Gå til innhold

Skravletråd for junimagene (og andre som vil :))


2010 Mammaen

Anbefalte innlegg

Såpass ja 2010Mammaen, kan det være at din spiser litt for ofte og derfor plages med magen han også? Jeg lurer på om min får mat for ofte nemlig, for det er liksom kunn i sammenheng med/etter måltider at vi har mest uro her og i tillegg til den gulpingen så lurer jeg på om han spiser for mye og får vondt i magen osv.. Nå hadde vi nettopp en skikkelig skrikeøkt her, prøvde alt mulig for å roe han, helt hysterisk!  men så kom det tilslutt opp noen raper og så ble han smørblid igjen, så er iallefall tydelig at det er magen her. 

 

Men ikke noe moro å dra noe sted med han når han er så urolig ved puppen..jeg prøver å ikke bli stressa av det, men ikke noe gøy å skulle prøve å amme offentlig når han hyyyyyyyyler og kaver osv :( Så vi blir liksom mest hjemme..blir helt stressa og engstelig av det jeg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Såpass ja 2010Mammaen, kan det være at din spiser litt for ofte og derfor plages med magen han også? Jeg lurer på om min får mat for ofte nemlig, for det er liksom kunn i sammenheng med/etter måltider at vi har mest uro her og i tillegg til den gulpingen så lurer jeg på om han spiser for mye og får vondt i magen osv.. Nå hadde vi nettopp en skikkelig skrikeøkt her, prøvde alt mulig for å roe han, helt hysterisk!  men så kom det tilslutt opp noen raper og så ble han smørblid igjen, så er iallefall tydelig at det er magen her. 

 

Men ikke noe moro å dra noe sted med han når han er så urolig ved puppen..jeg prøver å ikke bli stressa av det, men ikke noe gøy å skulle prøve å amme offentlig når han hyyyyyyyyler og kaver osv :( Så vi blir liksom mest hjemme..blir helt stressa og engstelig av det jeg! 

Jeg har noen ganger tenkt på det, men han spiser ikke så mye nå lenger og går ikke så mye opp i vekt som han gjorde tidligere. Han spiste faktisk oftere før (på dagtid altså) og han har ikke så våte bleier lengre. Ville derfor ha ventet en bedring om det var det som var årsaken, eller at det var mer jevnt tilstede denne vondten, men her er det jo i rykk og napp. Nå har han det fint og er verdens fineste og roligste baby. Det er som en helt annen unge enn jeg hadde i slutten av forrige uke (selv om han spiste ofte i natt)!

Forstår bare ikke dette jeg..

 

Jeg tar han bare bort hvis han er urolig eller ikke vil suge skikkelig (han hyler ikke). Da venter jeg en time og prøver igjen. Orker ikke å stresse med en kavete unge og spesielt ikke ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Totooa, syns du har gjort ett tappert forsøk jeg :) Jeg fikk desverre ikke til ammingen (noe jeg har hørt er veldig/ganske vanlig etter ks), og pumpet i 10 uker. Ble veldig mye tid på å pumpe+mate, men var jo såklart verdt det. Etter 10 uker var det så minimalt med melk igjen, at da kuttet jeg det ut, så da ble det kun mme. 

 

Før (når jeg pumpet) var det ofte måltider 9-10-11 ganger om dagen, men nå med mme er det 5-6 måltider per dagx150, med maks en oppvåkning om natten, de fleste netter sover han 10 timer ca :) Syns det er deilig å vite hvor mye han spiser, og at vi har fått skikkelig rutine på ting :) Da blir dagene litt mer forutsigbare :)

10 uker med pumping er jaggu ikke dårlig, du har gjort en kjempejobb for ungen din! 

 

Jeg har fremdeles melk, men ikke like mye. Og i kveld tok hun faktisk begge puppene  før hun la seg... Kanskje det bare var å gi opp for at det skulle snu!? Jaja, jeg tar det som det kommer. Ammer den ene, og pumper den andre noen ganger om dagen så lenge det går, og om hun plutselig tar begge puppene kan det jo hende vi plutselig fortsetter å amme....

 

Det er meget forlokkende med 5-6 mer forutsigbare og regelmessige måltider ja, noen fordeler skal det jo være når man begynner med mme :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle_Høygir

Zassy - har du prøvd minfom? Det tok noen dager før det ble full effekt her, men det virket veldig bra på magevondten hos oss. Bruker den ikke nå, kun refluks medisinen, men den kan jeg ikke trappe ned på - da kommer det brått igjen.

 

Vi har begynt med litt fruktmos og grøt nå - han eeeelsker det! Blir sååå sint når vi stopper- vil ikke gi så mye av gangen enda, men det er han ikke enig i hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helle: hvordan er det med din gutt? Har han mye slim i avføringen og er det jevnt over de samme symptomene eller kommer det og går?

 

Jeg har nemlig tenkt litt på reflux, men får det liksom ikke helt til å stemme heller. Har lurt på om dette slimet rett og slett er pga magesyre som etser på slimhinnen i mage og tarm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jenta mi tok lett flaske med mme tidligere, smatt inn på første forsøk. Når vi prøver igjen nå, så tar hun den ikke.. Noen tips? hadde vært praktisk å visst at hun tok den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi tok lett flaske med mme tidligere, smatt inn på første forsøk. Når vi prøver igjen nå, så tar hun den ikke.. Noen tips? hadde vært praktisk å visst at hun tok den!

Et litt kjipt svar fra meg da, men har du prøvd forskjellige flasker? Vesla mi tar avent flasken og KUN den. Hun kan finne på å sultestreike om hun får tilbud om en annen....

 

Helle: Når var det gutten din var født igjen? Vesla har begynt å våkne ofte om natta for mat (3-4 ganger i forhold til før da det KUN var 1 gang), og blir liksom ikke mett på mm og mme, så vurderer å begynne så smått med frukt/grønsaksmos. Er det bedre å begynne med det enn med grøt? Eneste er at hun ikke er 4 mnd på noen uker enda. Har snakket med flere venninner som sier de begynte da barna var bare tre mnd, men helsesøster sier at man ikke skal begynne før 4 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min vil kun ha aventsmokker i strl 3, prøvd å endre strl?

 

Ååå, det er så deilig å ikke være gravid :D flere? Får sånn følelse noen ganger. At jeg kan være fri! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min vil kun ha aventsmokker i strl 3, prøvd å endre strl?

 

Ååå, det er så deilig å ikke være gravid :D flere? Får sånn følelse noen ganger. At jeg kan være fri! :D

Min tar både avent og mam smokker, men syns mam er best. Han søler mer med avent :) 

 

Er faktisk motsatt av deg jeg Blomsterogbier. Savner å være gravid!?!? Selvom jeg føler meg HELT gal!! Var jo kvalm, sliten, vondt, alvorlig svangerskapsforgiftning, masse innleggelser, og drittfødsel.. :P MEN; savner det uansett. Føler meg jo helt koko men :P Men gleder meg faktisk til neste gang allerede. Alle sparkene, båndet med den lille, og ikke minst det som kommer ut av det var SÅ verdt det  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helle ikke prøvd miniform nei, kanskje det kan være noe, i dag og i går har jeg prøvd å gi mat sjeldnere, likevel gulpes det jevnt, så det er kanskje bare sånn han er.. Oppdaget forresten også TO tenner i dag! Lurer på om det kan være noe der som gjør at han er urolig. 

 

Her savnes det overhodet ikke å være gravid, takk gud for at jeg er helt ferdig med det :D Enig med deg blomstogbier en FRIHETSfølelse uten like, ikke være dårlig, ha energi, være lettere i kroppen, ikke bli svimmel eller utslitt av hver minste ting, bare være meg, kunne ta et glass vin, kunne sove på mage, ikke planlegge hva jeg kan gjøre den dagen fordi det er energi til bare litt, slippe å gå i supersakte tempo, kunne løfte det jeg vil, men mest av alt ikke spy og være kvalm! det er så mye mer også åååååååh glad for DET ja ;) hehe! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi hatt et helvete av en natt igjen. 2 timer søvn fra 23 til 01 og så litt slumring på meg  fra 5:30 til 6:40. Lillegutt sov vel fra 5-6:40 i vippestolen med noen oppvåkninger (korte). Lillegutt Hadde time til legen som nå har henvist oss videre til barnelege, noe mer kunne han ikke gjøre. Hvis det blir verre/ikke bedrer seg snarest legges han inn. Jeg kommer ikke til å vente så lenge på bedring for jeg kan ikke ha det sånn. Å se sin egen baby ha det så vondt i time etter time og ikke får sove mer enn totalt 5-6 timer på et helt døgn (babyen altså) er umenneskelig. Av alle helger skulle pappaen reise bort med jobb i dag og hele helgen. Gjett om jeg synes synd på meg selv?! Saken gjør det heller ikke bedre at lillegutt er superforkjølet; helt tett og får ikke puste ved amming. Veldig lett å amme da, og veldig lett å ligge på rygg å sove. Bruker masse saltvann og nesesug, men får det ikke helt bort og det kommer altfor raskt tilbake.

 

Håper og ber om en rolig natt, men har mine tvil siden han er veldig urolig og grinete fremdeles og helt tett i nesen.

 

Grattis med to tenner Zassy :) Her styres det også voldsomt pga tenner! Husker ikke at det var så ille med storebror...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, men samtidig er jeg babysyk. (Ikke si det til samboeren min, jeg later som jeg ikke er det!!!)

 

Tenner på gang her og, har siklet osv i halvannen mnd eller noe tenker jeg, kanskje mer! Men ser ingen tenner enda. Men mye biting på hender og ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mavat: siden hun bare såvidt smaker på flasken synes jeg ikke det høres ut som det er selve størrelsen på smokken det er noe galt med, det ville hun jo først funnet ut av etter å ha prøvd å suge litt på den. Ville kanskje prøvd et annet merke....

 

Ja, det er ikke lett å forklare det der da. Men vesla mi vil jo ikke alltid ta puppen, blir litt motsatt da. Av og til får hun tak og suger puppen tom med en gang, andre ganger er det ikke snakk om at hun får det til.  selv om jeg ser at hun veldig gjerne vil, og prøver som en helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle_Høygir

Skal vi se her:)

 

2010 mammaen - han hadde veldig mye slim og skum i avføringen før vi begynte med minifomen, men etter et par dager med det så ble den slik den skulle være og mye færre bleier enn før, altså mer tissebleier i stedet.

Han har hatt stille refluks - dvs det kommer opp i halsen, men ikke ut, så han får det sterke 2 ganger.

 

Minifom hjelper på dannelsen av skum i tarmen, skum lager luft og luft lager bøll :)

 

Gaviscon er også reseptfritt og kan brukes til små. Det legger et lokk over magesekken slik at syre og oppstøt ikke kommer så lett gjennom. Skal gis 15 min etter mat; vi gir 1 ml (må sjekke på sprøyta). Plasserer den i munnviken og trykker lett slik at det ikke kommer så mye. Han har foreløpig ikke spyttet det ut :)

 

Totoaa- han er født i slutten av mai, så han er 4 mnd akkurat. Vi begynte denne uken er med litt smaksprøver og det har gått bra. Ble litt tregere i magen, så jeg skal kjøpe litt sviskemos til han. Du kan prøve litt av hvert; ellas kitchen med ris og frukt var nam og maisgrøt med banan funket også. De skal ha gluten etterhvert, så mais er fint å starte med. Du kan ta små små smaksprøver; de må lære seg å spise med skje også :)

 

Uff du har det ikke lett nå 2010mammaen; har du prøvd å heve sengen ved hodet? Jeg husker fra sist at vi brukte litt nesedråper ved soving; det er jo ikke helt anbefalt, men hva skal man gjøre? Man trenger jo ikke bruke hele døgnet, men akkurat når det er litt viktig med soving og pust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble vi innlagt da... Aner ikke hva som er galt, men tarmslyng er det ikke. Dette er definitivt det verste jeg har vært med på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til 2010 mammaen, håper de finner ut av hva det er RASKT! Og at dere kommer dere friske og fine hjem igjen veldig snart!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble vi innlagt da... Aner ikke hva som er galt, men tarmslyng er det ikke. Dette er definitivt det verste jeg har vært med på.

Har så vondt av dere :( Lykke til <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til 2010mammaen!!!!!!! <3 Tenker på dere! Ikke morro å ligge innlagt med baby på sykehus.. det vet jeg..

 

Her venter jeg på at snuppa mi våkner og er sulten. Da skal jeg tilby NAN på flaske. Mulig hun ikke har vært sååå sulten når jeg har prøvd tidligere.. Siden hun gikk opp kun 35 gram forrige uke.. så tror jeg at jeg rett og slett begynner å få lite melk. Så jeg holder psykisk på å forberede meg på å måtte avslutte amminga :( Syns det er så trist. Er jo noe VI, og bare oss to har sammen.. men samtidig er det viktigste at hun får i seg nok mat!! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mavat: du kan gi begge deler?? Det gjør jeg.. før fikk han pupp før mme men nå får han etterpå for han orker okke jobbe så mye for det når han er sulten. Men etterpå så går det greit:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mavat: du kan gi begge deler?? Det gjør jeg.. før fikk han pupp før mme men nå får han etterpå for han orker okke jobbe så mye for det når han er sulten. Men etterpå så går det greit:-)

 

 

Ja, jeg kommer nok til å gjøre begge deler så lenge det går, men hun tar jo ikke flaska så da går det jo ikke. Bare frustrerende når hun gjorde det for 3-4 uker siden.. da slukte hun jo melka.. men hun har sikkert glemt teknikken.. vi får øve litt!  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...