Gå til innhold

Anbefalte innlegg

NEEEEEEEEEEEEI, jeg har IKKE hatt vannkopper, og nå har jentungen blitt dekket av disse jævlorna :(

Så da vil jo et evt. embryo få dette herpes viruset inn i seg via blodet og bli smittet. Leser at det er 20 % sjans for at "fosteret" da får alvorlige misdannelser, eller det ender i SA.

Hurra,for at det skjer nå :huh:

hr du forresten sjekket ut at det kan overføres når du er så kort på vei? blir jo "litt" det samme som om man tar seg en skikkelig fest med alkohol når man er 4 uker på vei... (hvis du skøjnner, fordi mn enda ikke deler morkake?]

Fortsetter under...

Ja,j må vente helt til lørdag før jeg vet om det blir innsett...min mann er nok ikke særlig optimistisk denne gangen,siden det var såpass lite antall egg. Vi snakker allerede om neste forsøk,som nok blir den siste. Brukt over 200 000kr på dette bare iår,og medisiner ikke inkl. Tenker som så at da er det "ment to be" at det ikke skal skje....

Det er så spennende å lese om dere alle her inne, det er godt P være i samme båt som noen :-)

Sender alle rugere babystøv og avslapningstanker :-)

Jeg har hatt to uttak på riksen, forrige var helt greit, dette var ganske smertefullt. Jeg hadde få egg, men de spratt på en låte unna slik at legen måtte stikke mange ganger. Håper bare det var verdt det!!

Vi fikk ett på frys denne gangen, og det et veldig godt :-)

Ja,j må vente helt til lørdag før jeg vet om det blir innsett...min mann er nok ikke særlig optimistisk denne gangen,siden det var såpass lite antall egg. Vi snakker allerede om neste forsøk,som nok blir den siste. Brukt over 200 000kr på dette bare iår,og medisiner ikke inkl. Tenker som så at da er det "ment to be" at det ikke skal skje....

da synes jeg at dere i hvert fall skal få en som dere kan sette inn nå!! hehe så heier på t det er minst en match :D

nå er jeg midt i den vanskligste tiden...  en uke siden innsett. begynner å bli paranoid og redd for at det ikke går denne gngen heller... jeg som virkelig har vært frk positiv... føler jeg befinner meg i ingenmannsland... jeg vil bre være gravid, og bli mamma... er det for mye å forlange? blæ... drittdag!

Annonse

Fighter`n: Har du fått svar på blodprøve enda?

Chloe30: Jeg krysser fingre for at det blir innsett for deg denne gangen.

Andre som får økt utflod når dere stikker med sprøyter. Blir bekymret for at det skal være tegn på eggløsning, jeg. Vil jo strengt talt at de eggene skal holde seg i posene sine frem til de skal suges ut....heh.

FIghter`n: Hjelper sanasol mot vannkopper? Har du evnt snakket med legen om det? Kan jo hende du kan ta noen enkle forhåndsregler :)

Chloe30: Antall egg har ikke så mye å si, det kvaliteten som teller. Noen ganger holder det med ett :) Men skjønner at det er vanskelig å være optimist når dere har brukt så mye tid og penger på dette.

Minnie: Det var mange egg! Ikke rart det var vondt, det er mye som skal ut av kroppen. Håper det var mange gullegg :)

Tante_esel: hvordan går det med abstinensene?

Ønskersegtre: er det idag du skal teste?

Jeg tok billigtest idag, og den var negativ :( Begynner virkelig tro at kroppen min lurer meg. Men så lenge man ikke blør er det jo et bittelite håp :)

Jeg stresser så sinnsykt ved uttak, er akkurat som jeg trekker til meg eggstokker og follikler, så jeg fikk beskjed om at neste gang må jeg ta valium ellerno før jeg kommer inn. Den beroligende jeg får på klinikken forsvinner idet jeg går inn i rommet...Og det gjør jo ikke jobben noe lettere for den stakkars legen :P

snartmamma83: NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEI det var ikke sånn det skulle gå! men har fortsatt hørt om folk som ikke får positiv før rd 14/15 så hold ut! så lenge du ikke blør er det håp!! Uttak er ikke gøy... fikk du ingen på frys, eller var dette frys forsøk?

jeg har en ekte møkkadag!! så all positivitet er sugd ut av meg... håper den kommer tilbake igjen... positiviteten mener jeg :P

har bare lyst til og tenkt til å sitte på soafen foran Tvn i dag... og deppe :( Jeg vil være gravid nå!

sunfly: murringer og masse e.l slim er helt topp :D det betyr at du lager mange gode egg :D  du tar jo nesespray for å ikke få eggløsning :D

Tante_esel: Kanskje du skal la deg selv få sitte i sofaen foran tven idag? Du har lov til å deppe litt innimellom, det betyr jo ikke at du har mistet håpet. Kanskje det er et tegn på at du er gravid?? :D

Jeg har satt inn to nå, ingen på frys. Vi fikk bare ut 3, hvor to ble befruktet, så vi valgte å sette inn begge. Så hvis det er misslykket blir det ny runde så fort som mulig. Selv om uttak er grusomt, føler jeg at det er verdt det. Hele prossessen er jo grusom både psykisk og fysisk, så de 20 min skal jeg takle :P

Symptomene mine er som igår, var oppe inatt fordi jeg måtte tisse. Så kanskje, kanskje, det ikke samlet seg opp høy nok konsentrasjon da jeg tok prøven 2.5 time etterpå?? Håper bare ikke the lady in red viser seg... Jeg blir gaaaaaal :wacko::blink:

Fighter`n: Har du fått svar på blodprøve enda?

Chloe30: Jeg krysser fingre for at det blir innsett for deg denne gangen.

Andre som får økt utflod når dere stikker med sprøyter. Blir bekymret for at det skal være tegn på eggløsning, jeg. Vil jo strengt talt at de eggene skal holde seg i posene sine frem til de skal suges ut....heh.

Jeg har ved flere anledninger hatt økt utflod ved bruk av sprøyter. Du kan ta det med ro det er ikke eggeløsningsslim. :-) Alle egga dine sitter der :-)Litt usikker på hva det kommer av men mener noen har sagt det er et godt tegn at man er litt ekstra fruktbar eller noe sånt.

snartmamma83?

ligger foreløpig på sofaen med pledd og varmeflaske :D hehe og har ikke tenkt å flytte meg på en stund... kanskje jeg er deppa fordi veien har vært og fortsatt er veldig lang til jeg skal få det største i verden... plutselig nå har jeg begynt å kjenne på alle følelsene og drivkraften bak barneønsket på ca et års tid, så det er nok litt overveldende for meg...

hvilken hormonstimulering ble brukt på dere? ser du hadde et negativt forsøk i mai også, var det første IVF, eller har dere også vært gjennom det offentlige? bor du i oslo, siden du har forsøk på aleris?

Vizzy åssen går det men din ruging?

Skal ta blodprøve i morgen.. Ikke testet siden mandag, men den var negativ..

Kom litt blod på papiret i går kveld, friskt blod da. Men da jeg skulle skjekke igjen etter en halv time, så var det ingenting.. Ikke kommet igjen noe siden heller..

Så det var merkelig:)

På klinikken sier de at blødninger ikke kommer før man slutter med medisinene..

Tror nok dette forsøket ikke lyktes, men sa får en satse på at det går neste gang..

Har som sagt 9 på frys, så antar at jeg kan ha nytt innsett ganske fort:)

Men, får avklare dette først da :)

Annonse

Ja, det blir godt å få et endelig svar:)

Ja, er heldig som slipper den lange prosessen med uttak. Det blir enklere med fryseforsøk:)

Samtidig så er denne venteprossessen den verste synes jeg.. Hadde ikke trodd jeg skulle ta det så tungt, da jeg hele tiden har sagt til meg selv at vi har mange muligheter..

Og at går det ikke så går det ikke. Har jo to fine, friske barn:)

Men dette er virkelig tungt og belastende:(

Ønskersegtre: så heldig du er som har ni små eskimoer som venter på deg :) Så lenge du ikke blør veldig mye, er jo også fortsatt håp :)

Tante_esel: selv du må jo ha deppedager innimellom? Kan ikke alltid være superpositiv oppi alt dette! Pledd, varmeflaske og masse sjokolade pleier å hjelpe :wub:

I mai gikk jeg kun på cyclogest 400mg etter innsett, nå har jeg brukt samme dose cycglogest og prednislon (samme dose som deg). Tror jeg neste gang skal høre om jeg bør ha blodfortynnende itillegg (ser mange har måttet bruke det) og prøve akupunktur. Dette er andre forsøk privat, henvisningen vår er til behandling offentlig, den ble sendt i juni :P Jeg bor i Oslo-området :)

Sunfly jeg har også økt utflod m sprøytene og kjenner det er noe på gang i magen, og tar det som et godt tegn :) spes når begge vi har det også.

Snartmamma83 - har håp for deg selvom du hadde negativ test nå, kan være det var for utvannet det du testet m ja ;).

Tante-esel, kjenner meg sååååå godt igjen i hvordan du føler deg! Men det kan utmerket godt funke denne gangen, ta en dag omgangen og gå deg en tur etterhvert- det hjelper alltid på humøret. Ønsker deg en fin dag.

Fightern - krysser fingre for deg at blodprøven er positiv!

Her hadde det skjedd litt siden sist. Først og fremst gratulerer til alle som har fått gjennomført uttak og fått satt inn lykkestjerner, meg inkludert.

Til dere som har hatt vonde uttak. Ja, for det kan være helt forferdelige smerter for noen. Neste gang må dere be om mere smertestillende for det er deres kropp! At det skal gjøre vondt fordi det er mere arrvev er ikke sant. Har selv arrvev etter å ha gjennomført ti uttak men det kompenserer de med ved å gi mere medisiner sa legen til meg.

Ser dere har nevnt det med tomme eggfollikler/poser. Spurte klinikken om dette og de sa det ikke kan forklares klinisk med hensyn til stimulering eller annet. Selv har jeg hatt ti egguttak og i ett av forsøkene var det tre tomme men i alle de andre ni har det ikke forekommet selvom det har vært samme type medisin, stimulering og dosering.

Sunfly det er vanlig med økt utflod under stimulering. Og ja,det kan minne litt om eggløsningsslim. Spurte klinikken en gang om dette og de sa det var normalt med mere utflod da det produseres flere follikler enn normalt under stimuleringen. Altså helt normalt.

Jeg fikk ut elleve follikler denne gangen. Tre tomme og seks befruktet og sluttresultatet ble tre embryoer inn med score 2.2. Valgte å sette inn istendenfor å fryse da det er usikkerhet med hensyn på om det var Polypper i livmoren. Tenkte som så jeg kan prøve igjen senere når utredningen er ferdig om jeg ikke lykkes denne gangen. Siden det er min tiende uttak og tolvte innsett til nå kjenner jeg en nesten likegyldig følelse med hensyn til alt. Er ikke samme optimismen som tidligere forsøk men ett lite håp er der ennå. Vi prøver så får vi se.

Det er iallefall en fordel med rugeperioden. Jeg koser meg mer med mat, snacks og godteri. Satt og spiste chips i går da samboer kommenterte det. Jeg sa det var pga alle medisinene jeg ble så sulten og da sa han ikke mer. He, he, her blir det mye kos fremover

Vi har lov til å kose oss så mye vi vil, både i rugeperioden og før uttak synes jeg! Vi går gjennom så mye, at det kan vi unne oss med god samvittighet :)

Hva vil det si at embryoene har score 2.2? Hvordan er scalaen? Jeg fikk bare beskjed om at de hadde delt seg i 4 og var uten fragmentering..

Hva er det med meg og flaks?

Ringte legesenteret for å høre om svarene fra mandagens blodprøve hadde kommet. De hadde mottatt alle svar fra Haukeland Sykehus, men mine prøvesvar var ikke med. Så de ringte da sykehuset, og der finner de heller ingenting :angry:

.Så da har jeg tatt en ny prøve i dag Heldigvis lovet de svar iløpet av morgendagen.

Testdagen var i går. Har ikke testet ordentlig siden søndag pga blodprøven + blendahvite tester.

Tok en test nå for 20 min. siden.Men det er jo ikke morgenurin. Ble negativ....troooor ikke det er noen skyggestrek,men ikke 110%sikker -Blir GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAL!!!!

SnartMamma83 : jo, antallet har noe å si når d gjelder PGD da bare hvert 4. egg muligens matcher. Sist da j fikk ut 24 egg var det bare 7 som var gode nok til analyse og ett var match (17 befruktet). Men ingen av veldig god kvalitet. Var en av de syv som overlevde til dag 5, men den var ikke match. Men jeg tenker som så at disse 8 er topp kvalitet,hehe :) Så hvis en av 8 er match er j fornøyd ;)

Opp: Godt å høre at det er flere som har det sånn. To sprøyter igjen før UL-kontroll på fredag. Forhåpentligvis uttak på mandag. Når skal du ha uttak?

Jeg skal også ha kontroll på fredag! Da har jeg gått på sprøytene i en uke, tror det blir uttak onsdag eller torsdag til uka. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...