Anonym bruker Skrevet 13. november 2013 #1 Skrevet 13. november 2013 Ser på paprika bloggens kommentarfeltet at det var noen som felte en tåre når Camilla fortalte om barnas reaksjon ift butikken. Kan noen fortelle meg hva det var? Anonymous poster hash: 91f08...89c
Anonym bruker Skrevet 13. november 2013 #2 Skrevet 13. november 2013 At mødre elsker barna sine, selv om de ikke alltid kan være tilstede? Anonymous poster hash: 08fbb...e49
Anonym bruker Skrevet 13. november 2013 #3 Skrevet 13. november 2013 Var det bare det? Så gørr da, tenkte det var noe skikkelig juicy Anonymous poster hash: 91f08...89c
Voilà Skrevet 13. november 2013 #4 Skrevet 13. november 2013 Kort fortalt? Hun jobber så mye at hun innimellom ikke får lagt ungene, eller vært der når de våkner. Ungene er mye hos besteforeldrene, og hos faren. Noen ganger hadde visst ungene løpt ut etter bilen når hun kjørte på jobb, eller unngått henne når hun kom hjem fra jobb fordi ungene var sinte fordi hun var så mye på jobb. Virket ikke som om hun hadde dårlig samvittighet for det heller, men var veeeldig stolt over hva hun hadde fått til med butikken sin! ... Mulig serien er klippet og limt, det kommer noen til å presisere her. Garantert.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2013 #5 Skrevet 13. november 2013 Kort fortalt? Hun jobber så mye at hun innimellom ikke får lagt ungene, eller vært der når de våkner. Ungene er mye hos besteforeldrene, og hos faren. Noen ganger hadde visst ungene løpt ut etter bilen når hun kjørte på jobb, eller unngått henne når hun kom hjem fra jobb fordi ungene var sinte fordi hun var så mye på jobb. Virket ikke som om hun hadde dårlig samvittighet for det heller, men var veeeldig stolt over hva hun hadde fått til med butikken sin! ... Mulig serien er klippet og limt, det kommer noen til å presisere her. Garantert. Hun kommer til å angre en dag. Og bare for å presisere, jeg er ikke misunnelig på jobben hennes. Hva skal hun med barn? Anonymous poster hash: 1e9c6...b87
Anonym bruker Skrevet 13. november 2013 #6 Skrevet 13. november 2013 Tenker, kan en krimskrams butikk være viktigere enn barna? Anonymous poster hash: 08fbb...e49
Anonym bruker Skrevet 13. november 2013 #7 Skrevet 13. november 2013 Skjønner at hun er stolt av å drive for seg selv. Men om det går så bra som hun sier, bør hun vel kunne ansette flere og jobbe redusert? Virker som hun har god økonomi også. Trist at hun mister barnas oppvekst.. Anonymous poster hash: 91f08...89c
Birben Skrevet 14. november 2013 #8 Skrevet 14. november 2013 Man kan godt jobbe mye i en periode mens barna er små. De har jo en far også. Hadde det vært omvendt hadde i reagert selvom det er like ille at far går glipp av oppveksten. Dessuten, man går jo ikke glipp av oppveksten til barna fordi man ikke henter og levere i bhg? Det finnes mange karrierekvinner i mer der ute med aupair og alt. De negative reaksjonene kommer nok mest av at dib folket er overrepresentert av hjemmeværende, deltidsarbeidende eller studenter.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2013 #9 Skrevet 14. november 2013 Var ikke akkurat så mye kjærlighet å spore opp i samspillet mellom mor og barn Anonymous poster hash: f6b42...117
Anonym bruker Skrevet 14. november 2013 #10 Skrevet 14. november 2013 La nå dama være i fred da og snakk heller om fotballfruen dere, det er noe dere kan best. Jisses! Anonymous poster hash: 3cbe3...4e1
