Gå til innhold

Juni 2014 babyer


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

bonusmamma: var det du som skreiv på eit innlegg at du ikkje testa positivt før veke 6? eg ville tatt tidlig ultralyd. Det er verd pengane! Det er ikkje muleg å ikkje testa positivt før veke 6. Enten er noko galt, eller så blei eggl forskjøve. Alternativt kan du ta ein hcg prøve, det er jo store variasjoner, men er den under 10000 veit du at noko er galt. Viss du er så uroleg må du for all del ikkje gå å lura. Ikkje sunt for hverken deg eller den vesle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

bonusmamma: var det du som skreiv på eit innlegg at du ikkje testa positivt før veke 6? eg ville tatt tidlig ultralyd. Det er verd pengane! Det er ikkje muleg å ikkje testa positivt før veke 6. Enten er noko galt, eller så blei eggl forskjøve. Alternativt kan du ta ein hcg prøve, det er jo store variasjoner, men er den under 10000 veit du at noko er galt. Viss du er så uroleg må du for all del ikkje gå å lura. Ikkje sunt for hverken deg eller den vesle!

Jeg testet ikke positiv før uke 6 nei, det stemmer. og det var svakt. Men igjen, så hadde vi ikke noe samleie i de fire ukene fra det samleie jeg mener at jeg ble gravid, så slik sett kan jeg ikke være kortere på vei. Og derfor er det jo enda rarere at jeg ikke testet positiv før!! Å, nå blir jeg bare mer bekymret :(:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,fekk litt ekkel følelse etter å ha trykt send. Eg meinte ikkje å gjera deg meir Bekymra. Unnskyld.Men eg syns du bør sjekka opp i dette så fort som muleg. Er du i nærheten av bergen anbefaler eg mortensen. God klem til deg, håpar alt er bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ringe legekontoret imorgen og håper de kan gi meg en time så fort som mulig!! Jeg har hatt en dårlig følelse på dette et par uker nå, så jeg må bare få sjekka det opp.. Huff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, okei... Vel,vel.. Da får jeg bare vente i 2,5 måned på ordinær UL, og gå rundt og være nervøs og tygge på den vonde følelsen jeg har om at det er noe som ikke stemmer. Er så sikker på at det ikke er noe liv der inne... Men, huff... Da får jeg bare vente.. ARG :(

Bestill privat UL!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal høre med legen når jeg får time om hvordan jeg får bestilt UL. Det er ikke "bare bare" og gjøre slikt privat når man bor på bygda miles unna disse mulighetene.
Takk for tilbakemeldinger, nå skal jeg hvertfall ta en telefon imorgen og finne ut hva som egentlig skjer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal tenka masse på deg i morgon Bonusmamma! FAstlegen din har nok oversikt over gynekologer. Elles kan du googla. Du kan også skriva her inne f. eks på anonym forum om nokon kan anbefala der du bur? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg skal forresten sjølv på ultralyd i morgon. Har venta på det i to veker no, har holdt meg roleg pga kvalmen, men no er eg sjølvsagt redd. det er kvart på åtte i byen, så me skal opp 6 i morgon, både eg, mann og vesle-gutten. Håpar inderleg alt går bra. og er også spent på termin. eg meiner jo at eg er 9+5 i morgon, mens legen meiner 8+5. håpar at me i morgon kan møtast litt på halvveien- at ul viser noko litt anna, for det er fysisk umuleg at ho har rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsøkte igjen med Angelsoundsen i kveld, men hørte ikke noe annet enn min egen hjertelyd på begge sider over skambenet. Er så utålmodig! Vet at det er alt for tidlig med 8+6.... Men gleder meg til den dagen jeg kan ta frem doppleren hver gang jeg ønsker en bekreftelse. Skulle bare ønske det var nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg skal forresten sjølv på ultralyd i morgon. Har venta på det i to veker no, har holdt meg roleg pga kvalmen, men no er eg sjølvsagt redd. det er kvart på åtte i byen, så me skal opp 6 i morgon, både eg, mann og vesle-gutten. Håpar inderleg alt går bra. og er også spent på termin. eg meiner jo at eg er 9+5 i morgon, mens legen meiner 8+5. håpar at me i morgon kan møtast litt på halvveien- at ul viser noko litt anna, for det er fysisk umuleg at ho har rett.

Lykke til i morgen lilla!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal høre med legen når jeg får time om hvordan jeg får bestilt UL. Det er ikke "bare bare" og gjøre slikt privat når man bor på bygda miles unna disse mulighetene.

Takk for tilbakemeldinger, nå skal jeg hvertfall ta en telefon imorgen og finne ut hva som egentlig skjer:)

Kjenne til problemet! På tirsdag ska eg kjøra over 2timar for å komme til privat ul.

Etter blødningar så godt som daglig i 3veker og nå 3 nye dagar etter 4dagar uten..så TRENG eg veta koss det står til!! Jo lenger tid det går jo meir planlegge vi livet vårt ut frå at vi ska bli 3 i juni. Det vil bli vanskeligere å få beskjed om det motsatte jo lenger tid det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg skal forresten sjølv på ultralyd i morgon. Har venta på det i to veker no, har holdt meg roleg pga kvalmen, men no er eg sjølvsagt redd. det er kvart på åtte i byen, så me skal opp 6 i morgon, både eg, mann og vesle-gutten. Håpar inderleg alt går bra. og er også spent på termin. eg meiner jo at eg er 9+5 i morgon, mens legen meiner 8+5. håpar at me i morgon kan møtast litt på halvveien- at ul viser noko litt anna, for det er fysisk umuleg at ho har rett.

Lykke til! Blir sikkert godt å få vite hvor langt du egentlig er på vei! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Alt vel på ultralyd :) den lille bevegde seg så fint :)

 

Men føler meg ikkje heilt komfortabel med legen,trur ikkje eg vil gå der meir.

 

Ang kor langt eg er viser ultralyd 8+6. Men ho var enig i at det er usannsynlig at spermen har levd i sju døgn.

 

Bestiller meg ein time hos mortensen. Der føler eg meg trygg og ivaretatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

bonusmamma: var det du som skreiv på eit innlegg at du ikkje testa positivt før veke 6? eg ville tatt tidlig ultralyd. Det er verd pengane! Det er ikkje muleg å ikkje testa positivt før veke 6. Enten er noko galt, eller så blei eggl forskjøve. Alternativt kan du ta ein hcg prøve, det er jo store variasjoner, men er den under 10000 veit du at noko er galt. Viss du er så uroleg må du for all del ikkje gå å lura. Ikkje sunt for hverken deg eller den vesle!

Jeg testet ikke positiv før uke 6 nei, det stemmer. og det var svakt. Men igjen, så hadde vi ikke noe samleie i de fire ukene fra det samleie jeg mener at jeg ble gravid, så slik sett kan jeg ikke være kortere på vei. Og derfor er det jo enda rarere at jeg ikke testet positiv før!! Å, nå blir jeg bare mer bekymret :(:(

 

legen min sa at man kunne set at man var gravid på testene i uke 4-6…så kan faktisk hende at man ikke ser noe før uke 6 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anouschka with Love

Envenninne av meg slo ikke ut før i uke 12 med førstemann (!). Hun var på alle mulige slags undersøkelser på sykehus og lege for å finne ut hvorfor hun var øm og ikke fikk mensen. Dette var i 2001. I andre sv.skap slo den ut i uke 6, så ja det går an!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så snille dere som tenker på meg!!

 

Jeg kom til legen i dag, og fikk dobbeltime førstkommende mandag. Så da får jeg bare holde ut til da:)
Da skal jeg hvert fall ta opp alt jeg har sagt her, og ta en HCG-prøve, som jeg sikkert må vente noen dager med (?), men da er jeg hvert fall i dag.

 

I dag fikk jeg ikke spist før jeg dro på jobb, og i bilen på vei ble jeg akkutt kvalm, også gikk det over etter 2 minutter. og DET  tok jeg som et godt tegn.. faktisk. Sååå, hehe.. Jeg har ikke gitt opp håpet helt enda :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg henvist til duotest av min fastlege. Noen flere som ha dette?

 

Jeg skal til legen i dag, er 7+4 og vi har bestemt oss for at vi vil ta duotest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei bonus-mamma. Eg ville ha bedd lege-kontoret ta blod prøvene denne veka. Ingen grunn til å venta til neste veke. Kva har du funne ut om ultralyd?har legen ultralyd? Ser ikkje poenget med denne vente-veka. Hadde aldri klart å vera så tålmodig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ingen grunn til å krisemaksimere heller. Det er mange som ikke har noe særlige symptomer. Jeg har også hatt veldig lite denne gangen, og har ikke vært kvalm i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å se lyst på det, og verken jordmor eller lege mener det er noe å bekymre seg over (det eneste de vet er at jeg fikk positiv test og det burde være bra nok.)
Jeg sa at jeg skulle ta blodprøve, men de hadde ikke tid før på mandag, så jeg får nesten bare vente. De hadde ikke UL, og sa at det var kun for "spesielle" situasjoner, så det kunne jeg se langt etter. Må nok bare vente og se og få snakka med legen min på mandag, kanskje hu forstår litt bedre hva jeg mener :) Jeg har venta i fire uker, så jeg kan vente en til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Myrtille: Så godt at alt sto bra til med deg og at alt var som det skulle. :) Det er litt mer enn at det ikke er noen symptomer som spiller en rolle i min situasjon, og jeg synes at når man er så redd, nervøs og at ingenting stemmer overens, så bør man få sjekke det ut, selv om det er normalt å ikke ha symptomer :)

Endret av Bonusmamma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...