Gå til innhold

Trim og treningsdagbok for desembermagene


Lykketroll13

Anbefalte innlegg

Pilates i dag jenter.. Er fornøyd ;) skal på hyttetur en uke med kidsa og oldeforeldre langt oppi Sogn og fjordane.. Satser på mye tur i terrenget :) og lite Internett!! ;) vi snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kos deg på hytta, mamsen!

 

Jeg og sambo gikk en liten tur retning fjellet i går. Jeg måtte sette meg ned og hvile noen ganger, og vi snudde da det begynte å bli skikkelig bratt. Traff på noen venner der oppe, så det ble jo litt sosialt i tillegg, og jeg fant ut at det kan være en fin tur selv om vi ikke går helt til toppen. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Pilates i dag jenter.. Er fornøyd ;) skal på hyttetur en uke med kidsa og oldeforeldre langt oppi Sogn og fjordane.. Satser på mye tur i terrenget :) og lite Internett!! ;) vi snakkes!

God tur :) Høres koselig ut! Yoga for min del idag. Deilig etter en heller slapp uke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg på hytta, mamsen!

 

Jeg og sambo gikk en liten tur retning fjellet i går. Jeg måtte sette meg ned og hvile noen ganger, og vi snudde da det begynte å bli skikkelig bratt. Traff på noen venner der oppe, så det ble jo litt sosialt i tillegg, og jeg fant ut at det kan være en fin tur selv om vi ikke går helt til toppen. :-)

 

Treningsgleden og mestringsfølelsen er jo det aller viktigste, og den naila du i alle fall :) Godt med fjelluft og markaterreng under føttene uansett.. 

 

Gravidyoga eller, flykræsj? Vurderer å hive meg med på Elixia, på vanlig yoga, men er redd for at øvelser type "kobra" eller kvadetennheitar kan bli litt vrient på dette stadiet ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Knegg*

 

Litt  ;) Får ta yogaen etter litjmor har kommet da tror jeg. Tror ikke jeg hiver meg på noe nå. 

 

Skal prøve få til en styrkeøkt i morgen i alle fall. Skal til legen neste uke, hører med henne om edderkoppvenene da. Nå er jo magen blitt så stor at jeg ikke ser beina med mindre jeg bøyer meg fremover eller sitter. Så da slipper jeg i alle fall se dem når jeg ikke har på meg bukser og står rett opp og ned  :lol:

 

Those little things!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest flykræsj

Håhåå, fant dette på et blogg: http://happymum.no/1,Sporty_mamma.html

 

Og det er SALG <3

Har noen klær derfra som jeg har bestilt tidligere :) Ikke treningstøy da. Super kvalitet! Men, nå som det bare er 3 mnd igjen prøver jeg å ikke kjøpe mer gravidtøy. Ihvert fall ikke klær som ikke kan brukes senere. Gravid/ammetøy er ok da. Men som sagt, veldig gode og fine klær :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er en god instruktør, så vet h*n sikkert hvilke øvelser du bør unngå. Men sikkert like greit å vente til etter svangerskapet med mindre det er gravidyoga.

Har begynt på gravidyoga selv. Det anbefales! Og så er det gøy å trene i gruppe sammen med andre gravide.

 

I dag var jeg på dansestep. Men jeg merket nå at det begynte å bli vanskelig å få til koordineringen. Så jeg bestemte meg for at dette var siste gang for i år. Gleder meg allerede til å gå på den timen igjen etter nyttår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest flykræsj

hmm... er det bare meg som sliter på treningsfronten for tiden?? Var på søndagstur med familien igår, men vi snakker ikke akkurat om et hardkjør uten like :P Ellers går jeg fast på yoga en gang i uken. Bortsett fra det er det ikke mye trening her i gården. Merker jeg er mer og mer sliten, litt sånn utmattelsesfølelse. Så når jeg ikke er på jobb, så sover jeg stort sett. Har aldri hatt det på den måten før, trøtt ja- men nå er det nærmest influensafølelse uten influensaen da... Kan det være jernmangel?? Noen ideer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen, flykræsj. Har så lite energi om dagen... Orker knapt å lufte bikkja, eller gå til barnehagen og hente vesla. Er bare blitt så tung! Sukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heldigvis ikke veeeeldig lenge igjen nå. Jeg gleder meg til følelsen av å være lett etter fødselen!

 

Hadde det litt som du for et par uker siden, flykræsj. Var sliten, svimmel og fikk ingluensafølelse hvis jeg anstrengte meg. Var redd det skulle vare ut sv skapet, men det verste gikk heldigvis over etter en uke. Så jeg holder en knapp på at det var noe virus... Formen er fortsatt litt opp og ned her, men det blir så raskt verre av å ligge på sofaen, så jeg tvinger meg til å holde meg i gang. Trener styrke to ganger pr uke, spes rygg og bein for å bære alle kiloene. Og går tur etter dagsformen de andre dagene. Har klart små fjellturer på søndagene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også super sliten om dagen, skikkelig kronisk trett ! ;) men piner meg avgårde på pilates hver uke så får hvertfall unnagjor.. Er nesten kvitt bekkenplagene nå, så går trasker litt mer. Var på shoppingtur til London i helgen... Kan vel ikke kalles for trening, men ble godt sliten ihvertfall! Magen vokste minst 1str og følte meg suuper gravid når jeg reiste hjem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det skikkelig trått om dagen. Jeg får kynnere bare av å gå over stuegulvet, så noe trening er utelukket for min del. Æsj, assa. Jeg som hadde håpet på å kunne holde meg aktiv helt til termin... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Jeg har hatt ganske tunge uker i det siste. Slitt med søvnløshet og "influensafølelse" i kroppen. Har vært så slapp at jeg ikke har orket stort, men yoga har jeg prioritert 1 gang i uken. Har jobbet 100% frem til nå, men idag sykemeldte legen meg 50% i fire uker. Er både trist, skuffet og letta... Aldri vært sykemeldt i hele mitt liv, så det er litt rart. Poenget er at jeg skal bruke fridagene til å gå turer og gjøre noen yogaøvelser hjemme. Merker at kroppen er stiv og rar av ikke og ha beveget seg på lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har vert bånnsliten med i fluensafølelse de siste ukene var det nok riktig å sykemeldt deg! Det er ikke vits å være helt å pushe deg i svangerskapet.. Det kommer en ganske intens småbarnstid etterpå der du får pusha deg nok ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Hvis du har vert bånnsliten med i fluensafølelse de siste ukene var det nok riktig å sykemeldt deg! Det er ikke vits å være helt å pushe deg i svangerskapet.. Det kommer en ganske intens småbarnstid etterpå der du får pusha deg nok ;)

Takk for oppmuntring :) Det er sant at det er liten vits i å leke supermann. Ingen som har glede av at man ender opp som en vaskefille... Dro forresten på yoga i kveld, og det var deilig å bruke 1.5 time på å fokusere på kropp og pust. Satser på en Gåtur i morra :) Kjenner jeg har godt av å bevege meg litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig! Viktig å kjenne etter.

Jeg var på trening etter jobb i går. Det ble oppvarming og TO styrkeøvelser. Kjente at det var nok og ble stående og skravle med hun i resepsjonen i stedet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt 2 ukers pause fra trening selv, med høstferie/oppfeting/laaaaatskap hos mor og far i trøndelagen inkludert. Tok med treningstøy oppover, men det ble mer strikketøy den uka gitt. ( Og jeg strikker egentlig ikke asså, så her var det desperat leting etter andre ting å gjøre enn å snøre joggeskoene...)

Blir spennende å møte PT'n på Elixia til en treningsøkt i dag.*dø litt*

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Gåtur i går :) Hadde toåringen på slep, så vi snakker ikke akkurat kappgang da men... Alt bedre enn ingenting. Hvordan funker det med PT under svangerskapet mimosen? Tenkte å ønske meg det av mannen i barselpresang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gåtur i går :) Hadde toåringen på slep, så vi snakker ikke akkurat kappgang da men... Alt bedre enn ingenting. Hvordan funker det med PT under svangerskapet mimosen? Tenkte å ønske meg det av mannen i barselpresang :)

 

Ah, du, det må du gjøre! Føler det funker veldig bra. Jeg kommer meg avgårde, jeg trener riktig, og det er veldig motiverende å trene sammen med en smilende, kronisk positiv og oppmuntrende person. Flink med komplimenter er hun også ;) Også har du noen andre å svare til ift innsats og egentrening. Det kan være litt greit, i alle fall for sånne med særdeles høye dørstokker som mine..

 

Nå har hun vært veldig tilbakeholden med kostholdsråd i og med at jeg er gravid, men det er opprinnelig en del av pakka det også.. Blitt mye sterkere i kjernemuskulaturen og armene, og sammenlignet med +26 kg sist svangerskap synes jeg det er utrolig deilig å ha lagt på seg 12 kg denne gangen, hvor noe av det faktisk er muskler ;) Det er nesten så jeg føler at jobben burde sponsa litt av dette, tror ikke jeg ville vært i stand til å stå/gå/løfte 7 timer i strekk på dette tidspunktet av svangerskapet hvis det ikke hadde vært for treninga..  

Signa opp for ny periode til neste år i dag faktisk! Elixia har -10% på pt i morgen og Onsdag, så du kan signere nå og bruke det innen et år.. 

 

MEN: Kjente det var veldig tungt i dag da, vi måtte avslutte 10 min før for jeg var helt mos. Nå skal det sies at magen er vokst litt på 3 uker, og push-ups med baby hengende ut mellom magemusklene krever sin kvinne ;)  Og utfall er ikke like easy peasy som det var for bare en måneds tid siden. Heller ikke det å få av seg treningsskoene etterpå.. *knegg* Må innrømme at jeg tok bussen to stopp hjem. 

 

Gåtur med toåring høres mye mer fornuftig ut på dette stadiet ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...