sharmi81 Skrevet 18. april 2014 #426 Skrevet 18. april 2014 Hei, var på oul torsd. Forrige uke, da fikk vi vite at det mest sannsynlig er ei lita jente i magen låg da en del sammenkrøllet, så var på en ny oul tirsd. Da var det litt lettere for jordmor å få riktige mål, babyen var litt meir utstrakt og vi fikk se den sutte på tommelen sin 💕 så skjønt. Har begynt å kjenne mer liv i magen no siste dagene. Termin 11.sept. På mand blir eg 20 uker. Dæilig å snart være halvveis 😊
Kjøttmeis Skrevet 18. april 2014 #427 Skrevet 18. april 2014 Meg88: Det finnes mange apper for trening av bekkenbunnen, vet ikke om du har iPhone eller Android, men søk på Kegel training eller Kegel exercise, så finner du flere! Jeg husker i hvert fall å gjøre det da, har gjort øvelsene stort sett tre ganger om dagen over lengre tid nå, og merker at jeg har blitt MYE sterkere der nede! Håper det betaler seg, hehe. A_87, er det noen busser som går så langt som ikke har toalett, da? Det er jo vanligst at det er det? Hvis du vet hvilket busselskap det er kan du jo høre med dem på forhånd, eller sjekk nettsiden deres, kanskje det står der. Norway bussekspress og Timekspressen har i hvert fall toaletter. Gøy med UL, sharmi, og grattis med jente! Jeg er akkurat 17 uker i dag, og kjente ganske tydelige spark for første gang i morges! Har kjent bobler/kiling i ca to uker. Tror mannen begynner å bli litt utålmodig, han vil gjerne kjenne det han og, hehe.
girasol Skrevet 19. april 2014 #428 Skrevet 19. april 2014 A_87: de gangene jeg har reist så langt har det vært både stopp på veien og do på bussen. Håper det er det på din buss også! Gratulerer med jente i magen Sharmi Og god bedring til deg Vips! Så kjedelig å bli syk nå i påska Jeg har kjent noen små dulter fra magen siste dagene, men ikke nok til at mannen kan kjenne utenpå. Han har fått kjenne når magen blir hard noen ganger, tror det er der babyen ligger da for det flytter seg litt rundt og er omtrent på størrelse med det babyen skal være nå. 18 uker i morra og under en uke til OUL!
Vips77. Skrevet 19. april 2014 #429 Skrevet 19. april 2014 Så gøy å høre at de fleste kjenner liv nå! Godt med bittesmå tegn på at alt er som det skal! Jeg er bedre! Iallefall med litt " ulovlig" nesespray...! Så spennende med oul girasol, tenker dere gleder dere! Her har heller ikke mannen kjennt spark( enda hun har sparket og sparket i mange uker alt, men han er nok ikke tolmodig nok selv om vi prøver å " lure" frøkna litt! Gratulerer sharmi, stas med jente💗! Hvordan er magen? Begynner det å bli en fin kul hos dere?
sharmi81 Skrevet 19. april 2014 #430 Skrevet 19. april 2014 Har allerede hatt mage ei god stund, venter nr 3, så har hørt de er vanlig at magen kan bli tidligere stor da. Føler den blir litt større på ettermiddag og kveld, og må oftere på wc da. Har kjent til kynnera noken uke no. Er det uke 20 som er halvveis ?
A_87 Skrevet 19. april 2014 #431 Skrevet 19. april 2014 Det er ingen som ser at jeg er gravid, til tross for at jeg er 20 uker på vei på onsdag, men det gjør ingenting, jo mindre mage, jo mer praktisk Magen min var litt veltrent før jeg ble gravid, så det kan hende musklene holder litt igjen, leste en plass en jordmor som nevnte det.Jeg ser selv at magen ser mindre veltrent ut og at jeg har lagt litt på meg, har gått opp 3-4 kg. Har enda ikke kjent spark, men en dag blir jeg å kjenne det Morkaken ligger mot ryggen, så den er i alle fall ikke til hinder , men hyggelig for dere som kjenner spark Må være en fin følelse Er det noen her som er plaget av dott (er) i øret under fysisk aktivitet? Jeg får spesielt dotter i ørene når jeg trener styrke av bein. Noen ganger får jeg det også mens jeg går tur. Har dette noe med graviditeten å gjøre? Jeg er så lettet, slipper den lange bussturen, skal heller ta fly til dit jeg skal være i praksis En lettelse å slippe en lang busstur når jeg må ofte på do Ja, uke 20 er halvveis Noen andre her som venter barn nummer 1?
