Gå til innhold

Inspirert. Hva har misforstått til du var ganske voksen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok meg litt tid å skjønne at Afrika og Amerika er verdensdeler og ikke land.

Og den siste er jeg så flau over, at jeg faktisk velger å være anonym her.. Jeg trodde fram til jeg var 18 at nordpolen, sydpolen osv faktisk var i Polen...... :sad::sad::sad: Akkurat som vi sier Nord-Norge, trodde jeg det var Nord-Polen. Nei, huff. Blir skikkelig flau

Anonymous poster hash: d8cbf...054

Polakker sier selv nord-polen og syd-polen. Ikke rart om andre blir forvirret da.

Anonymous poster hash: 507f8...ea3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forsto ikke helt at mårrabrød var sjeldent snakk om et brød man spiste om morgenen :P Da jeg var en 20 år begynte jeg og faktisk forstå hva de egentlig mente :P

Anonymous poster hash: d5450...2ef
Skrevet

Ei jeg kjente trodde til hun var over 20 at urin kom ut gjennom skjeden. Så hver gang hun hadde mensen hadde hun visst fjernet tampongen for å tisse..Anonymous poster hash: a2ba1...74a

Henne kjente jeg også, hvor er du fra? Husker hennes daværende kjæreste het noe på J.... Anonymous poster hash: 8f208...0d5

Født og oppvokst sørlending. Du da? :)

Anonymous poster hash: a2ba1...74a

Haha da er det flere, hun her var fra Drammen. :)

Anonymous poster hash: 8f208...0d5

Skrevet

En polakk vil vel vanligvis snakke på engelsk, og si Northern eller Southern Poland.

Men har de lært seg norsk, vil det naturligvis være Nord-Polen og Sør-Polen, ja. Og Øst- og Vest-Polen.

Anonymous poster hash: 2f45a...538
Skrevet (endret)

Jeg tok heller ikke navnene til brødrene Dal før jeg var langt over 20.

Jeg lærte i sist uke at det ikke heter takstameter, men taksameter. Var jo sikker på at det hadde noe med de forskjellige takstene å gjøre...?!

Har hele mitt liv kalt "setet" bak på sykkelen for pakkebegeret. Det har litt å gjøre med dialekta, vi sier "(pakke)begar" og "(pakke)berar", men ordet pakkebeger gir jo selvfølgelig ingen mening...! Skjønte det først i 20-årene da jeg så det skriftlig 😄

Endret av LME1001
Skrevet

Jeg sa i mange år dekdektimen/dekdektyv. Da jeg endelig oppfattet at det hete detektivtimen/detektiv fortalte jeg dette litt flaut til en  kompis. Viste seg at ha også alltid har sagt dekdektime/dekdektyv.

Merker at  jeg enda sier dekdektimen/dekdektyv, da jeg ikke har klart å "venne meg om"

Anonymous poster hash: acbfd...346
Skrevet

Vokste opp i et land i afrika, og albinoer ble sett på som onde :(
Men enda verre så mente man at disse var onde/forhekset/syke. Så jeg trodde frem til jeg var 15 og kom til Norge at hvite var syke afrikanere. *Flau* :(

Anonymous poster hash: 13ebf...754
Skrevet

Jeg var i USA når jeg var tretten, og hadde lyst på levis bukse. Men alle butikkene stod det levis store på, og jeg var ganske tynn, så jeg måtte ha i små størrelser! Men det sto jo store på alle butikkene! Var ganske irriterende! Tok litt tid før jeg skjønte at store betydde butikk:/

Anonymous poster hash: 69dc1...16f

Skrevet

For ikke å snakke om sangtekster.

Jeg er dronninga av å høre feil. Synger med og det er en helt annen sang.

Boney M med brown girl in the ring var brown girl in the rain. Oppdaget feilen for to år siden. Nå hører jeg jo veldig godt de synger in the ring.

Anonymous poster hash: 22202...4f0

Skrevet

Jeg lærte i sist uke at det ikke heter takstameter, men taksameter. Var jo sikker på at det hadde noe med de forskjellige takstene å gjøre...?!

Har hele mitt liv kalt "setet" bak på sykkelen for pakkebegeret. Det har litt å gjøre med dialekta, vi sier "(pakke)begar" og "(pakke)berar", men ordet pakkebeger gir jo selvfølgelig ingen mening...! Skjønte det først i 20-årene da jeg så det skriftlig

Jeg har maaange venner som først har skjønt navnene til brødrene Dal når jeg har gjort dem obs på det, min kjære inkludert. ;)

Skrevet

Jeg var også i 20-årene da jeg ble gjort oppmerksom på navnene til brødrene Dal og ketchupvitsen.

Anonymous poster hash: a3b94...f0e

Skrevet

Trodde Ct-røntgen het sete-røntgen, altså at man satt på et sete.. så ble litt paff da jeg skulle ta det selv å ble bedt om å legge meg ned :-)

Anonymous poster hash: 6245b...98a

Skrevet

Jeg sa i mange år dekdektimen/dekdektyv. Da jeg endelig oppfattet at det hete detektivtimen/detektiv fortalte jeg dette litt flaut til en kompis. Viste seg at ha også alltid har sagt dekdektime/dekdektyv.

Merker at jeg enda sier dekdektimen/dekdektyv, da jeg ikke har klart å "venne meg om"

Detektivtimen???

Anonymous poster hash: 1f1bb...e8d

Skrevet

Jeg sa i mange år dekdektimen/dekdektyv. Da jeg endelig oppfattet at det hete detektivtimen/detektiv fortalte jeg dette litt flaut til en kompis. Viste seg at ha også alltid har sagt dekdektime/dekdektyv.

Merker at jeg enda sier dekdektimen/dekdektyv, da jeg ikke har klart å "venne meg om"

Detektivtimen???

Anonymous poster hash: 1f1bb...e8d

Tenkte det samme. Hehehe... Det heter detektimen, hvorav den svært vanlige dekdektimen som barneversjon...

Anonymous poster hash: ed326...268

Skrevet

Har hele mitt liv kalt "setet" bak på sykkelen for pakkebegeret. Det har litt å gjøre med dialekta, vi sier "(pakke)begar" og "(pakke)berar", men ordet pakkebeger gir jo selvfølgelig ingen mening...! Skjønte det først i 20-årene da jeg så det skriftlig

Heter det ikke takstameter??? hahahahahah, nå lærte jeg meg noe nytt :D

Skrevet

Selv om man vet det heter fare, fare, krigsmann, kan det føre til en ny misforståelse.

Nemlig at man tror "fare" betyr "fare" som i farlig.

Og at det dermed er en advarsel til krigsmannen om at det er farlig-farlig.

Men jeg tror det betyr fare som i "reise". Før i tida sa man jo "fare til Engeland" o.l.

Dermed betyr det sikkert "reis, reis, kriger, døden skal du lide.

Er vel det samme i ordet "farevel" eller "farewell", som egentlig betyr "reis trygt"...?

Hvordan forklarer du da fortsettelsen på sangen? 'Døden skal du lide'? Det har jo med fare som i farlig i gjøre...?

Anonymous poster hash: ed326...268

Skrevet

Så stor rolle spiller det egentlig ikke... men det å reise for å delta i et slag var veldig risikabelt. Dette blir vel illustrert med at en person fanges til slutt, og "havner i den sorte gryte".

Jorsalfar var f.eks. navnet på en som for til Jerusalem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...