Gå til innhold

Velkommen til Norge


Anbefalte innlegg

Skrevet

Fy faen så mange dumme kjerringer samlet på ett sted! Går det virkelig an at vi i 2013 fortsatt har holdningen "Norge for nordmenn?"

 

Først av alt: definer utlending....

 

For det andre: Noen av dere har et menneskesyn som gjør at jeg skammer meg over å være norsk om det er slik en nordmann skal tenke. Tror dere virkelig at de som mener det ikke hjelper å fjerne alle utlendinger mener at det er greit at damer blir voldtatt? Og dessuten, vet dere i det hele tatt noe som helst om statistikken her? Joda, det stemmer at flertallet av overfallsvoldtekter blir begått av utlendinger. MEN, vet dere egentlig hvor mange voldtekter som blir begått av nordmenn? Minst like mange som utlendingene. Forskjellen er at nordmenn gjør det på en mer utspekulert måte.. Her doper vi heller ned dama og lurer henne til å ha sex. På den måten tør hun ikke anmelde fordi hun ikke husker stort av det og/eller er usikker på om hun ga sitt samtykke.. 

Jeg ble selv voldtatt av min norske, ariske, ekskjæreste da jeg var 19 år. Han truet seg inn i huset til mine foreldre da han visste de var på ferie. Han låste søstra mi inn i et kott og voldtok meg rett utenfor døra der hun satt hjelpeløs og ikke fikk gjort noe.. Der og da bestemte jeg meg for å bli politikvinne..

 

Da jeg gikk på politihøgskolen jobbet jeg som vekter på et transittmottak, der lærte jeg å se hvert enkelt menneske som et individ, som en person med tanker, følelser og drømmer, akkurat som meg. Dette har gjort at jeg ikke klarer å se på utlendinger som dyr, slik noen av dere tydeligvis gjør...

 

Dessuten, til deg som mener vi har overlevd krig og sult... Altså, ja, våre besteforeldre slet voldsomt mye i etterkrigstiden. Men vet dere egentlig hvorfor Norge i det hele tatt unngikk å bli overtatt av Tyskland? Jo, det var pga disse "jævla utlendingene" som kom oss til unnsetning. Dette var en VERDENSKRIG og de fleste land ble påvirket av dette og måtte stå sammen. Vi er da virkelig ikke unike som overlevde pest, sult og krig. Bare tenk på alle land hvor det er krig, sult og sykdommer de ikke har medisin til å kurere. Og de overlever dette med langt mindre midler enn det vi har..

 

Og vet dere; vi er det landet i verden med minst militære styrker! Se for dere hvor mange menn og kvinner som er under det militæret (vi er 5 mill her, trekk fra de som er for gamle og unge, de som har fysiske handikap, de aller fleste kvinner osv osv). Så fordeler dere disse menneskene på heimvernet, garden, marinen, flyvåpnet osv.. Hvor mange står det egentlig igjen til å forsvare landet, og hvor mange pr "post"? altså, tenk på den lange kystlinja vår. Det holder ikke med 20 000 soldater til å vokte hele kystlinja) .Er dere klare over at pga våre små styrker så vil Norge klare å motstå fienden i maks 3 kvarter før vi blir overmannet? Derfor er vi DØNN AVHENGIG av hjelp fra disse "utlendingene"..

 

Kunne skrevet side opp og side ned for å understreke det mange her sier, men jeg tror faktisk ikke det har noe for seg. Enkelte vil aldri forandre mening uansett hvor mye man prøver å forklare at ikke ALLE utlendinger må skjæres over én kam, at ikke alle utlendinger snylter på skattepengene våre osv.. Ikke glem at for ikke så lenge siden hadde pipa en annen lyd; "disse utlendingene stjeler jobbene våre" ble det sagt da.. Så bestem dere, snylter de på nav eller stjeler de jobbene våre?

Dessuten, det hjelper ikke at de jobbet som kirurger i sitt hjemland, det eneste vi tør å tilby dem er jobb som renholdsarbeider eller taxisjåfører. Jobber nordmenn allikevel mener er under vår verdighet.........................

 

 



Anonymous poster hash: c3d2e...2ff
Videoannonse
Annonse
Skrevet

 

Fy faen så mange dumme kjerringer samlet på ett sted! Går det virkelig an at vi i 2013 fortsatt har holdningen "Norge for nordmenn?"

 

Først av alt: definer utlending....

 

For det andre: Noen av dere har et menneskesyn som gjør at jeg skammer meg over å være norsk om det er slik en nordmann skal tenke. Tror dere virkelig at de som mener det ikke hjelper å fjerne alle utlendinger mener at det er greit at damer blir voldtatt? Og dessuten, vet dere i det hele tatt noe som helst om statistikken her? Joda, det stemmer at flertallet av overfallsvoldtekter blir begått av utlendinger. MEN, vet dere egentlig hvor mange voldtekter som blir begått av nordmenn? Minst like mange som utlendingene. Forskjellen er at nordmenn gjør det på en mer utspekulert måte.. Her doper vi heller ned dama og lurer henne til å ha sex. På den måten tør hun ikke anmelde fordi hun ikke husker stort av det og/eller er usikker på om hun ga sitt samtykke.. 

Jeg ble selv voldtatt av min norske, ariske, ekskjæreste da jeg var 19 år. Han truet seg inn i huset til mine foreldre da han visste de var på ferie. Han låste søstra mi inn i et kott og voldtok meg rett utenfor døra der hun satt hjelpeløs og ikke fikk gjort noe.. Der og da bestemte jeg meg for å bli politikvinne..

 

Da jeg gikk på politihøgskolen jobbet jeg som vekter på et transittmottak, der lærte jeg å se hvert enkelt menneske som et individ, som en person med tanker, følelser og drømmer, akkurat som meg. Dette har gjort at jeg ikke klarer å se på utlendinger som dyr, slik noen av dere tydeligvis gjør...

 

Dessuten, til deg som mener vi har overlevd krig og sult... Altså, ja, våre besteforeldre slet voldsomt mye i etterkrigstiden. Men vet dere egentlig hvorfor Norge i det hele tatt unngikk å bli overtatt av Tyskland? Jo, det var pga disse "jævla utlendingene" som kom oss til unnsetning. Dette var en VERDENSKRIG og de fleste land ble påvirket av dette og måtte stå sammen. Vi er da virkelig ikke unike som overlevde pest, sult og krig. Bare tenk på alle land hvor det er krig, sult og sykdommer de ikke har medisin til å kurere. Og de overlever dette med langt mindre midler enn det vi har..

 

Og vet dere; vi er det landet i verden med minst militære styrker! Se for dere hvor mange menn og kvinner som er under det militæret (vi er 5 mill her, trekk fra de som er for gamle og unge, de som har fysiske handikap, de aller fleste kvinner osv osv). Så fordeler dere disse menneskene på heimvernet, garden, marinen, flyvåpnet osv.. Hvor mange står det egentlig igjen til å forsvare landet, og hvor mange pr "post"? altså, tenk på den lange kystlinja vår. Det holder ikke med 20 000 soldater til å vokte hele kystlinja) .Er dere klare over at pga våre små styrker så vil Norge klare å motstå fienden i maks 3 kvarter før vi blir overmannet? Derfor er vi DØNN AVHENGIG av hjelp fra disse "utlendingene"..

 

Kunne skrevet side opp og side ned for å understreke det mange her sier, men jeg tror faktisk ikke det har noe for seg. Enkelte vil aldri forandre mening uansett hvor mye man prøver å forklare at ikke ALLE utlendinger må skjæres over én kam, at ikke alle utlendinger snylter på skattepengene våre osv.. Ikke glem at for ikke så lenge siden hadde pipa en annen lyd; "disse utlendingene stjeler jobbene våre" ble det sagt da.. Så bestem dere, snylter de på nav eller stjeler de jobbene våre?

Dessuten, det hjelper ikke at de jobbet som kirurger i sitt hjemland, det eneste vi tør å tilby dem er jobb som renholdsarbeider eller taxisjåfører. Jobber nordmenn allikevel mener er under vår verdighet.........................

 

 

 

Anonymous poster hash: c3d2e...2ff

 

 

Jeg snakker om innvandrere fra Afrika sør for Sahara og Midt-Østen, ikke såkalte "høyfungerende" innvandrere.

Det spiller heller liten trille om noen er hjernekirurg i hjemlandet om de ikke holder vår standard. Det sier seg selv, på samme måte som f.eks amerikanere må ta et ekstra år på universitet for å være på "vårt nivå" etter videregående, eller må ta sertifikatet på nytt siden vi har annerledes standard.

 

Anonymous poster hash: 6f483...a3c

Skrevet

 

 

 

 

 

 

Det er nok DIN fortolkning, gitt.

Mest fordi vi som svarer her, svarer på det som faktisk STÅR i hovedinnlegget, ikke på det som går for seg internt i hodet på innleggeren.

 

DU assosierer muligens til en konkret person og en episode.

JEG refererer til en generell holdning (den sytete, bortskjemte holdningen med at alt er galt - prøv India et år, og du vil få deg en overraskelse!)  - men i skjæringspunktet mellom hva folk faktisk sier og hva andre tolker inn i det, er det mange, mange feilkilder.

 

Jeg har vært klar, syns jeg sjøl, og seinere presisert, så det ble enda klarere: det er ikke dem som er ofre for vold eller noe annet som skal legge av offerholdningen. Har ikke snakket om dem overhodet. Men alle de andre, som sjikanerer Norges demokratiske system generelt, og som får det til å bli at dette er et land som lider - de bør ta seg en bolle. Offerrollen kler dem ikke.

 

Forstått NÅ?

(Don Quijote hadde det nok lettere...)

 

India? Jeg har vært der. Synet av hundrevis som driter langs gatene, for deretter å gurgle, pisse og vaske seg med skittent (Men O så hellig) elvevann fulle av barnelik så tenker jeg mitt. Og nei, det er ikke bare medynk.

 

Anonymous poster hash: 6f483...a3c

 

Nei, sikkert ikke.

Men det skyldes nok mer dine egne empatiske evner, og ikke inderne, som er tvunget til å leve i den verdenen de ble født inn i...

 

Her var det vel at den EGENTLIGE grunne til debatten kom fram, nemlig "vi er bedre enn andre" - selv om mange liker å skjule den under "vi trenger ikke godta kriminelle". For vi vet jo egentlig innerst inne at alle er enige om at kriminalitet ikke skal godtas?

 

 

Man kan leve som fattig og ikke drikke vann som lik råtner i.

Man kan leve som fattig uten å drite ned gatene.

Man kan leve som fattig og fremdeles bry seg når lik flyter forbi, noe jeg ALDRI så en eneste inder gjøre. Det er temmelig spesielt, og langt unna f.eks fattigdom i Vietnam.

Har aldri sagt at noen er bedre enn andre, men om man konstant skal ha en konkuranse om hvem som har det verst eller best i verden så kommer man ingen vei. Man er ikke automatisk et offer som fattig, samtidig som man ikke automatisk er bortskjemt og sytete som rik.

 

Anonymous poster hash: 6f483...a3c

 

Jeg snakket aldri om fattigdom, gjorde jeg det? Eller at fattige var ofre?

 

Vår horisont er som den er. "Bry seg" når lik flyter forbi - hva foreslår DU skulle være et passende tiltak når et lik flyter forbi? I Norge, ringe politiet. Man ville jo tro det dreide seg om et drap, eller noe helt feil som var skjedd.Men dersom dette var et anerkjent alternativ til kremasjon, hvorfor skulle du gjøre noe som helst? Igjen, DIN horisont, DINE moralbegreper gjelder bare der allmennheten har de samme.

 

Og skjerp deg. Dreier det seg om "indere/andre er dårlige mennesker" eller om "vi håndterer kriminaliteten feil"? Dersom man bare sier det siste, er det politikk. Men dersom man blander de to tingene er det rasisme...

 

Du snakket mye om nordmenn som er bortskjemte på olje, så gikk utifra at du snakket om penger også.

 

Mitt poeng er at kultur overveier alt annet, selv om noen er raske med å si noe annet. Multikultur er dømt til å mislykkes, og det vil bare bli verre.

Man kan snakke om gode/dårlige mennesker, men da ville jeg ikke brukt etnisitet som målestokk.

 

Anonymous poster hash: 6f483...a3c

 

Har ikke på noe tidspunkt brukt ordet olje.

Men jeg har brukt ordet bortskjemt. Og jeg tror jeg vil gjenta det ved senere anledninger.

 

For n'te gang:LES; les, les.

 

(Helst noe annet enn nettsider, kommentarfelt og blogger, da.)

 

 

Leser svært lite blogger gitt, men om det hjelper deg, så værsågod. Jeg bryr meg ikke om hvor nedlatende du er mot meg. Bortskjemt i denne sammenhengen betyr for de fleste "bortskjemt av olje", så jeg gikk utifra at det var det du mente. Har lest hva du sier, og får igrunn ikke så mye ut av det.

 

Anonymous poster hash: 6f483...a3c

Skrevet

 

 

Fy faen så mange dumme kjerringer samlet på ett sted! Går det virkelig an at vi i 2013 fortsatt har holdningen "Norge for nordmenn?"

 

Først av alt: definer utlending....

 

For det andre: Noen av dere har et menneskesyn som gjør at jeg skammer meg over å være norsk om det er slik en nordmann skal tenke. Tror dere virkelig at de som mener det ikke hjelper å fjerne alle utlendinger mener at det er greit at damer blir voldtatt? Og dessuten, vet dere i det hele tatt noe som helst om statistikken her? Joda, det stemmer at flertallet av overfallsvoldtekter blir begått av utlendinger. MEN, vet dere egentlig hvor mange voldtekter som blir begått av nordmenn? Minst like mange som utlendingene. Forskjellen er at nordmenn gjør det på en mer utspekulert måte.. Her doper vi heller ned dama og lurer henne til å ha sex. På den måten tør hun ikke anmelde fordi hun ikke husker stort av det og/eller er usikker på om hun ga sitt samtykke.. 

Jeg ble selv voldtatt av min norske, ariske, ekskjæreste da jeg var 19 år. Han truet seg inn i huset til mine foreldre da han visste de var på ferie. Han låste søstra mi inn i et kott og voldtok meg rett utenfor døra der hun satt hjelpeløs og ikke fikk gjort noe.. Der og da bestemte jeg meg for å bli politikvinne..

 

Da jeg gikk på politihøgskolen jobbet jeg som vekter på et transittmottak, der lærte jeg å se hvert enkelt menneske som et individ, som en person med tanker, følelser og drømmer, akkurat som meg. Dette har gjort at jeg ikke klarer å se på utlendinger som dyr, slik noen av dere tydeligvis gjør...

 

Dessuten, til deg som mener vi har overlevd krig og sult... Altså, ja, våre besteforeldre slet voldsomt mye i etterkrigstiden. Men vet dere egentlig hvorfor Norge i det hele tatt unngikk å bli overtatt av Tyskland? Jo, det var pga disse "jævla utlendingene" som kom oss til unnsetning. Dette var en VERDENSKRIG og de fleste land ble påvirket av dette og måtte stå sammen. Vi er da virkelig ikke unike som overlevde pest, sult og krig. Bare tenk på alle land hvor det er krig, sult og sykdommer de ikke har medisin til å kurere. Og de overlever dette med langt mindre midler enn det vi har..

 

Og vet dere; vi er det landet i verden med minst militære styrker! Se for dere hvor mange menn og kvinner som er under det militæret (vi er 5 mill her, trekk fra de som er for gamle og unge, de som har fysiske handikap, de aller fleste kvinner osv osv). Så fordeler dere disse menneskene på heimvernet, garden, marinen, flyvåpnet osv.. Hvor mange står det egentlig igjen til å forsvare landet, og hvor mange pr "post"? altså, tenk på den lange kystlinja vår. Det holder ikke med 20 000 soldater til å vokte hele kystlinja) .Er dere klare over at pga våre små styrker så vil Norge klare å motstå fienden i maks 3 kvarter før vi blir overmannet? Derfor er vi DØNN AVHENGIG av hjelp fra disse "utlendingene"..

 

Kunne skrevet side opp og side ned for å understreke det mange her sier, men jeg tror faktisk ikke det har noe for seg. Enkelte vil aldri forandre mening uansett hvor mye man prøver å forklare at ikke ALLE utlendinger må skjæres over én kam, at ikke alle utlendinger snylter på skattepengene våre osv.. Ikke glem at for ikke så lenge siden hadde pipa en annen lyd; "disse utlendingene stjeler jobbene våre" ble det sagt da.. Så bestem dere, snylter de på nav eller stjeler de jobbene våre?

Dessuten, det hjelper ikke at de jobbet som kirurger i sitt hjemland, det eneste vi tør å tilby dem er jobb som renholdsarbeider eller taxisjåfører. Jobber nordmenn allikevel mener er under vår verdighet.........................

 

 

 

Anonymous poster hash: c3d2e...2ff

 

 

Jeg snakker om innvandrere fra Afrika sør for Sahara og Midt-Østen, ikke såkalte "høyfungerende" innvandrere.

Det spiller heller liten trille om noen er hjernekirurg i hjemlandet om de ikke holder vår standard. Det sier seg selv, på samme måte som f.eks amerikanere må ta et ekstra år på universitet for å være på "vårt nivå" etter videregående, eller må ta sertifikatet på nytt siden vi har annerledes standard.

 

Anonymous poster hash: 6f483...a3c

 

Det var det du fikk ut av alt det jeg skrev? 

 

Anonymous poster hash: c3d2e...2ff

Gjest Antarctica
Skrevet

 

 

 

 

 

 

 

Det er nok DIN fortolkning, gitt.

Mest fordi vi som svarer her, svarer på det som faktisk STÅR i hovedinnlegget, ikke på det som går for seg internt i hodet på innleggeren.

 

DU assosierer muligens til en konkret person og en episode.

JEG refererer til en generell holdning (den sytete, bortskjemte holdningen med at alt er galt - prøv India et år, og du vil få deg en overraskelse!)  - men i skjæringspunktet mellom hva folk faktisk sier og hva andre tolker inn i det, er det mange, mange feilkilder.

 

Jeg har vært klar, syns jeg sjøl, og seinere presisert, så det ble enda klarere: det er ikke dem som er ofre for vold eller noe annet som skal legge av offerholdningen. Har ikke snakket om dem overhodet. Men alle de andre, som sjikanerer Norges demokratiske system generelt, og som får det til å bli at dette er et land som lider - de bør ta seg en bolle. Offerrollen kler dem ikke.

 

Forstått NÅ?

(Don Quijote hadde det nok lettere...)

 

India? Jeg har vært der. Synet av hundrevis som driter langs gatene, for deretter å gurgle, pisse og vaske seg med skittent (Men O så hellig) elvevann fulle av barnelik så tenker jeg mitt. Og nei, det er ikke bare medynk.

 

Anonymous poster hash: 6f483...a3c

 

Nei, sikkert ikke.

Men det skyldes nok mer dine egne empatiske evner, og ikke inderne, som er tvunget til å leve i den verdenen de ble født inn i...

 

Her var det vel at den EGENTLIGE grunne til debatten kom fram, nemlig "vi er bedre enn andre" - selv om mange liker å skjule den under "vi trenger ikke godta kriminelle". For vi vet jo egentlig innerst inne at alle er enige om at kriminalitet ikke skal godtas?

 

 

Man kan leve som fattig og ikke drikke vann som lik råtner i.

Man kan leve som fattig uten å drite ned gatene.

Man kan leve som fattig og fremdeles bry seg når lik flyter forbi, noe jeg ALDRI så en eneste inder gjøre. Det er temmelig spesielt, og langt unna f.eks fattigdom i Vietnam.

Har aldri sagt at noen er bedre enn andre, men om man konstant skal ha en konkuranse om hvem som har det verst eller best i verden så kommer man ingen vei. Man er ikke automatisk et offer som fattig, samtidig som man ikke automatisk er bortskjemt og sytete som rik.

 

Anonymous poster hash: 6f483...a3c

 

Jeg snakket aldri om fattigdom, gjorde jeg det? Eller at fattige var ofre?

 

Vår horisont er som den er. "Bry seg" når lik flyter forbi - hva foreslår DU skulle være et passende tiltak når et lik flyter forbi? I Norge, ringe politiet. Man ville jo tro det dreide seg om et drap, eller noe helt feil som var skjedd.Men dersom dette var et anerkjent alternativ til kremasjon, hvorfor skulle du gjøre noe som helst? Igjen, DIN horisont, DINE moralbegreper gjelder bare der allmennheten har de samme.

 

Og skjerp deg. Dreier det seg om "indere/andre er dårlige mennesker" eller om "vi håndterer kriminaliteten feil"? Dersom man bare sier det siste, er det politikk. Men dersom man blander de to tingene er det rasisme...

 

Du snakket mye om nordmenn som er bortskjemte på olje, så gikk utifra at du snakket om penger også.

 

Mitt poeng er at kultur overveier alt annet, selv om noen er raske med å si noe annet. Multikultur er dømt til å mislykkes, og det vil bare bli verre.

Man kan snakke om gode/dårlige mennesker, men da ville jeg ikke brukt etnisitet som målestokk.

 

Anonymous poster hash: 6f483...a3c

 

Har ikke på noe tidspunkt brukt ordet olje.

Men jeg har brukt ordet bortskjemt. Og jeg tror jeg vil gjenta det ved senere anledninger.

 

For n'te gang:LES; les, les.

 

(Helst noe annet enn nettsider, kommentarfelt og blogger, da.)

 

 

Leser svært lite blogger gitt, men om det hjelper deg, så værsågod. Jeg bryr meg ikke om hvor nedlatende du er mot meg. Bortskjemt i denne sammenhengen betyr for de fleste "bortskjemt av olje", så jeg gikk utifra at det var det du mente. Har lest hva du sier, og får igrunn ikke så mye ut av det.

 

Anonymous poster hash: 6f483...a3c

 

Du får i alle fall veldig mye mer ut av det enn det som faktisk står der.

 

Men det kan du ikke holde meg ansvarlig for.

Skrevet

 

 

 

Fy faen så mange dumme kjerringer samlet på ett sted! Går det virkelig an at vi i 2013 fortsatt har holdningen "Norge for nordmenn?"

 

Først av alt: definer utlending....

 

For det andre: Noen av dere har et menneskesyn som gjør at jeg skammer meg over å være norsk om det er slik en nordmann skal tenke. Tror dere virkelig at de som mener det ikke hjelper å fjerne alle utlendinger mener at det er greit at damer blir voldtatt? Og dessuten, vet dere i det hele tatt noe som helst om statistikken her? Joda, det stemmer at flertallet av overfallsvoldtekter blir begått av utlendinger. MEN, vet dere egentlig hvor mange voldtekter som blir begått av nordmenn? Minst like mange som utlendingene. Forskjellen er at nordmenn gjør det på en mer utspekulert måte.. Her doper vi heller ned dama og lurer henne til å ha sex. På den måten tør hun ikke anmelde fordi hun ikke husker stort av det og/eller er usikker på om hun ga sitt samtykke.. 

Jeg ble selv voldtatt av min norske, ariske, ekskjæreste da jeg var 19 år. Han truet seg inn i huset til mine foreldre da han visste de var på ferie. Han låste søstra mi inn i et kott og voldtok meg rett utenfor døra der hun satt hjelpeløs og ikke fikk gjort noe.. Der og da bestemte jeg meg for å bli politikvinne..

 

Da jeg gikk på politihøgskolen jobbet jeg som vekter på et transittmottak, der lærte jeg å se hvert enkelt menneske som et individ, som en person med tanker, følelser og drømmer, akkurat som meg. Dette har gjort at jeg ikke klarer å se på utlendinger som dyr, slik noen av dere tydeligvis gjør...

 

Dessuten, til deg som mener vi har overlevd krig og sult... Altså, ja, våre besteforeldre slet voldsomt mye i etterkrigstiden. Men vet dere egentlig hvorfor Norge i det hele tatt unngikk å bli overtatt av Tyskland? Jo, det var pga disse "jævla utlendingene" som kom oss til unnsetning. Dette var en VERDENSKRIG og de fleste land ble påvirket av dette og måtte stå sammen. Vi er da virkelig ikke unike som overlevde pest, sult og krig. Bare tenk på alle land hvor det er krig, sult og sykdommer de ikke har medisin til å kurere. Og de overlever dette med langt mindre midler enn det vi har..

 

Og vet dere; vi er det landet i verden med minst militære styrker! Se for dere hvor mange menn og kvinner som er under det militæret (vi er 5 mill her, trekk fra de som er for gamle og unge, de som har fysiske handikap, de aller fleste kvinner osv osv). Så fordeler dere disse menneskene på heimvernet, garden, marinen, flyvåpnet osv.. Hvor mange står det egentlig igjen til å forsvare landet, og hvor mange pr "post"? altså, tenk på den lange kystlinja vår. Det holder ikke med 20 000 soldater til å vokte hele kystlinja) .Er dere klare over at pga våre små styrker så vil Norge klare å motstå fienden i maks 3 kvarter før vi blir overmannet? Derfor er vi DØNN AVHENGIG av hjelp fra disse "utlendingene"..

 

Kunne skrevet side opp og side ned for å understreke det mange her sier, men jeg tror faktisk ikke det har noe for seg. Enkelte vil aldri forandre mening uansett hvor mye man prøver å forklare at ikke ALLE utlendinger må skjæres over én kam, at ikke alle utlendinger snylter på skattepengene våre osv.. Ikke glem at for ikke så lenge siden hadde pipa en annen lyd; "disse utlendingene stjeler jobbene våre" ble det sagt da.. Så bestem dere, snylter de på nav eller stjeler de jobbene våre?

Dessuten, det hjelper ikke at de jobbet som kirurger i sitt hjemland, det eneste vi tør å tilby dem er jobb som renholdsarbeider eller taxisjåfører. Jobber nordmenn allikevel mener er under vår verdighet.........................

 

 

 

Anonymous poster hash: c3d2e...2ff

 

 

Jeg snakker om innvandrere fra Afrika sør for Sahara og Midt-Østen, ikke såkalte "høyfungerende" innvandrere.

Det spiller heller liten trille om noen er hjernekirurg i hjemlandet om de ikke holder vår standard. Det sier seg selv, på samme måte som f.eks amerikanere må ta et ekstra år på universitet for å være på "vårt nivå" etter videregående, eller må ta sertifikatet på nytt siden vi har annerledes standard.

 

Anonymous poster hash: 6f483...a3c

 

Det var det du fikk ut av alt det jeg skrev? 

 

Anonymous poster hash: c3d2e...2ff

 

 

Du ba om en definisjon. Og du slang inn noe nedlatende om nordmenns holdning til "kvalifiserte" innvandrere, så da svarte jeg på det.

 

Tror du misforsto hva jeg mente med "sult, pest og krig", forresten. Poenget er at vi lærte oss å fiske, ikke bare å få fisken av andre mennesker.

Og jada, jeg også ble voldtatt av min etnisk norske kjæreste, men heller det en million ganger enn voldelige og potensielt smittefarlige mennesker jeg ikke aner hvem er. Om du ikke ser forskjellen (eller hvorfor det selvfølgelig er flere etnisk norske som voldtar i NORGE) så er det vel ikke stort mer å si.

 

Anonymous poster hash: 6f483...a3c

Skrevet

"heller det en million ganger enn voldelige og potensielt smittefarlige mennesker jeg ikke aner hvem er."

 

Really?

 

heller en som budre vite bedre....?



Anonymous poster hash: 50880...8b9
Skrevet

 

 

 

 

 

Jeg tar meg i å savne tiden da alle de dumme innleggene handlet om en fyr som har kjørt båt til Sydpolen. Det var å foretrekke fremfor utsagn om at alt er innvandreres skyld...

 

 Så hva sier du om tallene da? Ikke bare antall voldtekter, drap og tyverier, men penger vi blir tvunget til å betale for denne "berikelsen"?Anonymous poster hash: 6f483...a3c

 Du høres ut som bestemoren min!  Anonymous poster hash: 1a2b6...097

Da er bestemoren din en fornuftig dameAnonymous poster hash: 1a902...c8f

  Neida, hun har levd på trygd siden hun var førti, og syns også at hennes skattepenger ikke bør gå til "utlendinger" som tredjegenerasjons innvandrere og adopterte barn...  Det jeg reagerer mest på er kommentaren om at "vi" må betale for dette. Det er en grunn til at du tjener mye penger, betaler skatt og finansierer velferdsnorge, og det er ikke at du er så forbanna mye flinkere enn mennesker i andre land. Vi her oppe på toppen baken full av gullhår fordi noen før oss var heldige og fant olje. Gir det oss rett til å sitte her snart 50 år senere og være bedre og fortjene mer enn andre? Jeg er helt for at det skal være sanksjoner for de som begår kriminelle handlinger, og disse bør selvsagt være avskrekkende for alle, men å tro at det kun er utlendinger som begår disse handlingene er helt på trynet. For øvrig må du gjerne vise meg de tallene du sikter til, for de statistikkene jeg har sett viser at det er langt flere nordmenn (prosentvis ja) som utfører kriminelle handlinger, enn det er innvandrere som gjør det. Anonymous poster hash: 1a2b6...097

 Jeg kommer fra en ekstremt hardt arbeidende familie, så ja, VÅRE penger. Når eldreomsorgen, helsesektor, infrastruktur og skoletilbud faller fra hverandre så sier det seg selv at dette hadde vært viktigere å ta fatt på før vi bestemte oss for å være verdens sosialkontor. Hjelp folk hvor de kommer fra, ikke importer horder av analfabeter som aldri kommer til å være noe annet enn et pengesug. 4.1 million koster EN vestlig innvandrer. Det er sykt. Aner ikke hvor du får tallene dine fra.Nær 100% av overfallsvoldter: Innvandrere50% av innvandrere er på trygd35% av sosialklienter er innvandrere70% av husbråk er innvandrere10/14 partnerdrap i år er innvandrere28.7% innvandrere i norske fengsler1/100 lommetyver er utlendinger. Anonymous poster hash: 6f483...a3c

Hvor har du tallene dine fra?

 

Anonymous poster hash: 3d887...937

Skrevet

 

"heller det en million ganger enn voldelige og potensielt smittefarlige mennesker jeg ikke aner hvem er."

 

Really?

 

heller en som budre vite bedre....?

 

Anonymous poster hash: 50880...8b9

 

 

 

 

Klart det er bedre å bli voldtatt, slått og mishandlet av en person som har uttrykt at han elsker deg enn en vilt fremmed?? 

 

Og med sin høye moral, så har han helt sikkert ikke vært utro og pådratt seg smitte! 

 

Fantastisk hva enkelte får seg til å si og mene. Jeg gir opp, igjen. 

 

Anonymous poster hash: 1a2b6...097

Skrevet

 

 

Jepp, velkommen til Norge der MANGE (merk: ikke alle) skjærer alle over en kam og mener at jeg som utlending skal gå under samme kategori som de som voldtar, dreper, stjeler, svindler osv bare fordi jeg ikke er fra Norge. På samme måte som enkelte lirte ut av seg da jeg var singel at jeg måtte da for alt i verden ikke håpe på å finne meg en god, ren og pen norsk mann siden jeg er utenlandsk, for disse er forbeholdt de norske damene. Jeg kunne da ta til takke med en gammel stygg alkoholiker, men siden jeg hadde unger var det bedre for meg å bo resten av livet alene.

 

Anonymous poster hash: 75cba...dc4

 

 

 

Er du utlending?

Gratulerer, du er en av veldig veldig få på dette forumet som klarer å bruke uttrykket " å skjære alle over en kam" sånn noenlunde riktig!

Beklager å komme med usakligheter, men dette måtte nesten kommenteres   ;)

 

Anonymous poster hash: 1a2b6...097

 

 

 

Hehe, takker. Det JEG vil frem til er at min mening om utenlandske statsborgere som begår alvorlige kriminelle handlinger, og spesielt voldskriminalitet, bør sendes hjem. Forklaringen om at de kan få for streng straff eller urettferdig rettssak synes jeg ikke holder, hadde det vært en reell trussel om at man må sitte i fengsel i andre land istedet for "ferilekolonier" her i Norge, så kunne kanskje kriminaliltetsprosenten blant innvandrere gått ned. På annen side mener jeg at man bør drive med opplysning av både nordmenn og innvandrere med tanke på hverandres kultur, slik at man forklarer til dem som kommer hit fra kvinneundertrykkende kulturer at her i Norge er kvinner selvstendige individer som er beskyttet av norske lover, samtidig som man lærer barn på videregående at det ikke er greit å sette folk i bås som "thaihore", "russerhore", "pakkis", "østeuropeerpakk" og andre grupper KUN fordi man er av den eller den nasjonalitet.

 

Anonymous poster hash: 75cba...dc4

Skrevet

Innvandrere må integreres bedre, og dessuten trenger de fleste innvandrere fra krigsherjede land mye bedre oppfølging og behandling for deres evt. traume- eller katastrofeopplevelse.

Jeg er enig. Men inntil vi har et system som sørger for at en slik integrering skjer, inkludert at vi må begynne å stille KRAV, får vi holde grensene stengt.

 

Og så heier jeg frem en borgerlig regjering som jeg tror kan forvalte et slikt system langt bedre enn den naive og dumsnille regjeringen vi har nå!

 

Anonymous poster hash: 8c596...6c9

Skrevet

Naive kvinnfolk.. Tror dere virkelig at bare vi får en borgerlig regjering så vips hiver vi alle internasjonale avtaler på skraphaugen og gjør akkurat som vi vil? No man is an island, og Norge er avhengig av andre land og deres velvilje!! Vi kan ikke bare drite i internasjonale konvensjoner for beskyttelse av flyktninger  eller andre som kommer hit bare fordi vi vil uten at det vil få stooooore konsekvenser.... Jeg har liten tro på at en slik endring vil skje uansett - det er bare frp som drømmer om dette - høyre er forhåpentligvis nøkterne nok til å skjønne at å "stenge grensene" og "sende pakket hjem" ikke er realistisk og heller ikke ønskelig..  

Vi sitter her på vår høye hest og har trukket vinnerloddet ved å bli født i verdens beste land og så sitter folk her og dømmer andre på bakgrunn av hudfarge, etnisitet og kultur??? Jeg blir like oppgitt og sjokkert hver gang slike diskusjoner kommer opp - snakk om å ha omsorg for sine medmennesker... Det er INGEN som sier at kriminalitet er ok og at det ikke er synd på de som blir utsatt for dette - men å automatisk hoppe til den konklusjon at om vi bare blir kvitt de j...a utlendingene så blir alt så mye bedre er så ubeskrivelig kunnskapsløst at jeg kan ikke tro det....... 



Anonymous poster hash: 0f5fb...5a2
Skrevet

Takk til Pashla, politikvinnen og 09:30 over her for evne til utvidet kontekstforståelse, empati og tålmodighet. Å lese svar som deres er det som gjør at jeg orker å ha tro på det norske samfunnet. Bare så skremmende at så få faktisk klarer å lese det dere skriver. Hva betyr dette? Kontekstdysleksi?

Skrevet

Takk til Pashla, politikvinnen og 09:30 over her for evne til utvidet kontekstforståelse, empati og tålmodighet. Å lese svar som deres er det som gjør at jeg orker å ha tro på det norske samfunnet. Bare så skremmende at så få faktisk klarer å lese det dere skriver. Hva betyr dette? Kontekstdysleksi?

 

Jeg tror det skyldes liten evne til å se "det store bildet" - forståelsen av at vi er slettes ikke alene her i verden og kan ikke gjøre som vi vil bare fordi vi er så heldige å bli født i lykkelandet Norge... Enkelte svelger enkel retorikk fra frp fordi det høres jo så logisk ut - bli kvitt kjeltringene så er vi kvitt problemet.. Så gidder man ikke sette seg inn i saken og innse at det er faktisk ikke SÅ enkelt eller overhodet gjennomførbart... Det er kunnskapsløst og ignorant og dessverre så ER en del mennesker slik..  Å diskutere med slike mennesker er som å dælje hodet inn i en betongvegg fordi evnen til refleksjon eller ydmykhet ovenfor hvordan verden faktisk fungerer er fullstendig fraværende - de har rett og ferdig med det..  

 

Anonymous poster hash: 0f5fb...5a2

Skrevet

 

 

Takk til Pashla, politikvinnen og 09:30 over her for evne til utvidet kontekstforståelse, empati og tålmodighet. Å lese svar som deres er det som gjør at jeg orker å ha tro på det norske samfunnet. Bare så skremmende at så få faktisk klarer å lese det dere skriver. Hva betyr dette? Kontekstdysleksi?

Jeg tror det skyldes liten evne til å se "det store bildet" - forståelsen av at vi er slettes ikke alene her i verden og kan ikke gjøre som vi vil bare fordi vi er så heldige å bli født i lykkelandet Norge... Enkelte svelger enkel retorikk fra frp fordi det høres jo så logisk ut - bli kvitt kjeltringene så er vi kvitt problemet.. Så gidder man ikke sette seg inn i saken og innse at det er faktisk ikke SÅ enkelt eller overhodet gjennomførbart... Det er kunnskapsløst og ignorant og dessverre så ER en del mennesker slik.. Å diskutere med slike mennesker er som å dælje hodet inn i en betongvegg fordi evnen til refleksjon eller ydmykhet ovenfor hvordan verden faktisk fungerer er fullstendig fraværende - de har rett og ferdig med det..

 

Anonymous poster hash: 0f5fb...5a2

Ja, det er akkurat det jeg mener med kontekst. Maaaange bortskjemte nordmenn ser kun sin egen, snevre kontekst (det lille bildet), og tror fullt og fast på at alt blir bra bare vi kvitter oss m innvandrere, slipper å betale skatter&avgifter og får innført viktige ting, som å senke bensinprisene.

 

De som virkelig lever i denne smale konteksten hadde blitt søvnløse om de hadde tatt inn det store bildet over natta, så fjernt fra virkeligheten lever de.

Skrevet

 

 

Takk til Pashla, politikvinnen og 09:30 over her for evne til utvidet kontekstforståelse, empati og tålmodighet. Å lese svar som deres er det som gjør at jeg orker å ha tro på det norske samfunnet. Bare så skremmende at så få faktisk klarer å lese det dere skriver. Hva betyr dette? Kontekstdysleksi?

Jeg tror det skyldes liten evne til å se "det store bildet" - forståelsen av at vi er slettes ikke alene her i verden og kan ikke gjøre som vi vil bare fordi vi er så heldige å bli født i lykkelandet Norge... Enkelte svelger enkel retorikk fra frp fordi det høres jo så logisk ut - bli kvitt kjeltringene så er vi kvitt problemet.. Så gidder man ikke sette seg inn i saken og innse at det er faktisk ikke SÅ enkelt eller overhodet gjennomførbart... Det er kunnskapsløst og ignorant og dessverre så ER en del mennesker slik.. Å diskutere med slike mennesker er som å dælje hodet inn i en betongvegg fordi evnen til refleksjon eller ydmykhet ovenfor hvordan verden faktisk fungerer er fullstendig fraværende - de har rett og ferdig med det..

 

Anonymous poster hash: 0f5fb...5a2

Ja, det er akkurat det jeg mener med kontekst. Maaaange bortskjemte nordmenn ser kun sin egen, snevre kontekst (det lille bildet), og tror fullt og fast på at alt blir bra bare vi kvitter oss m innvandrere, slipper å betale skatter&avgifter og får innført viktige ting, som å senke bensinprisene.

 

De som virkelig lever i denne smale konteksten hadde blitt søvnløse om de hadde tatt inn det store bildet over natta, så fjernt fra virkeligheten lever de.

 

Hehe...Er det det dere tenker om de som er skeptisk til innvandrere? Jeg blir nesten målløs over at dere kan forsvare og lage unnskyldninger når utlendinger faktisk gjør slik at kvinner ikke kan gå trygt ute..

 

Jada,jeg vet at dere syns nordmenn er fæle dyr eller noe sånt,slik dere rakker ned på nordmenn med en gang noen er så syndig å si noe negativt om åå de stakkars utlendingene.. 

 

Anonymous poster hash: 16337...82e

Skrevet

 

 

 

Takk til Pashla, politikvinnen og 09:30 over her for evne til utvidet kontekstforståelse, empati og tålmodighet. Å lese svar som deres er det som gjør at jeg orker å ha tro på det norske samfunnet. Bare så skremmende at så få faktisk klarer å lese det dere skriver. Hva betyr dette? Kontekstdysleksi?

Jeg tror det skyldes liten evne til å se "det store bildet" - forståelsen av at vi er slettes ikke alene her i verden og kan ikke gjøre som vi vil bare fordi vi er så heldige å bli født i lykkelandet Norge... Enkelte svelger enkel retorikk fra frp fordi det høres jo så logisk ut - bli kvitt kjeltringene så er vi kvitt problemet.. Så gidder man ikke sette seg inn i saken og innse at det er faktisk ikke SÅ enkelt eller overhodet gjennomførbart... Det er kunnskapsløst og ignorant og dessverre så ER en del mennesker slik.. Å diskutere med slike mennesker er som å dælje hodet inn i en betongvegg fordi evnen til refleksjon eller ydmykhet ovenfor hvordan verden faktisk fungerer er fullstendig fraværende - de har rett og ferdig med det..

 

Anonymous poster hash: 0f5fb...5a2

Ja, det er akkurat det jeg mener med kontekst. Maaaange bortskjemte nordmenn ser kun sin egen, snevre kontekst (det lille bildet), og tror fullt og fast på at alt blir bra bare vi kvitter oss m innvandrere, slipper å betale skatter&avgifter og får innført viktige ting, som å senke bensinprisene.

 

De som virkelig lever i denne smale konteksten hadde blitt søvnløse om de hadde tatt inn det store bildet over natta, så fjernt fra virkeligheten lever de.

 

Hehe...Er det det dere tenker om de som er skeptisk til innvandrere? Jeg blir nesten målløs over at dere kan forsvare og lage unnskyldninger når utlendinger faktisk gjør slik at kvinner ikke kan gå trygt ute..

 

Jada,jeg vet at dere syns nordmenn er fæle dyr eller noe sånt,slik dere rakker ned på nordmenn med en gang noen er så syndig å si noe negativt om åå de stakkars utlendingene.. 

 

Anonymous poster hash: 16337...82e

 

Verken jeg eller mine venninner fra mitt hjemland gjør det utrygt for norske kvinner å ferdes ute. Hvorfor ikke si «en mann av pakistansk, tyrkisk, somalisk osv opprinnelse» i stedet for «utlending»?

 

Anonymous poster hash: 75cba...dc4

Skrevet

 

 

 

Takk til Pashla, politikvinnen og 09:30 over her for evne til utvidet kontekstforståelse, empati og tålmodighet. Å lese svar som deres er det som gjør at jeg orker å ha tro på det norske samfunnet. Bare så skremmende at så få faktisk klarer å lese det dere skriver. Hva betyr dette? Kontekstdysleksi?

Jeg tror det skyldes liten evne til å se "det store bildet" - forståelsen av at vi er slettes ikke alene her i verden og kan ikke gjøre som vi vil bare fordi vi er så heldige å bli født i lykkelandet Norge... Enkelte svelger enkel retorikk fra frp fordi det høres jo så logisk ut - bli kvitt kjeltringene så er vi kvitt problemet.. Så gidder man ikke sette seg inn i saken og innse at det er faktisk ikke SÅ enkelt eller overhodet gjennomførbart... Det er kunnskapsløst og ignorant og dessverre så ER en del mennesker slik.. Å diskutere med slike mennesker er som å dælje hodet inn i en betongvegg fordi evnen til refleksjon eller ydmykhet ovenfor hvordan verden faktisk fungerer er fullstendig fraværende - de har rett og ferdig med det..

 

Anonymous poster hash: 0f5fb...5a2

Ja, det er akkurat det jeg mener med kontekst. Maaaange bortskjemte nordmenn ser kun sin egen, snevre kontekst (det lille bildet), og tror fullt og fast på at alt blir bra bare vi kvitter oss m innvandrere, slipper å betale skatter&avgifter og får innført viktige ting, som å senke bensinprisene.

 

De som virkelig lever i denne smale konteksten hadde blitt søvnløse om de hadde tatt inn det store bildet over natta, så fjernt fra virkeligheten lever de.

 

Hehe...Er det det dere tenker om de som er skeptisk til innvandrere? Jeg blir nesten målløs over at dere kan forsvare og lage unnskyldninger når utlendinger faktisk gjør slik at kvinner ikke kan gå trygt ute..

 

Jada,jeg vet at dere syns nordmenn er fæle dyr eller noe sånt,slik dere rakker ned på nordmenn med en gang noen er så syndig å si noe negativt om åå de stakkars utlendingene.. 

 

Anonymous poster hash: 16337...82e

 

 

Som jeg sa, det er som å dunke hodet mot en betongvegg å forsøke å få deg og dine likesinnede til å forstå at det handler ikke om enkle quick fix løsninger eller at man på noen måte rakker ned på nordmenn som er negative mot utlendinger. Det er lov å være negativ og kritisk - men det er IKKE greit å være rasistisk slik mange er.. (og ja - det ER rasisme ) Og det er ikke "bare å kaste dem ut" eller å "stenge grensene" så blir alt bra - verden er mer kompleks enn det og de som ikke evner å se alle nyansene i debatten burde kanskje heller bruke litt tid på å sette seg inn i hvilke forpliktelser Norge faktisk har som medlem i diverse organisasjoner (FN, EØS, efta etc) og hvilke fordeler det gir oss.. 

 

Anonymous poster hash: 0f5fb...5a2

Skrevet

 

 

 

 

Takk til Pashla, politikvinnen og 09:30 over her for evne til utvidet kontekstforståelse, empati og tålmodighet. Å lese svar som deres er det som gjør at jeg orker å ha tro på det norske samfunnet. Bare så skremmende at så få faktisk klarer å lese det dere skriver. Hva betyr dette? Kontekstdysleksi?

Jeg tror det skyldes liten evne til å se "det store bildet" - forståelsen av at vi er slettes ikke alene her i verden og kan ikke gjøre som vi vil bare fordi vi er så heldige å bli født i lykkelandet Norge... Enkelte svelger enkel retorikk fra frp fordi det høres jo så logisk ut - bli kvitt kjeltringene så er vi kvitt problemet.. Så gidder man ikke sette seg inn i saken og innse at det er faktisk ikke SÅ enkelt eller overhodet gjennomførbart... Det er kunnskapsløst og ignorant og dessverre så ER en del mennesker slik.. Å diskutere med slike mennesker er som å dælje hodet inn i en betongvegg fordi evnen til refleksjon eller ydmykhet ovenfor hvordan verden faktisk fungerer er fullstendig fraværende - de har rett og ferdig med det..

 

Anonymous poster hash: 0f5fb...5a2

Ja, det er akkurat det jeg mener med kontekst. Maaaange bortskjemte nordmenn ser kun sin egen, snevre kontekst (det lille bildet), og tror fullt og fast på at alt blir bra bare vi kvitter oss m innvandrere, slipper å betale skatter&avgifter og får innført viktige ting, som å senke bensinprisene.

 

De som virkelig lever i denne smale konteksten hadde blitt søvnløse om de hadde tatt inn det store bildet over natta, så fjernt fra virkeligheten lever de.

 

Hehe...Er det det dere tenker om de som er skeptisk til innvandrere? Jeg blir nesten målløs over at dere kan forsvare og lage unnskyldninger når utlendinger faktisk gjør slik at kvinner ikke kan gå trygt ute..

 

Jada,jeg vet at dere syns nordmenn er fæle dyr eller noe sånt,slik dere rakker ned på nordmenn med en gang noen er så syndig å si noe negativt om åå de stakkars utlendingene.. 

 

Anonymous poster hash: 16337...82e

 

Verken jeg eller mine venninner fra mitt hjemland gjør det utrygt for norske kvinner å ferdes ute. Hvorfor ikke si «en mann av pakistansk, tyrkisk, somalisk osv opprinnelse» i stedet for «utlending»?

 

Anonymous poster hash: 75cba...dc4

 

Fordi jeg går utifra at de fleste her vet hva jeg mener? Og jeg går også utifra at de fleste skjønte at jeg da ikke mener utenlandske kvinner. 

 

For det er ikke til å stikke under en stol at det er flest menn av pakistansk, tyrkisk, somalisk osv opprinnelse (fornøyd?)som roper etter hvite kvinner, kaller de horer, tar på dem, voldtar dem. Og hva med annen kriminalitet? 

 

Og selv om dere nå vil kalle meg rasist,så er det helt feil. Jeg har flere utlendinger blant mine, både venner og jobb,og adopterte. 

 

Og at dere kan forsvare dem og si at det er synd i dem og de må forstås,jeg fatter det bare ikke! Tipper det hadde forandret seg om en av deres jenter hadde blitt utsatt for noe.

 

Jeg er selv voldtatt av en kompis, han var tilfeldigvis(?) utenlandsk.

 

Anonymous poster hash: 16337...82e

Skrevet

 

 

 

 

Takk til Pashla, politikvinnen og 09:30 over her for evne til utvidet kontekstforståelse, empati og tålmodighet. Å lese svar som deres er det som gjør at jeg orker å ha tro på det norske samfunnet. Bare så skremmende at så få faktisk klarer å lese det dere skriver. Hva betyr dette? Kontekstdysleksi?

Jeg tror det skyldes liten evne til å se "det store bildet" - forståelsen av at vi er slettes ikke alene her i verden og kan ikke gjøre som vi vil bare fordi vi er så heldige å bli født i lykkelandet Norge... Enkelte svelger enkel retorikk fra frp fordi det høres jo så logisk ut - bli kvitt kjeltringene så er vi kvitt problemet.. Så gidder man ikke sette seg inn i saken og innse at det er faktisk ikke SÅ enkelt eller overhodet gjennomførbart... Det er kunnskapsløst og ignorant og dessverre så ER en del mennesker slik.. Å diskutere med slike mennesker er som å dælje hodet inn i en betongvegg fordi evnen til refleksjon eller ydmykhet ovenfor hvordan verden faktisk fungerer er fullstendig fraværende - de har rett og ferdig med det..

 

Anonymous poster hash: 0f5fb...5a2

Ja, det er akkurat det jeg mener med kontekst. Maaaange bortskjemte nordmenn ser kun sin egen, snevre kontekst (det lille bildet), og tror fullt og fast på at alt blir bra bare vi kvitter oss m innvandrere, slipper å betale skatter&avgifter og får innført viktige ting, som å senke bensinprisene.

 

De som virkelig lever i denne smale konteksten hadde blitt søvnløse om de hadde tatt inn det store bildet over natta, så fjernt fra virkeligheten lever de.

 

Hehe...Er det det dere tenker om de som er skeptisk til innvandrere? Jeg blir nesten målløs over at dere kan forsvare og lage unnskyldninger når utlendinger faktisk gjør slik at kvinner ikke kan gå trygt ute..

 

Jada,jeg vet at dere syns nordmenn er fæle dyr eller noe sånt,slik dere rakker ned på nordmenn med en gang noen er så syndig å si noe negativt om åå de stakkars utlendingene.. 

 

Anonymous poster hash: 16337...82e

 

 

Som jeg sa, det er som å dunke hodet mot en betongvegg å forsøke å få deg og dine likesinnede til å forstå at det handler ikke om enkle quick fix løsninger eller at man på noen måte rakker ned på nordmenn som er negative mot utlendinger. Det er lov å være negativ og kritisk - men det er IKKE greit å være rasistisk slik mange er.. (og ja - det ER rasisme ) Og det er ikke "bare å kaste dem ut" eller å "stenge grensene" så blir alt bra - verden er mer kompleks enn det og de som ikke evner å se alle nyansene i debatten burde kanskje heller bruke litt tid på å sette seg inn i hvilke forpliktelser Norge faktisk har som medlem i diverse organisasjoner (FN, EØS, efta etc) og hvilke fordeler det gir oss.. 

 

Anonymous poster hash: 0f5fb...5a2

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Rasisme

 

Anonymous poster hash: 16337...82e

Skrevet

 

Innvandrere må integreres bedre, og dessuten trenger de fleste innvandrere fra krigsherjede land mye bedre oppfølging og behandling for deres evt. traume- eller katastrofeopplevelse.

Jeg er enig. Men inntil vi har et system som sørger for at en slik integrering skjer, inkludert at vi må begynne å stille KRAV, får vi holde grensene stengt.

 

Og så heier jeg frem en borgerlig regjering som jeg tror kan forvalte et slikt system langt bedre enn den naive og dumsnille regjeringen vi har nå!

 

Anonymous poster hash: 8c596...6c9

 

 

 

Du....Norge har internasjonale avtaler om hvor mange flyktninger vi SKAL ta imot, og så vidt meg bekjent tar vi ikke inn flere enn kvoten. Det kommer ikke til å spille noen trille hvem som sitter i regjering ang. flyktningantall, med mindre Norge skal bryte avtalene vi har underskrevet da.

 

Dessuten, hvem tror at å ta inn flyktninger er et lønnsomt foretak? På lik linje med sykehus og skoler? Mange av disse folka kan knapt lese og skrive....Jeg tror de aller fleste som kommer fra krigsherjede land eller ekstrem fattigdom helst skulle ønske at de kunne fortsette å bo i sine respektve land, i sin kultur uten å bli drept for sine meninger, dø i krig eller sulte ihjel. Det er ytterst få menesker som frivillig vil bo i kalde Norge, det er stort sett at de har null muligheter i sine egne land! 

 

Så lenge vi er delaktig i å utarme disse landene for naturressurser, og bombe dem sønder og sammen, har vi pokker meg et ansvar å ta imot dem som trenger hjelp også!

 

Anonymous poster hash: 2ef16...84e

Skrevet

Stem BLÅTT!!!!!

 

Anonymous poster hash: 5181c...4aa

Skrevet

 

 

 

 

 

Jeg tar meg i å savne tiden da alle de dumme innleggene handlet om en fyr som har kjørt båt til Sydpolen. Det var å foretrekke fremfor utsagn om at alt er innvandreres skyld...

 

 Så hva sier du om tallene da? Ikke bare antall voldtekter, drap og tyverier, men penger vi blir tvunget til å betale for denne "berikelsen"?Anonymous poster hash: 6f483...a3c

 Du høres ut som bestemoren min!  Anonymous poster hash: 1a2b6...097

Da er bestemoren din en fornuftig dameAnonymous poster hash: 1a902...c8f

  Neida, hun har levd på trygd siden hun var førti, og syns også at hennes skattepenger ikke bør gå til "utlendinger" som tredjegenerasjons innvandrere og adopterte barn...  Det jeg reagerer mest på er kommentaren om at "vi" må betale for dette. Det er en grunn til at du tjener mye penger, betaler skatt og finansierer velferdsnorge, og det er ikke at du er så forbanna mye flinkere enn mennesker i andre land. Vi her oppe på toppen baken full av gullhår fordi noen før oss var heldige og fant olje. Gir det oss rett til å sitte her snart 50 år senere og være bedre og fortjene mer enn andre? Jeg er helt for at det skal være sanksjoner for de som begår kriminelle handlinger, og disse bør selvsagt være avskrekkende for alle, men å tro at det kun er utlendinger som begår disse handlingene er helt på trynet. For øvrig må du gjerne vise meg de tallene du sikter til, for de statistikkene jeg har sett viser at det er langt flere nordmenn (prosentvis ja) som utfører kriminelle handlinger, enn det er innvandrere som gjør det. Anonymous poster hash: 1a2b6...097

 Jeg kommer fra en ekstremt hardt arbeidende familie, så ja, VÅRE penger. Når eldreomsorgen, helsesektor, infrastruktur og skoletilbud faller fra hverandre så sier det seg selv at dette hadde vært viktigere å ta fatt på før vi bestemte oss for å være verdens sosialkontor. Hjelp folk hvor de kommer fra, ikke importer horder av analfabeter som aldri kommer til å være noe annet enn et pengesug. 4.1 million koster EN vestlig innvandrer. Det er sykt. Aner ikke hvor du får tallene dine fra.Nær 100% av overfallsvoldter: Innvandrere50% av innvandrere er på trygd35% av sosialklienter er innvandrere70% av husbråk er innvandrere10/14 partnerdrap i år er innvandrere28.7% innvandrere i norske fengsler1/100 lommetyver er utlendinger. Anonymous poster hash: 6f483...a3c

 

Regner med at med innvandrere så snakker du om amerikanere, svenske, tyske, spanjolere, italienere, danske, franske.... Og ikke bare de fra somalia, pakistan, etc...

 

Anonymous poster hash: eb9a1...29a

Skrevet

Til dere i åndseliten som påberoper dere å ha så mye vidsyn, toleranse og er så nyanserte. Dere skjærer også alle "de andre" over en kam, overforenkler og leser det dere vil ut av de innleggene som har et annet syn enn dere. Bare så dere vet det.

 

Hvis dere bare hadde trukket pusten dypt, og lest disse innleggene med en dose vilje til å forstå hva innsenderen mener, så hadde dere skjønt at det store flertall i virkeligheten ikke er så unyanserte som dere skal ha det til.

 

Tipper at det store flertall blant oss alle synes det er en berikelse og flott med innvandrere som bruker det norske velferds- og utdanningssystemet til å skaffe seg en utdannelse, åpne en spennende dagligvareforretning - kort sagt skape et bedre liv for seg selv og sin familie, samtidig som de bidrar positivt i det samfunnet de lever i.

 

Det vi "innvandringsskeptiske" derimot reagerer på, er selvsagt overrepresentasjonen i kriminalitetsstatistikken, lav vilje til integrering kombinert med høy vilje til å benytte seg av fellesgoder, det å forlange at det norske samfunn tolererer religiøse skikker som bryter med det norske verdigrunnlag... etc.

 

Jeg kan bare snakke for meg selv, men det er i like stor grad norske myndigheter jeg er frustrert på - mer på tilbudssiden enn evne til å stille krav. Dette gjenspeiler seg i høyeste grad i forhold til etniske nordmenn også, fra skolesystemet til NAV.

Så ja, en ny regjering bør få prøve seg.

 

Anonymous poster hash: d0c9e...54c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...