Gå til innhold

Dere som er tjukke, hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her kom det forresten flere fornuftige svar om hvordan en kan trene selv om en har barn.

Tenk om alle skulle slutte å åtrene den dagen de får barn,da hadde menneskene vært like farlige overvektige om folk i USA.

Anonymous poster hash: 23a48...7e8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke rart du har noen kilo for mye med den holdningen der.

er dag? Hah.

Det er faktisk noe som heter barnevakt,er bare å sette inn annonse i avisen at en trenger en.

Så dere kan ikke bruke den unnskyldingen heller.

Men feite er jo eksperter på å finne på unnskyldinger til å ikke gjøre annet enn å ligge på sofaen å spise mat,så de har vel 1000 andre unnskyldninger også.

Ja, for det har alle råd til. 2000kr i mnd på barnevakt, i tillegg til bhg? Neppe, du.

Man kan fint gjøre noe hjemme på kvelden, uten å måtte ordne barnevakt og dra ut og løpe. 

Men, fat-shaming er jo helt vanlig og ok i samfunnet vårt. Gud forby at man eter sunt, er aktiv OG har ekstra fett.

Skrevet

Tredemølle ? Spare til? Ønske seg til bursdag/ jul? Joda alenemødre kan løpe, de kan trene yoga, pilates og annet hjemme. Enda en unnskyldning?

Anonymous poster hash: a21e4...1cb

Eller ta med barnet på et treningssenter med barnepass ? :) Det gjør min venninne som er alenemor, hver dag :)

Anonymous poster hash: 6c98c...9d6

Jeg er hovedforsørger, og det kan jeg faktisk ikke ta meg råd til, rett og slett.

Og i tillegg, for meg, så er det noe med det å ha de 3timene med ungen i våken tilstand sammen med ungen etter bhg, ikke på treningspass..

Skrevet

De fleste burde nok klare å ta med babyen på trilletur, være aktive ute med eventuelt større barn, trene yoga/Pilates/styrketrening hjemme noen få timer i uka.

Men aldri om jeg hadde hatt samvittighet til å sette igjen barnet mitt i barnepassen på treningssenter etter barnehage, eller i helga når man har tid til å være med barnet sitt.
Ei heller sette annonse i avisa og overlate barnet til en fremmed person bare fordi jeg skal få dekket mitt behov for trening.

Ikke alle overvektige er late, det kan jo være så mange grunner.

Skrevet

Jeg ble feit pga elendig kosthold i barndommen, trøstespising i ungdomsårene og overspising i voksen alder.

Jeg ER feit pga manglende viljestyrke, kombinert med pcos som gjør det vanskelig å gå ned.

Skrevet

De fleste burde nok klare å ta med babyen på trilletur, være aktive ute med eventuelt større barn, trene yoga/Pilates/styrketrening hjemme noen få timer i uka.

Men aldri om jeg hadde hatt samvittighet til å sette igjen barnet mitt i barnepassen på treningssenter etter barnehage, eller i helga når man har tid til å være med barnet sitt.

Ei heller sette annonse i avisa og overlate barnet til en fremmed person bare fordi jeg skal få dekket mitt behov for trening.

Ikke alle overvektige er late, det kan jo være så mange grunner.

Og selv om man trener, så betyr ikke det at man er stram og fast.

Skrevet

Tredemølle ? Spare til? Ønske seg til bursdag/ jul? Joda alenemødre kan løpe, de kan trene yoga, pilates og annet hjemme. Enda en unnskyldning?

Eller ta med barnet på et treningssenter med barnepass ? :) Det gjør min venninne som er alenemor, hver dag :)

Stakkars unge. Hele dagen i barnehagen og så rett på barnepassen på sats da eller? Da burde kanskje heller moren sette barnet sitt først og skaffe seg tredemølle hjemme.

Anonymous poster hash: 648e9...66d

Skrevet

Tro det eller ei, jeg er tjukk og spiser bare sunn MAT! All maten jeg spiser er sunn, jeg er flink til å lage mat og lager alt fra bunn. Masse grønnsaker. Problemet mitt er den satans sjokoladen ;) jeg elsker sjokolade, og har dessverre spist for mye av det. Nå er jeg på sjokolade-detox igjen, og teller allerede noen dager uten. Aktiv er jeg og gitt!

Anonymous poster hash: 648e9...66d

Skrevet

Spiser veldig sunt nå og er veldig aktiv, men er overvektig. Mange grunner til at jeg ble det, og mange grunner til at jeg forblir det.

For det første er det nok genetiske grunner til det, på min fars side er de enten runde (dog ikke nødvendigvis overvektige) som min farmor eller tynne så de ser syke ut som min farfar. Jeg arvet farmors utseende.

