superspent Skrevet 23. april 2014 #476 Del Skrevet 23. april 2014 Hvis det er noen trøst A_87 er det akkurat samme dohyppighet hos meg :-) må tisse veldig ofte og også om natta. Men det er vel bare å venne seg til det :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjøttmeis Skrevet 23. april 2014 #477 Del Skrevet 23. april 2014 Ææ, er så misunnelig på alle dere som har vært på oul! Min er fortsatt nesten tre uker til! Har ikke vært så utålmodig fram til nå, egentlig, det har liksom vært så lenge å vente at det ikke har vært vits i å tenke på det i det hele tatt, men nå som snart alle andre har vært merker jeg at jeg begynner å verke etter å vite hva det er som skjuler seg der inne! Synes også det omsider har tatt seg litt opp med bevegelse nå. Det er fortsatt svakt, men har vært mye mer av det nå de siste to dagene. Tipptopp: Haha, skjønner deg godt! Det er ingen ting som å tusle rundt i trusa (eller uten ...) og fise når det passer seg, hehehe. Lykke til i morgen, Girasol! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammaløve Skrevet 23. april 2014 #478 Del Skrevet 23. april 2014 UL på fredag!! Gleder/gruer meg! Har opplevd at en venninne fikk dårlige nyheter på UL, så støkken sitter litt i enda kjenner jeg. Men har jo fått sjekket at alt sto bra til på tidlig UL i uke 13, så håper at det fremdeles er tilfelle! Her er det masse spark og aktivitet, spesielt etter hvert måltid. Det har bare blitt sterkere og sterkere i løpet av påsken. GØY! Kjenner også spark på utsiden nå, men hver gang pappan eller andre forsøker å legge en hånd på for å kjenne blir det helt stille. Ellers er formen virkelig stigende, og i dag kom jeg meg til og med på gruppetrening på SATS. Det gikk veldig bra! Den plutselige varmen i Bergen fører til hovne fingre, så jeg begynner å lure litt på hva jeg skal gjøre med gifteringen etterhvert. Vil ikke risikere at den sitter helt fast og må klippes av..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjøttmeis Skrevet 23. april 2014 #479 Del Skrevet 23. april 2014 A_87, jeg tisser også hele tiden, men det henger vel naturlig sammen med at jeg drikker og drikker og drikker. Har tidvis slitt med hodepine, noen ganger åpenbart pga spenninger i nakken, men andre ganger antar jeg det har vært lett dehydrering. Det er også kjempetørr luft på jobben, så jeg heller i meg vann som en gal, men flyr jo da også på do omtrent en gang i timen, om ikke oftere. Prøver å trappe ned når det nærmer seg slutten av arbeidsdagen, ellers må jeg jo tisse igjen med det samme jeg har forlatt jobben ... Hvordan kjentes det ut, det du kjente, da? Sikkert ikke usannsynlig at det var babyen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tipptopp Skrevet 24. april 2014 #480 Del Skrevet 24. april 2014 Jippi! Bare timer igjen til OUL! Gleder meg sånn til å se lille og kanskje se hvem som skjuler seg der inne, men mest av alt at alt er bra. Dogåing ja.. Bare i natt har jeg vært på do to ganger og da tisset jeg før jeg la meg. Måtte på do når jeg sto opp og.. Jaja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaksy Skrevet 24. april 2014 #481 Del Skrevet 24. april 2014 A_87. Jeg har funnet ut at ubehaget nederst i magen er at jenta sparker mot blæren min. Kjennes litt ut som jeg må tisse, men ikke helt. Så du har sikkert kjent noe, men at det ikke er sånn markant babyspark mot magen "her er en fot" sparking. Har iallfall med meg oppdaget at noen ganger så virker babisen mye mer aktiv enn andre, og følelsene er forskjellige, så tror det er fordi hun ligger og sparker en annen plass? Hurra for uke 20! Er så godt at vi er begynt å komme så langt på vei synes jeg. Mammaløve. Gruppetrening på sats. Oi jeg er imponert. Ta ringen din og heng den i et fint (sterkt) kjede rundt halsen for å unngå at den blir sitende fast nå i sommergravidteten? Tror alle rundt vil skjønne det når de ser at du er gravid og ikke tro at det er samlivsbrudd på gang (tihi- svangerskapet- fullt av uventet drama pga misforståelser). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trondheimsjente Skrevet 24. april 2014 #482 Del Skrevet 24. april 2014 Dere som trener bekkenbunnsmusklaturen, hvordan gjør dere det? Stående? Sittende? Bare kniper, eller gjør dere noen øvelser samtidig? Jeg tenker at jeg skal bli flinkere til å trene dette, men synes det er så vanskelig å motivere seg. Og er også usikker på om jeg gjør det riktig/effektivt. Hvor hardt skal man knipe egentlig? Hehe, mange spørsmål :-) Ellers kjenner jeg fortsatt ingen bevegelser. Etter å ha lest deres beskrivelser, gleder jeg meg til å begynne å kjenne noe! Tror ikke jeg har kjent noen "sommerfuglvinger" heller. Nærmer meg 20 uker på vei, så bør vel snart bli på tide? Vet at jeg har morkaka liggende foran som en demper, så det forklarer vel noe... I påsken fikk jeg en stor pose med klær fra mamma som jeg brukte når jeg var liten. Stas! 30 år gammelt, så det er ikke sikkert at alt er brukanes, men jeg gleder meg til å vaske og stryke det :-) Sola skinner i Trondheim i dag også! Ha en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
strikkedia Skrevet 24. april 2014 #483 Del Skrevet 24. april 2014 Har UL på mandag, gleder meg så utrolig mye, men er også litt redd for at noe skal være galt. Sjalu på alle som har vært på UL Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tipptopp Skrevet 24. april 2014 #484 Del Skrevet 24. april 2014 Teller timer! Nå må samboer snart komme slik at han rekker å dusje før vi skal levere mini til pass og rekke å kjøre til sykehuset. Hihi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tipptopp Skrevet 24. april 2014 #485 Del Skrevet 24. april 2014 Da har vi vært på ultralyd og der skjulte det seg en kjempe aktiv, frisk og fin liten gutt. Så nå blir det en av hver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A_87 Skrevet 24. april 2014 #486 Del Skrevet 24. april 2014 Kjøttmeis: Det er vanskelig å beskrive det jeg kjente, men det var i alle fall noe jeg ikke hadde kjent før, men det var så langt opp i magen, at jeg er slett ikke sikker på at det var fosteret. Da jeg gikk til jobb, kjente jeg akkurat at noe i siden beveget seg, har aldri kjent slik før. Gratulere til dere som har gjennomført ordinær ultralyd Det er herlig! Noen her som spurte om trening av bekkenbunnen: Jeg tar knipeøvelser 10 x 3 hver dag. Jeg gjør det før eller etter jeg har tisset, da kniper jeg alt jeg har i 6 sekunder, har noen sekunders pause og gjentar 10 ganger, i 3 runder Leste i et av informasjonsheftene at knipeøvelser bør man gjøre hele svangerskapet samt 12 uker etter fødsel, så det er litt av et arbeid, men det er lurt å gjennomføre, tror også man er bedre rustet til å presse ut babyen når den dagen kommer Noen andre her som ikke har fått gravidmage enda? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
girasol Skrevet 24. april 2014 #487 Del Skrevet 24. april 2014 I dag har vi også vært på ultralyd Masse bevegelser og alt så fint ut med den lille! Ble helt fascinert av å se på. Var der inne litt over en time og hun brukte lang tid på å se og forklare og lete etter kjønn. Hun fikk ikke sett fra den sikreste vinkelen, men i løpet av hele timen så hun ingen antydning til snopp, så hun var ganske sikker på at det er en liten jente i magen min Ang bekkenbunnstrening. Jeg har lest at en ikke bør trene med full blære. Jeg pleier å gjøre knipeøvelser mens jeg kjører bil eller når jeg har lagt meg om kvelden. Holder i 10sek. En bør trene bekkenbunn som annen muskulatur, dvs alltid og ikke bare i svangerskap og barseltid. Hvis ikke blir den slapp. Men ekstra viktig akkurat nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A_87 Skrevet 24. april 2014 #488 Del Skrevet 24. april 2014 girasol: Gratulere med vel gjennomført ultralyd Koselig med ei lita tulla, blir mest sannsynlig jente på oss også Trodde det kun var i forbindelse med svangerskap og barseltid man skulle trene bekkenbunnen Da skal jeg ikke trene bekkenbunnen med full blære i alle