Gå til innhold

Februarpikene! ;-)


klishe89

Anbefalte innlegg

 

 

 

 

 

Lykke til mammadrøm :-) mitt forsøk har blitt utsatt igjen.

Takk for det! Hvorfor har forsøket ditt blitt utsatt?

 

 

På grunn av jobb. Får ikke sykemld i forbindelse med uttak og sånt så må ta meg fri. Fikk ikke fri den uken som var planlagt.

 

Uff, så utrolig kjedelig:-( Vet sjefen din hvorfor du søkte om fri? Hvor lenge må du vente før neste forsøk da?

 

 

Ja, jeg jobber en uke av og en uke på så skjønner at det var dumt å søke "feil" uke. Det var da det passet med syklus så får bare utsette mensen til neste forsøk

 

 Du det er mulig å gå på spray en uke lenger hvis de har ledig på klinikken. Slik justerte de meg da jeg ikke kunne den uken som var tiltenkt. Så sjekk med sykehuset! Vil også si at man får sykemelding fra uttak til innsett =  3 dager av sykehuset. Man trenger som regel ikke sykemelding lenger enn disse 3 dagene. Jeg har også opplevd å ha uttak på fredag og innsett på søndag så da ble det bare 1 dag borte fra jobben (som jeg også fikk sykemelding for, så klart), så snakk med sykehuset! :)

 

 

Jeg sprayer ikke, går kun på kort regime. Går privat i Danmark så er dessverre ikke nok med 3 dager. Vi bor heller ikke i Oslo så kan ikke reise ned og opp på dagen. Legen nekter å gi meg sykemelding og klinikken i Danmark mener de ikke kan gi meg, og det forstår jeg jo.. Får bare vente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Heihei jenter,

Ser ut som jeg hører hjemme her :) er igang med første forsøk, langt regime, begynte på Synarela 12 januar og håper på uttak i uke 8. Starter rett på høy dose og må blande selv, veldig spent på det. Får vi ut nok egg så sa legen at de ville sette inn to!! Så her er det høygir på første forsøk føler jeg. Har gått på synarela en uke nå, og foreløpig ingen symptomer annet enn litt varmere enn normalen. Har dere merket noe av symptomene, og når kom de?

Snakker dere med kollegaer/leder om forsøket? Jeg er veldig usikker på om jeg skal si noe til min leder, foreløpig har jeg bare satt meg opp på fri den uken vi har uttak.

Masse lykke til alle!!

 

Velkommen skal du være:-) Alltid spennende med første forsøk! Hvor holder dere til siden dere får sette inn to? Privat eller offentlig?

Vedr symptomer så var jeg heldig og hadde lite symptomer, hverken av sprayen eller hormonene.

Jeg har fortalt det til et par kolleger og sjefen min. For min del har det vært greit å være åpen om det, da det blir en del legetimer etc. Ulempen er at man da ofte får spørsmål om hvordan det går, om man har lykkes osv..

Lykke til med forsøket!

Tusen takk for det!!

Vi har offentlig forsøk. Forsto det slik at legen ville sette inn to pga alderen min og at normalt vil de ikke gjøre det. Som han sa var det ikke noen grunn til å teste ut, og satt meg på langt regime med høy dose hormoner. Så jeg er superspent. Har hatt noen nedturer og funnet ut at å forvente ting er litt farlig, spesielt når en tror at det blir sånn også blir det ikke som en har trodd. Så prøver å ikke ha for høye forventninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lykke til mammadrøm :-) mitt forsøk har blitt utsatt igjen.

Takk for det! Hvorfor har forsøket ditt blitt utsatt?

På grunn av jobb. Får ikke sykemld i forbindelse med uttak og sånt så må ta meg fri. Fikk ikke fri den uken som var planlagt.

Uff, så utrolig kjedelig:-( Vet sjefen din hvorfor du søkte om fri? Hvor lenge må du vente før neste forsøk da?

