Gå til innhold

SEPTEMBER 2014 baby


Lovise83

Anbefalte innlegg

Jeg har også tilstadighet vond smak i munnen.... Ikke spes metallsmak( noe som er vanlig i svskap) men bare vond smak. Hos meg tror jeg dette henger sammen med slappere muskelatur også i svelg, og slapp lukkemuskel til magesekken. Har også masse halsbrann. Ikke rart jeg har gått opp i vekt, små spiser for å slippe smaken... Isj!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nyrstein har jeg skjønt er utrolig vondt - god bedring! 

 

I natt kjente jeg en rar følelse litt til venstre for navlen mens jeg lå på siden. Har lest at de første tegnene på bevegelse kjennes som bobler, men dette var mer som en slags veldig stor leamus - vanskelig å forklare. Kan jo hende det var det og ikke den lille, men det var hvertfall noe nytt! Og masse stikk og strekk de siste dagene på dagtid, mest når jeg er i ro.  Og en del av det jeg tror er kynnere, når en del av magen blir helt stram inni. Andre som har det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

girasol: De strekkene du kjente kan være at ligamentene (leddbåndene) strekker seg. Det leste jeg om i svangerskapsboken :) Har såvidt kjent antydning til strekk selv.

 

Jeg gleder meg til jeg begynner å kjenne liv fra knøttet :) Kan hende jeg har kjent det allerede uten at jeg har vært klar over at det var det. Jordmor sa at det kunne skje når som helst. Sånn som jeg har skjønt skjer det senest i uke 20, så det er nok like om hjørnet :)

 

Hva gjør dere andre til daglig? Jeg studerer fulltid og jobber deltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkar nyinovember! Hadde nyresten for 7 år siden, og det var helt grusomt! Det var verre enn fødsel! Kanskje mest fordi jeg var så redd fordi jeg ikke visste hva det var....men jeg må si jeg synes det er helt utrolig at du klarer deg uten smertestillende! Det var livreddende for meg i allefall...gikk rundt med sterke smertestillende i stikkpilleform i veska i et par år etter av redsel for at det skulle komme ny sten.

 

Gøy med en runde på hva vi holder på med; jeg jobber fulltid som sosionom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært på oul i dag 😊 babyen låg veldig sammen krøllet og med hodet langt ned på mi venstre side, så vi fikk ikkje dei måla som var ønska. Så det betyr ny Ul på tirsd 😄 mest sannsynlig ei lita jente i magen 💗 får også satt termin på tirsd.

Endret av sharmi81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner mye til babyen. Kjenner daglig og sparkene er ganske kraftige.

Treffer mini riktig kan jeg kjenne det utenpå. Som ett lite bump.

Kjenner også når mini snur seg, er en veldig spessiel følelse.

 

Måtte til hastetime hos legevakt her om dagen, men heldigvis falsk alarm.

Fikk høre mini og legen målte tilogmed symfen min. Den har økt mye på et par uker. Var under normalen før og nå er jeg på normalen.

 

Jeg er hjemmeværende med mini nr. 1 på 1 år.

 

Fler med bekkenløsning? Redd jeg kommer til å bli invalid denne gangen da den startet så tidlig og har blitt så vond alerede til tross for ukentlig behandling.

Blir det værre enn med første skal jeg kreve rullestol.

Med blodtrykksfall og bekkenløsning var det et helvete de siste to månedene og jeg kom meg nesten ikke ut av huset.

Bare å gå på do krevde sitt. Om jeg ikke svimte av på veien klarte jeg ikke gå hele strekket uten å ta pause og sitte litt pga gangvansker.

Ble så redd etter å ha svimt av ett par ganger at jeg hver gang bar med meg en gigantisk sofapute i tilfelle jeg skulle svime av og lande på magen.

Usj!

 

Nå bor vi ett annet sted og her er det heldigvis bare få meter til do.

Men blodtrykket har ikke falt en gang enda. Bank i bordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei :) Lenge siden jeg har vært her inne nå.. 18+2 nå og var på OUL i dag.. Alt var fint med babyen og i min mage ligger det ei lita frøken! 💗Jeg var selv heelt sikker på at det var en gutt da jeg har to gutter fra før, men der tok jeg feil gitt :)

 

Ble satt tilbake 11 dager, men det visste jeg igrunn :)

 

I dag handla jeg inn LITT rosa klær noe jeg syns er veldig stas, da jeg kun har handla gutteklær før! :)

 

Formen er mye bedre. Fortsatt litt kvalm om morgenen, men overlevbart! Klarer fortsatt ikke tanken på kylling og fisk og er veldig kresen i matveien.. Litt dumt da jeg har to barn som trenger fisk :) Så jeg har tatt på meg litt fler seinvakter og far har stått for fiskeretter når jeg har sniket meg unna.. Hehe :)

 

Jeg fikk være på UL i 1 1/2 time i dag da det var to som var på opplæring for spesialisering av UL. Veldig stas for meg, men ekstra stas for samboeren min som så vesle nurket for første gang. Jeg har vært på tidlig UL og :)

 

De siste dagene har jeg også kjent masse liv :)

 

Lykke til på UL for de som fortsatt venter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som kjenner liv er heldig, må være en fabelaktig følelse, men snart er det min tur :) Siden jeg er førstegangsgravid, kan det hende jeg må vente til uke 22. Morkaken lå mot ryggen, så den er ikke til hinder for å kjenne liv.

 

I dag var vi på ordinær ultralyd og det var supert :) Alt så flott ut med den lille og vi sa at vi ønsket å få vite kjønnet. Både jeg og samboer hadde på følelsen at det ble en gutt, men der tok vi feil. Det så ut som en jente :) De kan aldri garantere, men det så veldig ut som en jente ut fra det de viste, vises godt på et av bildene vi fikk med også :) Var inne i 45 minutter siden det var en student som utførte ultralyd, så det var stas :) Det var en aktiv jente :) Vi var også på tidlig ultralyd i uke 14+3, er i dag i uke 18+2, så terminen ble framskyndet fra 14.09 til 12.09.

 

Ja, artig å ta en runde med hva vi gjør til daglig. Jeg studerer sykepleier på 1.året og jobber deltid på sykehjem. Rekker å fullføre 1.året før babyen kommer til verden, så starter jeg på 2.året i 2015 i stedet for 2014. :)

 

Ønsker lykke til på UL til dere som ikke har vært :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke er når bittelille frøkna sparker og jeg kjenner det når jeg legger hånden på magen... Enda større lykke ( om mulig ) er når jeg titter på en bar stor mage og det sparkes så godt at det syntes!! 💗! Fantastisk💗 er fullførte 19 uker i dag!

 

Jeg er sykepleier 😷

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vips77: Det høres virkelig ut som lykke :)

 

Jeg har enda ikke fått mage, ingen kan se at jeg er gravid, men det er enda ei stund igjen, så den kommer tidsnok :)

 

Har enda ikke sagt til noen på jobb at jeg er gravid. Når er fristen for å fortelle sjefen det? Blir det dumt å gjøre det via e-post? Er ikke så ofte jeg ser sjefen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart magen kommer!😀. Alle er bare forskjellige, men babyene er ganske like av vekst på denne tiden.

Jeg hadde ikke klart å holde meg med å fortelle det på jobben. Var litt tidlig med det jeg, da jeg var så dårlig.

Om du vil fortelle det pr epost er det opp til deg,høres ut som en god ide, sikkert ingen problem. 😉

Lykke til med spark og mage etterhvert👏👏.

 

God påske damer🐣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vips77: Det høres virkelig ut som lykke :)

 

Jeg har enda ikke fått mage, ingen kan se at jeg er gravid, men det er enda ei stund igjen, så den kommer tidsnok :)

 

Har enda ikke sagt til noen på jobb at jeg er gravid. Når er fristen for å fortelle sjefen det? Blir det dumt å gjøre det via e-post? Er ikke så ofte jeg ser sjefen.

tror det er 3 månder før du føder du må fortelle sjefen, så hadde ikke stresset ventet selv lenge før jeg fortalte det til sjefen med første..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 17+4 idag.. Blir en gutt, har jente fra før. Blir stas med en av hver :) Ikke kjent liv ennå, men har visst morkaka foran og helt normalt, så tar det med ro og nyter stillheten før det braker løs;)



Anonymous poster hash: ab5b9...c6e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen av dere som har vært i syden når dere har vært gravide? Jeg og min samboer+ et annet par har bestilt tur til Kypros, jeg vil da være 28/29 uker på vei. Jeg har ikke hatt noen problemer i svangerskapet så langt. Jeg har aldri heller vært plaget av varme, men hvis noen vil dele noen tips og erfaringer ville jeg blitt veldig glad :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre ingen erfaring med sydentur den tiden i svangerskapet. Jeg var i syden da jeg var 10 uker i sist svangerskap :) Men det tror jeg skal gå helt fint.. Bare snakk med jordmor eller lege! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal til syden i juni så jeg spurte jordmor. Hun sa bruk støttestrømper på flyet, drikk mye, og legg et håndkle over magen hvis babyen blir urolig (den kan bli for varm), og kanskje ikke ligg rett ut i sola på det varmeste av dagen. Og ellers var det bare å kose seg og passe ekstra på med maten :)  har lest at en skal være forsiktig med is, fordi de ikke alltid bruker pasteurisert melk i andre land, men det har jeg tenkt å prøve å sjekke opp mer i. Is er jo så godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen min sa at hun aldri hadde hørt om toksoplasmose-bakterie i mat i Norge. Betyr dette at jeg trygt kan spise salat på restaurant i Norge?

Lurer også på angående reisen vår til Tsjekkia: Når det frarådes at gravide spiser salat pga risiko for toksoplasmosesmitte,menes det kun salatbladene eller alt salaten inneholder, f.eks. agurk og tomat?

 

Koselig at det er flere av dere som skal reise på ferie :) Jeg tror det går strålende så lenge vi er nøye med hva vi spiser :) Jeg fikk også tips av jordmor at det var lurt å bruke støttestrømper på flyturen, men jeg synes det er veldig merkelig at hun ikke informerte om økt fare for toksoplasmose- og listeriasmitte i utlandet, ettersom dette er veldig essensielt mtp maten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal til Mallorca neste måned, har også tenkt mye på dette med maten og hva jeg kan/kan ikke spise i ferien. Noen nettside man kan lese seg opp på?

 

Ellers fikk jeg endelig en time til oul, blir på tirsdag rett etter påsken. Ringte ultralyden siden jeg ikke hadde fått brev. De sa at de ikke hadde fått henvisning av legen, og legen sa at de hadde sendt henvisning. Så da jeg var på vei til påskeferie på fredag, fikk jeg time til mandagen, den 14. Men den kunne jeg jo ikke ta, så de ringte igår, da var ny time tirsdag etter påsken. Men da får vi unnagjort den, spennende å se! 17+3 idag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matportalen skal være en sikker nettside, sa jordmor til meg :)

 

vaskedama: Bra du fikk ordnet time til ultralyd :)

 

I dag er jeg 19 uker på vei, synes det har gått utrolig fort, rart og snart være halvveis! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen. Nå er det en stund siden jeg har skrevet her inne. Har lenge vært bekymret for dette svangerskapet, etter spontanabort i desember. I dag er vi imidlertid 17 uker, og troen på at dette faktisk skal gå bra, er absolutt til stede :-)

 

Vi skal på UL onsdag etter påske, og gleder oss til å se kjønn. Må innrømme at det ville vært mest praktisk med en jente, siden hun da vil kunne arve mye av storesøster på 3 år. Men en gutt er selvføkgelig også velkommen. Da sliter vi med navnevalg, men får isåfall være på utkikk etter tips fra dere etterhvert! :-)

 

Ellers lurer jeg på om andre har det på samme måte som meg... jeg er svært glad i å trene, både løping, spinning, saltimer og styrke. Den siste tiden har imidlertid løping, hopp & sprett blitt svært problematisk. Jeg lekker, rett og slett. Vet jo at dette er et kjent problem etter fødsel. Husker jeg slet med dette i lang tid etter forrige fødsel. Ser bare ikke sammenhengen med at det skal komme tilbake nå. Tips? Knipeøvelser, vil det kunne hjelpe?

 

God påske til alle dere! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel hovedsakling mot lekkasje at en skal trene musklene der nede :) Knip i vei og lykke til! 

 

Og gratulerer med 17 uker :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg88: Har du troen på at det skal gå bra, gjør det nok også det :) Tankens kraft har mye å si :)

Knipeøvelser forebygger urinlekkasje under og etter svangerskap. Jeg tar knipeøvelser 10 x 3 hver dag for å forebygger plager i svangerskapet og etter fødselen.

 

Det er supert at du trener, Meg88 :) Jeg trener like mye som før nå som jeg er gravid, eneste jeg merker er at jeg synes armhevinger ikke er like enkelt å ta siden magemusklene er slappere.

 

Jeg skal i praksis i distriktet og må dermed ta buss i 4 1/4 timer. Det kan bli en utfordring hvis det ikke er toalett på bussen, ettersom jeg går ekstra mye på do nå som jeg er gravid. Noen tips til hvordan jeg kan holde ut?? Eneste jeg kommer på er å drikke minimalt før bussturen, men jeg vil jo ikke bli dehydrert heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja der er jeg halvveis! Rart hvor fort de siste ukene har gått. Syntes at helt fra uke 12 så har det bare fart avsted! I skrivende stund er jeg " rammet " av ett virus... Potte tett i bihulene og bryst. Puster som en mann og hoster som en hest! Festlig når det er ferie og strålende sol ute. Godt det er ei lita en i magen som romsterer og holder meg i godt humør💗! Håper dere her inne har hatt en strålende påske så langt og holdt dere friske!!!😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...