Gå til innhold

Trim og treningsdagbok for desembermagene


Lykketroll13

Anbefalte innlegg

Litt utenfor topic dette asså, men da jeg skulle pakke treningsbaggen i dag fant jeg ei mine løse og deilige treningsbukser og lange fantastiske Kari Traa topp, så i dag blir det trening i tights ( dette er ikke hold ins asså..) og en helt helt ordinær treningstopp som sikkert ikke når meg til navlen en gang.
 

Bare så dere skal få et üebrnais bilde på netthinna å kose dere med i dag.

 

 

 

 

I'm going in.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest flykræsj

Litt utenfor topic dette asså, men da jeg skulle pakke treningsbaggen i dag fant jeg ei mine løse og deilige treningsbukser og lange fantastiske Kari Traa topp, så i dag blir det trening i tights ( dette er ikke hold ins asså..) og en helt helt ordinær treningstopp som sikkert ikke når meg til navlen en gang.

 

Bare så dere skal få et üebrnais bilde på netthinna å kose dere med i dag.

 

 

 

 

I'm going in.

Haha, ser ikke akkurat veldig fancy ut på trening om dagen jeg heller! Bruker noen gamle haremsbukser fra svunnen tid. Hadde tenkt å bruke dem som malebukser, men nå har de blitt forfremmet til treningstøy ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Gåtur i terrenget i går og på lørdag forresten. Merker det begynner og bli tungt å puste. Akkurat som om det er for liten plass i lungene liksom(hvilket jo forsåvidt er tilfellet også). Pustet, peste og svettet, så liker å tro at det ble treningseffekt selv om jeg "bare" gikk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått bekkenlåsning.. Forferdelig vondt å gå.. Jeg som jogget så fint :( utrolig kjipt.. Er det bedre med sykling evt? Noen tips? Må ringe legen å få time hos kiroprakor. Syns litt synd på meg selv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gåtur i terrenget i går og på lørdag forresten. Merker det begynner og bli tungt å puste. Akkurat som om det er for liten plass i lungene liksom(hvilket jo forsåvidt er tilfellet også). Pustet, peste og svettet, så liker å tro at det ble treningseffekt selv om jeg "bare" gikk :)

 

Kanskje bitteliten trøst i at oksygenopptaket ditt er skyhøyt nå, og du får mye mer ut av gåturer enn du vanligvis ville gjort.. Du kommer til å bli den fjellgeita når barnet er out&about! ;)

Jeg ble forresten stående foran speilet på Elixia i går og panisk flytte strikken på tightsen under magen/over magen/under magen/over magen. Ingen av delene så særlig fresht ut. Disse verdensproblemene asså. Heavy greier ;)

 

 

Da har jeg fått bekkenlåsning.. Forferdelig vondt å gå.. Jeg som jogget så fint :( utrolig kjipt.. Er det bedre med sykling evt? Noen tips? Må ringe legen å få time hos kiroprakor. Syns litt synd på meg selv :P

 

Haff :/ Har mild bekkenlåsning selv, og har blitt henvist til manuellterapaut. Heldigvis ser det ut til at det har roa seg litt nå, men jeg finner mye hjelp i masse masse god tøying av rumpe/lår og trening av kjernemusklaturen for å holde alt det som skramler rundt der nede på plass.. Sykling er sikkert en god idè! Tenkt på det selv, men.. Ja. Never happens.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Hører mange som har god effekt av beh hos kiro/manuellterapeut, så det er sikkert lurt :) Selv har jeg lette plager, men de blir ikke verre da. Ellers må vi kanskje belage oss på at kroppen blir tyngre og litt krangelete etterhvert som ukene går.... Sant det du skriver om oksygenopptak Mimosen! Husker jeg kom i kanonform på rekordtid etter forrige fødsel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja hva skal vi gravide egentlig trene i?? Treningsbukser er liksom ikke helt greit lengre da de strammer heeelt feil på magen.... Noen forslag? Når jeg sykler bruker jeg sykkelbukser og har de under magen.. Men da detter de jo ikke ned fordi jeg sitter liksom.. På pilates har jeg til å brukt knetights for gravide og en lang siglet.. Men ve ikke om det hadde funka dersom jeg drev me noe jeg faktisk ble svett av!! Hewe.. Jeg kan anbefale bekkenbelte og sykling!! ;) jeg har bekk løsning og de funker supert her... Om jeg ikke hopper av og på sykkelen for mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hva skal vi gravide egentlig trene i?? Treningsbukser er liksom ikke helt greit lengre da de strammer heeelt feil på magen.... Noen forslag? Når jeg sykler bruker jeg sykkelbukser og har de under magen.. Men da detter de jo ikke ned fordi jeg sitter liksom.. På pilates har jeg til å brukt knetights for gravide og en lang siglet.. Men ve ikke om det hadde funka dersom jeg drev me noe jeg faktisk ble svett av!! Hewe.. Jeg kan anbefale bekkenbelte og sykling!! ;) jeg har bekk løsning og de funker supert her... Om jeg ikke hopper av og på sykkelen for mye!

 

Jeg er litt Nikeoman, var i Berlin sist sommer og gikk fullstendig amok på Nike-planet ;)

Der kjøpte jeg en helt fantastisk lett og god treningsbukse i dri-fit serien, som har bred strikk i midja + snøring og strikk helt nederst på foten. Vid og god ellers. Den er gull, men jeg greier ikke finne noe bilde av den på nett, sikkert fordi det er fjorårets kolleksjon.. :/ Lurer på om den egentlig er ment for dans/yoga..

 

Så har jeg investert i to sorte trenings-singleter, en fra Kari Traa og en fra Casall, begge så lange at jeg kan løfte armer og bein i alle retninger uten at magen ramler ut ;)

 

Treningstøy asså <3 Det eneste jeg kan kan bruke aaalt for masse penger på uten å få dårlig samvittighet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av en eller annen grunn får jeg fortsatt på meg treningstightsen enda. Bretter den ned under magen og siden den strammer godt over mine 10 ekstra kg, så sitter den godt... ;-)

Har et par treningstopper som fortsatt passer. Den ene er litt kort, så med nedbrettet bukse flasher jeg magen når jeg strekker meg. Men men...

 

Step i kveld, tror jeg :-) har ikke trent siden lørdag pga at formen har vært laber. Satser på opptur i kveld :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Hmm... Dårlig uke for min del :( Masse overtidsarbeid og til lørdag drar vi en uke til italia. Blir deilig det da! Garantert ikke mye trening der i varmen, men skal prøve å få svømt litt :) Kommer sikkert til å spise fem tonn med is og komme hjem som en hvalross :D Pyttsann. Skal på yoga i morgen da. Akkurat den holder jeg hellig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur til Italia!! Kan anbefale minestronesuppen. (Litt varierende, noen nydelige, andre ikke så gode)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

God tur til Italia!! Kan anbefale minestronesuppen. (Litt varierende, noen nydelige, andre ikke så gode)

 

Tusen takk! Er generelt veldig glad i italiensk mat. Når den er av god kvalitet selvsagt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns dere er sporty jeg!

I dag fikk jeg gått en grei runde med hunden. Var ute og gikk i en time ca. Det er så veldig varierende med meg om dagen. I dag var en god dag, men i går fikk jeg kynnere bare av å gå ut med søpla. Magen blir knallhard og vond, og jeg kan bare glemme å fortsette turen. Ganske frustrerende, men værst for bikkja. Han nekter jo å bli med når jeg snur. Hehe.

Jaja, får finne på noe alternativt etterhvert. Styrkeøvelser på stuegulvet må vel være ok? Knebøy og sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest flykræsj

Syns dere er sporty jeg!

I dag fikk jeg gått en grei runde med hunden. Var ute og gikk i en time ca. Det er så veldig varierende med meg om dagen. I dag var en god dag, men i går fikk jeg kynnere bare av å gå ut med søpla. Magen blir knallhard og vond, og jeg kan bare glemme å fortsette turen. Ganske frustrerende, men værst for bikkja. Han nekter jo å bli med når jeg snur. Hehe.

Jaja, får finne på noe alternativt etterhvert. Styrkeøvelser på stuegulvet må vel være ok? Knebøy og sånt?

Jeg tenker som så at all aktivitet er bedre enn ingenting! En liten gåtur, litt styrke på stuegulvet osv. Kjenner at jeg gleder meg litt til etter fødsel, og ikke lengre er plaget med vekt og vondter som graviditeten drar meg seg. Men enn så lenge er i hvert fall jeg fornøyd med å være litt aktiv, og prøver å komme meg ut så lenge jeg klarer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaa, viktig å gjøre det man kan og samtidig kjenne etter hva kroppen sier!

 

Jeg var på bodypump igjen i dag. Det var tungt! De fleste øvelsene gikk greit (med ekstra pauser). Men på brystpressen gikk det ikke lenger å ligge på ryggen selv med skrå benk. Ble svimmel og avbryte øvelsen, så tok pushups i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha denne sporty jenta her skulle være litt ekstra flink her en dag sola skinte så fælt.. Bestemte meg for å vaske bilen utvendig og innvendig ;) dvs å ta ut alle setene å gjøre det ordentlig liksom... Ble skikkelig dårlig i bekkenet og det gikk liksom ikke over.. På pilates treningen påfølgende ons klarte jeg ikke utføre et par av øvelsene fordi bekkenet beveget seg helt feil.. Fysioterapauten som holder kurset ba om å få sjekke meg litt etter vi var ferdige og var helt sjokkert! Hadde vist helt låst skeivt bekken på den ene siden som ikke var der for 1,5 uke siden da jeg var hos henne sist! OPS... Viste ikke at sånt kunne skje! Ble satt opp til kiropraktor neste morning, og hun var også ganske sjokkert.. Ligamentene på fremsiden var blitt helt feilbelastet på så kort tid og sto i spenn... IIIik... Men hun sa jeg gjerne kunne fortsette å sykle dersom det ikke var vondt og anbefalte også veldig svømming.. Så ja.. Har nå ikke trent annet en den ene pilates timen på 1,5.. Tenker jeg skal gå litt i studio på spinning neste uke.. Så de ikk blir så mye av og på stigning :) ... Men ja.. Pass på jenter! Dont over do it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha denne sporty jenta her skulle være litt ekstra flink her en dag sola skinte så fælt.. Bestemte meg for å vaske bilen utvendig og innvendig ;) dvs å ta ut alle setene å gjøre det ordentlig liksom... Ble skikkelig dårlig i bekkenet og det gikk liksom ikke over.. På pilates treningen påfølgende ons klarte jeg ikke utføre et par av øvelsene fordi bekkenet beveget seg helt feil.. Fysioterapauten som holder kurset ba om å få sjekke meg litt etter vi var ferdige og var helt sjokkert! Hadde vist helt låst skeivt bekken på den ene siden som ikke var der for 1,5 uke siden da jeg var hos henne sist! OPS... Viste ikke at sånt kunne skje! Ble satt opp til kiropraktor neste morning, og hun var også ganske sjokkert.. Ligamentene på fremsiden var blitt helt feilbelastet på så kort tid og sto i spenn... IIIik... Men hun sa jeg gjerne kunne fortsette å sykle dersom det ikke var vondt og anbefalte også veldig svømming.. Så ja.. Har nå ikke trent annet en den ene pilates timen på 1,5.. Tenker jeg skal gå litt i studio på spinning neste uke.. Så de ikk blir så mye av og på stigning :) ... Men ja.. Pass på jenter! Dont over do it!

 

Oi, huffda :/ Det er jo litt skranglete nedi der, men at det kunne skje så mye på kort tid er jo litt skremmende.. Svømming høres fornuftig ut? Pleier de ikke ha sånne lokale opplegg rundt om kring for gravide? Vet ikke hvor du holder til jeg, men sett flere forskjellige kurs rundt i Oslo i alle fall.. :)

Min bekkenlåsning forduftet her om dagen, det er helt snålt. Fikk jo time til manuellterapaut, og følte meg veldig klein fordi jeg ikke hadde noe å vise frem lenger, men hurra for det altså. :)

 

Men nå, skrekk og gru (!!), har det dukket opp flere klaser med sånne edderkoppvener på leggene mine :( Og en stooooor åreknute bak på ene låret som strekker seg et lite stykke nedover. Lurer om det kan ha noe med styrketreninga, altså utfall med vekter++ som kan ha tatt  knekken på dem, pent er det i alle fall ikke... 

Bra jeg har en mann som er blind. 

Phew.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Vel, har kommet hjem fra deilige Italia :) Faktisk gått litt tur der, men i varmen ble beina elefantbein. Det er faktisk ganske ille fremdeles... Bekkenet skrangler litt her også. Men åpenbart ikke så ille som ditt mamsen&lillepip :( Ante ikke det kunne gå så fort! Holder meg til yoga og gåturer i terrenget. Det funker bra, men HERREGUD som jeg ser frem til dette er over ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misunner dere ikke de bekkenproblemene. Har stort sett sluppet unna det hittil. Men sliter igjen med at jeg er svimmel og andpusten. I går orket jeg ikke annet enn en tur. I dag det samme.

Men håper det fortsatt blir en del gode dager fremover.

Signerer deg flykræsj! Ser frem til å bli ferdig. Jeg må bare innrømme at jeg ikke kan fordra å være gravid. Men vil jeg ha egne barn, må det jo til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Misunner dere ikke de bekkenproblemene. Har stort sett sluppet unna det hittil. Men sliter igjen med at jeg er svimmel og andpusten. I går orket jeg ikke annet enn en tur. I dag det samme.

Men håper det fortsatt blir en del gode dager fremover.

Signerer deg flykræsj! Ser frem til å bli ferdig. Jeg må bare innrømme at jeg ikke kan fordra å være gravid. Men vil jeg ha egne barn, må det jo til.

Er også blant dem som synes det er slitsomt og kjedelig å gå gravid. Bortsett fra at det er koselig med små dult i magen innimellom synes jeg også det er en pest og en plage. Gleder meg til å få kroppen for meg selv igjen!  :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha! Jeg syns det er magisk å være gravid, og nyter det fult ut selv med alt tull og tøys som følger med ;) har hatt en puse i treninga i det siste mens jeg ar gått til behandling.. Og var på min første sykkeltur på lørdag.. Det var syykt digg.. Har vært i studio i dag og syklet + roing.. Suuuper digg å være i gang igjen.. Mimosen. Bor i Sandnes og har funnet LBK sitt opplegg her... Bare ikke komme i gang enda.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pst.. Jeg ville hørt med jordmor ang disse edderkopp årene på leggene.. Ikke vits å pumpe jern hvis det skal komme slike for hver gang.. Sikkert noe annet du kan gjøre.. De går vel ikke vekk sånn helt av seg selv heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pst.. Jeg ville hørt med jordmor ang disse edderkopp årene på leggene.. Ikke vits å pumpe jern hvis det skal komme slike for hver gang.. Sikkert noe annet du kan gjøre.. De går vel ikke vekk sånn helt av seg selv heller?

 

I know :S Fikk helt angst da jeg plutselig så at de dukket opp.. Koster jo litt å få sånt fjerna også.. 

 

Men jeg trener styrke tredve minutter to dager i uka, og står/går på betonggulv syv timer om dagen/fem dager i uka, så jeg vet ikke helt hva som er verst egentlig..? Har i alle fall gått til innkjøp av ordentlige støttestrømper, og fått en sånn krakk jeg kan slenge rumpa nedpå bak disken min, så får føttene hvilt seg litt.

Så ligger jeg med beina høøøøyt på kveldene. Litt sent med forebygging kanskje, men håper det ikke kommer nye i alle fall :/

 

Skal høre med legen neste kontroll. Om ikke annet kan jeg spille på mannens dårlige samvittighet når alt dette er over  :lol: Nye bein og nye pupper, thankyou! (neida. joda. neida...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...