Anonym bruker Skrevet 7. juli 2013 #1 Skrevet 7. juli 2013 Syklister som mener at trafikkreglene ikke gjelder dem. Sykling på rødt lys for eksempel, men mest av alt de som driter i høyreregelen for vikeplikt. Bilister som ikke blinker ut av rundkjøring. Irriterende å bli stående når jeg kunne ha kjørt om bilen i rundkjøringa hadde tatt seg bryet med å vise at han skulle ut på avkjøringa foran. Anonymous poster hash: 2cc84...488
Gjest Julia1984 Skrevet 7. juli 2013 #2 Skrevet 7. juli 2013 Folk som ikke holder fartsgrensen, dvs ligger i 40-50 i 60 sonen.......arrrrrg...
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2013 #3 Skrevet 7. juli 2013 Syklister, de kjører på midt i veien og tar ikke hensyn, men mener alle skal ta hensyn til han. (Jeg har faktisk sett flere som sykler mellom biler) Anonymous poster hash: 5b194...9c3
☆☆☆ Skrevet 7. juli 2013 #4 Skrevet 7. juli 2013 Dei som held lusefart i svingar men er over fartsgrensa på eikvar strekke med moglegheit til forbikøyring.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2013 #5 Skrevet 7. juli 2013 De som ikke følger med i speilet når jeg kommer med blålysene mine. Anonymous poster hash: c1031...145
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2013 #6 Skrevet 7. juli 2013 Folk som ikke holder fartsgrensen, dvs ligger i 40-50 i 60 sonen.......arrrrrg... "Holder fartsgrensen"? Du vet at fartsgrense på 60 ikke betyr at man skal kjøre i 60, men at det er et forbud mot å kjøre raskere enn 60? Det er derfor fartsgrenseskiltene er runde med rød kant (forbudsskilt). Klart man ikke skal kjøre så sent at man er til hinder for andre, men å holde fartsgrensen er det ingen ting som heter. Anonymous poster hash: 2cc84...488
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2013 #7 Skrevet 7. juli 2013 Det finnes ikke noe mer irriterende enn lusekjørere. De som konsekvent ligger 8-12 km under fartsgrensa. Det er disse som faktisk skaper veldig mange av de farlige forbikjøringene. Ligger og ruger, aner ikke hva speilet skal brukes til og eier vegen. Grrrr! Og blir så overraska når noen kanskje sier i fra med lys eller tut. På E6, for eksempel, E6 er ikke veien man kjører søndagstur på. De som ikke kan holde oppe farten på riks- og europaveger kan holde seg på småveiene. Anonymous poster hash: 22a7f...3d8
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2013 #8 Skrevet 7. juli 2013 Syklister og folk som ligger feil i rundkjøringen. Anonymous poster hash: aa1d1...9c0
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2013 #9 Skrevet 7. juli 2013 Jeg ergrer meg mest over dem som kjører over fartsgrensene og dem som parkerer slik at bare små personbiler kan komme frem. Anonymous poster hash: 44ce3...c78
Mor Løvehjerte Skrevet 7. juli 2013 #10 Skrevet 7. juli 2013 (endret) Farlige forbikjøringer, hvor man nesten frontkolliderer i sving og trailere som legger seg på støtfangeren din, selv om man ligger rett over tillatt fartsgrense. Bor på bygda ja :/ Da blir jeg sånn tutende visefingernbillist. Endret 7. juli 2013 av Mor Løvehjerte
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2013 #12 Skrevet 7. juli 2013 Idioter som ligger helt oppi ræva mi og aldri har skjønt hvorfor man skal holde avstand til bilen foran. Jeg har fått en kraftig nakkesleng pga en som kjørte inn i meg bakfra og er overhodet ikke interessert i å få en til. Får jeg en sånn bak meg bremser jeg lett noen ganger for å demonstrere. Hjelper ikke det så slakket jeg ned til feks 30-40 i 50 sona. Fortsetter han/hun så viser jeg fingeren og det er like før jeg sender inn anmeldelser på disse hjernelamme folka. Hva hvis jeg må bråbremse pga noe som oppstår foran meg og de ser vekk et øyeblikk? Jeg har små barn i bilen også. Det er faktisk lov å bruke hodet når man er ute på veien!! Anonymous poster hash: 00d0a...804
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2013 #13 Skrevet 7. juli 2013 Folk som ikke holder fartsgrensen, dvs ligger i 40-50 i 60 sonen.......arrrrrg..."Holder fartsgrensen"? Du vet at fartsgrense på 60 ikke betyr at man skal kjøre i 60, men at det er et forbud mot å kjøre raskere enn 60? Det er derfor fartsgrenseskiltene er runde med rød kant (forbudsskilt). Klart man ikke skal kjøre så sent at man er til hinder for andre, men å holde fartsgrensen er det ingen ting som heter. Anonymous poster hash: 2cc84...488 Du tar jo HELT feil!!! 60 betyr 60 fordi det skal være flyt i trafikken. Herregud, er det mulig??? Anonymous poster hash: a9e28...d4a
Gjest Julia1984 Skrevet 7. juli 2013 #14 Skrevet 7. juli 2013 Når folk ligger under fartsgrense skaper det farlige situasjoner, forbikjøringsfelt etc. Når skiltet sier 6o så betyr det at trafikken skal ligge i 60. Det er helt feil at "her får du gjerne kjøre 40......"
moota m storebror&lillebror Skrevet 7. juli 2013 #15 Skrevet 7. juli 2013 Folk som hiver seg ut foran meg når de har vikeplikt. Folk som ikke kan reglene for rundkjøring. Folk som kjører for sent og folk som er hissige og ikke har tid til å vente på sin tur, tar farlige forbikjøringer osv. De er ikke like oppmerksomme på det som skjer rundt ellers i trafikken når de kun har fokus på å komme seg forbi, først frem osv.
Superdolly Skrevet 7. juli 2013 #16 Skrevet 7. juli 2013 Enig med Stjerna. Folk som ligger godt under fartsgrensene når det ikke er noen forhold som tilsier at det er nødvendig å kjøre så sakte, og som gir på ved enhver mulig forbikjøringsstrekke. Hvis man absolutt vil kjøre i lusefart, så slipp nå andre forbi.
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 7. juli 2013 #17 Skrevet 7. juli 2013 Jeg blir megairritert når folk kjører i 50 i 60-sonen i rushtida....som om det ikke går sakte nok enkelte plasser...og ja, jeg blir irritert når folk kjører sakte ellers også, selv om jeg prøver å tenke at det kanskje er en grunn til det. Kanskje de har en sykdom eller noe, men da er det også lett å tenke at de kanskje ikke burde ha lappen... Folk som kjører for sakte, ikke følger med på trafikken og dermed ikke samarbeider når andre signaliserer at de vil kjøre forbi. Grrr...det skaper farlige situasjoner ja! Folk som ikke blinker i rundkjøringer. Folk som kjører i ræva på meg uten grunn. Folk som kaster seg ut i kryss foran meg, som om de hadde fanden i hælene og på tross av at de har vikeplikt, for så å ligge og lusekjøre foran meg etterpå. Folk som kutter svingene slik at de ligger i motgående kjørefelt. Idioter. Folk som bremser kraftig opp FØR de kjører inn i bremsefeltet når de skal av veien. Og mye mer...jeg er nok litt hissig av meg i trafikken...
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 7. juli 2013 #18 Skrevet 7. juli 2013 Syklister og mopedister som ikke kan trafikkreglene. F. Eks ligger to i bredden, ikke holder avstand seg imellom så det er mulig å kjøre forbi eller overholder vikeplikten. Folk som ikke gir signal eller som legger seg feil i rundkjøring.. Har ingenting imot syklister i utgangspunktet, men når de ikke kan reglene så fortjener de en liten sprut vindusspylerveske i ansiktet ...
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 7. juli 2013 #19 Skrevet 7. juli 2013 Hahaha! Litt enig med deg, men det hadde jeg aldri turt! Men syklister som sykler i trafikken uten å overholde trafikkreglene er blæææh!! Og spesielt i rushtida... :(
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2013 #20 Skrevet 7. juli 2013 I byen: Folk som ikke kan kjøre ordentlig i rundkjøringer, ikke holder sitt felt eller ikke bruker blinkelys når de skal ut og inn i rundkjøringen. Aggressive sjåfører som benytter enhver mulighet til å kjøre forbi. Har opplevd en livsfarlig forbikjøring der jeg måtte stoppe i en busslomme fordi jeg var skjelven etterpå. Litt utenfor byen har vi 60 og 50 sone, jeg holder som regel akkurat det fartsgrensen er på. Det er mye trafikk på disse veiene og mange avkjørsler. Det er forkjørsvei. Så kommer en bil bak meg med mye større fart enn meg. Jeg så ikke denne før den var ved siden av min bil midt i en skarp sving. En annen bil kommer møtende. Jeg bråbremser selvfølgelig, jeg så den andre bilen var kommet for langt i forbikjøringen til å ha tid til å stanse. Den andre bilen bremset også. Det gikk akkurat uten at noen kom til skade, men det kunne fort skjedd en ulykke. Både jeg og den møtende bilen hadde biler bak oss.... Bilen som forbikjørte hadde sotede vinduer, tekst bak, støtfanger og "dunk dunk" musikk så det jomte. Ergo en ung (sannsynligvis) mann. Anonymous poster hash: 85d34...e38
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2013 #21 Skrevet 7. juli 2013 De som sinker i vdnstrefila og som kjører i 50 i 60 sona! Anonymous poster hash: 21637...fdc
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2013 #22 Skrevet 7. juli 2013 Venstrefila! Anonymous poster hash: 21637...fdc
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2013 #23 Skrevet 7. juli 2013 Jeg glemte, folk som bruker blinkelys for sent. F.eks. rett før de svinger av dit de skal, men allerede har svingt av til bremsefeltet. Man skal gi beskjed FØR man smetter inn i bremsefeltet... Anonymous poster hash: 85d34...e38
Gjest lemon-aid Skrevet 7. juli 2013 #24 Skrevet 7. juli 2013 Irriterer meg over hvis f.eks JEG har lyst til å ta en forbikjøring (i en 80 sone), fordi bilen foran kjører ufattelig tregt. Men idet bilen oppdager at jeg kjører fordi, speeder han opp farta, og jeg må legge meg inn igjen..!! Opplever dette stadig vekk..
Gjest Hercule Poirot Skrevet 7. juli 2013 #25 Skrevet 7. juli 2013 Irriterer meg over hvis f.eks JEG har lyst til å ta en forbikjøring (i en 80 sone), fordi bilen foran kjører ufattelig tregt. Men idet bilen oppdager at jeg kjører fordi, speeder han opp farta, og jeg må legge meg inn igjen..!! Opplever dette stadig vekk.. Argh!!! Det er grunnlag for hat, ja!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå