Gå til innhold

Far siktet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siktelse og domfellelse er to forskjellige ting, ikke glem det før vi spyr ut av oss både eder og galle! Selvfølgelig er hele greia rimelig suspekt, men alle er uskyldige til det foreligger en dom. En siktelse er altså ikke en dom!

Skrevet

Siktelse og domfellelse er to forskjellige ting, ikke glem det før vi spyr ut av oss både eder og galle! Selvfølgelig er hele greia rimelig suspekt, men alle er uskyldige til det foreligger en dom. En siktelse er altså ikke en dom!

Mye rart her inne, men vil tro de fleste er såpass oppegående at de vet det!

Hva en oppfatter som eder og galle er forskjellig, og jeg for min del ser ikke noe av det i denne tråden.

Anonymous poster hash: d434c...d6d

Skrevet

Dette er uansett bare Tragisk ;( jeg har jo skjønt det var noe galt,ingen normale legger barnet sitt ut rundt 22 tiden på kvelden.. men det hører ikke til her

Skrevet

Dette er uansett bare Tragisk ;( jeg har jo skjønt det var noe galt,ingen normale legger barnet sitt ut rundt 22 tiden på kvelden.. men det hører ikke til her

Det er vel neppe noe verre å legge det til her enn i VG.

Anonymous poster hash: 2bd8b...b44

Skrevet

Hva en oppfatter som eder og galle er forskjellig, og jeg for min del ser ikke noe av det i denne tråden.

De fleste skjønner nok at det er forskjell på siktelse og dom, men det virker som de færreste skjønner at polititet kan ta ut en siktelse av "tekniske årsaker" mer enn at det er mistanke om at den siktede er skyldig.

Var det ikke en sak for ikke lenge siden der en person ble siktet og det kom tydelig frem i media at politiet hadde siktet for å ivareta rettighetene etc? Tror personen hadde status som siktet i noen døgn før siktelsen ble frafalt. Uansett, i den saken var politiet veldig frempå med å si at siktelsen kun var "teknisk".

Anonymous poster hash: 52e96...964

Skrevet

Tråden er moderert grunnet spekulasjoner:

* Krenkende eller injurierende utsagn. Det er ikke tillatt å spre rykter gjennom vårt forum. Heller ikke spekulere rundt årsakssammenhenger man ikke kjenner, når dette vurderes å være til skade for den omtalte part.

Kira

Brukermoderator

Skrevet

Tråden er moderert grunnet spekulasjoner:

* Krenkende eller injurierende utsagn. Det er ikke tillatt å spre rykter gjennom vårt forum. Heller ikke spekulere rundt årsakssammenhenger man ikke kjenner, når dette vurderes å være til skade for den omtalte part.

Kira

Brukermoderator

Hva med tråden om French da?

Der er det jo hver gang noen som mener han er skyldig og fortjener sitte der? Det er jammen spekulering også, og ikke minst løgn når kripos konkluderte med at han er uskyldig.

Skrevet

Hææ? Mitt svar ang å banke vettet ut av mannen min om han gjorde noe sånn mot vår datter ble slettet, men alt det andre får stå?? Haha, snakker om idiotisk moderering :)

Anonymous poster hash: 80bce...6b9

Skrevet

Hææ? Mitt svar ang å banke vettet ut av mannen min om han gjorde noe sånn mot vår datter ble slettet, men alt det andre får stå?? Haha, snakker om idiotisk moderering :)Anonymous poster hash: 80bce...6b9

Det var den siste setningen i innlegget som brøt reglene. Dessverre er det slik at vi da må slette hele innlegget.

Hvis du fortsatt mener at du ikke brøt reglen, kan du også ta kontakt med Elin for å be henne titte på det.

Kira

Brukermoderator

Skrevet

De fleste skjønner nok at det er forskjell på siktelse og dom, men det virker som de færreste skjønner at polititet kan ta ut en siktelse av "tekniske årsaker" mer enn at det er mistanke om at den siktede er skyldig.

Var det ikke en sak for ikke lenge siden der en person ble siktet og det kom tydelig frem i media at politiet hadde siktet for å ivareta rettighetene etc? Tror personen hadde status som siktet i noen døgn før siktelsen ble frafalt. Uansett, i den saken var politiet veldig frempå med å si at siktelsen kun var "teknisk".

Anonymous poster hash: 52e96...964

Håper jo at folk flest skjønner det, men ofte i slike sammenhenger kommer det uttalelser som tyder på det motsatte, derfor tar jeg meg friheten til å påminne om det.

Leste kjapt gjennom artikkelen om denne saken også, og der var siktelsen også i stor grad for å sikre rettigheter under etterforskningen.

Når jeg sier eder og galle er det ikke nødvendigvis fordi noen har spredd rundt seg med det, men som en oppfordring til å tenke seg om 2 ganger før man trykker publiser.

Skrevet

Har faktisk også funnet likhetstrekk med den nye aktive brukeren vår og februarprins. Uansett så er det noe sinnsykt galt når en baby blir funnet ute kl 22.00. Er ingen unnskyldninger for dette overhodet. Har ikke babyen en seng inne ? Horibelt og det er klart dette er et svikt. Eks : om ungen er lagt i vogn for en napp kl 15.00 og far sovner på sofaen.... Vel at det skal bli kl 22.00 før ungen blir funnet nedkjølt i snøen? Hallo dette vitner ikke om god dømmekraft.

Anonymous poster hash: a9126...2c3

Skrevet

Selvfølgelig har noe skjedd. Alle skjønner jo det. Men man skal ikke sitte og synse og dikte opp ting man tror har skjedd og ikke en gang holde seg til fakta. Siden saken allerede er media så kommer det nok opp mer om hva som virkelig skjedde.

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg sliter med å finne gode forklaringer på hvorfor en 10 mnd gammel baby ligger usikret i en barnevogn utendørs kl 22 midt på vinteren og ikke har blitt sett til/fulgt med på som gjør at jeg, med hånda på hjertet kan si "for en flott pappa"

Siden jeg ikke er allvitende venter jeg i spenning på farens forklaring.

Skrevet

Men hi nevnte jo ingenting om hva hun tror har skjedd. Så synsing er det ikke. Og alle skjønner jo at her er det noen som ikke har gjort jobben sin med å passe på barnet. Og når en ikke klarer den jobben, så skulle en ikke hatt barn. Sånn er det bare.

Anonymous poster hash: d38d7...567

Skrevet

Nå er det litt flere valgmuligheter her inne å ta del i enn mine innlegg og synsing av tragiske hendelser...

Gjest Pusikatt
Skrevet

La dette ligge. Det er en trist sak for alle involverte.

Hvorfor sitte her og rive kjeft til hverandre og være ufin?

Skrevet

Hvis dere leser saken, ser dere at barnet ikke ble funnet kl 22, det var da politiet ble varslet av Rikshospitalet. Da var barnet funnet tidligere, det ble slått alarm, barnet ble hentet og fraktet med luftambulanse til Rikshospitalet. Står ikke noe om når barnet ble funnet, men må jo ha vært en stund før klokka 22. Tragisk uansett, da... :(

Anonymous poster hash: 56acc...299

Skrevet

Hvis dere hadde giddet å lese hele, og ikke bare overskrifter (men det er jo ikke annet å vente fra tabloidhønsa her inne), så ville dere sett at dette foreløig kun er for å gjøre det formelt slik at fars rettigheter her sikres. Altså hans rett til bistand, advokat osv.

OG at han er siktet for grov UAKTSOM legemsbeskadigelse, det vil si at det IKKE er gjort med vilje.

Anonymous poster hash: eafbe...ed0

Hør hør - og vent til en evt dom, hvis den i det hele tatt havner i retten.

Jeg legger også merke til at barnevernet ikke har tatt over omsorgen, med andre ord foreldrene er i stand til å ta vare på barnet sitt nå.

Barnet har fått en setteverge, som ivaretar dets rettigheter på lik linje som en advokat sikrer fars rettigheter.

Anonymous poster hash: 1406e...848

Skrevet

Poenget er at dette er synsing ang en tragisk hendelse...folk med normal folkeskikk gjør ikke det.

For all del skriv om hva enn dere vil,men jeg har rett å si at det blir feil å synse ang denne saken..

Tenk hvis mamman til dette barnet er her og oppi alt det tragiske skale lese dette tøvet som dere skriver.

Dette finner politiet ut av...

Skrevet

Men det er jo IKKE synsing !! Det står jo bare det samme her som på alle nettaviser! Noen har gjort noe gale , så ett barn ligger på sykehuset! Fakta er det!

Anonymous poster hash: d38d7...567

Skrevet

Mente selvsagt at politiet gjør jobben sin ang dette barnet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...