de har sitt å si.... Men har noen favoritter som jeg smaker og bytter på rett som det er! Hva er navnet hos dere tipptopp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipptopp. For en skremmende opplevelse. Bra at det morkaka var ok!!!

 

Navn ja. Det er vanskelig. Her tenkes det til det knaker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker litt "engelske" navn mens sambo er helt opphengt i urnorske navn som hverken passer med storesøsters navn eller etternavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn er kjempevanskelig!! Barnefar er bitt av basillen og liker Leander, mens jeg _elsker_ Julian - Men også navn som Johannes, Isak og litt eldre, kanskje bibelske(?), navn :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TippTopp, hørtes ut som en skremmende opplevelse, men godt å høre at alt står bra til med deg og fosteret :)

 

Artig at det er flere her som har begynt å tenke på navn.

Vi har hatt både guttenavn og jentenavn klart siden før jeg ble gravid, så vi er fast bestemte på navn :) Det er kun jeg og samboer som vet hva navnet blir, når folk spør, sier vi at det er en hemmelighet, så vi røper ikke noe før "Lille My" er født :) Vi var heldigvis veldig enig på navnefronten :)

I utgangspunktet kunne jeg tenkte å kalle opp mini etter noen i familien, men ettersom det ikke er noen navn jeg synes er glimrende, så dropper vi det :) Jeg har et sjeldent etternavn og jeg får heldigvis viljen min om at mini skal få mitt etternavn, så da blir det sjelden fornavn og sjelden etternavn :)

 

Jeg har også tenkt på at det skal være en lettelse å nå uke 24, mtp prematur, men å nå uke 28 blir i alle fall en milepæl, pga blir barnet født fra uke 28, er sjansen for overlevelse hele 95 % :) Jeg krysser fingrene for at vi alle får barnet i armene når det er fullt utviklet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er jo ikke så kjekt når barnet blir født ekstremt prematurt. Sjansene for overlevelse er jo ikke så store da. Vi får håpe vi alle går til termin! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene og sender positiv energi på at alle går til mellom uke 37 og 40 :)

Jeg har på følelsen at mini kommer før termin, satser på at jeg har rett :) Høres ikke noe særlig ut å gå så lenge over terminen. Er dette genetisk? Verken mamma eller mormor gikk særlig lenge over terminen.

 

Kjenner dere spark når dere sitter i ro eller når dere er i bevegelse? Jeg leste i svangerskapsboka at det er vanlig at fosteret våkner når man ligger/sitter i ro, at de blir søvnig når vi er i bevegelse, til nå har dette stemt bra for min del, har kun kjent spark i tre dager og det har vært når jeg har sittet i ro.

 

I dag gikk jeg tur i 1 1/2 time, tok en kaffe mens jeg gikk tur og det endte selvfølgelig, ikke overraske, at jeg måtte skikkelig tisse, kjentes ut som det var like før begeret "rant over", men heldigvis rakk jeg toalettet i tide :P Det var like før jeg sprang inn i skogen, så trengende var jeg!

 

Jeg var på restaurant og var fast bestemt på å spise fiskesuppe, men i følge helsedirektoratet bør man ikke spise krabbe mens man er gravid, så da droppet jeg det. Da ble det oksegryte i stedet, noe som var skikkelig velsmakende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, A_87, nå har jeg vært ganske mye i aktivitet de siste to dagene, og har knapt merket noe til leieboeren. Men når jeg ligger eller sitter i ro en stund, da våkner h*n fort! Unntaket er når jeg sitter i bilen, så en kjøretur virker tydeligvis søvndyssende allerede, hehe.

Ang. krabbe så skal da vel hvitt kjøtt av krabbe være helt ok, det er det brune vi ikke skal spise. Jeg har i hvert fall spist bl.a. kongekrabbe flere ganger ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste i svangerskapsboka at fosteret ofte blir søvnig når vi er aktive pga de blir søvnig av å bli "vugget", så da kan det stemme bra :)

 

På matportalen stod det at innmat av krabbe ikke skulle spises av gravide, så derfor tok jeg ikke sjansen. Har hele livet å spise fiskesuppe med krabbe :)

 

Jeg bruker å sitte musestille, eller ligge, for å kjenne etter sparkene, ettersom de noen ganger kan være litt vage :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest aktivitet av lille frøken når jeg er rolig. Men trenger ikke sitte el ligge, kan godt bevege meg og hun sparker ifra!! Deilig!

 

Innmat av krabbe er ikke det hvite kjøttet, kun det i kroppen( det brune).

Men som du sier har man nok av tid siden på å spise det!

Jeg derimot lyster alltid på spekeskinke og muggoster..... Første pri etter fødsel!! 😀

Men spiser masse sjømat 😀😀.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...