Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #26 Skrevet 5. februar 2014 Nei, men jaggu mye annet.Anonymous poster hash: f09f2...b52 ...som? Du får starte en egen tråd for alt du har imot meg da:) Nei, hvorfor det? Du stikker jo hver gang noen sier noe du ikke kan motbevise med fordommene dine.Anonymous poster hash: f09f2...b52 Den eneste diskusjonen jeg har meldt meg ut av, og også gitt beskjed om, er om omskjæring, hvor det gikk over til heftige personangrep mot meg, fremfor argumenter.Jeg kan diskutere til jeg blir blå, men jeg tar ikke imot dritt. Jeg har sett deg feige ut av mange diskusjoner. Anonymous poster hash: f09f2...b52 Det har ikke falt deg inn at man noen ganger har andre ting å gjøre enn å diskutere på DiB? Noen ganger må man for eksempel la en spennende diskusjon ligge for å ta seg av barna sine eller jobbe. Anonymous poster hash: 0b868...a11
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #27 Skrevet 5. februar 2014 Nei, men jaggu mye annet.Anonymous poster hash: f09f2...b52 ...som? Du får starte en egen tråd for alt du har imot meg da:) Nei, hvorfor det? Du stikker jo hver gang noen sier noe du ikke kan motbevise med fordommene dine.Anonymous poster hash: f09f2...b52 Den eneste diskusjonen jeg har meldt meg ut av, og også gitt beskjed om, er om omskjæring, hvor det gikk over til heftige personangrep mot meg, fremfor argumenter.Jeg kan diskutere til jeg blir blå, men jeg tar ikke imot dritt. Jeg har sett deg feige ut av mange diskusjoner. Anonymous poster hash: f09f2...b52 Det har ikke falt deg inn at man noen ganger har andre ting å gjøre enn å diskutere på DiB? Noen ganger må man for eksempel la en spennende diskusjon ligge for å ta seg av barna sine eller jobbe. Anonymous poster hash: 0b868...a11 Ja, det er jeg klar over. Men litt slitsomt når et menneske sier man gjerne kan diskutere, men som melder seg ut hver gang om noen sier noe hun ikke kan motbevise. En, to, tre ganger er greit, når det blir et mønster er det ikke fullt så greit Men bevares, sikkert greit når folk ikke lenger gidder å føre en diskusjon. Da blir det en monolog, og det er kanskje det hun ønsker. Anonymous poster hash: f09f2...b52
Jallow B Skrevet 5. februar 2014 #28 Skrevet 5. februar 2014 Jeg har sett deg feige ut av mange diskusjoner. Anonymous poster hash: f09f2...b52 Om jeg tar lang tid å svare, så har jeg gjerne annet å gjøre vettu Jeg slutter aldri å diskutere i en diskusjon med mindre det går over til bare personangrep, eller tråden forsvinner.
Jallow B Skrevet 5. februar 2014 #29 Skrevet 5. februar 2014 Ja, det er jeg klar over. Men litt slitsomt når et menneske sier man gjerne kan diskutere, men som melder seg ut hver gang om noen sier noe hun ikke kan motbevise. En, to, tre ganger er greit, når det blir et mønster er det ikke fullt så greit Men bevares, sikkert greit når folk ikke lenger gidder å føre en diskusjon. Da blir det en monolog, og det er kanskje det hun ønsker. Anonymous poster hash: f09f2...b52 Som sagt; kom gjerne med eksempler.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #30 Skrevet 5. februar 2014 Mange mener kjærlighet er oppspinn, men for mange av oss er det svært ekte og reelt. Jeg var tidligere en militant ateist, men innså etterhvert at hva gjør det vel om folk tror på en Gud? For de fleste gir det en slags trøst, og det er noe hyggelig. Det finnes kloke og smarte religiøse mennesker, flere av dem flinke fysikere og vitenskapsfolk, som ikke benekter evolusjon. Men de sier at vitenskap og religion ikke forsøker å besvares et samme, og at de ikke er gjensidig utelukkende. Hvis vitenskap er sannhet, er religion skjønnhet Hva folk snakker om når de sier Gud varierer veldig. Svært då voksne tror det er en mann med skjegg som sitter på en sky. Mange mener Gud er en kraft, eller naturen, eller energien som har forårsaket alt (big bang, verden, evolusjon osv) Jeg ser ikke på meg selv som ateist lenger, selv om jeg fortsatt er like lite overtroisk og like opptatt av vitenskap. Jeg ser skjønnheten i religion (ja, jeg vet folk gjør mye dritt i religioners navn), og fordelen ved å ha en religion med helligdager, ritualer og historier. Som flere liberale kristne og jøder sier, er historiene i bibelen historier skrevet av mennesker for å beskrive hvordan de opplevde Gud på den tida. Mye er symbolsk og i bilder. Mann å ikke tro på Adam og Eva, syndefloden eller Jesus oppstandelse for å ha ens lags gudstro. Nå vil jeg kalle meg agnostiker, kanskje panteist (google det). Samboeren min er apateist (google det også) men er medlem av statskirka fordi han synes det er fint med et samlende rammeverk. Live and let live Anonymous poster hash: 18808...564
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #31 Skrevet 5. februar 2014 Jo, det vet jeg. Vet også at bibelen er en stor fantasybok laget av halvgale fanatiske hjernevaskede mennesker. Anonymous poster hash: 24b4a...01f
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #32 Skrevet 5. februar 2014 Dere som mener all religion er bare tull. Gjør dette eksperimentet. Finn frem blyant og papir. Skriv deretter ned som følger: "XX (ditt barns navn) kommer til å dø i en ulykke 13.02.2014." Klarer du det uten ubehag? Anonymous poster hash: 0b868...a11
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #33 Skrevet 5. februar 2014 Dere som mener all religion er bare tull. Gjør dette eksperimentet. Finn frem blyant og papir. Skriv deretter ned som følger: "XX (ditt barns navn) kommer til å dø i en ulykke 13.02.2014." Klarer du det uten ubehag? Anonymous poster hash: 0b868...a11 Den tror jeg du bør utdype nærmere, for hva har det med at det sitter fjortiser her inne som ikke har fulgt med på skolen og som nettopp har funnet ut at det det var pappa som var kledd ut som nissen hele tiden? Anonymous poster hash: 5c619...f07
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #34 Skrevet 5. februar 2014 Dere som mener all religion er bare tull. Gjør dette eksperimentet. Finn frem blyant og papir. Skriv deretter ned som følger: "XX (ditt barns navn) kommer til å dø i en ulykke 13.02.2014." Klarer du det uten ubehag?Anonymous poster hash: 0b868...a11 Du trenger ikke svare, bare tenk over din egen reaksjon. Det er alt for enkelt å lyve i et slikt forum til at svar har stor interesse, men tenk over hvordan du selv tenkteBegynte du med en gang å tenke på hvordan du skulle ødelegge lappen. Rive den i biter, brenne den, krølle den sammen? Det er få som ikke tenker slik. Vi er nesten alle sammen litt overtroiske. Hvis vi blir redde for skriften på et papir, hvordan kan vi da totalt benekte alt som ikke er vitenskaplig bevist? Anonymous poster hash: 0b868...a11
Cat.68 Skrevet 5. februar 2014 #35 Skrevet 5. februar 2014 Hva folk snakker om når de sier Gud varierer veldig. Svært då voksne tror det er en mann med skjegg som sitter på en sky. Mange mener Gud er en kraft, eller naturen, eller energien som har forårsaket alt (big bang, verden, evolusjon osv)Anonymous poster hash: 18808...564 Nettopp !!!
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #36 Skrevet 5. februar 2014 Ja, det er jeg klar over. Men litt slitsomt når et menneske sier man gjerne kan diskutere, men som melder seg ut hver gang om noen sier noe hun ikke kan motbevise. En, to, tre ganger er greit, når det blir et mønster er det ikke fullt så greit Men bevares, sikkert greit når folk ikke lenger gidder å føre en diskusjon. Da blir det en monolog, og det er kanskje det hun ønsker. Anonymous poster hash: f09f2...b52 Som sagt; kom gjerne med eksempler. Samtlige diskusjoner om innvandring, omskjæring, rasisme og hvorvidt muslimer topper statistikker eller ei. Anonymous poster hash: f09f2...b52
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #37 Skrevet 5. februar 2014 Gud skapte jorda og menneskene på 6 dager. Likevel var det ikke mennesker her da dinosaurene levde... Anonymous poster hash: bec2e...097 Det var noen laaaange dager Anonymous poster hash: f4b89...d02
Jallow B Skrevet 5. februar 2014 #38 Skrevet 5. februar 2014 Samtlige diskusjoner om innvandring, omskjæring, rasisme og hvorvidt muslimer topper statistikker eller ei. Anonymous poster hash: f09f2...b52 Link meg gjerne til diskusjonene. Som sagt; personangrep på meg, ekteskapet mitt og mannen min melder jeg meg ut av, det skulle man tro sier seg selv.
