Gå til innhold

Trim og treningsdagbok for desembermagene


Lykketroll13

Anbefalte innlegg

Gjest flykræsj

Ute på min siste joggetur igår... Fikk veldig vondt i bekkenet, og det stråler nedover låret idag også. Litt lei meg for det siden jeg liker så godt å jogge. Samtidig glad for at jeg har jogget frem til nå :) Torsdag skal jeg på min første gravidyoga og utover det blir det nok gåturer i ulendt terreng og styrke jeg primært satser på! Alt er bedre enn ingenting er mitt motto :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har vert på en super hard sykkeltur i dag, presterte også å sykle opp den syykt lange bakken på slutten av turen ( som vi alltid pleier å leie sykkelen opp) ! Og det til og med på et mellomøyt gir og sykkelvogn med dattera på slep ;) ! Super stolt!!!! (Dett er snakk om en flere hundre meter lang bakke med ganske grei stigning..) det viser virkelig at det har blitt en del lårmuskler på denne mora!! Trist å høre om jogginga flykræsj, men du kan være stolt av at du kom deg så langt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Knallbra med sykkeltur! Det var jo også en idé? Jeg kan jo sykle litt. Kanskje jeg synes det er gøy når jeg bare kommer igang? :) Ble mmotivert av innlegget ditt mamsen og lillepip :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har meldt meg på svangerskaps pilates! Gleder meg super masse! Har aldrig prøvd pilates før.. Noen her som har erfaring? Skal på undersøkelse og utredning hos fysioterapauten som skal holde kurset neste mandag, og får forhåpentligvis starte opp den følgende onsdagen, :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flykræsj.. Sykling ble min greie da bekkenet sa nei til jogging. Syklet først med bekkenbelte, mens nå trenger jeg det ikke lengre :) har aldig i mitt voksne liv totalt, sykla så mye som jeg har de siste månedene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Flykræsj.. Sykling ble min greie da bekkenet sa nei til jogging. Syklet først med bekkenbelte, mens nå trenger jeg det ikke lengre :) har aldig i mitt voksne liv totalt, sykla så mye som jeg har de siste månedene!

Da blir det sykkeltur ikveld :) På skogstur i går. Det funket faktisk bra å gå i ulendt, mykt terreng. Plukket noen liter blåbær i samme slengen. Så fikk både mosjonert og sikret vinterens lager med blåbærsyltetøy, namnam...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest flykræsj

Har meldt meg på svangerskaps pilates! Gleder meg super masse! Har aldrig prøvd pilates før.. Noen her som har erfaring? Skal på undersøkelse og utredning hos fysioterapauten som skal holde kurset neste mandag, og får forhåpentligvis starte opp den følgende onsdagen, :)

Trente litt pilates før og synes det var veldig fin trening. Ikke sånn pust-og-pes trening som jeg vanligvis foretrekker, men dagen etter husker jeg at jeg var stiv og støl. En annen form for styrketrening hvor det fokuseres mye på kjernemusklene og litt mer styrkeutholdenhet enn eksplosiv styrke hvis du skjønner. (klein forklaring). Vil tro det passer veldig bra under graviditet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huheiii, og tilbake fra ferie! Så flinke dere har vært! Jeg tror jeg må driste meg til litt syklings jeg også, blitt så pysete på å tryne ;) Trenger jo ikke være terrengsykling eller Tour de Groruddalen.

 

Jeg har prøvd kajakk og SUP i ferien, DET var gøy det! Ellers har vi tusla på noen fjellturer,  og spist masse gooood mat ;) Yum.