girasol Skrevet 19. april 2014 #432 Skrevet 19. april 2014 Jeg venter på første Hadde også greit med magemuskler før jeg ble gravid, men det har ikke holdt inne magen her Nå syns magen til og med i vide gensere. Men jeg har gledet meg til å ha gravidmage i mange år, så jeg syns det er helt fint! Har ikke trent så mye etter jeg ble gravid, så det har sikkert litt å si. Og så klart hvordan alt ligger inni magen. Så bra at du kan ta fly i stedet for buss A_87
A_87 Skrevet 19. april 2014 #433 Skrevet 19. april 2014 girasol: Så artig at du også venter første Gravidmager er jo så forskjellige og bra er det Det er jo mange faktorer som spiller inn. Angående vide gensere: Var her om dagen og handlet masse vide gensere, er blitt veldig glad i vide klær og så synes jeg det er greit å tenke litt langsiktig, å kjøpe klær som det er plass til en etterhvert voksende mage Er enda støl i dag etter at jeg trente styrke av mage på torsdag. Begynte først å lure på om det var graviditeten, men fant ut at det var stølhet. Jeg føler at det å vente baby er den største milepælen i livet så langt Ønsker alle en super påskeaften
Knøtte14 Skrevet 19. april 2014 #434 Skrevet 19. april 2014 Jeg venter også første, og magen er på plass allerede her trente også en del før jeg ble gravid, men var så dårlig de første 14 ukene så ble ikke så mye da. Og har ikke helt kommet igang igjen heller
Beatemor venter nr 3 Skrevet 20. april 2014 #435 Skrevet 20. april 2014 Hei! Jeg vil gjerne bli med her! Etter 2 spontanaborter har det tatt litt tid før jeg har turt å melde meg inn.... Har termin helt i slutten av september og i natt kjente jeg masse herlige spark! Like utrolig selv om det er nummer 3 Vil gjerne bli med i facebookgruppen, har sendt pm til hun som sto oppført i "facebookgruppetråden". Blir spennende å bli kjent med dere!
A_87 Skrevet 20. april 2014 #436 Skrevet 20. april 2014 Beatemor venter nr 3: Så herlig at du har kjent spark Jeg krysser fingrene for at dette svangerskapet går knirkefritt for deg Hva slags facebookgruppe er det?
Beatemor venter nr 3 Skrevet 20. april 2014 #437 Skrevet 20. april 2014 Tusen Takk for det! Satser på alt går fint nå. Frykten for abort er straks mer reel når man har opplevd det selv.... Tenkte bare på den facebookgruppen for oss med termin i september som det står om i en tråd litt lenger ned. Så du skrev om dotter i ørene, ble skikkelig forkjøla halveis i svangerskapet med nummer 2 og hadde dotter til og fra frem til fødsel, kanskje ikke noe trøst men... Vet det kan ha med graviditet å gjøre. Hvordan får man laget smilefjes fra smarttelefon her? Mine ser bare ut som sjokkfjes.... )
Kjøttmeis Skrevet 20. april 2014 #438 Skrevet 20. april 2014 Første barn her også, og magen er ganske synlig - føler jeg selv, i hvert fall. De som ikke vet at jeg er gravid tror vel bare at jeg har litt slapp mage, men jeg ser stor forskjell selv. Hadde ganske flat mage fra før, men langt fra sixpack. Jeg kjøpte meg noen gravidbukser for et par uker siden, og bruker bare det nå. Sååå behagelig! Så digg at du slipper bussen, A_87, det er slitsomt å måtte bekymre seg for om man får gått på do eller ikke! Velkommen, Beatemor!
