Gå til innhold

Gjorde jeg helt feil her? En mammafeil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke svar ønsket jeg da, o store orakel? Jeg startet en diskusjon, noen er enige og noen er uenige. Skal jeg sitte inne her og forsvare meg for hvert tredje svar tenkte du? Gjort er gjort, jeg skjønner at majoriteten synes jeg var både teit og uansvarlig. Sånn er det wink.png

Hvorfor skal du forsvare deg om du tviler på om det var rett? Da bør du jo bare ta til deg svarene her inne og lære av det? Du handlet feil, men virker ikke som om du vil innse det, eller innrømme det. I ditt innlegg nr 2 ror du jo for harde livet, med masse adjektiver og bortforklaringer, detaljer du ikke la inn i hovedinnlegget. Du trodde kanskje du ville få støtte og forståelse i utgangspunktet? Isteden for å forsvare deg med nebb og klør, burde du tenke litt over det vi faktisk skriver, eller - det som ble skrevet før tråden gikk ut av kontroll. Og tenk på at om du fortsetter å oppdra sønnen din på den måten det virker som, så gjør du ham en bjørnetjeneste, han vil få det tøft når han møter verden med den innstillingen!!! Livet er tøft, det er hardt, det er motgang og det er vonde følelser. Han BØR lære det, du kan ikke beskytte ham for alltid.

Anonym poster: bcff8d3ccdc5c9dfa9fc36a2e64b78ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men, det er jo ikke noe nytt at ting vokser ut av sine proporsjoner her inne på dib, og jeg er ikke overrasket for så vidt.

Og du har vært her lenge nok til å vite at du må lese mange av svarene her med en klype salt, og ta på deg de brillene som bare leser de konstruktive svarene. Ellers blir man jo ødelagt.

Anonym poster: bd638b0eccf03b21ba6f4869926a8d92

Skrevet

Livet er tøft, det er hardt, det er motgang og det er vonde følelser. Han BØR lære det, du kan ikke beskytte ham for alltid.

Anonym poster: bcff8d3ccdc5c9dfa9fc36a2e64b78ee

Høres ut som et hyggelig grunnlag for barneoppdragelse. Tror jeg skal gå inn å filleriste 1-åringen min så han skjønner først som sist at dette kommer til å bli en humpete tur...

Anonym poster: bd638b0eccf03b21ba6f4869926a8d92

Skrevet

Islam heter det....er det så skummelt at du ikke kan skrive det engang?

Islam lærer at man skal være oppofrende mot sin neste, religionen legger veldig stor vekt på nestekjærlighet. Men det er ikke så lett å få med seg når man lar seg blinde av idiotiske ekstremister som gjør handlinger som får vanlige muslimer til å bli like bestyrtet som andre.

Pappaen til gutten min er muslim ja, har du et problem med det? Hvis det på noen måte skulle ha innvirkning på vår barneoppdragelse vil det i så fall handle om å være snill og god mot andre. Ikke bland ham inn i dette, han hadde ingenting med situasjonen å gjøre, og befinner seg mange mil unna oss for øyeblikket. Han hadde garantert stoppet sønnen vår, i motsetning til hva jeg gjorde. Jeg er jo norsk og oppdratt mer i retning humanetikk enn noe annet. Han er en snill og fantastisk pappa, og jeg blir ærlig talt litt forbannet når du senker deg ned til et slikt nivå. Gikk du tom for argumenter? Eller er du bare så feig og lat at du tyr til «o skumle muslimer» for å slippe å tenke selv?

Jeg trenger ikke si mer...

Anonym poster: c00282727951ec15f896af3dd69f4c81

Vet du, jeg tenkte AKKURAT det samme som deg, men gadd ikke si noe, for jeg visste den regla som kom. Muslimer er seg selv like, og sønnen tar nok etter pappaen sin.

Anonym poster: 8c48cca75882d5d0f39ae95efe31fe4d

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Fy faen for dere.

Og heretter kommer ingenting av det jeg sier til å ha noen som helst verdi, fordi jeg er sammen med en muslim.

