Gå til innhold

Kontantstøtte og valget

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig for kontantstøtten, fordi det gir foreldre et valg og barna får mulighet til å være hjemme litt lenger enn til de er 1 år.

Jeg kommer til å stemme Høyre fordi de er for kontantstøtten, også for 2-åringer.

Ap er imot kontantstøtten og kutten den for2-åringer i 2012.

Hva mener du om kontantstøtte? For eller imot?

Anonymous poster hash: 34773...907
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er veldig for kontantstøtte. Det har bidratt til at jeg har kunnet jobbe redusert og ha barna mer hjemme. Men, er enig i ordningen som er nå. Økt kontantstøtte for 1-åringer og ingenting for 2-åringer syns jeg er en fin ordning.

Gjest Vinglepetrine
Skrevet

Så absolutt for. En av mange grunner til at høyre får min stemme.

Skrevet

Elsker kontantstøtten.

Men kunne ønske den var for 2 åringer som før.

Anonymous poster hash: c3c69...b6b
Skrevet

Fullstendig imot!

Du mener det er best for en som akkurat har fylt 1 år å være i barnehage fra 07 til 16 ?

Du må være en flott og omsorgsfull mamma!

Skrevet

Kontantstøtte greit for 1-åringer, men bør avvikles på sikt. 

Anonymous poster hash: e6dfc...a8d
Skrevet

Jeg er imot.

Ønsker man å være lenger hjemme med barna så får man finansiere det selv, ikke la andre foreldre som må på jobb lønne seg. Det er dessuten en urettferdig ordning, det er kun de rikeste som har råd til at en av foreldrene har råd til å gå hjemme på kontantstøtten.

Folk må snart innse at hvis vi skal la barna våre vokse opp med den samme økonomiske tryggheten som vi selv har gjort, så må vi bidra mer og kreve mindre. Velferdsstaten er noe barna våre bare kan drømme om hvis vi ikke snart slutter å bruke så mye penger. Les artiklene som omhandler dette på Aftenposten.no, det er ganske skremmende. Barna våre kan komme til å slite.

Anonymous poster hash: 3b20f...28b

Skrevet

Jeg er for kontantstøtte for 1-åringer, spesielt så lenge mange ikke får barnehageplass før barnet er nesten 2. Men dette er ikke det viktigste for meg, så det vil ikke være avgjørende for hva jeg stemmer ved valget...

Anonymous poster hash: b5670...5fc
Skrevet

Jeg mottar kontanstøtte selv nå, så må jo være for ;) Synes det er en ok ordning, men mener den burde vært høyere og at det ble satt flere krav til de som mottar den. Er f.eks mange i dag som jobber og finansierer dagmammaen med de pengene, det er feil.

Argumentet med at det hindrer integreringen av kvinner med minioritetsbagrunn blir også veldig feil for meg. Hvorfor skal jeg som i alle år jobber og betaler skatt straffes for at noen velger å utnytte systemet og ikke integrere seg i det landet de lever i? Blodig urettferdig.

Anonymous poster hash: ce084...4fb

Skrevet

Jeg er imot.

Ønsker man å være lenger hjemme med barna så får man finansiere det selv, ikke la andre foreldre som må på jobb lønne seg. Det er dessuten en urettferdig ordning, det er kun de rikeste som har råd til at en av foreldrene har råd til å gå hjemme på kontantstøtten.

Folk må snart innse at hvis vi skal la barna våre vokse opp med den samme økonomiske tryggheten som vi selv har gjort, så må vi bidra mer og kreve mindre. Velferdsstaten er noe barna våre bare kan drømme om hvis vi ikke snart slutter å bruke så mye penger. Les artiklene som omhandler dette på Aftenposten.no, det er ganske skremmende. Barna våre kan komme til å slite.Anonymous poster hash: 3b20f...28b

Så når man jobber til vanlig så er man ikke med å finansiere dette bare fordi man velger å gå hjemme et år ekstra?? Svada...

Flere krav til de som skal motta stønader fra velferdssamfunnet er svaret på mye tror jeg, vi må få fjernet alle disse som ufortjent har et sugerør ned i statskassa, så blir det mer igjen til de som bidrar til samfunnet og fortjener slike goder.

Skrevet

Jeg mottar kontanstøtte selv nå, så må jo være for ;) Synes det er en ok ordning, men mener den burde vært høyere og at det ble satt flere krav til de som mottar den. Er f.eks mange i dag som jobber og finansierer dagmammaen med de pengene, det er feil.

Argumentet med at det hindrer integreringen av kvinner med minioritetsbagrunn blir også veldig feil for meg. Hvorfor skal jeg som i alle år jobber og betaler skatt straffes for at noen velger å utnytte systemet og ikke integrere seg i det landet de lever i? Blodig urettferdig.Anonymous poster hash: ce084...4fb

Hvorfor skal jeg som ikke har råd til å gå hjemme på kontantstøtte, gå på jobb og betale skatt for at du og andre skal kunne være hjemmeværende? Blodig urettferdig!

Jeg ønsker heller at mine skattepenger skal bidra til et bedre skole- og helsetilbud til barna mine.

Skrevet

Argumentet med at det hindrer integreringen av kvinner med minioritetsbagrunn blir også veldig feil for meg. Hvorfor skal jeg som i alle år jobber og betaler skatt straffes for at noen velger å utnytte systemet og ikke integrere seg i det landet de lever i? Blodig urettferdig.Anonymous poster hash: ce084...4fb

Hvorfor skal jeg som ikke har råd til å gå hjemme på kontantstøtte, gå på jobb og betale skatt for at du og andre skal kunne være hjemmeværende? Blodig urettferdig!

Jeg ønsker heller at mine skattepenger skal bidra til et bedre skole- og helsetilbud til barna mine.Anonymous poster hash: 3b20f...28b

Hehe, så det jeg jobber og betaler skatt av teller ikke det da? Jeg skal ikke få utbytte av det jeg jobber for?

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Argumentet med at det hindrer integreringen av kvinner med minioritetsbagrunn blir også veldig feil for meg. Hvorfor skal jeg som i alle år jobber og betaler skatt straffes for at noen velger å utnytte systemet og ikke integrere seg i det landet de lever i? Blodig urettferdig.

Hva er galt med å finansiere dagmamma med kontantstøtten? Det er jo noe av det som var intensjonen med den i starten, at de som gjerne jobbet turnus ol skulle få støtte til barnepass når barnehagene normalt ikke var åpne.

Jeg er for kontantstøtte da jeg tror at det er det lille ekstra (for det er i det store bildet ikke mye penger å leve for) som gjør at mange familier kan velge å jobbe redusert/ta ekstra permisjon.

Skrevet

Jeg er imot.

Folk må snart innse at hvis vi skal la barna våre vokse opp med den samme økonomiske tryggheten som vi selv har gjort, så må vi bidra mer og kreve mindre. Velferdsstaten er noe barna våre bare kan drømme om hvis vi ikke snart slutter å bruke så mye penger. Les artiklene som omhandler dette på Aftenposten.no, det er ganske skremmende. Barna våre kan komme til å slite.Anonymous poster hash: 3b20f...28b

Så når man jobber til vanlig så er man ikke med å finansiere dette bare fordi man velger å gå hjemme et år ekstra?? Svada...

Flere krav til de som skal motta stønader fra velferdssamfunnet er svaret på mye tror jeg, vi må få fjernet alle disse som ufortjent har et sugerør ned i statskassa, så blir det mer igjen til de som bidrar til samfunnet og fortjener slike goder.Anonymous poster hash: ce084...4fb

Selvsagt ikke. Skatten du betaler er ikke tilstrekkelig til dekke halvparten av kostnadene duvstår for, langt mindre barna dine. Som de fleste andre nordmenn er sivet netto tapsprosjekt forstaden, og når du går hjemme på statens regning går regnskapet ditt bare enda mer i minus.

Tror du virkelig at det du betaler i skatt er nok til å dekke din og dine barns skolegang, helsehjelp, utgifter til veier og infrastruktur dere bruker, lønn ved sykdom, svangerskapsoenger-!og oppfølging, kostnader til barnehage og alt det der?

Skrevet

Jeg ønsker heller at mine skattepenger skal bidra til et bedre skole- og helsetilbud til barna mine.Anonymous poster hash: 3b20f...28b

Hehe, så det jeg jobber og betaler skatt av teller ikke det da? Jeg skal ikke få utbytte av det jeg jobber for?Anonymous poster hash: ce084...4fb

Problemet er vel at utbyttet du tar ut er langt høyere enn det du bidrar med?

Har du virkelig ikke fått med deg at vi koster langt mer enn vi bidrar med? Har du ikke fått med deg at velferdsstaten slik vi kjenner den snart er en saga blott, nettopp fordi vi krever langt mer enn hva vi er villige til å betale inn?

Skrevet

Er egentlig i mot kontantstøtten. Den er for lav til at de fleste kan bruke den som det den er ment til! 

Jeg synes heller de kan øke barnetrygden i takt med alt annet som øker. Den har vel ikke blitt justert opp de siste 16-17 årene? Med andre ord bør de øke den kraftig! De kan gjerne behovsprøve den også, men med en høyere grense enn andre stønader har. Sette en grense på to gjennomsnittsinntekter? Omlag 1 mill.

Skrevet

Jeg er imot.

Flere krav til de som skal motta stønader fra velferdssamfunnet er svaret på mye tror jeg, vi må få fjernet alle disse som ufortjent har et sugerør ned i statskassa, så blir det mer igjen til de som bidrar til samfunnet og fortjener slike goder.Anonymous poster hash: ce084...4fb

Selvsagt ikke. Skatten du betaler er ikke tilstrekkelig til dekke halvparten av kostnadene duvstår for, langt mindre barna dine. Som de fleste andre nordmenn er sivet netto tapsprosjekt forstaden, og når du går hjemme på statens regning går regnskapet ditt bare enda mer i minus.

Tror du virkelig at det du betaler i skatt er nok til å dekke din og dine barns skolegang, helsehjelp, utgifter til veier og infrastruktur dere bruker, lønn ved sykdom, svangerskapsoenger-!og oppfølging, kostnader til barnehage og alt det der?

Skulle gjerne sett kildene for de påstandene der. Selvfølgelig går ikke regnestykket alltid i null, men å hevde at det er langt unna null er noe sludder. Også har man jo de som ikke har betalt en kr i skatt i hele sitt liv men bare sugd ut penger og fått fjorten unger, som trekker ned gjennomsnittet kraftig. En normal person som ikke er mye syk og jobber hele sitt liv tror jeg nok at bidrar nok til at regnskapet går opp. Og barna man får sørger jo etterhvert for sitt eget regnskap.

Skrevet

Hehe, så det jeg jobber og betaler skatt av teller ikke det da? Jeg skal ikke få utbytte av det jeg jobber for?Anonymous poster hash: ce084...4fb

Problemet er vel at utbyttet du tar ut er langt høyere enn det du bidrar med?

Har du virkelig ikke fått med deg at vi koster langt mer enn vi bidrar med? Har du ikke fått med deg at velferdsstaten slik vi kjenner den snart er en saga blott, nettopp fordi vi krever langt mer enn hva vi er villige til å betale inn?Anonymous poster hash: 3b20f...28b

Ja jeg hører jo dere sosialister gnåle om dette, men hvor er fakta henn?

Og hvis det er så ille, hvorfor fortsetter da Jensebass å spy ut penger til våre nye landsmenn og alle hans fettere og kusiner i den tredje verden. Hvis det er så ille med velferdsstaten burde vi ikke da stenge krana og sørge for oss selv??

Skrevet

Jeg ønsker heller at mine skattepenger skal bidra til et bedre skole- og helsetilbud til barna mine.

Kjære deg, du betaler allerede skatt for at andre skal ha råd til å ha barna i bhg... Dette er som du kanskje vet delvis subsidiert av staten. Om pengene går til kontantstøtte eller til en barnehageplass er da ett fett for deg?

Synes kontantstøtten burde vært høyere slik at flere hadde valgmulighet til å være hjemme, og den burde fortrinnsvis gis til 1 åringer.

Noen har sterke ønsker om å tilbringe tid med barnet de har fått, noen har spesielt sensetive barn som bør vente litt med bhg og noen har jobber som er vanskelige å kombinere med bhg pga arbeidstid og turnusordninger.

Skrevet

Dere vet at det er billigere for staten å punge ut med kontantstøtte enn det er å punge ut for en barnehageplass eller?

Dere som mener at dere betaler for at andre kan gå hjemme, altså!

Skrevet

Dere vet at det er billigere for staten å punge ut med kontantstøtte enn det er å punge ut for en barnehageplass eller?

Dere som mener at dere betaler for at andre kan gå hjemme, altså!

Derfor burde kontantstøtten strengt tatt vært høyere... ;)

Skrevet

Og hvis det er så ille, hvorfor fortsetter da Jensebass å spy ut penger til våre nye landsmenn og alle hans fettere og kusiner i den tredje verden. Hvis det er så ille med velferdsstaten burde vi ikke da stenge krana og sørge for oss selv??

Har Jensebassen så mange fettere og kusiner i den tredje verden altså? Da er jeg helt enig i at han ikke bør spy penger ut til de. Hent de heller til landet så de kan bidra til å bygge Norge :)

Mener du for alvor at du betaler nok skatt til å dekke din egen barnehage og utdanning, svangerskapskontroller og fødsler, veiene du kjører på og ferjene du tar, legebesøk og sykehusopphold (veldig få av oss slipper helt unna det gjennom livet), hjemmesykepleie og sykehjemsplass?

Altså helt på alvor så mener du det?

Anonymous poster hash: 5bec7...076

Skrevet

Har Jensebassen så mange fettere og kusiner i den tredje verden altså? Da er jeg helt enig i at han ikke bør spy penger ut til de. Hent de heller til landet så de kan bidra til å bygge Norge :)

Mener du for alvor at du betaler nok skatt til å dekke din egen barnehage og utdanning, svangerskapskontroller og fødsler, veiene du kjører på og ferjene du tar, legebesøk og sykehusopphold (veldig få av oss slipper helt unna det gjennom livet), hjemmesykepleie og sykehjemsplass?

Altså helt på alvor så mener du det?

Anonymous poster hash: 5bec7...076

Du glemte politi, forsvaret av landet vårt, sykepenger og trygd.... ;)

Kan også være greit å informere om at Jensebassen strammet inn asylpolitikken så mye for noen år siden at FN og amnesty kritiserer oss for å være innhumane. Høyre er for en stor arbeidsinnvandring, det er jo bl.a. dette som får Norge til å rulle og gå. Disse arbeidsinnvandrerne har vi sluppet å betale barnehageplasser og skole for og de vil sansynligvis ikke kunne opparbeide seg full norsk pensjon. Vinn vinn... 

Skrevet

Fullstendig imot!

Du mener det er best for en som akkurat har fylt 1 år å være i barnehage fra 07 til 16 ?

Du må være en flott og omsorgsfull mamma!

Ja, det vil jeg absolutt påstå at jeg er ;) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...