~•~Vasteros~•~ Skrevet 20. april 2014 #439 Skrevet 20. april 2014 Jeg hadde tidenes mest fantastiske følelse igår kveld! Jeg la meg ganske sent. Kort tid etter begynte jeg å kjenne små svake spark fra den lille i magen. Jeg kunne helt greit kjenne at den lille faktisk sparket. Det var ikke noe som kunne kjennes utenpå, men det var helt fantastisk for det! Den lille holdt på i noen lange sekunder før den falt til ro. Jeg er 17 + 3 idag, og dette er den første bebisen min Er det noen andre som har begynt å kjenne små spark enda? Følelsen jeg hadde igårkveld skilte seg klart fra tidligere følelser av sommerfugl-vingeslag! Åhhhh...som jeg gleder meg til å gå tiden i møte fremover!!! Magen? Jeg føler at den synes, og at den er ganske så forandret. Men for andre tror jeg ikke den er så veldig synlig før jeg er blitt veldig oppblåst utover kvelden.
kaksy Skrevet 20. april 2014 #440 Skrevet 20. april 2014 Vateros. Jeg er i uke 20 nå, så er jo lengre på vei og har kjent spark nå en stund, men det er virkelig den herligste følelsen i verden. Jeg blir like glad hver gang jeg kjenner det.
Vips77. Skrevet 20. april 2014 #441 Skrevet 20. april 2014 Å så koselig for deg vasteros, nydeligste følelsen i verden! A87! Støl!!! Oi den følelsen har jeg hatt også, dog ikke etter trening. Flinke deg! Men etter en uke med hoste, er skikkelig støl, som om de to muskelbåndene på hver side er skikkelig godt brukt 😜! Så hyggelig å høre fra deg igjen kaksy! Vi er jo type nesten like langt! Grattis med halvveis. Velkommen beatemor og knøtte( husker ikke å ha sett deg før😉) Magen her er stor og fin, lå over den røde streken på skjemaet... Da jeg ble målt i uke 15 var krysset( livmor ) på uke 17 !!! Håper legen bare tok godt i . Har dere lagt på dere stort? I have....😁!
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 20. april 2014 #442 Skrevet 20. april 2014 Jeg kjenner noen små dult, har ikke tatt seg opp i styrke siden uke 16, men det kommer vel. Er i uke 18 nå, nærmer meg halvveis. Blir spennende med oul på tirsdag, men kommer i skyggen av at minsten på 2 år må i narkose imorgen for å sy fingeren som eldstemann kvestet i døren i morges. Vi får heller konsentrere oss om det når guttungen er ferdig sydd imorgen.. Håper det går bra!! Huff og grøss.. :-( :-( :-(
kaksy Skrevet 21. april 2014 #443 Skrevet 21. april 2014 Vaskedama. Masse lykke til med sying idag. Lille vennen. Gi han masse oppmerksomhet, så kan det hende at han faktisk husker besøket på sykehuset som noe kult. Hvis han i det hele tatt vil huske det, han er jo bare to år. Lille vennen. Hater det når de skader seg. Skriv hvordan det går. Vips. Ja, er det ikke fantastisk å ha kommet så langt! Har også fått en stor mage her. Gravidbukser er gull verdt. De i barnehagen kommenterte at nå vises det, så det er ingen tvil. Hurra! Men en ting jeg ikke liker er at kondisen min er utrulig dårlig. Blir så lett tungpustet. Nå er det jo sommer her i Oslo, så får finne fram sykkelen igjen og sykle mer. Men har av alle rare ting fått vondt i venstre rompeballe (inni beinet der inne) så det å bevege meg over gåtempo er vondt.. Føles jo nesten komisk. Men sånn er det jo å være gravid. En får vondt på personlige steder. Men jeg er ikke så plaget at det er vondt å gå heldigvis. Har sett de som har ordentlig bekkenløsning gå, og jeg ikke noe som nærmer seg det. Men når mannen min går litt fort (gåtempo for han med lange ben) må jeg holde han igjen sånn at han ikke går fra meg.