fall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vips77. Skrevet 24. april 2014 #489 Del Skrevet 24. april 2014 Kniper her også gitt... Men går i kynner om det blir litt mye😕. Grattis med alle som har vært på oul. Gøy! A_87 magen her har vært tilstedet siden uke 16. Men nå etter uke 20 har den kommet godt ut søt og rund! Din kommer nok snart! Du kjenner vel livmoren greit alikevel. Bittelille ligger nok bare godt bak mot ryggen din, i tillegg til gode mage muskeler😀👍! Alle bærer så forskjellig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A_87 Skrevet 24. april 2014 #490 Del Skrevet 24. april 2014 Gravidmager er jo så ulike. Jeg stresser ikke med å få mage, siden alt er lettere med liten mage. Merker jo at magen har endret seg, slappere og magemuskler vises ikke lengre. Hvordan vet man at det er livmoren man kjenner? Størrelsen på magen sier ingenting om størrelsen på babyen og ja, man bærer jo forskjellig Dessuten er jeg 176 cm høy, så det kan også være grunnen til at det tar lengre tid før det vises Jeg våkner ikke lengre mellom 01 og 03 på natta av at jeg må spise og det er bra! De første 2-3 mnd. måtte jeg spise på natta Godt å høre at det ikke bare er meg som "bor" på toalettet. Hyppig vannlating hører med til graviditeten ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjøttmeis Skrevet 24. april 2014 #491 Del Skrevet 24. april 2014 Jeg synes magen har vokst mye nå den siste uken! 18 blank i morgen. I går var det faktisk en kollega som kommenterte magen, og jeg går med sånn svær sykehuspysj, så det skal litt til før det synes der, hehe. Veldig fornøyd med det, da. Nå føler jeg at det ikke er noen tvil, selv folk som ikke kjenner meg ser vel at det er babymage nå. Gøy med en liten frøken, girasol! Og grattis med gutten til deg, Tipptopp! Jeg bruker en app som påminnelse om at jeg må gjøre knipeøvelser, den har forskjellige nivåer med økende vanskelighetsgrad, og øktene er litt forskjellige fra gang til gang. Kniper best sittende på en stol eller liggende i sengen. Har aldri hørt at man ikke skal knipe med full blære, men det er jo ubehagelig å være tissetrengt, så hvis jeg må tisse gjør jeg jo uansett det først. Derimot skal man ikke knipe mens man tisser! Det er greit å stoppe strålen for å bli bevisst på hvilke muskler som skal aktiveres, men man skal ikke trene på den måten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
superspent Skrevet 25. april 2014 #492 Del Skrevet 25. april 2014 Hva heter appen Kjøttmeis? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaksy Skrevet 25. april 2014 #493 Del Skrevet 25. april 2014 Åh, bra dere påminner meg om de bekkenbunnsøvelsene. De er lure å gjøre ja. Har også hørt at en ikke skal trene når en er på toalettet og tisser, men at det er ok å knipe strålen for å se hvilke muskler en burde bruke ved knipeøvelsene. Men at en som sagt ikke skal knipe strålen for å trene, for det kan gi urinveisinfeksjon hvis urinen blir forhindret? Kunne ønske jeg hadde det i meg å gjøre gravidyoga denne gangen. Gjorde det forrige gang på slutten især, men ser at denne gangen blir det ikke tid. Er utrulig lat hvis jeg ikke trener i sal, og det er ingen plasser i nærheten. Har jo matte hjemme og på youtube er det jo en haug med gravidtreningsvideoer, men kjenner meg selv nok til å vite at det kommer ikke til å skje på egen hånd... forrige gravidtet så brukte jeg å trene yoga med ei venninne så var lettere å dra meg selv ut da... Men for dere sprekinger. Anbefaler det på slutten. Brukte pusteøvlsene masse under fødselen og især ammingen med brystbetennelse (anbefaler heller å få medisin da, men det fikk jeg jo ikke med en gang). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vips77. Skrevet 25. april 2014 #494 Del Skrevet 25. april 2014 Gravidmager er jo så ulike. Jeg stresser ikke med å få mage, siden alt er lettere med liten mage. Merker jo at magen har endret seg, slappere og magemuskler vises ikke lengre. Hvordan vet man at det er livmoren man kjenner? Størrelsen på magen sier ingenting om størrelsen på babyen og ja, man bærer jo forskjellig Dessuten er jeg 176 cm høy, så det kan også være grunnen til at det tar lengre tid før det vises Jeg våkner ikke lengre mellom 01 og 03 på natta av at jeg må spise og det er bra! De første 2-3 mnd. måtte jeg spise på natta Godt å høre at det ikke bare er meg som "bor" på toalettet. Hyppig vannlating hører med til graviditeten ja! Ja, du er jo også høy og i tillegg veltrent! 👍👍Ikke veldig veltrent her i gården, kun pilates trening i noen år. Livmoren kjennes forsåvidt ut som ruglete og hard og noe rund avgrenset. kjennes ikke ut som magenuskler. Nei str på magen sier forsåvidt ikke noe om str på baby, men livmormål gjør det. Det er dette man går utifra når man estimerer babyene vekst og / trivsel og evt str. Veldig spent på neste JM time, legen målte nemlig veldig drøyt forrige gang.... Og jeg legger på meg altfor mye😁.... Har ikke veid meg siden uke 12. Sist sv skap var jeg 22 kg opp😉. Satser på litt mindre denne gang😉. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~•~Vasteros~•~ Skrevet 25. april 2014 #495 Del Skrevet 25. april 2014 10 dager igjen til OUL her Jeg gleder meg noe uendelig!!! Her i huset skal mormor og pappa (til babyen) være med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjøttmeis Skrevet 25. april 2014 #496 Del Skrevet 25. april 2014 Hva heter appen Kjøttmeis? Kegel Trainer - PFM Exercises (Android). Den er ikke stappfull av reklame, i hvert fall, men jeg betalte noen kroner for å få flere nivåer. Du kan imidlertid fint bruke den gratis også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A_87 Skrevet 25. april 2014 #497 Del Skrevet 25. april 2014 Det er ikke Yoga for gravide på treningssenteret hvor jeg trener. Skal jeg satse på vanlig yoga da? I dag er jeg i uke 20 + 2 og kjente for første gang livstegn fra "Lille My". Gjentatte ganger i dag har jeg kjent nederst i magen noe som kjenner ut som "luftbobler som sprekker". Deilig følelse! Gleder meg til jeg begynner å kjenne sparkene ordentlig og jeg kan se de utenpå. Jeg har en bukse som er høy i livet og som glidelåsen er bak. Nå for tiden går glidelåsen bittelitt opp, buksa passer fortsatt, men den begynner å bli litt trang I dag meddelte jeg nyheten til noen av kollegene i praksis. "Jeg ser det ikke på deg", sa en av de. Etter jeg hadde sagt det, var de veldig hensynsfulle på den nesten 2 timer lange kjøreturen vi hadde. Det er koselig at folk tar ekstra hensyn, selv om formen min er kanon Vips77: Tror jeg kjente livmoren, kjentes ruglete og hard ut Kjennes ikke ut som den er kommet over navlen enda. Vet ikke hva som er vanlig når man er i uke 20, men det varierer jo selvfølgelig fra person til person. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vips77. Skrevet 25. april 2014 #498 Del Skrevet 25. april 2014 Så utrolig deilig at du kjenner bittelille A87 Verdens nydeligste små spark👍. Alt er veldig vanlig 😀! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaksy Skrevet 25. april 2014 #499 Del Skrevet 25. april 2014 A_87, tror ikke at vanlig yoga funker noe spesielt. Er jo en del øvelser en ikke skal gjøre som gravid f.eks. Men treningssenteryoga er vel ikke så mye hodeståing og sånne ting som de drev på da jeg var mer flink og trente (4 år siden). Så da ville jeg ikke orker for å være helt ærlig. Yoga for gravide var genialt i siste semesteret spesielt når en begynner å bli stor, og hadde især masse pusteøvelser spesielt for gravide som jeg faktisk brukte masse. Så fungerte masse for meg. Ellers var det og en del øvelser for bekkenet, osv. En time på slutten var med partner og om fødselen. Men aner ikke om det er sånn andre yogasteder. Varierer sikkert masse fra sted til sted. Hurra for livstegn fra lille My! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 26. april 2014 #500 Del Skrevet 26. april 2014 Herlig å ligge i sengen og kjenne at det hopper og spretter inni der.. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå