Gå til innhold

Trim og treningsdagbok for desembermagene

Lykketroll13

Anbefalte innlegg

Gjest flykræsj

Haha høres ut som starten på bekkenløsning med strålingen i beinet... MEN det kan være andre ting selvfølgelig... Jeg har ikke komme meg ut på sykkelen enda da jeg etter ferien ble slått ut av forkjølelse.. Nå sitter jeg her og er egentlig frisk men fått bihulbetendelse.. Typisk!!

Hmmm... tenkte meg kanskje det ja... Vi får se hvordan det går. Blir det verre så slutter jeg. Kjedelig med sommerforkjølelse! Hadde en skikkelig runde i vår, så satser på at jeg er ferdig med den slags ;) God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei dere.. kjenner jeg blir grønn av misunnelse når jeg leser her !

Siden graviditeten har jeg vært slapp (ja noe er pga kvalme og div ligamenserter. Forsøkte jogging ca 5km i uke 11, det gikk fint der og da -men var forferdelig i bekkenet etterpå..så det gjør jeg ikke igjen.. jeg har tenkt jeg skal gå litt turer men det blir fort kjedelig. så har det vært ferie og VARMT så har alltid en unnskyldning.)

Jeg tenkte litt på om noen av dere sliter med bekkenet/strekkinger osv men fortsatt så trener dere? blir det ikke bare verre av det?

Har tatt pause fra treningssenteret til ungen er født, det ble bare bortkasta penger .

Men har gått opp over 10 kg (!!!!) på snart 22 uker, så JA det har helt klart noe med stillesittingen å gjøre       :( noen tips til å komme i gang? har ikke trent på maange mnd.

evt enkle styrkeøvelser jeg kan gjøre hjemme i stua?

Evt spiser dere sunt i tillegg? kan kanskje begynne der og, er vel litt å hente overalt. og vil IKKE fortsette denne trenden på vekta :(

Men dere er kjempeflinke, skulle ønske jeg var like motivert ;)

Siden graviditeten har jeg vært slapp (ja noe er pga kvalme og div ligamenserter. Forsøkte jogging ca 5km i uke 11, det gikk fint der og da -men var forferdelig i bekkenet etterpå..så det gjør jeg ikke igjen.. jeg har tenkt jeg skal gå litt turer men det blir fort kjedelig. så har det vært ferie og VARMT så har alltid en unnskyldning.)

Jeg tenkte litt på om noen av dere sliter med bekkenet/strekkinger osv men fortsatt så trener dere? blir det ikke bare verre av det?

Har tatt pause fra treningssenteret til ungen er født, det ble bare bortkasta penger .

Men har gått opp over 10 kg (!!!!) på snart 22 uker, så JA det har helt klart noe med stillesittingen å gjøre       :( noen tips til å komme i gang? har ikke trent på maange mnd.

Evt spiser dere sunt i tillegg? kan kanskje begynne der og, er vel litt å hente overalt. og vil IKKE fortsette denne trenden på vekta :(

Du kan ta det helt med ro! Har ikke vært så flink som det høres ut som ;) Kom nettopp hjem fra 4 ukers ferie på hytta (hvor jeg altså har jogget...), men jeg har ikke akkurat spist sunt!! Is, grillmat, sjokolade og alt annet som er godt :) Siden jeg ikke drikker alkohol har jeg lullet meg inn i troen på at jeg kan stappe innpå alt annet... Veide meg i går og har totalt gått opp 7.5 kg. Dvs 3.5 kg kun i ferien  :blink:  Pyttsann, maten var god så jeg angrer ikke!! Ellers har jeg tatt noen rolige dager med null jogging, for så å prøve meg på en ny tur igår hvilket gikk bra. Har bestemt meg for at jeg kun skal trene så lenge det kjennes ok ut og er gøy. Jogging kan jeg neppe fortsette med noe særlig lengre enn en mnd til. Gå tur synes jeg også er litt kjedelig... Og sykling er enda verre! Tror det viktigste er at man prøver å få gjort noe, men ingen grunn til å slå seg i hodet om man ikke lykkes med det. Selv synes jeg det er litt kjedelig å gå gravid (på tross av at jeg har rimelig greie svangerskap). Innrømmer glatt at jeg unner meg litt ekstra god mat, det synes jeg vi må kunne tillate oss :)

hoooh godt å høre;)

Dere gjør uansett langt mer enn visse andre, jeg synes dere er flinke! skulle ønske jeg var der..

Prøvde meg på en tur i dag men det blei vondt.. får prøve litt kortere turer, evt gå dit jeg SKAL når jeg kan det, isteden for å ta bilen... å gå bare for å gå, når jeg må gå så rolig blir liksom som å sparke litt i grusen og plystre mens jeg hører på fuglene... og føler ikke jeg har trena da akkurat :P

Er kjedelig å gå gravid ja, gleder meg til jeg kan trene igjen uten NOEN unnskyldning :) og ja, samme her... noen av de kiloene har vært en del GOD mat i sommer, uten tvil ! null rutiner på mat eller noe annet, litt for mange stopp på bensinstasjoner og kos =) MEN, jeg har hvertfall fått slappet av i sommer, høres ut som du har og ! om ikke annet så har vi godt av DET :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke lagt til at jeg spiser også akkurat det jeg har lyst på.. ( har heeeeldigvis ikke hatt noe særlig godteri lyst til nå..). Men brus derimot!! Drikker sikkert 1stk 0,5l omi dagen!!!!!! MÅ bare ha! Det er viktig å ikke presse d til noe du ikke orker... Som fks å gå turer når du får vondt av det.. Jeg kan somsagt nesten ikke gå noe før jeg år vondt.. Og ar sagt til venninna mi at jeg sykler kun sålenge det ikke gjør vondt evnt til isen kommer ;) har tenkt å prøve meg på yoga og pilates nå utover høsten og se om det faller i smak..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er heldigvis ikke jogging noe problem, jeg er i uke 22 nå, men får se hvor lenge jeg kan løpe. Har til nå gått opp ca 4 kg, spiser akkurat som jeg alltid har gjort bortsett fra at jeg har kuttet ut brus helt, og av og til unner jeg meg litt snop. Frister så mye mer med deilige frukter nå om sommeren:)

men jeg kan anbefale å trene styrke dette har hjulpet meg veldig og du kan godt trene hjemme i stuen om du har meldt deg ut av treningssenteret :)

Du finner masse gode videoer på nettet om hvordan du kan trene hjemme, disse er kjempe greie!:)

Her har du en artikkel som viser hvordan du kan trene

http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.10936749.

Lykke til! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei cdc87!

Er enig med deg i at det er viktig å holde seg unna aktiviteter som gir smerter i bekkenet. Heldigvis finnes det øvelser som kan hjelpe også. En jeg kjenner er blitt mye bedre av å trene med slynger hos fysioterapeut.

Men det kommer jo også an på hva man trives med i hverdagen.

Selv er jeg en person som har stort behov for å være aktiv for å ha det bra. Trening er like mye en hobby som en plikt. Jeg har

heldigvis sluppet bekkenplager så langt. Jeg blir derimot stiv i korsryggen hvis jeg ikke trener.

Gjør det som føles rett for deg. Det er ikke meningen at tråden skal gi noen dårlig samvittighet for at de ikke klarer å trene.

Men det er fint hvis tråden kan inspirere deg til å gjøre det du klarer! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er heldigvis ikke jogging noe problem, jeg er i uke 22 nå, men får se hvor lenge jeg kan løpe. Har til nå gått opp ca 4 kg, spiser akkurat som jeg alltid har gjort bortsett fra at jeg har kuttet ut brus helt, og av og til unner jeg meg litt snop. Frister så mye mer med deilige frukter nå om sommeren:)

men jeg kan anbefale å trene styrke dette har hjulpet meg veldig og du kan godt trene hjemme i stuen om du har meldt deg ut av treningssenteret :)

Du finner masse gode videoer på nettet om hvordan du kan trene hjemme, disse er kjempe greie! :)

Her har du en artikkel som viser hvordan du kan trene

http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.10936749.

Lykke til! :-D

supert, !! skal lese den artikkelen også se hva jeg får til ;)

Heldig du som klarer å jogge, stå på !!:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei cdc87!

Er enig med deg i at det er viktig å holde seg unna aktiviteter som gir smerter i bekkenet. Heldigvis finnes det øvelser som kan hjelpe også. En jeg kjenner er blitt mye bedre av å trene med slynger hos fysioterapeut.

Men det kommer jo også an på hva man trives med i hverdagen.

Selv er jeg en person som har stort behov for å være aktiv for å ha det bra. Trening er like mye en hobby som en plikt. Jeg har

heldigvis sluppet bekkenplager så langt. Jeg blir derimot stiv i korsryggen hvis jeg ikke trener.

Gjør det som føles rett for deg. Det er ikke meningen at tråden skal gi noen dårlig samvittighet for at de ikke klarer å trene.

Men det er fint hvis tråden kan inspirere deg til å gjøre det du klarer! :-)

jada, det er helt sant !

Og det er jo ikke nødvendig å gå inn å lese heller, men jeg kjente jeg hadde lyst på en liten dytt og et par tips, og det hjalp å lese og se hvor flinke dere er her inne =) selv om det samtidig gir en dårlig samvittighet.. men det er aldri for sent, tenkte jeg skulle prøve ut noen styrkeøvelser (tips over) nå som jeg har funnet ut at bare det å gå ROLIG gir meg bekkenvondt.. kanskje styrke er det som skal til for å bedre det også!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med styrkeøvelser! Legg gjerne ut en link her om du finner noen nyttige videoer og sånt til motivasjon til hun som brukte masse penger på slyngesett og gym måtte, og fikk mannen til å lage krok i taket i stua for at hun kulle trene foran tven!! ( meg ) og ikke har brukt det en eneste gang! (Meg ) hahaha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med dere og kynnere? Her raser de på bare jeg tenker på å gå litt raskere enn tusletempo, og de gjør vondt! Jeg har googlet litt, og ser at de fleste jordmødre anbefaler å roe tempoet når kynnerne kommer. Men det innebærer at jeg nesten ikke kan lufte hunden engang, og såpass mosjon bør man vel ha. Eller? Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Hvordan er det med dere og kynnere? Her raser de på bare jeg tenker på å gå litt raskere enn tusletempo, og de gjør vondt! Jeg har googlet litt, og ser at de fleste jordmødre anbefaler å roe tempoet når kynnerne kommer. Men det innebærer at jeg nesten ikke kan lufte hunden engang, og såpass mosjon bør man vel ha. Eller? Hva tror dere?

Kjenner litt kynnere når jeg trener. Legen min sa at det ikke var farlig, så jeg har bare ignorert dem. Mine er ikke sterke da! Har inntrykk av at det sies litt forskjellig, men jeg har som tommelfingerregel at jeg roer ned hvis det kjennes vondt, hvis ikke fortsetter jeg :) Hos dem som har vært gravide før er vel normalt sett kynnerene litt sterkere/ tydeligere uten at det behøver å bety så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke merket noe kynnere enda, tror jeg. Kjenner at det er noe som strammer (som krampe i livmorbåndene) når jeg presser hardt på do.

Gikk opp Bitihorn i helgen. Tungt oppover og jeg kjente godt at jeg pustet for to, men det var en fin tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lessismore, Ang hvor mye trening du kan ha, ville jeg ha snakket med jordmor eller lege. Det kan fort bli mye synsing her inne. Håper du får det svaret du vil ha!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke merket noe til kynnere enda, men ville nok snakket meg jordmor om det hvis det blir for gale:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

En liten treningsøkt på meg i dag morges før jobb. Løping på tredemølle og litt styrketrening etterpå. Synes det er perfekt å trene på morgenen. Knallstart på dagen, selv om det kanskje ikke er det som frister mest når vekkerklokka ringer :P Neste uke skal jeg på min første gravidyoga-time. Noen som vet hva slags klær man bruker på yoga? Joggebukse og genser, eller er det for varmt?? Gidder ikke å kjøpe noe nytt fancysmancy yogatøy nå i allefall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å bruke singlet og en behagelig bukse ( harem eller noe som ikke er tettsittende) siden det er mye tøy og bøy :-) jeg trosset selv regnet i dag og tok meg en forfriskende løpetur. Deilig!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer rett og slett ikke å jogge fordi lillegutt ligger rett på blæra! Det gjør så vondt! Hvordan er det med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidlig i graviditeten diskuterte jeg jogging med jordmor og hun sa at det kunne føre til kynnere, og at det kunne bli problematisk. Kynnere i seg selv er ikke farlig, men om en irriterer livmora nok kan det gå ovêr i kraftigere saker. Viktig å ta det litt med ro, og som hun over sa.. Diskuter med en jordmor som kjenner til deg og din graviditet evnt tidligere vangerskap. Nytter ikke hva vi he inne synser om ! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Harembukse høres lurt ut! Tror jeg har et nuppete eksemplar et sted... Sprekt med joggetur i regnet Hewe:) Ifht jogging synes jeg det går greit så lenfe underlager ikke er hardt og jeg ikke jogger mer enn 2-3 ganger i uken. Merker også økt press på urinblæra, så hender jeg må snike meg en tur inn i buskene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Hahahaha! Godt det ikke er bare jeg om må ty til buskeskvetting på tur!

Hehe, gjelder å løpe på litt bortgjemte steder med tette busker ;) Tror kanskje jeg skal ta meg en liten tur i kveld. Synes det fungerer greit med korte turer, skal jo ikke akkurat trene til maraton nå. 3-4 km i ulendt terreng synes jeg passer perfekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har avtalt en ny sykkeltur i dag ! 4 uker ca siden sist før ferien!! Ungene gleder seg supermasse.. Men har så vondt i hode at jeg faktisk gruer meg! Møkk og dritt og syt og klag! Haha nå har jeg slengt litt med leppen! Vet at jeg ikke MÅ sykle, men ha hatt mer eller mindre hodepine hver eneste dag siden uke 10 ca.. Så tviler på at den gir seg med det første! Den har blitt mer intens de siste ukene, men har jo ikke prøvd å sykle med den.. ALT må prøves før det avskrives! Tvi tvi!

Endret av Mamsen&lillepip
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk unnagjort en lang sykkeltur i går på ca 3 timer... Deilig å være i gang.. Humøret kom seg fort iløpet av de første kilometerene.. :) hode dundret i vei, men tok to paraceth før jeg satte i gang så det hele var overkommelig. Merker at jeg faktisk blir verre av tv/pc/mobil og lesing, samt litt lysømfindtlig.. Mens ellers ikke så ille å være i aktivitet som jeg skulle tro... Så det var deilig å få avkreftet den frykten om å legge trening på hylla! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra mamsen!

Hjalp det med frisk luft?

Jeg har vært på step intervall-time i dag. Denne gangen prøvde jeg å ta utfall som de andre (i stedet for knebøy som alternativ) men jeg tror ikke det var så lurt. Har begynt å kjenne litt ubehag i hoften, så frykter at det kan komme fra bekkenet. (Eller ømme muskler?) tenker jeg dropper utfall fremover uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...