Snøleopard Skrevet 21. april 2014 #444 Skrevet 21. april 2014 Hei damer! Her fyker tiden avgårde! 20+3 i dag, og forrige uke var vi på oul og fikk vite at vi venter en liten jente Det stemte godt med magefølelsen min. Nå er utfordringen å finne navn... Termin er satt til 7. september. Blir litt misunnelig på dere som er flinke til å trene i svangerskapet. Jeg har alltid holdt meg i god form, men de 13 første ukene av svangerskapet spiste jeg så lite at jeg ikke orket noen ting, deretter har vi holdt på med flytting og påfølgende pendling og nå til påske ble jeg syk Nå føler jeg at formen er på et lavmål, men håper jeg kan komme ordentlig i gang igjen når forkølelsen slipper taket. Har i alle fall fått meg et par skiturer I magen har det vært liv å kjenne siden ca. uke 18. Ble litt bekymret et par dager da det ble stille der inne, men nå er sparkene tilbake Herlig og litt merkelig følelse Ha en fortsatt god siste fridag!
kaksy Skrevet 21. april 2014 #445 Skrevet 21. april 2014 Snøleopard. Jeg har også hatt noen dager der det har vært null bevegelse der igjen. Det var ikke noe gøy. Men nå er lille blitt hyper igjen. Hadde en dag især for en uke siden da jeg ikke kjente noe. Men så kom sparkene igjen. Hurra. Men de dagene det er lite er det jo kanskje nattaktivitet vi ikke får med oss siden vi sover. Ivf-terminen min er 7 sept, så vi har jo samme dato her (og begge jenter i magen). Masse god siste påskedag til alle.
Kjøttmeis Skrevet 21. april 2014 #446 Skrevet 21. april 2014 Men har av alle rare ting fått vondt i venstre rompeballe (inni beinet der inne) så det å bevege meg over gåtempo er vondt.. Føles jo nesten komisk. Men sånn er det jo å være gravid. En får vondt på personlige steder. Men jeg er ikke så plaget at det er vondt å gå heldigvis. Har sett de som har ordentlig bekkenløsning gå, og jeg ikke noe som nærmer seg det. Men når mannen min går litt fort (gåtempo for han med lange ben) må jeg holde han igjen sånn at han ikke går fra meg. Det der er bekkenlåsning, garantert. Akkurat det samme jeg fikk rundt uke 9 eller når det var. I begynnelsen var det mest vondt når jeg gikk, kunne bare gå sakte og med korte skritt, men etter at kiropraktor hadde løsnet det den første gangen har bevegelse vært nøkkelen til bedring. Nå prøver jeg å gå så mye som mulig, trener styrke (kiro anbefalte dype utfall og tøying av rumpa), og har ikke merket noe særlig mer til det! (Bank i bordet.)
kaksy Skrevet 21. april 2014 #447 Skrevet 21. april 2014 Men har av alle rare ting fått vondt i venstre rompeballe (inni beinet der inne) så det å bevege meg over gåtempo er vondt.. Føles jo nesten komisk. Men sånn er det jo å være gravid. En får vondt på personlige steder. Men jeg er ikke så plaget at det er vondt å gå heldigvis. Har sett de som har ordentlig bekkenløsning gå, og jeg ikke noe som nærmer seg det. Men når mannen min går litt fort (gåtempo for han med lange ben) må jeg holde han igjen sånn at han ikke går fra meg. Det der er bekkenlåsning, garantert. Akkurat det samme jeg fikk rundt uke 9 eller når det var. I begynnelsen var det mest vondt når jeg gikk, kunne bare gå sakte og med korte skritt, men etter at kiropraktor hadde løsnet det den første gangen har bevegelse vært nøkkelen til bedring. Nå prøver jeg å gå så mye som mulig, trener styrke (kiro anbefalte dype utfall og tøying av rumpa), og har ikke merket noe særlig mer til det! (Bank i bordet.) Ja, er helt klart noe gravidtetsrelatert iallfall. Husker jeg hadde det forrige svangerskap og det forsvant etter fødselen. Pluss utviklet seg heldigvis aldri da til det verre. Det var bare jevnt over litt kjipt som gikk litt i bølger (bedre/verre). Er ikke særlig bekymret siden det aldri ble ille forrige gang, men da var jeg mye bedre trent dessverre og mye tynnere. Men det virker jo som et eller annet hormoner siden det begynte smått før magen kom (vondt i symfysen og sidene. Nå er det litt verre og bare på den ene siden. Symfysen er mye bedre). Bra at du fikk hjelp fra fysio og at du ikke merket så mye mer.