Ja, jeg jobber en uke av og en uke på så skjønner at det var dumt å søke "feil" uke. Det var da det passet med syklus så får bare utsette mensen til neste forsøk

Du det er mulig å gå på spray en uke lenger hvis de har ledig på klinikken. Slik justerte de meg da jeg ikke kunne den uken som var tiltenkt. Så sjekk med sykehuset! Vil også si at man får sykemelding fra uttak til innsett = 3 dager av sykehuset. Man trenger som regel ikke sykemelding lenger enn disse 3 dagene. Jeg har også opplevd å ha uttak på fredag og innsett på søndag så da ble det bare 1 dag borte fra jobben (som jeg også fikk sykemelding for, så klart), så snakk med sykehuset! :)

Jeg sprayer ikke, går kun på kort regime. Går privat i Danmark så er dessverre ikke nok med 3 dager. Vi bor heller ikke i Oslo så kan ikke reise ned og opp på dagen. Legen nekter å gi meg sykemelding og klinikken i Danmark mener de ikke kan gi meg, og det forstår jeg jo.. Får bare vente.

Skjønner, skjønner, blir vanskeligere da, men jeg synes det er ille du ikke får sykemelding av legen din! Jeg hadde byttet lege da. Kanskje du bare kunne begynt på spray denne syklusen, så er du mer sikker på at det faller på riktig uke neste gang? Da kan man nemlig styre det bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart med en lege som ikke gir sykemelding etter uttak, det er jo på en måte et inngrep som tar på kroppen ganske mye, og man får jo heftige doser med smertestillende. Jeg dro på jobb rett etter uttak (selv med sykmelding, jeg har en veldig stillesittende kontorjobb og trodde det skulle gå bra), men jeg blødde ganske mye og hadde veldig vondt etterpå. Legen sa det sannsynligvis var fordi jeg ikke dro hjem og slappet av etter uttaket.

 

Her begynner man med supreceur imorgen. Har aldri gått på det før, så er veldig spent på hvordan kroppen min reagerer :)

 

Hvordan går det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!! Nå er jeg sprayer på fjerde uka og begynner med sprøyter fredag :o 

Av sprayen merker jeg de mest vanlige bivirkningene, men synes det går veldig fint da jeg legger opp hverdagen min selv og kan sove lenge om jeg trenger det en dag.. :) 

Håper håper håper virkelig det er vår tur denne gangen.. Har bestilt meg time til akupunktur, noen som har prøvd med gode erfaringer i forbindelse med ivf? 

 

Lykke til med spraystart SnartMamma83, håper du slipper unna uten bivirkninger :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne gangen er det vår tur, jeg kjenner det på meg :)

 

Har begynt å spraye idag, merker ingen bivirkninger så langt :) Hvor fort kommer evnt de?

Jeg satser på å holde meg unna dem, jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Ser det er flere på første forsøk her. Begynte på spray 4.januar, skal på ul imorgen...så blir det vel sprøyter og uttak uke 6.

Spennende tider dette her. Forsøkt i snart 2år, er ingenting galt med hverken meg eller mannen, men alderen min er kanskje minus 36(snart 37).

Håper det skal gå flott nå, forsøker dey offentlige vi. Kom raskt inn, 2mnd, og kom raskt i gang, neste syklus. Noen fordeler med alderen kanskje???

Noen tips, prøver bare leve sunt og regelmessig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er d ditt første forsøk? Jg er 36 nå og fødte for 6 mnd siden, er i gang igjen nå. Jeg leste nylig en artikkel der ny forskning viste at eggene ikke falt så mye i kvalitet fra 30-40 som tidligere omtalt. Mao viser dagens forskning at fertiliteten er god fram til nærmere 40 år og ikke detter betydelig etter 35:) men når man når man må ha ivf så går tida fort så er jo bare å krysse fingre. Anbefaler forresten akupunktur:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også 36 år, og leste med glede at forskningen ikke lenger er så dyster om fall i fertilitet etter 35:-) Sonja77- hvor ofte tok du akupunktur før/under/etter uttak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mitt første forsøk. Men vært gravid gør, 7år siden, uten problem. Men nå funker det ikke slik vi hadde ønsket :)

Ser det er mange forløp, å skjønner etterhvert forskjellen på langt og kort regime :) jeg er så heldig at jeg ikke har noen bivirkninger enda, annet enn 2kg opp på 10 dager. ...

Grugleder meg til fortsettelsen, det må da være lov. Lest flere samtaler inne her, deilig finne lese andre sine tanker. Ikke bare hodet mitt som tenker mye i en slik prosess.

Ønsker alle lykke til :)

Sitter venter på min plan for de neste ukene. Litt klump i magen, å særs siden mannen må være på jobb. Våres jobber er heller ikke så fleksible, jeg jobber turnus og bytter vakter og mannen får kun ta fri når han MÅ... vi har også litt kjørevei, så trøtt de dagene det står på må man regne med. Men hva betyr det i det store og hele :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart med en lege som ikke gir sykemelding etter uttak, det er jo på en måte et inngrep som tar på kroppen ganske mye, og man får jo heftige doser med smertestillende. Jeg dro på jobb rett etter uttak (selv med sykmelding, jeg har en veldig stillesittende kontorjobb og trodde det skulle gå bra), men jeg blødde ganske mye og hadde veldig vondt etterpå. Legen sa det sannsynligvis var fordi jeg ikke dro hjem og slappet av etter uttaket.

 

Her begynner man med supreceur imorgen. Har aldri gått på det før, så er veldig spent på hvordan kroppen min reagerer :)

 

Hvordan går det med dere andre?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lykke til mammadrøm :-) mitt forsøk har blitt utsatt igjen.

Takk for det! Hvorfor har forsøket ditt blitt utsatt?

På grunn av jobb. Får ikke sykemld i forbindelse med uttak og sånt så må ta meg fri. Fikk ikke fri den uken som var planlagt.

Uff, så utrolig kjedelig:-( Vet sjefen din hvorfor du søkte om fri? Hvor lenge må du vente før neste forsøk da?

Ja, jeg jobber en uke av og en uke på så skjønner at det var dumt å søke "feil" uke. Det var da det passet med syklus så får bare utsette mensen til neste forsøk

Du det er mulig å gå på spray en uke lenger hvis de har ledig på klinikken. Slik justerte de meg da jeg ikke kunne den uken som var tiltenkt. Så sjekk med sykehuset! Vil også si at man får sykemelding fra uttak til innsett = 3 dager av sykehuset. Man trenger som regel ikke sykemelding lenger enn disse 3 dagene. Jeg har også opplevd å ha uttak på fredag og innsett på søndag så da ble det bare 1 dag borte fra jobben (som jeg også fikk sykemelding for, så klart), så snakk med sykehuset! :)

Jeg sprayer ikke, går kun på kort regime. Går privat i Danmark så er dessverre ikke nok med 3 dager. Vi bor heller ikke i Oslo så kan ikke reise ned og opp på dagen. Legen nekter å gi meg sykemelding og klinikken i Danmark mener de ikke kan gi meg, og det forstår jeg jo.. Får bare vente.

Skjønner, skjønner, blir vanskeligere da, men jeg synes det er ille du ikke får sykemelding av legen din! Jeg hadde byttet lege da. Kanskje du bare kunne begynt på spray denne syklusen, så er du mer sikker på at det faller på riktig uke neste gang? Da kan man nemlig styre det bedre.

 

 

Jeg må utsette denne gangen og det blir nok med p-piller for å komme på riktig uke. Får jeg bare satse på at det går. Har aldri fått beskjed om spray, de har sagt jeg skal på kort regime. Legen mener det ikke er en sykdom og siden det er selvvalgt så får jeg ikke sykemld. Burde nok kanskje bytte lege uansett.. Siden jeg går privat i Danmark kan de dessverre ikke skrive ut sykemld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Så rart med en lege som ikke gir sykemelding etter uttak, det er jo på en måte et inngrep som tar på kroppen ganske mye, og man får jo heftige doser med smertestillende. Jeg dro på jobb rett etter uttak (selv med sykmelding, jeg har en veldig stillesittende kontorjobb og trodde det skulle gå bra), men jeg blødde ganske mye og hadde veldig vondt etterpå. Legen sa det sannsynligvis var fordi jeg ikke dro hjem og slappet av etter uttaket.

 

Her begynner man med supreceur imorgen. Har aldri gått på det før, så er veldig spent på hvordan kroppen min reagerer :)

 

Hvordan går det med dere andre?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lykke til mammadrøm :-) mitt forsøk har blitt utsatt igjen.

Takk for det! Hvorfor har forsøket ditt blitt utsatt?

På grunn av jobb. Får ikke sykemld i forbindelse med uttak og sånt så må ta meg fri. Fikk ikke fri den uken som var planlagt.

Uff, så utrolig kjedelig:-( Vet sjefen din hvorfor du søkte om fri? Hvor lenge må du vente før neste forsøk da?

Ja, jeg jobber en uke av og en uke på så skjønner at det var dumt å søke "feil" uke. Det var da det passet med syklus så får bare utsette mensen til neste forsøk

Du det er mulig å gå på spray en uke lenger hvis de har ledig på klinikken. Slik justerte de meg da jeg ikke kunne den uken som var tiltenkt. Så sjekk med sykehuset! Vil også si at man får sykemelding fra uttak til innsett = 3 dager av sykehuset. Man trenger som regel ikke sykemelding lenger enn disse 3 dagene. Jeg har også opplevd å ha uttak på fredag og innsett på søndag så da ble det bare 1 dag borte fra jobben (som jeg også fikk sykemelding for, så klart), så snakk med sykehuset! :)

Jeg sprayer ikke, går kun på kort regime. Går privat i Danmark så er dessverre ikke nok med 3 dager. Vi bor heller ikke i Oslo så kan ikke reise ned og opp på dagen. Legen nekter å gi meg sykemelding og klinikken i Danmark mener de ikke kan gi meg, og det forstår jeg jo.. Får bare vente.

Skjønner, skjønner, blir vanskeligere da, men jeg synes det er ille du ikke får sykemelding av legen din! Jeg hadde byttet lege da. Kanskje du bare kunne begynt på spray denne syklusen, så er du mer sikker på at det faller på riktig uke neste gang? Da kan man nemlig styre det bedre.

 

 

Jeg må utsette denne gangen og det blir nok med p-piller for å komme på riktig uke. Får jeg bare satse på at det går. Har aldri fått beskjed om spray, de har sagt jeg skal på kort regime. Legen mener det ikke er en sykdom og siden det er selvvalgt så får jeg ikke sykemld. Burde nok kanskje bytte lege uansett.. Siden jeg går privat i Danmark kan de dessverre ikke skrive ut sykemld.

 

Skjønner at danskene ikke kan skrive ut, har hørt flere som sier de må få sykmelding fra legen sin i Norge...Men teite legen, da! :balltre: For en utrolig dustete begrunnelse!!  Ja på en måte så er det selvvalgt, det er jo frivillig, men han kan jo ikke mene at du selv velger å få barn på denne måten?? Hvis du kunne velge, så hadde du jo sannsynligvis valgt å bli gravid på naturmetoden... Jeg blir så provosert av sånne leger :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Suprecur-spraydag 2 er, fortsatt ingen bivirkninger :) Men jeg har veldig, veldig mensmurringer (begynte på tirsdag)...prøver så hardt jeg kan å ikke tolke dette som noe annet enn PMS....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suprecur-spraydag 2 er, fortsatt ingen bivirkninger :) Men jeg har veldig, veldig mensmurringer (begynte på tirsdag)...prøver så hardt jeg kan å ikke tolke dette som noe annet enn PMS....

 

Her kom bivirkningene ganske med en gang, men jeg blir jo så tullete og går å kjenner etter og tolker alt.. :-/

Spennende tider dette, i morgen begynner jeg på sprøyter :o

Jeg skal gå på gonal-f, det står "i kjøleskap" på den, men skal den ligge kaldt etter jeg åpner den? Anbefaler dere å sette den selv eller få noen til å sette for deg? SPENT! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tidligere gått på puregon og menopur, og jeg satte de selv. Kjærsten min satte de første dagene, men så måtte jeg snike meg ut på do under en korøvelse for å sette sprøyte. Jeg tenkte at det var bedre om jeg da gjorde det selv, enn at hele koret skulle se at han ble med meg på do ;)

 

Medisiner skal oppbevares i kjøleskap selv når de er uåpnet hvis det står det på pakka. Hvis det kun gjelder fra den er åpnet, vil det stå spesifisert akkurat det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jg tok ik ved uttak. Jg skulle egentlig satt inn egg i mai i fjor også var d fullt så fikk ik innsett før september. Kroppen ble stressa og kjørt så startet m akupunktur 1 gang i uka i starten av sommeren så en hver 14 dag. Fikk akupunktur for å hjelpe på å få en god eggløsning før jg satte inn egg i naturlig syklus. Fikk da akupunktur samme dag som innsett. Ble gravid ig er sikker på at d var medvirkende både på å roe kroppen og for å gjøre den mottakelig. Føler du deg ik stressa så holder d sikkert m å sette ett par ganger altså ifbm innsett. Ring å snakk m en Akupunktør å hør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører vel til her etterhvert jeg og:) har hatt fryseforsøk nå i januar og er allerede begynt på fersk forsøk:) så her går det unna, er på sprøytedag 4 i dag og skal på ul mandag for å se hvordan det ligger an:) håper på mange fine egg denne gang:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Petra-prøvedokke :) Det gikk fort for deg! Håper jeg får noen på frys på det forsøket jeg er på nå.

Har aldri fått det før, og er så kjedelig å måtte gå igjennom hele prossessen hver gang. Jeg går på nesespray

nå, og skal igang med sprøyter 11.februar håper jeg :) Satser på uttak og innsetting uke 9.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hopper jeg videre inn hit!

Har nettopp hatt et negativt frys. Negativ test i går på dag 14 og fikk mensen i dag. (Hadde faktisk hcg på 6 i går, så har nok vært en smule gravid ett sekund eller to..;-))

 

Regner med det blir innsett om ca 14 dager, ca 10-14 feb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OBS: Klagemelding fra meg idag!! Må bare få ut litt frustrasjon.

 

Off jeg går rundt og venter på mensen... håper bittelitt at den blir forsinket pga graviditet, og ikke sprayen.

Jeg skal få det idag, men pleier å få en liten blødning dagen før. Hittil er det ingen tegn til den, bare mye vondt (har hatt det siden forrige mandag).

Jeg har gått på sprayen i 8 dager nå, og igår og idag har jeg vært kjempekvalm ca 15 min etter at jeg har spist frokost (ca 1.5 time etter morgensprayen). Er det vanlig på spray? Jeg har ikke lyst til gå rundt å håpe på graviditet, for jeg har kjent etter symptomer hver eneste måned siden vi begynte med forsøk i mai, og blitt like skuffet hver gang :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jg blir hvertfall innimellom litt små kvalm etter tatt sprayen. Får også litt flushing av enten varme el kalde følelse. Men er du usikker så ta en test kanskje? Mye tanker og stress kan jo også gi litt uggen følelse i kroppen. Prøv så godt du kan å ikke gruble så mye-vêt det er vanskelig men... Det er hvertfall lov å sute her inne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Petra-prøvedokke :) Det gikk fort for deg! Håper jeg får noen på frys på det forsøket jeg er på nå.

Har aldri fått det før, og er så kjedelig å måtte gå igjennom hele prossessen hver gang. Jeg går på nesespray

nå, og skal igang med sprøyter 11.februar håper jeg :) Satser på uttak og innsetting uke 9.

Takk for det:) ja går unna her var heldig som fikk komme igang med en gang:) er på sprøytedag 6 nå så blir spennende på ul på mandag om jeg må gå mer eller?

 

Lykke til med spraying, jeg vet ikke så mye om det men håper det gir god uttelling:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en test idag tidlig, som var like hvis som snøen utenfor kontorvinduet mitt :P Jeg visste det jo egentlig, blir til at jeg tester bare for å få det ut av systemet. Må bestille fler billigtester nå, så jeg har til forsøket :)

 

Petra-prøvedokke: Blir så spennende å høre resultatet av UL din på mandag :)

 

Hvordan går det med resten av gjengen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...