 

 

 

Ute på min siste joggetur igår... Fikk veldig vondt i bekkenet, og det stråler nedover låret idag også. Litt lei meg for det siden jeg liker så godt å jogge. Samtidig glad for at jeg har jogget frem til nå :) Torsdag skal jeg på min første gravidyoga og utover det blir det nok gåturer i ulendt terreng og styrke jeg primært satser på! Alt er bedre enn ingenting er mitt motto :)

 

Jeg blitt henvist til manuellterapaut for bekkenplager, greier så vidt å gå når jeg først har satt meg ned etter jobb. Virker som om jeg stivner på et vis.. Kanskje manuellterpaut kan være noe for deg også, flykræsj? Legen min mente det var tingen i alle fall, når det først hadde begynt å slarke nedi der.. 

 

 

 

Ny treningsrunde i dag, med begge kidsa, dobbelt så tungt! ;) hordan gikk det med deg flykræsj, fikk du sykla noe?

 

Du er jo helt rå! Og det går helt fint etterpå også? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

bekkenet er faktisk bedre! Tror det skal gå bra bare jeg dropper jpgging :) Blir det verre skal jeg teste manuellterapeut :) Syklet en tur igår faktisk! Ikke langt, men det var veldig deilig. Imorra skal jeg på min første gravidyoga, gleder meg. Er imponert over engasjementet her på treningstråden! Synes vi er gode!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Var på gravidyoga igår, og det var virkelig en positiv opplevelse! Innrømmer glatt at jeg har vært skeptisk til yoga... Fryktet kjedsomhet, plinkplonk musikk og "finne seg sjæl"-propaganda. Vel, en skeptiker har blitt overbevist! Meget flink instruktør som definitivt visste hva hun drev med. Etterpå kjente jeg at spenninger i nakke, rygg og ikke minst hofter slapp taket. Det var også gull verdt for mine hovne bein og urolige legger. Virkelig en luksus jeg skal nyte med god samvittighet! :) 8 ukers kurs som koster litt, men dette var faktisk verdt pengene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mimosen hiv deg på sykkelen! Jeg pleier somregel å få vondt etterpå spesielt når jeg må mye av og på sykkelen. ( les: to kranglete unger i sykkelvogna) men selve syklinga gjør ikke vondt. Det går over etter en god natts søvn og er blitt sykt mye bedre på sikt! Det vil si at jeg nå ikke har i nærheten så vondt som jeg hadde før jeg begynte å sykle... Så tror at de har hjulpet veldig å få trent opp musklene på riktig måte. Men om sagt.. Skal ikke mye gåing eller løfting ect før jeg sliter med super stråling i rumpe å lår! Akkuratt den sving med beinet over sykkelen ved start og stopp er ikke super... Men men! Jeg får ihvertfall trent skikkelig!! Super stolt av meg selvom alle dere andre som gidder å trene så mye i svangerskapet! Må innrømme at dette er de eneste av 3 svangerskap jeg har gjort det. Men jeg ha vært utrolig fokusert på t de andre to trenger en aktiv mamma med overskudd! Og det har de ikke vært flust av etter de andre fødslene... Så nå tenker jeg at jeg tar jobben på forskudd og så kan vi alle nyte godt av at mamma er litt sterkere og mer i form etter fødsel ;) det er hvertfall min filosofi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var på gravidyoga igår, og det var virkelig en positiv opplevelse! Innrømmer glatt at jeg har vært skeptisk til yoga... Fryktet kjedsomhet, plinkplonk musikk og "finne seg sjæl"-propaganda. Vel, en skeptiker har blitt overbevist! Meget flink instruktør som definitivt visste hva hun drev med. Etterpå kjente jeg at spenninger i nakke, rygg og ikke minst hofter slapp taket. Det var også gull verdt for mine hovne bein og urolige legger. Virkelig en luksus jeg skal nyte med god samvittighet! :) 8 ukers kurs som koster litt, men dette var faktisk verdt pengene!

Så bra, flykræsj! Har hatt samme skepsisen selv, men no fikk jeg lyst å prøve! Ser at det begynner kurs her i Bergen neste uke.

Trente step intervall i dag. Hard, men godt å få med den styrkebiten i timen.

Var

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykketroll step intervall !! Du er sporty! Får du ikke kynnere eller ømhet i livmoren av det? Supersporty hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært ute på spinning tur med dattera på 3 baki sykkelvogn og syklet hart i alle bakkene jeg fant! Føles bare helt suuupert å ha kommet så langt at jeg nå ser en motbakke som en bonus i treningen og et kick! Istedet for en uoverkommelig fiende! ;) hipp hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Flinke dere er! Sykling m/"bagasje" og step/'styrke! :) gikktur med toåringen i vogna igår da. Trente push ups og rygg da jeg kom hjem. All aktivitet er jo bedre enn ingenting :) Merker ellers at jeg fremdeles har stilking i bekken, men blir heldigvis ikke verre. Og trøtthet/smerte i korsrygg har allerede begynt... Erfraingsmessig blir imidlertid dette verre hvis jeg bare sitter på rompa og det føles bra for rygg å gå tur på myke skogsveier. Lurer på hvordan det blir i siste trimester denne gangen? Forrige gang holdt det med bittesmå gåturer mot slutten... vagget rundt og følte meg som en strandet hval ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føles bare helt suuupert å ha kommet så langt at jeg nå ser en motbakke som en bonus i treningen og et kick! Istedet for en uoverkommelig fiende! ;) hipp hurra!

Ja, det er knallbra!! Håper det fortsetter sånn fremover!

Her kjenner jeg at det strammer litt i livmora av og til, men ikke sånn at det blir vondt. Jeg har stepen på laveste nivå. Er litt redd for å provosere bekkenet med skevbelastning om jeg tar den høyere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! Jeg klarte å gjennomføre bodypump i går!! Ble ikke svimmel sånn som tidligere i sommer!! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på pilates for gravide i dag... Syns det hel var litt tamt, følte nesten ikke jeg pushe meg noen ting.. Mye mulig jeg hadde skyhøye forventninger... Elle at det tar seg en del opp siden det var 1ste gang i dag og vi alle var ferske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det tar seg opp etter hvert, mamsen! Er det kurs? Hvor mange ganger?

 

Jeg var på gravidyoga i dag. Fikk godt inntrykk, så skal gå videre en gang i uken fremover. Det er mye avspenning og pusteteknikker på kurset. rett og slett forberedelse til fødselen. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sporet opp et yogahus i byen og var på vei dit for å prøve meg i år.. Men vi kom 3 min for sent og da var døren låst! Vi hørte gjennom døren at de holdt på å starte opp så vi gikk å tok en kaffe i stede for.. Pilatesen holdes av en fysioterapaut på en kiropraktor klinikk. Vi var 4 stk så det var veldig greit sånn.. Men hadde liksom forventet at de kulle være mer trening.. Men vi øvde veldig mye på denne grunnposisjonen i dag.. Kan hende at de blir litt mer slit utover.. Det er en gang i uken i 8 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Har sporet opp et yogahus i byen og var på vei dit for å prøve meg i år.. Men vi kom 3 min for sent og da var døren låst! Vi hørte gjennom døren at de holdt på å starte opp så vi gikk å tok en kaffe i stede for.. Pilatesen holdes av en fysioterapaut på en kiropraktor klinikk. Vi var 4 stk så det var veldig greit sånn.. Men hadde liksom forventet at de kulle være mer trening.. Men vi øvde veldig mye på denne grunnposisjonen i dag.. Kan hende at de blir litt mer slit utover.. Det er en gang i uken i 8 uker.

Kanskje du er i "for god form"?? :lol:  Generelt er vel gravidtrening ganske rolige greier... Jeg skal på yoga i kveld igjen. Noterer det inn her, men det er jo ikke akkurat det mest krevende. Jeg synes likevel jeg hadde stort utbytte av avspenningsøvelser, pusteteknikker o.l. Som lykketroll skriver, det er vel mer fødselsforberedende enn trening (i hvert fall slik jeg definerer trening). Men pilates skulle jo være mer styrke da... satser på at det tar seg opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...