For det andre var min mor modell som ungdom og jobbet i motebransjen, hun har vært mega opptatt av vekten min i barndommen (ref. over om hvem jeg ligner på, altså, ikke min mor), satt meg på streng slankekur som 12-åring og kommenterte utseende mitt i det uendelig (gjør det fortsatt, men hun har fått et sterkt møte seg selv i døren for nå er hun tykkere enn meg etter å ha kjempet mot kreft i 3 år).

For det tredje har jeg, i mitt forsøk på å ligne min vakre mor, endt opp med spiseforstyrrelser i tenårene. Vekselsvis anorexia og bulimia. Veldig sunt, ikke ødeleggende for kropp og sjel.

Og kanskje ikke overraskende, jeg begynte voksentiden med store depresjoner, der jeg spiste det mest som jeg så, og ønsket at jeg skulle forsvinne fra jordens overflate. Med en metabolisme som slet etter flere år konstant slanking og spiseforstyrrelser, kom jeg fort på en anstendig vekt.

Nå er jeg sunn, frisk, ikke depressiv og...overvektig. Og jeg har bestemt meg for at jeg ikke skal stresse med det, så lenge vekten min ikke øker. Mulig jeg tar et lite tak nå til våren for å gå ned 5-10 til slik at jeg har større utvalg av klær jeg kan velge mellom når jeg handler (har gått ned 10 kg ift vekten før graviditeten, og klart å holde det i 3 år), men fokuset er virkelig å beholde et sunt forhold til mat og fysisk aktivitet, og heller sette pris på hva kroppen min klarer. Jeg trener vekter (ikke tullevekter, men for å bygge muskler), står på alpint flere ganger i uken, står på skøyter, sykler, går tur og trenger aldri å be min mann bære tunge ting for meg. Har god helse, langt unna blodtrykks-, kolesterol- og blodsukkerproblemer, og forbrenningen min er blitt normal igjen. En lege sa til meg at ideelt skulle jeg gått ned i vekt, men at det aller viktigst er å ikke drive med yo-yo slanking, for det sliter veldig på kroppen; var jeg ikke motivert, var det bedre at jeg ikke skulle gå ned og heller fokusere på å ikke gå opp.

Jeg skammer meg ikke over min vekt, fordi jeg lever i visstheten om at vi spiser sunt hjemme, at mannen og sønnen har normal vekt og et normalt forhold til mat, og ikke minst fordi kroppen min har aldri stoppet meg fra å gjøre noe som jeg ønsker å gjøre. At det plager andre at jeg bruker str. 46 får være deres problem. ;)

Anonymous poster hash: 4c8b9...06e

Skrevet

Jeg har alltid vært slank men da jeg begynte på medisiner føk jeg opp 18 kilo på under et halvt år. Et mareritt! Men er nå nesten tilbake til machvekt, men det har kostet!

Ergo ikke bare latskap som gjør folk tjukke.

Anonymous poster hash: dea54...793

Skrevet

Kan ikke svare for meg selv for jeg er i grunnen for tynn, men min bedre halvdel må jobbe hardt for å holde vekta.

Det interessante er at vi begge har hatt veldig likt matinntak i alle år, forskjellen har vært at jeg har spist mere snop enn han om kveldene, dessuten er han er 15 cm høyere enn meg og mann....

Selvfølgelig er hver eneste kropp ulik når det gjelder hvor "god" kroppen er til å lagre fett, hvor mye vi gå ned i vekt av trening og hvordan forskjellig mat påvirker oss. Oppdagelsen av sult-genet KSR2, viser at gener kan bidra til overvekt ved at forbrenningen er lav, altså hvor bra menneskekroppen bruker kalorier. Man har jo til og med funnet ut at bakterievariasjoner i tarmene spiller en rolle i om vi er tykke eller tynne...

Og det er ikke bare arv og gener som spiller inn, men også sykdom og lidelser som f.eks diabetes, bivirkninger av medisiner, lavt stoffskifte eller hormonrelaterte sykdommer som PCOS.

Så er det selvfølgelig mange som overspiser eller spiser for mye sukker og karbohydrater. Noen har spiseforstyrrelser andre depresjoner eller en forstyrrelse i genene som forteller når man er sulten og mett.

Uansett er det stor forskjell på folk hvor mye man må jobbe for å holde vekta. Noen sliter med å holde vekten oppe (meg selv), mens andre har et svare strev med å gå ned et par kilo.