Anonym bruker Skrevet 14. november 2013 #11 Skrevet 14. november 2013 De negative reaksjonene kommer nok mest av at dib folket er overrepresentert av hjemmeværende, deltidsarbeidende eller studenter. De negative reaksjonene kommer tydeligvis fra barna hennes som reagerer på sterke måter ved å unngå henne og å løpe gråtende etter bilen. Foreldre bør ta slike reaksjoner fra sine barn på alvor. Anonymous poster hash: ff730...c25
Anonym bruker Skrevet 14. november 2013 #12 Skrevet 14. november 2013 Jeg jobber 100 % som kontaktlærer, og føler jeg mister alt for mye tid med barna mine, på tross av mange ferier og alltid helgefri... Hvordan jeg skulle tålt å jobbe mye mer enn jeg gjør, skjønner jeg ikke. Går med konstant dårlig samvittighet siden Bhg ser mer til barna mine i løpet av en dag enn jeg gjør :'( Men penger må man ha, og jeg prøver å være mest mulig tilstede etter jobb og i helger og ferier. Så hun får ikke sympati fra meg, hun med så god råd kan endre dagen sin til å i det minste hente barna innenfor Bhgens åpningstiden!! Anonymous poster hash: 6789c...b58
Anonym bruker Skrevet 14. november 2013 #13 Skrevet 14. november 2013 De negative reaksjonene kommer nok mest av at dib folket er overrepresentert av hjemmeværende, deltidsarbeidende eller studenter. De negative reaksjonene kommer tydeligvis fra barna hennes som reagerer på sterke måter ved å unngå henne og å løpe gråtende etter bilen. Foreldre bør ta slike reaksjoner fra sine barn på alvor. Anonymous poster hash: ff730...c25 Det kalles tilknytningsfortyrrelser, og kan være skadelig hvis ingen tar tak i det. Anonymous poster hash: 1e9c6...b87
Anonym bruker Skrevet 14. november 2013 #14 Skrevet 14. november 2013 Barna som synes moren jobber for mye, og det bør hun vel ta på alvor. Går jo an å ta fri noen timer på ettermiddagen, for så å dra tilbake til butikken på kvelden. Har aldri hørt foreldre rope og skrike på den måten i garderoben heller. Anonymous poster hash: 08fbb...e49
Anonym bruker Skrevet 14. november 2013 #15 Skrevet 14. november 2013 Jeg er deltidsarbeidende og stolt av det! Jeg har valgt det nettopp pga at jeg vil være der i oppveksten til barna mine. Vil ikke sende dem fulltid i barnehage. Det båndet man knytter til barnet fra det er lite og opp gjennom oppveksten er grunnlaget for forholdet man får til barnet resten av livet. Noen tror nok at barna ikke husker at mamma/ pappa har vært myyye borte i perioder. Men da tar de feil, man kan ikke innhente tapt tid i barndommen. Jeg skjønner at feks Camilla har et travelt liv med butikken, men hun har valgt det slik og må ta konsekvensen før eller senere. Det jeg reagerer på i episoden er at Camilla sier "har dere savnet meg???" Sikkert noen som syns det er flisespikkeri, men jeg syns det er litt trist at det er det første hun sier. Jeg syns det er viktigere at barna føler seg viktige, at man forteller DEM at de har vært savnet. Ikke få bekreftet at en selv har vært savnet. Det gir ikke barna noenting. Hvis noen skjønte hva jeg mente. Uansett, som man reder ligger man. Det gjelder alt i livet (dessverre),.,,,... Anonymous poster hash: 1c6e5...d51
Gjest cd0da Skrevet 14. november 2013 #16 Skrevet 14. november 2013 Hvor kan man se gårsdagens episoder i reprise?
Anonym bruker Skrevet 14. november 2013 #17 Skrevet 14. november 2013 Jeg er deltidsarbeidende og stolt av det! Jeg har valgt det nettopp pga at jeg vil være der i oppveksten til barna mine. Vil ikke sende dem fulltid i barnehage. Det båndet man knytter til barnet fra det er lite og opp gjennom oppveksten er grunnlaget for forholdet man får til barnet resten av livet. Noen tror nok at barna ikke husker at mamma/ pappa har vært myyye borte i perioder. Men da tar de feil, man kan ikke innhente tapt tid i barndommen. Jeg skjønner at feks Camilla har et travelt liv med butikken, men hun har valgt det slik og må ta konsekvensen før eller senere. Det jeg reagerer på i episoden er at Camilla sier "har dere savnet meg???" Sikkert noen som syns det er flisespikkeri, men jeg syns det er litt trist at det er det første hun sier. Jeg syns det er viktigere at barna føler seg viktige, at man forteller DEM at de har vært savnet. Ikke få bekreftet at en selv har vært savnet. Det gir ikke barna noenting. Hvis noen skjønte hva jeg mente. Uansett, som man reder ligger man. Det gjelder alt i livet (dessverre),.,,,... Anonymous poster hash: 1c6e5...d51 Den setningen reagerte jeg også på. Og barna, så ikke ut som de kunne brydd seg mindre. Anonymous poster hash: 08fbb...e49
Anonym bruker Skrevet 14. november 2013 #19 Skrevet 14. november 2013 "har dere savnet meg?" jeg reagerte også litt på den setningen, i den settingen. Jeg forstår veldig godt at ting kan være klippet, og at hun kanskje sa det med intervjuet i tankene. Jeg ønsker selvsagt ikke å angripe henne som person, men tenker på generelt grunnlag. Det virket som hun ville at de skulle ha savnet henne. Da får barnet en forventning av at nå er mamma på jobb, nå må jeg savne henne. Satt på spissen: mamma vil st jeg skal være lei meg siden hun ikke rt her. Det hadde vært bedre om hun sa jeg har savnet dere! Da opplever barna at selv om mor er på jobb tenker hun på dem og savner dem og at mor er glad for å være hjemme hos dem. Dette er kanskje flisespikkeri men det var mine tanker. Gjentar gjerne at jeg tenker på generelt grunnlag og ikke ønsker å henge ut Kamilla eller andre. Diskusjonen om hvordan vi snakker med barna våre blir mye mer spennende når vi løfter opp fra personangrep. Anonymous poster hash: 9d097...b6e
Anonym bruker Skrevet 14. november 2013 #20 Skrevet 14. november 2013 Når går dette i reprise? Søndag kl. 18.00 og Mandag kl. 22.30 på FEM. Anonymous poster hash: 3cbe3...4e1
Anonym bruker Skrevet 14. november 2013 #21 Skrevet 14. november 2013 Jeg mener nå kvalitet er viktigere enn kvanitiet mtp barn og tilknytning til foreldre. Ta min mor. De er 8 søsken, mormor var hjemmeværende,morfar jobbet i militæret, mandag til lørdag, hver uke. Lange dager, og det var sofa og hvil etter det. Ikke mye tid med ungene. Mormor var hjemmeværende som sagt. Det snedige er at søskenflokken har mange flere og bedre minner fra sin far enn sin mor. Altså, de ser jo, og visste jo hele tiden at begge foreldre var like glade i de, men mens mormor sin jobb varte 24/7, så hadde faktisk bestefar fri noen dager (søndager og helligdager) i året, samt noen timer hver dag..:Det var DA bånd ble knyttet. Han lærte de skøyter, gå på ski, og var med på treninge/oppvisninger. Han SÅ de, når han var hjemme (ettermiddagshvilen og avislesinge, vel og merke), men selv om barna var rundt og så sin mor hele tiden var det altså far de knyttet mest bånd til og følte de kjente best.....Mor KUNNE hat gott de noen øyeblikk "ekstra" oppmerksomhet, ut ove rnår de var syke eller noe spesielt skjedde, men det ble ikke gjort. Hun var jo som sagt ved siden av barna hele dagen, men brukte ikke mulighetne hun hadde til og vise de "ekstra følelser" ..Ergo, barna ble nærmere knyttet til sin far, som de så veldig sjeldent mot sin mor..Hun tørket spy, vakset skrubbsår, blæste på og satte på plaster. Lagde mat og lappet klær, alt av kjærighet til barna, men det var FAR som greide og vise sine følelser på en forståelig måte for baran... Og han en jobb som krever mye fravær, trenger ikke bety hverken savn eller stress for barna, man må bare greie og vise at man er der for barna når det gjelder, at man bryr seg og at man tenker på de. En telefon når man vet at familien sitter rundt middagsbordet, f.eks, eller en telefon og en sang via den når de legger seg. (da kan man jo til og med ha skjerm så barna ser en)..Små ting, som kan utjgøre enormt forskjelll...Og ja,m det og SI at man savner de og VISE det..Ike gi gaver som tegn på at man har savnet de, men VISE og fortelle det..Det er superviktig.... Man ser eksempel på hjemmeværende som kjenner barna sine dårlgiere og har "løsere bånd" til de, enn fulltidsarbeidende foreldre som stadig vekk er p åovertid, kurs, møter OG har egne fritidsinteresser.. Anonymous poster hash: 72b16...0c4
Anonym bruker Skrevet 14. november 2013 #22 Skrevet 14. november 2013 Skjerpings medsøstre! Hun virker som en god mor og karrierejente. Anonymous poster hash: ce7f8...78a
Anonym bruker Skrevet 14. november 2013 #23 Skrevet 14. november 2013 Unnskyld meg? Men God Mor? Hvor vil du si du synes hun viser seg fra den siden. Karrierekvinne jada men ikke mye til god mor når ungene såvidt får tid med henne. Og ja den " har dere savna meg" kommentaren viser igjen hun er ego og har seg selv i tankene. Jeg vet om mødre som har klart sjonglere bygge opp butikker og 3 barn men de har likevel gitt ungene mye tid og heller brukt av tiden etter ungene sover til å dra ned i butikken jobbe. Altså sin fritid / tv tid/ treningstid whatever , de har gjort alt de kan for å være hjemme til middag og legging. Anonymous poster hash: 50bd7...616
Anonym bruker Skrevet 14. november 2013 #24 Skrevet 14. november 2013 Noen som har dårlig samvittighet for å ikke tilbringe nok tid med barna ja.. Jeg mener nå kvalitet er viktigere enn kvanitiet mtp barn og tilknytning til foreldre. Ta min mor. De er 8 søsken, mormor var hjemmeværende,morfar jobbet i militæret, mandag til lørdag, hver uke. Lange dager, og det var sofa og hvil etter det. Ikke mye tid med ungene. Mormor var hjemmeværende som sagt. Det snedige er at søskenflokken har mange flere og bedre minner fra sin far enn sin mor. Altså, de ser jo, og visste jo hele tiden at begge foreldre var like glade i de, men mens mormor sin jobb varte 24/7, så hadde faktisk bestefar fri noen dager (søndager og helligdager) i året, samt noen timer hver dag..:Det var DA bånd ble knyttet. Han lærte de skøyter, gå på ski, og var med på treninge/oppvisninger. Han SÅ de, når han var hjemme (ettermiddagshvilen og avislesinge, vel og merke), men selv om barna var rundt og så sin mor hele tiden var det altså far de knyttet mest bånd til og følte de kjente best.....Mor KUNNE hat gott de noen øyeblikk "ekstra" oppmerksomhet, ut ove rnår de var syke eller noe spesielt skjedde, men det ble ikke gjort. Hun var jo som sagt ved siden av barna hele dagen, men brukte ikke mulighetne hun hadde til og vise de "ekstra følelser" ..Ergo, barna ble nærmere knyttet til sin far, som de så veldig sjeldent mot sin mor..Hun tørket spy, vakset skrubbsår, blæste på og satte på plaster. Lagde mat og lappet klær, alt av kjærighet til barna, men det var FAR som greide og vise sine følelser på en forståelig måte for baran... Og han en jobb som krever mye fravær, trenger ikke bety hverken savn eller stress for barna, man må bare greie og vise at man er der for barna når det gjelder, at man bryr seg og at man tenker på de. En telefon når man vet at familien sitter rundt middagsbordet, f.eks, eller en telefon og en sang via den når de legger seg. (da kan man jo til og med ha skjerm så barna ser en)..Små ting, som kan utjgøre enormt forskjelll...Og ja,m det og SI at man savner de og VISE det..Ike gi gaver som tegn på at man har savnet de, men VISE og fortelle det..Det er superviktig.... Man ser eksempel på hjemmeværende som kjenner barna sine dårlgiere og har "løsere bånd" til de, enn fulltidsarbeidende foreldre som stadig vekk er p åovertid, kurs, møter OG har egne fritidsinteresser.. Anonymous poster hash: 72b16...0c4 Anonymous poster hash: 1e217...765
Anonym bruker Skrevet 14. november 2013 #25 Skrevet 14. november 2013 Jeg hadde ikke sansen for Camilla de første sesongene, men tenkte at hun nå var mer moden og hadde forandret seg. Men det synes jeg ikke var tilfellet... Det var flere ting jeg reagerte på. Hva i all verden var den ropingen i garderoben i barnehagen? Aldri sett foreldre oppføre seg sånn. Anonymous poster hash: 4ff69...ae3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå