Gå til innhold

Dere som er tjukke, hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tar p-sprøyta, har gått veldig opp etter jg begynte på den. Jeg spiser uregelmessig. Veier 56 kg men er lubben. Har mye overføldig :/ ser selfølgelig på meg selv som tykk. Spiser mye fettrik mat og sjokolade. Trener ikke.. derfor. Trur jeg. :)

Anonymous poster hash: e2fb8...859

Du kan ikke være TJUKK og overvektig når du veier FEMTISEKS kilo, med mindre du er 1.30 høy da. Snakk om å ha vrangforestillinger.

Ikke pent å mobbe folk for høyden... 😂

Anonymous poster hash: cb869...855

jeg anser meg som tykk. Har veldig fettfyldige lår og hofter og armer. Og magen og sidene er valkete og ikke flat eller slankt.. Altså. Jeg ser ut som ei med 80 kg.. jeg er 159 cm så er kort og tykk. Lita å rund ^^ hihi takk..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tar p-sprøyta, har gått veldig opp etter jg begynte på den. Jeg spiser uregelmessig. Veier 56 kg men er lubben. Har mye overføldig :/ ser selfølgelig på meg selv som tykk. Spiser mye fettrik mat og sjokolade. Trener ikke.. derfor. Trur jeg. :)

Du kan ikke være TJUKK og overvektig når du veier FEMTISEKS kilo, med mindre du er 1.30 høy da. Snakk om å ha vrangforestillinger.

det va jo ikke snakk om å være overvektig men tykk!

Skrevet

Er det sånn at alle har en medisinsk grunn? For høyt og for lavt ditt og datt, trøstespising osv? Er det ingen som bare kan si at de har vært late og stappet i seg alt mulig, og ikke har giddet å gjort noe med det? Syns alle har en unnskyldning og skylle på..  Anonymous poster hash: 6c98c...9d6

"...en unnskyldning OG SKYLLE på"? Gud bevares for et labert grammatikknivå.

Anonymous poster hash: 3bff7...195

Skrevet

Det kommer av 5 liter med brus HVER dag,hamburgere med ett kino dressing inni,at sjokolade dritten de spiser osv.Likevel lurer de på hvorfor de er feite..De er ikke direkte smarte folk akkurat.. Anonymous poster hash: 23a48...7e8

Ditto!

Gjest MammaTilKidsa
Skrevet

Hehe dere kan jo mobbe for rettskrivingen så mye dere vil, dere har fremdeles ( de aller fleste fete) ingen annen grunn enn latskap , dere velger selv å lage drittmaten og mye av det og åpne munnen og putte ting inn der. Og for mye av det. Og ja jeg vet det kan være følelser og psyken inni bildet, har hatt anoreksi og bulimi så har ikke hatt et lett forhold til mat selv . Men det var ingen andre sin skyld enn min at jeg unnlot å spise , eller at jeg spydde. Dere får stå for latskapen og overspisinga deres dere og.Anonymous poster hash: a21e4...1cb

Det kan jo hende,

det kan jo slumpe.

At noen har til hode,

hva andre har til rumpe.

Skrevet

Trener heller litt yoga og styrke hjemme enn å ha barna på barnepass på sats. Bruker tiden med ungene når de er våkne og trener litt på kvelder. Nå er jeg ikke overvektig da men er jo samme tingen. Alle burde ha litt småtrening/ gåturer for å holde seg friske enten man veier 50 kilo eller 80 kilo. Godt for psyken også med litt trim.

Skrevet

Det kommer av 5 liter med brus HVER dag,hamburgere med ett kino dressing inni,at sjokolade dritten de spiser osv.Likevel lurer de på hvorfor de er feite..De er ikke direkte smarte folk akkurat.. Anonymous poster hash: 23a48...7e8

Ditto!

Ja, det er slik det er. Jeg sitter på jobb og drikker litervis med brus hver dag. Døtter innpå mcdonalds mat også. Passer alltid på å veie dressingen, slik at jeg har på en kilo. Ikke ett gram mindre. Så kommer jeg hjem og fortsetter der og. Ungen spiser det han finner i søppelbøtta. Eller så ligger han under meg mens jeg spiser burgeren med en kilo dressing og slikker i seg det som renner ut av burgeren. Ungen er tynn da, trodde feithet var arvelig jeg?

Anonymous poster hash: 648e9...66d

Skrevet

Trener heller litt yoga og styrke hjemme enn å ha barna på barnepass på sats. Bruker tiden med ungene når de er våkne og trener litt på kvelder. Nå er jeg ikke overvektig da men er jo samme tingen. Alle burde ha litt småtrening/ gåturer for å holde seg friske enten man veier 50 kilo eller 80 kilo. Godt for psyken også med litt trim.

Hvis jeg trimmer så blir jeg ødelagt i 2-3 dager etterpå, fungerer ikke i jobben siden jeg får sterke ryggsmerter (ryggen ble ødelagt under fødsel 2 og 3). Har ikke noen ekstra kilo, men skulle ønske jeg kunne trimme. Kan ikke gå mer enn 10 minutter i strekk.

Anonymous poster hash: bb717...5e3

Skrevet

Jeg er tykk, du er dum, jeg kan slanke meg ;)

Neida, men herlighet, det er ytterst få som er overvektige uten at det er noe fysisk eller psykisk som er grunnlaget. Selv drev jeg med overspising, så meg ikke verdig nok til å ta meg godt ut osv. Når jeg endelig fikk meg hjelp til å takle følelser, bearbeide fortiden osv, så tok det 5 år å bli normalvektig igjen. Jeg var jo overvektig helt til jeg ble normalvektig, så tenk, en del av de "feite" du ser der ute, er på vei ned i vekt, de har tatt tak i vekta si og jobber med det, men siden du ikke kjenner de, vet du det ikke, du bare antar at de alle er late og giddeløse.

Anonymous poster hash: 6b87e...679
Skrevet

Nå har ikke jeg lest alle svarene her, men må jo si meg ihvertfall delvis enig med HI. Til syvende og sist er det jo hva vi putter i munnen som avgjør vekten vår, om vi liker det eller ei.

Mange overvektige spiser nok sunt, men ikke sunne MENGDER. Sunn mat inneholder også kalorier. Både brød, poteter, ris, pasta, bananer, avocado, nøtter, mandler osv er jo sunn mat, men har ganske høyt kalorinnhold. Så da gjelder det å ikke spise de veldig store mengdene av slike ting. En gjennomsnittelig potet inneholder minst 100 kalorier, så viss en da har 3-4 poteter til middag så er bare potetene i seg selv oppimot 400 kalorier. Så har en kanskje 1,5 kyllingfilet. Dette er magert og sunt kjøtt, men en kan plusse på 225 kalorier. Denne kyllingfileeten er stekt i f.eks smør, si en t-skje, der har en 112 kalorier til. Da er dette måltidet oppe i 737 kalorier. I tillegg kommer saus, som fort er 100 kalorier, kanskje salat med dressing, eller andre grønnsaker. For all del, dette er jo et sunt måltid, men mengden er ikke sunn. Bare et slikt måltid er over halvparten av det en trenger ila et helt døgn. 

Så har en kanskje minst 4 brødskiver i løpet av dagen-330 kalorier. Litt majones på 2 av dem-220 (!!!!) kalorier. Ost på et par-150 kalorier. I tillegg kommer kanskje pålegg og smør. Et par bananer-250 kalorier. Drikker kanskje eplejuice til et par av måltidene-200 kalorier.

Dette ER jo sunn mat, men har høyt kaloriinnhold. Det er veldig mange som tror at et slikt kosthold ikke gjør en overvektig, men det GJØR det. Å overstige 2000 kalorier i døgnet er veldig lett, selv med det en tror er en sunnt kosthold.

Anbefaler alle dere overvektige som mener dere spiser sunn mat å laste ned appen lifesum, å legge inn maten dere spiser der. Da mener jeg ALL maten. Som smøret en steker i, den t-skjeen med majones en har på skivene-ALT. Da lærer dere veldig mye om hva som faktisk får kaloritelleren til å gå amokk. 

Denne appen har hjulpet meg veldig. Jeg har vært overvektig. Skyldt på gener, forhold i barndommen, medisiner osv. Problemet var ikke der, problemet var min inaktivitet og dårlige kunnskap om kaloriinnholdet i maten jeg puttet i meg.

Lykke til!

Anonymous poster hash: 37eb8...3a1
Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Veide 125 kg på det meste, strevet psykisk og hadde en blanding av overspising og bulimi (enten eller, aldri normalt matinntak) Nå nærmer jeg meg normalvekten, men det tar tid, etter svangerskap er bekkenet total herp, så stort av trening går ikke, jeg er stort sett alene med ungene, så jeg kan ikke "presse det gjennom" eller noe. Men, har da gått ned 43 kg til sammen siden 2007, stort sett vært gravid fra 2009-2012 så synes det går greit.. Nå går det TREGT, bekkenet plager mer på vinterstid, samtidig som leddgikten, og sover dårlig, men går hvertfall ikke opp i vekt ;)

Skrevet

Spørsmålet er hvorfor du trenger vite det, HI? Lurer du på hvordan du skal unngå å bli tykk?

Eller tenker du at alle de overvektige får seg en brutal og nødvendig vekker gjennom det fyndig spissformulerte og tankefremkallende innlegget ditt - og umiddelbart legger om tankesettet og blir råslanke før de nominerer deg til tidenes DIBer? :-D

Skrevet

Har oftest ikke tid/ro over meg til å få spist før barnet er i seng, dermed blir det få (ett) store måltid, noe som ikke er sunt. Grønnsaker tåler jeg ikke, og blir kvalm av å spise samtidig som jeg springer etter barnet. Som alenemor har jeg ikke anledning å dra ut, og to timers løpetur ville dessuten ødelagt knærne mine og gjort meg til en dårlig mor. Vi har ikke treningssenter her jeg bor. Liker å svømme, men pga mobbing av voksne folk så klarer jeg ikke den belastningen det er å oppsøke svømmebassenget. Jeg svømmer av og til, da i en by tre timer unna, hvor jeg har mulighet å få barnepass.

Om samfunnet ønsker å slanke meg kunne samfunnet betalt for svømmehall til disposisjon for meg alene, treningssenter for meg alene, barnepass i hjemmet som også tok seg av husarbeid og diverse i hjemmet, samt en kokk som satte de nydeligste sunne retter på bordet foran nesen min. Det hadde vært motivasjon, gitt :)

Anonymous poster hash: 3a3ea...4c2

Skrevet

Masse herlig kortison og redusert aktivitet i flere år gjorde underverker for å oppnå overvekt ;-) Slit å få fettet av, krevde ingenting å få det på.

Skrevet

Alle mennesker har mange områder der man må ta vare på seg selv. Er man dårlig til å pusse tenna, får man etterhvert svært vondt og høye tannlegeregninger. Spiser man pittelitt for mye og beveger seg pittelitt for lite, vil man over tid bli mer og mer overvektig.

Hovedgrunnen er at vi lever i et samfunn med allslags mat tilgjengelig på dagligvarebutikker og andre steder, og sinnsykt billig mat i forhold til lønna. Usunn mat med mye kalorier er billigere enn sunn mat. Masse karbohydrater, sukker og fett - bæm! Da blir man feit.

Man bør tenke over dette, det er ikke farlig å være sulten. Mindful eating, å kun spise når man trenger det og stoppe når man blir mett, og å velge å bevege seg mer, gå, sykle, ta trappa, kanskje trene litt styrke. En versjon av mindful eating er den populære 5-2dietten. Da blir man veldig klar over hvor godt man faktisk klarer seg lmed lite mat, og vil ha en mer bevisst forhold til dette på de "vanlige" dagene også.

Sunt vekttap tar tid, og det skal ta tid. Derfor må man holde på disiplinen og være tålmodig, nyt å føle deg friskere, sterkere lenge før du merker større forskjeller i størrelse og vekt.

Lykke til alle sammen :)

Anonymous poster hash: 0ef5d...c71

Skrevet

Jeg er det ene og alene for å irritere sånne som deg :)

Anonymous poster hash: f753e...8e4
Skrevet

Jeg er tjukk fordi jeg er en rakker til å lage mat. Jeg elsker å kokkelere. Jeg lager kun sunne middagsretter helt fra bunnen av, koker kraft, bruker mengder med grønnsaker og rent kjøtt. Men når Thai-fiskesuppa smaker himmel og nytelse, så klarer jeg ikke å disiplinerte meg til kun en porsjon. Jeg har ikke mer enn 5 kg ekstra, men sliter fælt med å gå ned da matlaging er min desidert største interesse.

Spiser aldri godteri og kaker og drikker aldri brus. God vin og ost derimot ...

Anonymous poster hash: 4aee0...721

Skrevet

Alle mennesker har mange områder der man må ta vare på seg selv. Er man dårlig til å pusse tenna, får man etterhvert svært vondt og høye tannlegeregninger. Spiser man pittelitt for mye og beveger seg pittelitt for lite, vil man over tid bli mer og mer overvektig.

Hovedgrunnen er at vi lever i et samfunn med allslags mat tilgjengelig på dagligvarebutikker og andre steder, og sinnsykt billig mat i forhold til lønna. Usunn mat med mye kalorier er billigere enn sunn mat. Masse karbohydrater, sukker og fett - bæm! Da blir man feit.

Man bør tenke over dette, det er ikke farlig å være sulten. Mindful eating, å kun spise når man trenger det og stoppe når man blir mett, og å velge å bevege seg mer, gå, sykle, ta trappa, kanskje trene litt styrke. En versjon av mindful eating er den populære 5-2dietten. Da blir man veldig klar over hvor godt man faktisk klarer seg lmed lite mat, og vil ha en mer bevisst forhold til dette på de "vanlige" dagene også.

Sunt vekttap tar tid, og det skal ta tid. Derfor må man holde på disiplinen og være tålmodig, nyt å føle deg friskere, sterkere lenge før du merker større forskjeller i størrelse og vekt.

Lykke til alle sammen :)

Anonymous poster hash: 0ef5d...c71

Vel, jeg fungerer ikke i jobb og blir slapp når jeg er sulten. Hvis arbeidsgiver gir meg fri 2 dager i uka for at jeg skal gå sulten, så kan jeg vurdere å ikke spise.

Anonymous poster hash: bb717...5e3

Skrevet

Veide 125 kg på det meste, strevet psykisk og hadde en blanding av overspising og bulimi (enten eller, aldri normalt matinntak) Nå nærmer jeg meg normalvekten, men det tar tid, etter svangerskap er bekkenet total herp, så stort av trening går ikke, jeg er stort sett alene med ungene, så jeg kan ikke "presse det gjennom" eller noe. Men, har da gått ned 43 kg til sammen siden 2007, stort sett vært gravid fra 2009-2012 så synes det går greit.. Nå går det TREGT, bekkenet plager mer på vinterstid, samtidig som leddgikten, og sover dårlig, men går hvertfall ikke opp i vekt ;)

40 kg er jo bare en dråpe i havet men tanke på hvor mye du veide.

Anonymous poster hash: 23a48...7e8

Skrevet

Ja, for ingen damer skal helst veie mer enn 40 kilo ikke sant?

Anonymous poster hash: 648e9...66d

Skrevet

Vet dere hva, jeg vier 110 kg, jeg veier da egentlig 40 kg for mye. Men jeg sutrer ikke over at jeg er overvektig eller at jeg ikke passer buksa jeg brukte før jeg ble gravid. Jeg er glad i god mat, men jeg spiser regelmessig, jeg får i meg frukt, grønnsaker, og grove knekkebrød, jeg har majones under salamien og jeg drikker coca cola zero hver kveld, tar meg ca 2 glass.

Jeg spiser meg aldri mett på middag lengre, men jeg er flink til å spise potetgull og slikt i helga, jeg er ute å aker, går på ski, går på fjellet, sparker fotball og er en aktiv mor. Jeg spiser nok for mye noen dager, og andre dager er jeg for lite i aktivitet, så jeg går opp og ned litt. Jeg henger meg ikke så mye oppi det, jeg har vært hos legen og fått fokumentert at jeg er helt frisk, men selvsagt så hadde jo ting blitt enda bedre hvis jeg hadde gått ned i vekt. Men jeg velger å nyte livet og tilbringe tiden med sønnen min. Jeg har ikke lyst til å bruke all min tid på å trene flere timer hver dag, da går jeg heller ut å sparker fotball. Jeg gir meg blanke i om noen syns jeg er for tykk, eller tenker at jeg trøkker i meg, for det gjør jeg ikke ;)

Jeg nyter maten jeg spiser og brødskivene jeg baker og knekkebrødene, jeg nyter sjokolade på fredagskvelden og jeg er stolt over at jeg er i stand til å nyte livet istedenfor å se meg i speilet og gråte over det jeg ser. Jeg har en flott mann som elsker hver kilo på meg til tross for at han er slankere og en veldig kjekk mann. Ungen min er sunn og spiser mye grønnsaker og får i seg alle nerlingstoffer han trenger og han er veldig aktiv. Jeg har det ganske bra jeg, go jeg fikk høre på lørdag av en bekjent som sa, "det er greit at du kanskje har litt ekstra på kroppen, men jeg må bare si, du bærer kiloene dine med stolthet og du ser så flott ut!". Og jeg må si meg enig med henne, jeg kler meg og klipper håret slik at det passer mine former og ansiktsform, jeg presser meg ikke inni for små klær eller vasser i for store, så jeg kan ikke si noe annet enn, pass på at du er sunn å frisk, ellers skal du være stolt over hvem du er ;)

Anonymous poster hash: 43d6b...2d8
Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Hva mener du? Poenget mitt er at jeg kom meg ned i vekt, enda det tok tid (og svangerskap med mer vektoppgang) men jeg er hvertfall på vei ned.

40 kg er ikke bare en dråpe i havet i forhold til det jeg veide, 40 kg ned er bra, siden jeg kun mangler 13-15 kg til jeg er der jeg vil være ;) når jeg når mål veier jeg 68-70 kg, er 170 cm høy, hva mener du jeg skal veie da? 25-40 kg? Jeg er ikke unge eller tenåring.

Skrevet

Det kommer av 5 liter med brus HVER dag,hamburgere med ett kino dressing inni,at sjokolade dritten de spiser osv.

Likevel lurer de på hvorfor de er feite..

De er ikke direkte smarte folk akkurat..

Leeeer. Du derimot er skarp som en kniv.

Trekk nesa ut av navelen din du. Er du som fremstår som mest dum. ;-)

Heller et par kilo for mye enn mangel på hjerneceller gitt.

Anonymous poster hash: d1189...092

Skrevet

Jeg er tjukk for jeg sluttet å vokse for tidlig. Hadde jeg vokst de siste 12cm, hadde jeg vært slank og lekker som en sylfide, hadde også hatt mulighet til å delta på topmodell. Dessverre lever vi en grusom, grusom verden som gjorde at jeg ikke ble lengre enn 158. Tenk så slank jeg hadde vært om jeg var høyere enn 170!! Da hadde jeg sikkert nådd opp til øverste hylle ;)

Skrevet

Anonym bruker, on 28 Jan 2014 - 12:20, said:

Anonym bruker, on 28 Jan 2014 - 12:16, said:

Anonym bruker" data-cid="146067971" data-time="1390907445" data-date="i dag, 11:10 said:

Det kommer av 5 liter med brus HVER dag,hamburgere med ett kino dressing inni,at sjokolade dritten de spiser osv.

Likevel lurer de på hvorfor de er feite..

De er ikke direkte smarte folk akkurat..

Leeeer. Du derimot er skarp som en kniv.

Trekk nesa ut av navelen din du. Er du som fremstår som mest dum. ;-)

Visst du ser på svarene her så ser du at jeg har helt rett.

Som de sier selv så er de for late til å løfte den smellfeite ræven å gå lengre enn til kjøleskapet.

De gafler i seg usunn mat i litervis å da er det ikke rart at resultatet blir at de er smellfeite.

Etterpå sutrer de over at de ikke klarer å gå ned i vekt!

Ta en 2 timers løpetur hver dag å spis sunt til hvert måltid,så vips så renner kiloene av.

HVIS du ser på svarene.......

Må være kjedelig å være så bråkjekk og selv ikke kunne norsk rettskriving! Anonymous poster hash: f5792...ce4

Herlighet, så frekk og ekkel du er.. Du må være et ondt menneske.. 

Anonymous poster hash: 6c98c...9d6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...