Skrevet

Jeg ble overvektig i starten av puberteten da min far vart alvorlig sjuk. I de tre ukene vi hadde slektninger som passa på oss gikk jeg fra å vere en normal stor person til feit, fordi de valgte å trøste oss med mat og snop...

Derfor ble jeg tjukk.. Hvorfor jeg fortsatt er tjukk er en annen sak og den er ganske sammensatt..

Jeg spiser rimelig sunt, men som andre normale folk skeier jeg ut i blant. Men jeg spiser ikke som anonym over her mener at alle overvektige gjør.. Jeg trener normalt 3-4 ganger i uken på timer, styrketrening eller løping..

Men jeg har noen kroniske sykdommer somi blant gjør at jeg er helt utslått, og som setter vekt og kondisjon litt mye tilbake,, disse sykdommene har ingen relasjon til overvekt.,

Jeg er ikke opptatt av bmi eller vekt lenger, jeg er opptatt av å vere sunn og aktiv for barna mine, og å gi den gode vaner. Jeg tror ikke det er bra for dem at mamma alltid slanker seg eller er på diett. Derfor fokuserer jeg på å trene og vere i aktivitet så jeg kan holde tritt med de. Vi har også lagt opp et normalt sunt kosthold, og jeg unngår å spise store porsjoner, så de kan få et ok forhold til mat. Snop og søtsaker er forbeholdt lørdagen, men det blir sjelden mye, da jeg foretrekker å heller bruke kaloriene på en god middag.

Om overvektige er smarte folk? Er vel akkurat like blanda som normalvektige og undervektige.. Jeg har en høy utdannelse og en IQ over gjennomsnittet, men likevel er jeg overvektig. Det irriterer meg at jeg er det, for jeg burde jo ha vørt smart nok til å kunne møte og løse også denne utfordringen, men så lett er det altså ikke alltid..

Anonymous poster hash: ed654...e90

Skrevet

Det kommer av 5 liter med brus HVER dag,hamburgere med ett kino dressing inni,at sjokolade dritten de spiser osv.

Likevel lurer de på hvorfor de er feite..

De er ikke direkte smarte folk akkurat..

Leeeer. Du derimot er skarp som en kniv.

Trekk nesa ut av navelen din du. Er du som fremstår som mest dum. ;-)

Anonymous poster hash: cb869...855

Visst du ser på svarene her så ser du at jeg har helt rett.

Som de sier selv så er de for late til å løfte den smellfeite ræven å gå lengre enn til kjøleskapet.

De gafler i seg usunn mat i litervis å da er det ikke rart at resultatet blir at de er smellfeite.

Etterpå sutrer de over at de ikke klarer å gå ned i vekt!

Ta en 2 timers løpetur hver dag å spis sunt til hvert måltid,så vips så renner kiloene av.

Det er så å si ingen småbarnsmødre som har tid til å springe 2 timer hver dag. Hvem skal ta seg av barna vi har satt til verden? Og nei, jeg er ikke overvektig, bare lurer.

Anonymous poster hash: bb717...5e3

Skrevet

Det kommer av 5 liter med brus HVER dag,hamburgere med ett kino dressing inni,at sjokolade dritten de spiser osv.

Som de sier selv så er de for late til å løfte den smellfeite ræven å gå lengre enn til kjøleskapet.

De gafler i seg usunn mat i litervis å da er det ikke rart at resultatet blir at de er smellfeite.

Ta en 2 timers løpetur hver dag å spis sunt til hvert måltid,så vips så renner kiloene av.

Lol.

Når skal f.eks de som er alenemødre ha mulighet til å løpe to timer hver dag? Hah.

Da burde du ikke sette barn til verden når du visste du skulle bli alenemor vøttu, barn trenger to foreldre. Doooh! :D

Skrevet

Anonym bruker, on 28 Jan 2014 - 12:20, said:

Anonym bruker, on 28 Jan 2014 - 12:16, said:

Anonym bruker" data-cid="146067971" data-time="1390907445" data-date="i dag, 11:10 said:

Etterpå sutrer de over at de ikke klarer å gå ned i vekt!

HVIS du ser på svarene.......

Må være kjedelig å være så bråkjekk og selv ikke kunne norsk rettskriving! Anonymous poster hash: f5792...ce4

Skrevet

Nei men så høvelig. Først er barnet i barnehage/skole/SFO så er barnet hos barnepass på treningssenter HVER dag. Mora koser seg og er ego. Og hun satt barn til verden fordi??? Hvis man bruker tredemølle hver dag i 2 timer, hvem skal gjøre husarbeid? Lage mat? Ta seg av barna? Etter at barna er lagt skal man jo rydde og vaske, gå over klær til dagen etterpå, lese en god bok (ja, utvikle hjernen er OGSÅ viktig, ikke bare kroppen, noe du illustrerer med dine innlegg forresten) og legge seg til fornuftig tid. Det er ikke anbefalt å trene rett før leggetid for da kan man forstyrre søvnmønstret sitt. Og som sagt, jeg er ikke overvektig, og har trent aktivt før.