Mia_73 Skrevet 5. februar 2014 #39 Skrevet 5. februar 2014 Religion er resultatet at vi er bevisste at vi kommer til å dø. Folk flest er redd at livet tar slutt, så derfor ble det oppspinn at det kommer noe etter døden. Gud, Allah, høyere makter, reinkarnasjon - i grunn alt det samme, et løfte om at du/din sjel ikke forsvinner når du dør, bare du tror hardt nok. Det finnes ingen gud, og det er ingen dypere mening med at det finnes mennesker. Treffer en asteroid jorda om ei uke dør menneskeheten på samme måten som dinosaurene og naturen begynner på nytt. Vi er ikke så spesielle som vi tror.
mamma_bergen Skrevet 5. februar 2014 #40 Skrevet 5. februar 2014 Jeg klarer ikke å tro at det finnes noen gud. Slik jeg tenker i mitt hode, er det bare en stor felles "trøst"-altså at mennesker trenger å ha noe å tro på fordi det virker skummelt å være på egenhånd...? På en måte, jeg er dårlig på å forklare meg Jeg støtter derimot dem som tror på den måte at jeg ikke argumenterer i mot, jeg ser hva slags trøst og ro de får
Cat.68 Skrevet 5. februar 2014 #41 Skrevet 5. februar 2014 Religion er resultatet at vi er bevisste at vi kommer til å dø. Folk flest er redd at livet tar slutt, så derfor ble det oppspinn at det kommer noe etter døden. Gud, Allah, høyere makter, reinkarnasjon - i grunn alt det samme, et løfte om at du/din sjel ikke forsvinner når du dør, bare du tror hardt nok. Det finnes ingen gud, og det er ingen dypere mening med at det finnes mennesker. Treffer en asteroid jorda om ei uke dør menneskeheten på samme måten som dinosaurene og naturen begynner på nytt. Vi er ikke så spesielle som vi tror. Trur du ikke på evolusjonen heller ?
Mia_73 Skrevet 5. februar 2014 #42 Skrevet 5. februar 2014 Religion er resultatet at vi er bevisste at vi kommer til å dø. Folk flest er redd at livet tar slutt, så derfor ble det oppspinn at det kommer noe etter døden. Gud, Allah, høyere makter, reinkarnasjon - i grunn alt det samme, et løfte om at du/din sjel ikke forsvinner når du dør, bare du tror hardt nok. Det finnes ingen gud, og det er ingen dypere mening med at det finnes mennesker. Treffer en asteroid jorda om ei uke dør menneskeheten på samme måten som dinosaurene og naturen begynner på nytt. Vi er ikke så spesielle som vi tror. Trur du ikke på evolusjonen heller ? Evolusjonen er vel ikke en tro men fakta.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #43 Skrevet 5. februar 2014 Jeg har tatt flere dag innen evolusjon ved universitet og det som har hvert litt morsomt er av de fleste av professorene har trodd på noe mer en bare vitenskapen. Den ene prosessoren forklarte hvordan livet mest sannsynlig ble til ved dråpen og leirflaket, dette hadde de også bevist var mulig gjennom mange forsøk. Men sannsynligheten for at alle komponentene var til stede og forholdene låg til rette for at livet oppstod er like sannsynlig som at du slipper et puslespill på mange tusen biter fra et fly og de lander perfekt. (her er også tiden tatt hensyn til.) Jeg tror det var noe som stratet det hele, men den blinde urmakeren fullførte det. (som aldri fullføres) Anonymous poster hash: d6e39...820