Skrevet

Islam lærer at man skal være oppofrende mot sin neste, religionen legger veldig stor vekt på nestekjærlighet. Men det er ikke så lett å få med seg når man lar seg blinde av idiotiske ekstremister som gjør handlinger som får vanlige muslimer til å bli like bestyrtet som andre.

Pappaen til gutten min er muslim ja, har du et problem med det? Hvis det på noen måte skulle ha innvirkning på vår barneoppdragelse vil det i så fall handle om å være snill og god mot andre. Ikke bland ham inn i dette, han hadde ingenting med situasjonen å gjøre, og befinner seg mange mil unna oss for øyeblikket. Han hadde garantert stoppet sønnen vår, i motsetning til hva jeg gjorde. Jeg er jo norsk og oppdratt mer i retning humanetikk enn noe annet. Han er en snill og fantastisk pappa, og jeg blir ærlig talt litt forbannet når du senker deg ned til et slikt nivå. Gikk du tom for argumenter? Eller er du bare så feig og lat at du tyr til «o skumle muslimer» for å slippe å tenke selv?

Vet du, jeg tenkte AKKURAT det samme som deg, men gadd ikke si noe, for jeg visste den regla som kom. Muslimer er seg selv like, og sønnen tar nok etter pappaen sin.

Dette er bare tull eller? Muslimer er deg selv like?! Jeg dør av latter!! Trangsynte mennesker

Gjest skogskaninen
Skrevet

Er det mulig?!!! Her er det like greit å bare dunke hodet i veggen.

Skrevet

Nå har vel denne diskusjonen blitt dratt litt langt eller?? Dere hauser jo hverandre opp og ting tar helt av... Lite saklig å lage kvalm og dra relgion inn i bildet.

Skrevet

Dette blir jo for dumt. Ja, jeg skrev at jeg synes hun reagerte helt feil i den situasjonen, men det gjør henne ikke til en dårlig mamma eller en umoralsk person!

Og sønnen kommer garantert ikke til å ende opp som en drittsekk pga denne ene feilen. Da er i tilfelle alt håp ute for menneskeheten!

Alle har vi gjort både 1,2 og 100 feil i barneoppdragelsen vår, og flere feil kommer! Det viktigste er vel at hun selv skjønner at det var feil!? Jøss..

Og hva har religion med dette å gjøre?

Makan!

Gjest sussie77
Skrevet

Ja du gjorde feil. I den situasjonen hadde jeg stoppet min sønn med en gang. For hvis ikke så lærer man barnet at det er greit å hevne seg hvis man ikke får låne noe av andre. Og det er ikke greit.

Skrevet

Jeg er fullstendig uenig med deg!

For det første, så er det ikke snakk om at hun har skadet noen her. Javel, så kastet gutten sand på tegningen hennes. Det hadde vært MYE verre om hun faktisk lot gutten sin slå!

For det andre så har ikke dette noe med religion å gjøre. Det finnes moralske og umoralske mennesker i alle samfunnslag og religioner.

Alle mennesker velger feil noen ganger. Slik er det å være menneskelig. Men du er kanskje ikke det du?

Skrevet

Nei, for du har sagt så utrolig mye dumt allerede at det beste du kan gjøre nå er å holde kjeft!

Skrevet

Hva er det for galt i at hun ikke ønsket å låne ut krittet til en fremmet gutt? Det er fint å dele for all del, men jeg deler ikke godteriet mitt med hvem som helst.

Jeg merker at jeg kan bli provosert på småbarnsforeldre iblant. Jeg har to større gutter 7, og 10. Og de er utrolig snille med små barn, og skulle egentlig aldrig si nei til en mindre - det er jeg veldig stolt av. Men når vi er på lekeplasser så kommer det foreldrer med 2, 3 åringer og spør; kan han bare låne sparkesykkelen litt...den ser så spennende ut. Eller lar barn bare ta fotbollen på badestranden. Mine barn tør ikke å si noe og vil ikke være "kjipe", så de sitter der å venter pent på at ballen skal bli ledig. Men...jeg går ikke inn å hjelper dem med dette, da de må ta det valget selv.

Hva med å lære barn å ikke be om å låne fremmede folk sine ting...selv om det ser spennende ut. Det er vel ingen voksne så spør om å låne naboen sin sykkel fordi den er kul?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...