Skrevet

Jeg har veid 110 kg.

Jeg har lavt stoffskifte men det gjør meg ikke feit men det gjør meg sliten.

Jeg har nå tatt av 40 kg og er normalvektig.

Jeg klarte ikke gå ned i vekt før jeg ble ærlig med meg selv.

Du er feit fordi du ikke orker å bli sliten og fordi du lager usunn mat.

Når det er sagt måtte jeg finne ut av dette selv. Drittkommentarer fra folk som DEG hjalp meg ingenting.

Hvorfor har du så behov for å sitte anonymt på nett og tråkke på andre mennesker.

Vet du hva. Mennesker kan slanke seg men de kan ikke endre personlighet. Du er ondskapsfull og dum. Så taperen her er faktisk deg.

Du er vel like ondskapsfull og dum som skriver slikt om HI da? Slikt kan vel også du holde deg god for..

Anonymous poster hash: 4662d...cd8

Skrevet

Lol.

Når skal f.eks de som er alenemødre ha mulighet til å løpe to timer hver dag? Hah.

Da burde du ikke sette barn til verden når du visste du skulle bli alenemor vøttu, barn trenger to foreldre. Doooh! :D

Haha, ler meg skakk i hjel snart. Så mange teite svar.

Vi får se hvor lang i maska du blir når mannen forlater deg da vet du ;)

Jeg ville ikke vært sammen med et menneske som er så trang i toppen i alle fall.

Anonymous poster hash: f2c07...815

Skrevet

Lol.

Jeg ville ikke vært sammen med et menneske som er så trang i toppen i alle fall.

Mitt svar var ironisk ment da :D Som du ser av tallene så er jeg ikke HI

Skrevet

Anonym bruker, on 28 Jan 2014 - 12:20, said:

Anonym bruker, on 28 Jan 2014 - 12:16, said:

Anonym bruker" data-cid="146067971" data-time="1390907445" data-date="i dag, 11:10 said:

Etterpå sutrer de over at de ikke klarer å gå ned i vekt!

HVIS du ser på svarene.......

Må være kjedelig å være så bråkjekk og selv ikke kunne norsk rettskriving! Anonymous poster hash: f5792...ce4

Leeeer og leeeer. Dette tar snart av.

Kommer ikke som en overraskelse at når du har slike idiotiske forenklede meninger om overvektproblem at du ikke kan stave. Det lukter "hoppet av ungdomsskolen" lang vei.

Eneste bok de har lest er Barbara Cartland og tror Juicy er kult å bruke som 30 åring når man har kropp til det. 😂😂

Skrevet

Lol.

Mitt svar var ironisk ment da :D Som du ser av tallene så er jeg ikke HI

;)

Skrevet

Akkurat nå har jeg mer fett her og der fordi jeg er gravid i tredje trimester.. ;) De skal vekk etter fødsel. Har og vært lubben før grunnet sløvt kosthold og lite trening, men ble slank som alenemor med mindre mat og uten bil som gjorde at jeg gikk til og fra bhg med vogn hver dag og løp mellom bussene, tidsklemma rett og slett. 

Anonymous poster hash: 367ab...d41
Skrevet

Tar p-sprøyta, har gått veldig opp etter jg begynte på den. Jeg spiser uregelmessig. Veier 56 kg men er lubben. Har mye overføldig :/ ser selfølgelig på meg selv som tykk. Spiser mye fettrik mat og sjokolade. Trener ikke.. derfor. Trur jeg. :)

Anonymous poster hash: e2fb8...859

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Tar p-sprøyta, har gått veldig opp etter jg begynte på den. Jeg spiser uregelmessig. Veier 56 kg men er lubben. Har mye overføldig :/ ser selfølgelig på meg selv som tykk. Spiser mye fettrik mat og sjokolade. Trener ikke.. derfor. Trur jeg. :)

Du kan ikke være TJUKK og overvektig når du veier FEMTISEKS kilo, med mindre du er 1.30 høy da. Snakk om å ha vrangforestillinger.

Skrevet

Du kan ikke være TJUKK og overvektig når du veier FEMTISEKS kilo, med mindre du er 1.30 høy da. Snakk om å ha vrangforestillinger.

Ikke pent å mobbe folk for høyden... 😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...