Cat.68 Skrevet 5. februar 2014 #45 Skrevet 5. februar 2014 Religion er resultatet at vi er bevisste at vi kommer til å dø. Folk flest er redd at livet tar slutt, så derfor ble det oppspinn at det kommer noe etter døden. Gud, Allah, høyere makter, reinkarnasjon - i grunn alt det samme, et løfte om at du/din sjel ikke forsvinner når du dør, bare du tror hardt nok. Det finnes ingen gud, og det er ingen dypere mening med at det finnes mennesker. Treffer en asteroid jorda om ei uke dør menneskeheten på samme måten som dinosaurene og naturen begynner på nytt. Vi er ikke så spesielle som vi tror. Trur du ikke på evolusjonen heller ? Evolusjonen er vel ikke en tro men fakta. Men de fleste troende tror jo Gud er den kraften som oppstod ved evolusjonen. Beskrivelsen av hvordan jorden ble til i bibelen er jo en metafor. De aller fleste troende skjønner at det ikke er ment bokstavelig. Gud er Alt, energi, de 4 element som skal til for at vi skal leve. Ikke en gammel mann på en sky.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #46 Skrevet 5. februar 2014 Dere som mener all religion er bare tull. Gjør dette eksperimentet. Finn frem blyant og papir. Skriv deretter ned som følger: "XX (ditt barns navn) kommer til å dø i en ulykke 13.02.2014." Klarer du det uten ubehag? Anonymous poster hash: 0b868...a11 Den tror jeg du bør utdype nærmere, for hva har det med at det sitter fjortiser her inne som ikke har fulgt med på skolen og som nettopp har funnet ut at det det var pappa som var kledd ut som nissen hele tiden? Anonymous poster hash: 5c619...f07 Forsto du det etter det neste innlegget. Måtte dele det i to slik at folk skulle få noen sekunder å tenke seg om på Anonymous poster hash: 0b868...a11
BikkjeBisk Skrevet 5. februar 2014 #47 Skrevet 5. februar 2014 Merkelig tråd og du er kun opptatt av å provosere. Enda mer feig er du som ikke våger å gå ut med hvem du er. Nå tror ikke jeg på Gud eller allah, men jeg har en tro på at det ikke bare er så enkelt som vitenskapen skal ha det til. En hver har sin egen oppfatning av hva som er virkelig. Hvis jeg ser på en rød rose, kan du f.eks si at den er rød, mens jeg kan si at den er tornete. Alt sees forskjellig. Les deg forresten opp om Streng-teorien. Seriøs forskning som åpner for nye perspektiver av hva som er ekte eller ikke. Plutselig blir dimensjoner noe som faktisk kan eksistere, noe som de fleste synes høres ut som tull og fanterier. Uansett hva en syns og sier er mange religioner fine og ha som veiledere hvis man bruker de rett. Alle uenighetene om det er allah eller gud som er ekte kommer ikke av selve religionene, men de som velger å bruke makten til å gjøre grusomme ting. Det blir det samme som å si at det er pistolen som dreper og ikke mennesket som fyrer av.
Ugl@ ruger... Skrevet 5. februar 2014 #48 Skrevet 5. februar 2014 Jeg er ikke religiøs selv, tror det meste kan bevises vitenskapelig, tror på evolusjon. Men samtidig synes jeg mye er fascinerende og spennende, mystisk. Jeg tror på en form for sjel og åndelighet, men at det også har en viss vitenskapelig forklaring som en dag vil komme fram, men at noen mysterier alltid vil gjenstå og gi grobunn for tro og håp. Jeg har respekt for religiøse mennesker som tror, men som ikke forsøker å påtvinge andre sin tro, men aksepterer at enhver har sin egen mening og oppfatning. Er medlem av kirken og døper barna mine, pga tradisjon, jeg liker tradisjonene og høytidligheten i kirken.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #49 Skrevet 5. februar 2014 Hva folk tenker og tror i privaten vil jeg ikke bry meg med. Verre når de presser dette på andre. I går fikk jeg beskjed av en muslim at jeg kom til helvete for å være en hore. Hyggelig. Anonymous poster hash: f09f2...b52 Yeah right ! Anonymous poster hash: ba0c6...ce8
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #50 Skrevet 5. februar 2014 https://m.facebook.com/notes/berteni-catalu%C3%B1a-causing/debate-on-existence-of-god-professor-vs-student-named-einstein/10150155924483437?_rdr Bare les, så kanskje dere kan ende diskusjonen... Anonymous poster hash: 08551...e08
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå