Gå til innhold

Trim og treningsdagbok for desembermagene


Lykketroll13

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Trente fram til uke 10, da var dansesemesteret slutt, og jeg var egentlig veldig glad for det (var mye trøtt og sliten og ble lett svimmel). Men jeg hadde meldt meg på et en-ukers dansekurs fra 24.-28.juni og grudde meg ganske mye. Trente ingenting mellom uke 10 og 16, men går en del på jobb. Forrige uke var jeg altså på dansekurs, med nesten 5 timer dans til dagen og det gikk overraskende bra! :-D Var en del mer støl enn vanlig og kjente det ganske godt i korsryggen, men var godt å få beveget seg igjen! Så nå tenkte jeg å melde meg inn på treningssenter slik at jeg ikke blir lat i sommer (lærerferie passet meg ganske godt nå som jeg er gravid).

Har så lyst å danse mer, men man må jo lære det også. Ble inspirert av deg til å prøve meg på Zumba igjen. Har gått litt sporadisk, og det blir bare mer og mer gøy for hver gang. Men som regel trener jeg bare sånne enkle greier som ellipsemaskin, spinning og styrke.

Endret av Lykketroll13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja får antibiotika.. Men tydeligvis ikke noe hurtigvirkende kur.. Meen satser på å få syklet litt denne uka å, har ferie med kidsa nå.. Og neste uke drar vi kanskje avgårde en tur så de føles litt ut som nå eller aldrig!! Haha selv om vi evnt kun drar en uke! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig å få trent fra seg litt før en reise. Har ofte trent ekstra tung styrke rett før turer hvor jeg vet at jeg ikke får trent på flere dager ;-)

 

Jeg håper uvi-en går over sånn at det blir behagelig å sykle!

 

Spinning for meg i dag. Innetrening går kjempefint for tiden, men utetrening er helt forferdelig pga pollenastma :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du har muligheten for innetrening da.. Jeg er foreløpig kun et veldig aktivt støttemedlem på et treningsstudio gjennom jobben... Men tenker å trekke inn nr sommeren er over og fristen begynner å komme.. Skåler ikke med fare for liv og helse! ;) så da får det bli spinning i sal.. .. Kjipt med allergi/astma.. Har noe lignende men uten å være allergisk mot noe spes, bare kronisk.. Vanskelig å forklare men har du ått tilbud om singulair ? Sånn når u ikke er gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, bruker singulair til vanlig, men ble enig med legen om å droppe det nå. Men bruker annen astma og allergimedisin i svangerskapet .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk også beskjed om å droppe singulair, siden det ikke var testet ut på gravide.. Men hva annet får du da, legen ville helst at jeg skulle klare meg uten... Siden de kunne stimulere til rier mente han... Så nå sniker eg meg bare til et par sug av innhalatoren før jeg kal ut å sykle.. Men merker at jeg blir mer og mer tungpustet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sendt deg en pm, Mamsen&lillepip.

 

Jeg forsøkte meg på bodypump i går. Det er superfin trening, men tydeligvis ikke riktig for meg akkurat nå. Det er mye stående og ryggliggende øvelser og da blir jeg svimmel... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isj, kjipt å måtte begrense når du føler at du har energi og lyst! Holder meg til lange sykkelturer her foreløpig! Eneste som bekkenet godtar! Har rotet fram den store gymballen min og begynt å sitte litt på den, samt at jeg plutselig kom på en hel del ryggøvelser jeg fikk da jeg hadde prolaps som jeg tenkte jeg skulle børste støv av de! Jeg kjenner at je har skikkelig kamplyst mt denne bekkenløsningen! Nekter å bli invalid de neste 5 mnd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var litt nedtur! Heldigvis er det mye som går fint og. Step, kortvarige styrkeøvelser med mer variasjon og bevegelse + tung styrke i apparater går bra. Og formen går oppover. Klarer mer nå enn for en mnd siden.

 

Håper gymballen hjelper på bekkenløsningen din!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Tok meg faktisk en joggetur i skogen på morgenen idag. + armhevinger etterpå. Det gikk forbausende bra :) Deilig å bevege seg litt selv om det er sommerferie! Synes vi er flinke jeg! Heia treningstråden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg nettopp løpt 7km! Utrolig deilig!:-D været kunne vært bedre d,a men men sånn er det i Bergen :-p Alle er så flinke her inne!! Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Nå har jeg nettopp løpt 7km! Utrolig deilig!:-D været kunne vært bedre d,a men men sånn er det i Bergen :-p Alle er så flinke her inne!! Stå på!

Joggetur her også! Har laget meg morgenrutine nå som vi er på hytta i sommer :) Joggetur på stien som går rundt øya + push ups og litt ryggøvelser. Ikke så langt som deg da Hewe :) Tenker jeg bruker 40 min på alt totalt og kjører rolig tempo. Deilig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Nå har jeg nettopp løpt 7km! Utrolig deilig!:-D været kunne vært bedre d,a men men sånn er det i Bergen :-p Alle er så flinke her inne!! Stå på!

Joggetur her også! Har laget meg morgenrutine nå som vi er på hytta i sommer :) Joggetur på stien som går rundt øya + push ups og litt ryggøvelser. Ikke så langt som deg da Hewe :) Tenker jeg bruker 40 min på alt totalt og kjører rolig tempo. Deilig!!

Høres deilig ut! Jeg løper også kun i terreng, er så mye bedre for ryggen! Også er det mye deiligere å løpe i skog enn på asfalt:) Nyt ferien din!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg misunner dere som kan jogge! Blæh! Nå drar vi avgårde på en liten svipptur i Hunderfossen noen dager. Vært på ny sykkeltur i dag et par timer, denne gangen med både .4 åringen og 2 åringen baki! Det kjentes godt med ca 20kg ekstra vekt baki der! ;) vi er flinke!!!! Jippi for trim og trenings dagboken for oss desembermager! Super motivasjon å høre hvor flinke dere andre er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for alle sprekingene som er med her! Dere er knallflinke!!

 

Her ble det steptime. Jeg var fortsatt litt tung i beina etter bodypump lørdag, men det var gøy likevel :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, syns alle kan gi seg selv en klapp på skulderen. Er veldig koselig med en slik trim og treningsside hvor alle er flinke og motiverende:-) har selv løpt 6 km i regnværet i dag! Sommer i Bergen.. Hurra :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Hehe, vi kommer til å komme i knallform hele gjengen :) Faktisk har denne tråden fungert som et lite spark bak for min del! Det hjelper å skrive ned aktiviteten og ikke minst når andre leser.

Dessuten supert å følge med på hva andre gjør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fint å kunne være med på å inspirere! Jeg har vært bortreist en uke og ikke trent. Det endte med stiv og vond korsrygg på slutten av ferien. Dette gav seg da jeg kom i gang med trening igjen!

 

I dag har jeg vært på en hard og god step og styrke-time. Jeg gjorde alternativer på noen av styrkeøvelsene. Bl.a tok jeg knebøy i stedet gir utfall og egne mageøvelser i stedet for situps :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Jeg har jogget en skogsløype hver morgen hele ferien, og det har vært supert. Idag kjente jeg imidlertid lette smertestrålinger i bekkenet etterpå. Noen som vet om jogging kan føre til bekkenløsning? Hadde ikke antydning til bekkenløsning forrige svangerskap. Er så godt igang med jogging nå, oghar lite lyst til å stoppe nå... sykling synes jeg dessverre er dørgende kjedelig :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha høres ut som starten på bekkenløsning med strålingen i beinet... MEN det kan være andre ting selvfølgelig... Jeg har ikke komme meg ut på sykkelen enda da jeg etter ferien ble slått ut av forkjølelse.. Nå sitter jeg her og er egentlig frisk men fått bihulbetendelse.. Typisk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei dere.. kjenner jeg blir grønn av misunnelse når jeg leser her !

Siden graviditeten har jeg vært slapp (ja noe er pga kvalme og div ligamenserter. Forsøkte jogging ca 5km i uke 11, det gikk fint der og da -men var forferdelig i bekkenet etterpå..så det gjør jeg ikke igjen.. jeg har tenkt jeg skal gå litt turer men det blir fort kjedelig. så har det vært ferie og VARMT så har alltid en unnskyldning.)

 

Jeg tenkte litt på om noen av dere sliter med bekkenet/strekkinger osv men fortsatt så trener dere? blir det ikke bare verre av det?

Har tatt pause fra treningssenteret til ungen er født, det ble bare bortkasta penger .

Men har gått opp over 10 kg (!!!!) på snart 22 uker, så JA det har helt klart noe med stillesittingen å gjøre       :( noen tips til å komme i gang? har ikke trent på maange mnd.

evt enkle styrkeøvelser jeg kan gjøre hjemme i stua?

 

Evt spiser dere sunt i tillegg? kan kanskje begynne der og, er vel litt å hente overalt. og vil IKKE fortsette denne trenden på vekta :(

 

Men dere er kjempeflinke, skulle ønske jeg var like motivert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drev egentlig å jogga.. Men så fikk jeg bekkenløsning i uke 13... Prøvde meg på en 5 km lang gå/joggetur men da klarte jeg ikke gå skikkelig på en uke! Har vært litt bestemt på at jeg SKAL holde meg i aktivitet så lenge jeg kan så jeg begynte å sykle med nabokona og jentene våre baki henger.. Merket at det gjorde ikke vondt å sykle og med litt bruk av bekkenbelte på de verste dagene så har bekkenløsningen faktisk blitt veldig stabil.. Blir kjempeårlig om jeg typisk går og løfte å herjer mye en dag.. Nå har vi ca to sykkelturer i uken på c 3 timer hver gang inkl kaffe og spisepause... ;) må hadde jeg ikke hatt en syklevennine så hadde de nok vær hakket verre å motivere seg.. Jeg e superfornøyd med å kunne være litt aktiv og merker veldig godt gode effekter !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tok meg sammen og gikk en tur i dag på 8 km.. ROLIG derimot, brukte halvannen time..

På slutten kunne jeg så vidt stå, og har hatt kjempevondt i bekkenet etterpå.. vanskelig å gå !!

Synd sykkelen min ikke fungerer, høres ut som det kanskje funker bedre for bekkenet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

hei dere.. kjenner jeg blir grønn av misunnelse når jeg leser her !

Siden graviditeten har jeg vært slapp (ja noe er pga kvalme og div ligamenserter. Forsøkte jogging ca 5km i uke 11, det gikk fint der og da -men var forferdelig i bekkenet etterpå..så det gjør jeg ikke igjen.. jeg har tenkt jeg skal gå litt turer men det blir fort kjedelig. så har det vært ferie og VARMT så har alltid en unnskyldning.)

 

Jeg tenkte litt på om noen av dere sliter med bekkenet/strekkinger osv men fortsatt så trener dere? blir det ikke bare verre av det?

Har tatt pause fra treningssenteret til ungen er født, det ble bare bortkasta penger .

Men har gått opp over 10 kg (!!!!) på snart 22 uker, så JA det har helt klart noe med stillesittingen å gjøre       :( noen tips til å komme i gang? har ikke trent på maange mnd.

evt enkle styrkeøvelser jeg kan gjøre hjemme i stua?

 

Evt spiser dere sunt i tillegg? kan kanskje begynne der og, er vel litt å hente overalt. og vil IKKE fortsette denne trenden på vekta :(

 

Men dere er kjempeflinke, skulle ønske jeg var like motivert ;)

 

 

hei dere.. kjenner jeg blir grønn av misunnelse når jeg leser her !

Siden graviditeten har jeg vært slapp (ja noe er pga kvalme og div ligamenserter. Forsøkte jogging ca 5km i uke 11, det gikk fint der og da -men var forferdelig i bekkenet etterpå..så det gjør jeg ikke igjen.. jeg har tenkt jeg skal gå litt turer men det blir fort kjedelig. så har det vært ferie og VARMT så har alltid en unnskyldning.)

 

Jeg tenkte litt på om noen av dere sliter med bekkenet/strekkinger osv men fortsatt så trener dere? blir det ikke bare verre av det?

Har tatt pause fra treningssenteret til ungen er født, det ble bare bortkasta penger .

Men har gått opp over 10 kg (!!!!) på snart 22 uker, så JA det har helt klart noe med stillesittingen å gjøre       :( noen tips til å komme i gang? har ikke trent på maange mnd.

evt enkle styrkeøvelser jeg kan gjøre hjemme i stua?

 

Evt spiser dere sunt i tillegg? kan kanskje begynne der og, er vel litt å hente overalt. og vil IKKE fortsette denne trenden på vekta :(

 

Men dere er kjempeflinke, skulle ønske jeg var like motivert ;)

Du kan ta det helt med ro! Har ikke vært så flink som det høres ut som ;) Kom nettopp hjem fra 4 ukers ferie på hytta (hvor jeg altså har jogget...), men jeg har ikke akkurat spist sunt!! Is, grillmat, sjokolade og alt annet som er godt :) Siden jeg ikke drikker alkohol har jeg lullet meg inn i troen på at jeg kan stappe innpå alt annet... Veide meg i går og har totalt gått opp 7.5 kg. Dvs 3.5 kg kun i ferien  :blink:  Pyttsann, maten var god så jeg angrer ikke!! Ellers har jeg tatt noen rolige dager med null jogging, for så å prøve meg på en ny tur igår hvilket gikk bra. Har bestemt meg for at jeg kun skal trene så lenge det kjennes ok ut og er gøy. Jogging kan jeg neppe fortsette med noe særlig lengre enn en mnd til. Gå tur synes jeg også er litt kjedelig... Og sykling er enda verre! Tror det viktigste er at man prøver å få gjort noe, men ingen grunn til å slå seg i hodet om man ikke lykkes med det. Selv synes jeg det er litt kjedelig å gå gravid (på tross av at jeg har rimelig greie svangerskap). Innrømmer glatt at jeg unner meg litt ekstra god mat, det synes jeg vi må kunne tillate oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...