Snøleopard Skrevet 21. april 2014 #448 Skrevet 21. april 2014 Snøleopard. Jeg har også hatt noen dager der det har vært null bevegelse der igjen. Det var ikke noe gøy. Men nå er lille blitt hyper igjen. Hadde en dag især for en uke siden da jeg ikke kjente noe. Men så kom sparkene igjen. Hurra. Men de dagene det er lite er det jo kanskje nattaktivitet vi ikke får med oss siden vi sover. Ivf-terminen min er 7 sept, så vi har jo samme dato her (og begge jenter i magen). Masse god siste påskedag til alle. Nei, det var ikke gøy når det plutselig ble stille! Sikkert bare frøkna som hadde snudd litt på seg/hadde en hviledag eller to, eller som du sier, hadde snudd døgnet, men bekymret ble jeg i alle fall! Det var veldig beroligende å kjenne dultene igjen Artig at vi har termin samme dag Samboer er overbevist om at hun kommer før termin, men slekter hun på meg så blir det heller gode 14 dager over Jeg håper samboer får rett Første barnet her i gården, så alt er fryktelig spennende
Vips77. Skrevet 21. april 2014 #449 Skrevet 21. april 2014 Snøleopard. Jeg har også hatt noen dager der det har vært null bevegelse der igjen. Det var ikke noe gøy. Men nå er lille blitt hyper igjen. Hadde en dag især for en uke siden da jeg ikke kjente noe. Men så kom sparkene igjen. Hurra. Men de dagene det er lite er det jo kanskje nattaktivitet vi ikke får med oss siden vi sover. Ivf-terminen min er 7 sept, så vi har jo samme dato her (og begge jenter i magen). Masse god siste påskedag til alle. Nei, det var ikke gøy når det plutselig ble stille! Sikkert bare frøkna som hadde snudd litt på seg/hadde en hviledag eller to, eller som du sier, hadde snudd døgnet, men bekymret ble jeg i alle fall! Det var veldig beroligende å kjenne dultene igjen Artig at vi har termin samme dag Samboer er overbevist om at hun kommer før termin, men slekter hun på meg så blir det heller gode 14 dager over Jeg håper samboer får rett Første barnet her i gården, så alt er fryktelig spennende Jippi! Jeg har også termin 7 sept!! Det fine er vel at også her er det jente i magen 💗 Gøy å se hvem som føder først, men dog ikke to uker over tiden da😕! Det er vel ingen av oss forunt. Bekkenet mitt har begynnt å knirke litt det også. Ble helt satt ut i uke 25 sist, men nå tøyer jeg endel og beveger meg mer forsiktig.... langer ikke ut når jeg går. Men er jo også tyngre og eldre enn sist..... Forferdelig dårlig kondis her gitt!
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 21. april 2014 #450 Skrevet 21. april 2014 Vaskedama. Masse lykke til med sying idag. Lille vennen. Gi han masse oppmerksomhet, så kan det hende at han faktisk husker besøket på sykehuset som noe kult. Hvis han i det hele tatt vil huske det, han er jo bare to år. Lille vennen. Hater det når de skader seg. Skriv hvordan det går. Vips. Ja, er det ikke fantastisk å ha kommet så langt! Har også fått en stor mage her. Gravidbukser er gull verdt. De i barnehagen kommenterte at nå vises det, så det er ingen tvil. Hurra! Men en ting jeg ikke liker er at kondisen min er utrulig dårlig. Blir så lett tungpustet. Nå er det jo sommer her i Oslo, så får finne fram sykkelen igjen og sykle mer. Men har av alle rare ting fått vondt i venstre rompeballe (inni beinet der inne) så det å bevege meg over gåtempo er vondt.. Føles jo nesten komisk. Men sånn er det jo å være gravid. En får vondt på personlige steder. Men jeg er ikke så plaget at det er vondt å gå heldigvis. Har sett de som har ordentlig bekkenløsning gå, og jeg ikke noe som nærmer seg det. Men når mannen min går litt fort (gåtempo for han med lange ben) må jeg holde han igjen sånn at han ikke går fra meg. Nå er vi endelig hjemme, narkose og sying er kjempebra, måtte sy negl og revne i finger, så nå er det godt festet. En lettelse at det er over, nå håper vi at det gror fort! Så kan vi konsentrere oss om oul imorgen, kanskje mini er villig å vise frem hvem h*n er? :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå