Anonym bruker Skrevet 13. august 2013 #76 Skrevet 13. august 2013 Problemet med kontantstøtten er at mange innvandrere bruker denne flittig, som igjen fører til segregering og manglede norskkunnskaper hos innvandrerbarna. Dette vil igjen føre til at mange av dem ligger langt bak teoretisk allerede fra skolestart. Synd, det er et gode som norske familier mister. Segregering og manglende norskkunnskaper fordi de er hjemme til de er 2 år? Anonymous poster hash: b5670...5fc Ja dette lurer jeg også på. Så signerer. http://mobil.tv2.no/nyheter/innenriks/en-av-tre-som-faar-kontantstoette-er-innvandrer-3481402.html Innvandrerkvinner får jo som regel flere barn enn det norske kvinner gjør og det gjør blant annet at kontantstøtten til hvert barn overlapper hverandre.. Dermed kan de ha barna hjemme. Foruten dette så hindrer det i tillegg at innvandrerkvinner kommer seg ut i jobb. Og ja, dette fører til segregering. Og du mener at det skal gå ut over norske mødre? Flott prioritering! Anonymous poster hash: 34773...907
Gjest sussie77 Skrevet 13. august 2013 #77 Skrevet 13. august 2013 (endret) Problemet med kontantstøtten er at mange innvandrere bruker denne flittig, som igjen fører til segregering og manglede norskkunnskaper hos innvandrerbarna. Dette vil igjen føre til at mange av dem ligger langt bak teoretisk allerede fra skolestart. Synd, det er et gode som norske familier mister. Segregering og manglende norskkunnskaper fordi de er hjemme til de er 2 år? Anonymous poster hash: b5670...5fc Ja dette lurer jeg også på. Så signerer. http://mobil.tv2.no/nyheter/innenriks/en-av-tre-som-faar-kontantstoette-er-innvandrer-3481402.html Innvandrerkvinner får jo som regel flere barn enn det norske kvinner gjør og det gjør blant annet at kontantstøtten til hvert barn overlapper hverandre.. Dermed kan de ha barna hjemme. Foruten dette så hindrer det i tillegg at innvandrerkvinner kommer seg ut i jobb. Og ja, dette fører til segregering. Ja det med overlapping av barn er jeg enig i. Men godt mulig mange av disse barna hadde vært hjemme uansett. Vet at i noen kommuner så har de tilbudt gratis kjernetid til alle barn fra 3 år og oppover. Da til de som ikke går i barnehage fra før. Og et kjempe fint tilbud som løser dette problemet. Men vet jo at ikke alle kommuner har mulighet til det. Endret 13. august 2013 av sussie77
fiolregn Skrevet 13. august 2013 #78 Skrevet 13. august 2013 Problemet med kontantstøtten er at mange innvandrere bruker denne flittig, som igjen fører til segregering og manglede norskkunnskaper hos innvandrerbarna. Dette vil igjen føre til at mange av dem ligger langt bak teoretisk allerede fra skolestart. Synd, det er et gode som norske familier mister.Segregering og manglende norskkunnskaper fordi de er hjemme til de er 2 år? Anonymous poster hash: b5670...5fc Ja dette lurer jeg også på. Så signerer. http://mobil.tv2.no/nyheter/innenriks/en-av-tre-som-faar-kontantstoette-er-innvandrer-3481402.html Innvandrerkvinner får jo som regel flere barn enn det norske kvinner gjør og det gjør blant annet at kontantstøtten til hvert barn overlapper hverandre.. Dermed kan de ha barna hjemme. Foruten dette så hindrer det i tillegg at innvandrerkvinner kommer seg ut i jobb. Og ja, dette fører til segregering. Ja det med overlapping av barn er jeg enig i. Men godt mulig mange av disse barna hadde vært hjemme uansett. Vet at i noen kommuner så har de tilbudt gratis kjernetid til alle barn fra 3 år og oppover. Da til de som ikke går i barnehage fra før. Og et kjempe fint tilbud som løser dette problemet. Men vet jo at ikke alle kommuner har mulighet til det. Det har du sikkert rett i. Men tviler på at kontantstøtten gjør det mindre attraktivt. Det er et veldig bra tilbud ja, det har jeg ikke hørt om før! :-)
fiolregn Skrevet 13. august 2013 #79 Skrevet 13. august 2013 Problemet med kontantstøtten er at mange innvandrere bruker denne flittig, som igjen fører til segregering og manglede norskkunnskaper hos innvandrerbarna. Dette vil igjen føre til at mange av dem ligger langt bak teoretisk allerede fra skolestart. Synd, det er et gode som norske familier mister.Segregering og manglende norskkunnskaper fordi de er hjemme til de er 2 år? Anonymous poster hash: b5670...5fc Ja dette lurer jeg også på. Så signerer. http://mobil.tv2.no/nyheter/innenriks/en-av-tre-som-faar-kontantstoette-er-innvandrer-3481402.html Innvandrerkvinner får jo som regel flere barn enn det norske kvinner gjør og det gjør blant annet at kontantstøtten til hvert barn overlapper hverandre.. Dermed kan de ha barna hjemme. Foruten dette så hindrer det i tillegg at innvandrerkvinner kommer seg ut i jobb. Og ja, dette fører til segregering. Og du mener at det skal gå ut over norske mødre?Flott prioritering! Anonymous poster hash: 34773...907 Jeg synes det er veldig dumt at dette går utover norske mødre. Veldig dumt. Dessverre må vi ta konsekvensene av ukontrollert og delvis mislykket innvandring. Det gjelder å integrere innvandrere så godt som mulig og dessverre hindrer kontantstøtten dette.
Trimsi Skrevet 13. august 2013 #80 Skrevet 13. august 2013 Problemet med kontantstøtten er at mange innvandrere bruker denne flittig, som igjen fører til segregering og manglede norskkunnskaper hos innvandrerbarna. Dette vil igjen føre til at mange av dem ligger langt bak teoretisk allerede fra skolestart. Synd, det er et gode som norske familier mister. Segregering og manglende norskkunnskaper fordi de er hjemme til de er 2 år? Anonymous poster hash: b5670...5fc Ja dette lurer jeg også på. Så signerer. http://mobil.tv2.no/nyheter/innenriks/en-av-tre-som-faar-kontantstoette-er-innvandrer-3481402.html Innvandrerkvinner får jo som regel flere barn enn det norske kvinner gjør og det gjør blant annet at kontantstøtten til hvert barn overlapper hverandre.. Dermed kan de ha barna hjemme. Foruten dette så hindrer det i tillegg at innvandrerkvinner kommer seg ut i jobb. Og ja, dette fører til segregering. Og du mener at det skal gå ut over norske mødre? Flott prioritering! Anonymous poster hash: 34773...907 Jeg tror kanskje de fleste du kaller "innvandrerkvinner" er norske, i hvertfall de jeg kjenner. Og du har helt rett i at noen av de (slettes ikke alle) prioriterer å være hjemme med barna de første to - tre årene. Jeg kjenner mødre med bakgrunn fra maange forskjellige land, men har til gode å oppleve noen av de ha barna hjemme til de begynner på skolen. Tenker på alt fra svært tradisjonelle muskimske pakistanere til familier med bakgrunn fra Sri Lanka og Polen. Det har jeg derimot opplevd av antropsosofiske (norsk etniske) venner av meg. Tror dette med integreringsproblemer først og fremst er et storbyfenomen, og gjerne blant folk med bakgrunn fra f.eks Somalia. Da bør man absolutt sette inn tiltak, men dette dreier seg om så få familier at jeg skjønner ikke at man kan dra alle over en kam. ps. innvandrerkvinner får færre og færre barn. Faktisk er barneflokker høyere blant etnisk norske østkantforeldre enn innvandrere på vestkanten. Bare til orientering....
Rivjernet Skrevet 13. august 2013 #81 Skrevet 13. august 2013 Jeg er imot. Ønsker man å være lenger hjemme med barna så får man finansiere det selv, ikke la andre foreldre som må på jobb lønne seg. Det er dessuten en urettferdig ordning, det er kun de rikeste som har råd til at en av foreldrene har råd til å gå hjemme på kontantstøtten. Folk må snart innse at hvis vi skal la barna våre vokse opp med den samme økonomiske tryggheten som vi selv har gjort, så må vi bidra mer og kreve mindre. Velferdsstaten er noe barna våre bare kan drømme om hvis vi ikke snart slutter å bruke så mye penger. Les artiklene som omhandler dette på Aftenposten.no, det er ganske skremmende. Barna våre kan komme til å slite.Anonymous poster hash: 3b20f...28b Så når man jobber til vanlig så er man ikke med å finansiere dette bare fordi man velger å gå hjemme et år ekstra?? Svada...Flere krav til de som skal motta stønader fra velferdssamfunnet er svaret på mye tror jeg, vi må få fjernet alle disse som ufortjent har et sugerør ned i statskassa, så blir det mer igjen til de som bidrar til samfunnet og fortjener slike goder.Anonymous poster hash: ce084...4fb Selvsagt ikke. Skatten du betaler er ikke tilstrekkelig til dekke halvparten av kostnadene duvstår for, langt mindre barna dine. Som de fleste andre nordmenn er sivet netto tapsprosjekt forstaden, og når du går hjemme på statens regning går regnskapet ditt bare enda mer i minus.Tror du virkelig at det du betaler i skatt er nok til å dekke din og dine barns skolegang, helsehjelp, utgifter til veier og infrastruktur dere bruker, lønn ved sykdom, svangerskapsoenger-!og oppfølging, kostnader til barnehage og alt det der? Anonymous poster hash: 3b20f...28b Men du er vel enig i at det er bra for økonomien at vi får barn? Det spørs hvor gira man er på flere barn , når man forventes å føde dem, for så å løpe tilbake på arbeid. I full stilling !
Englenemine Skrevet 13. august 2013 #82 Skrevet 13. august 2013 Er selvfølgelig FOR kontantstøtte og gjerne til fylte 3 år som det var før de kutta den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå