Gå til innhold

Mistanke om at samboer har vært utro

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hvorfor dere "snoker" når dere samtidig mener dere har full rett? Kan dere ikke bare forlange å få se fb og telefon? Og samtidig gi ham deres?

Det er snikingen jeg reagerer mest på. Er veldig glad for at verken jeg eller sambo har slike tillits problemer. ..

Tror du virkelig at en som er utro og likevel ikke ønsker å gå fra kona viser henne alle meldinger med elskerinna? Seriøst? Nytter lite å be om å få se FB etter at de aktuelle meldingene er slettet. Og til sug lut: jeg forstår ikke hvordan enkelte damer stoler blindt på mannen tross for faresignaler og lar ham pule andre bare han sier at "ingenting skjer". Er dere ikke bekymret for å få HIV, AIDS og lignende? For det er ikke sikkert han bruker kondom med de andre damene han hopper på.

Trenger ikke å avtale at "jeg vil se alt om 3 dager!"

Be om å få se det med en gang. Dere mener jo dere har rett på det...

Og hvorfor er dere sammen med menn dere "vet" er utro?

Videoannonse
Annonse
Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Jeg lurer på hvorfor dere "snoker" når dere samtidig mener dere har full rett? Kan dere ikke bare forlange å få se fb og telefon? Og samtidig gi ham deres?

Det er snikingen jeg reagerer mest på. Er veldig glad for at verken jeg eller sambo har slike tillits problemer. ..

Tror du virkelig at en som er utro og likevel ikke ønsker å gå fra kona viser henne alle meldinger med elskerinna? Seriøst? Nytter lite å be om å få se FB etter at de aktuelle meldingene er slettet. Og til sug lut: jeg forstår ikke hvordan enkelte damer stoler blindt på mannen tross for faresignaler og lar ham pule andre bare han sier at "ingenting skjer". Er dere ikke bekymret for å få HIV, AIDS og lignende? For det er ikke sikkert han bruker kondom med de andre damene han hopper på.

Trenger ikke å avtale at "jeg vil se alt om 3 dager!"

Be om å få se det med en gang. Dere mener jo dere har rett på det...

Og hvorfor er dere sammen med menn dere "vet" er utro?

Jeg visste ikke at eksen min var utro helt til jeg tilfeldigvis oppdaget en lapp med beskjed til hans elskerinne. Etter å ha gått inn på eposten hans fant jeg ut mye mer enn jeg egentlig ville finne ut, der var det forskjellige kjerringer han lå med, og lovet alle gull og grønne skoger, skrev at han var singel og ville gifte seg med dem osv. Med en gang jeg oppdaget det, så fikk han ultimatum - slutte med det eller flytte ut. Han gråt og skulle satse på familien. Etter 2 måneder oppdaget jeg at han begynte å skrive med andre jenter igjen, enda fra MIN datamaskin mens jeg var på jobb. Da var det kroken på døra. Om jeg hadde funnet ut at min nåværende samboer er utro (noe jeg ikke tror er sjans i havet for), så hadde jeg kastet ham ut på dagen.

Skrevet

Vi er (var) ikke sammen med menn som vi 'vet' er utro fordi dette var et ønske til å begynne med.. Man kan heller ikke kaste ut barnas far på bakgrunn av noe du mener du 'vet'. Men trenger å få ting bekreftet -så vondt det enn gjør.

Og du 'vet' det, men allikevel, så får du det ikke bekreftet via å snakke med mannen. Jeg har prøvd.. Og naiv som jeg var, så kunne jeg ikke la være å tro ham selv om magefølelsen sa noe annet. Man prøver å glemme den vonde magefølelsen en stund helt til nye mistanker dukker opp.. Og du vil konfrontere, men sist du gjorde det, så kom du ingen vei.. Og nok en gang, så er du sikker på at du egentlig 'vet'.

Noen snoker og finner ingenting! Heldige er de og skamme seg litt burde de, men når man er såpass sikker som jeg følte at jeg var -jeg trengte bare bekreftelsen-, så er snoking på sin plass når mannen har gjemt ærligheten sin et sted sola aldri skinner..

Jeg har aldri hatt dårlig samvittighet for at jeg tillot meg å sjekke hans kontoer. Det var noe jeg skulle ha gjort for flere år siden. Det hadde spart meg for mye smerte å vite om utroskapen før det hadde fått pågå over såpass lang tid som det gjorde.

Jeg hadde ikke snoket i hans kontoer om jeg ikke hadde trodd på ham, hatt tillit til ham.. Vi hadde mange fine år sammen før jeg ble en -hva var det igjen..?- 'snokete møkkakjerring', men sannheten måtte tydeligvis tvinges frem her i hus..

Anonym poster: e7263d543516522e41b6e0e45c933c2f

Skrevet

Har du gjort noe for å finne ut mer, hi?

Anonym poster: aa5f5ed0fca3f298b3c8f6fbf4fb6325

Gjest sug lut
Skrevet

Når jeg leser denne tråden fatter jeg ikke at noen vil være sammen med dere i det hele tatt, en sånn frastøtende gjeng snokekjerringer.

Jeg tar det rett og slett personlig, jeg at jeg, blant mange andre, blir kaldt en frastøtende snokekjerring. Fortell meg så da, Sug lut -hva ville DU har gjort etter å

1) har spurt mannen din om han var utro -og dette er er spm man ikke stiller fordi man har LYST til å stille spørsmålet..

2) Mannen blånekter. Det er klart han blånekter!

3) Det går 2 år og den vonde følelsen dukker opp igjen, evt har vel egentlig aldri forsvunnet.. Du vet av erfaring at han nekter om du spør direkte. Men 'noe' er det -magefølelsen din forteller deg at han holder på med ting du ikke skal vite noe om.

Hvordan ville ikke-frastøtende snokekjerringer løst dette? For å konfrontere mannen går ikke. Å finne bevis uten å snoke er umulig.. Og du 'vet' at noe skjer, men du vet ikke med hvem eller hva. Gi meg gjerne en alternativ løsning til denne problemstillingen. Skal lagre den på harddisken og ta den frem igjen dersom -Gud forby!- behovet skulle melde seg igjen senere i livet. Selv så jeg faktisk ingen annen løsning enn å opptre som en frastøtende snokekjerring. Ikke for å finne ut av OM han var utro -men heller for å få det bekreftet..

Jeg er lutter øre.

Hva vil du med en bekreftelse? Jo, du vil gå. Hvorfor da ikke bare gå? Må du faktisk ha noe så vulgært som pikk-i-fitte-bekreftelse for å ville avslutte forholdet til din mann? Eller p-i-f-planer? Teller det mer enn alt annet dere er og har? For meg teller resten så uendelig mye mer, er resten dårlig så er det ingenting å leve i. Men ned på snokenivået kommer jeg aldri.
Skrevet

Når jeg leser denne tråden fatter jeg ikke at noen vil være sammen med dere i det hele tatt, en sånn frastøtende gjeng snokekjerringer.

Jeg tar det rett og slett personlig, jeg at jeg, blant mange andre, blir kaldt en frastøtende snokekjerring. Fortell meg så da, Sug lut -hva ville DU har gjort etter å

1) har spurt mannen din om han var utro -og dette er er spm man ikke stiller fordi man har LYST til å stille spørsmålet..

3) Det går 2 år og den vonde følelsen dukker opp igjen, evt har vel egentlig aldri forsvunnet.. Du vet av erfaring at han nekter om du spør direkte. Men 'noe' er det -magefølelsen din forteller deg at han holder på med ting du ikke skal vite noe om.

Hvordan ville ikke-frastøtende snokekjerringer løst dette? For å konfrontere mannen går ikke. Å finne bevis uten å snoke er umulig.. Og du 'vet' at noe skjer, men du vet ikke med hvem eller hva. Gi meg gjerne en alternativ løsning til denne problemstillingen. Skal lagre den på harddisken og ta den frem igjen dersom -Gud forby!- behovet skulle melde seg igjen senere i livet. Selv så jeg faktisk ingen annen løsning enn å opptre som en frastøtende snokekjerring. Ikke for å finne ut av OM han var utro -men heller for å få det bekreftet..

Jeg er lutter øre.

Hva vil du med en bekreftelse? Jo, du vil gå. Hvorfor da ikke bare gå? Må du faktisk ha noe så vulgært som pikk-i-fitte-bekreftelse for å ville avslutte forholdet til din mann? Eller p-i-f-planer? Teller det mer enn alt annet dere er og har? For meg teller resten så uendelig mye mer, er resten dårlig så er det ingenting å leve i. Men ned på snokenivået kommer jeg aldri.

Jeg tenker at du neppe har stått i en lignende situasjon selv -arrester meg gjerne om jeg tar feil. Jeg elsket den mannen, jeg hadde fine, gode planer om en fremtid med ham. Jeg fikk mange fine år og jeg merket ikke på ham at noe var galt med unntak av de få gangene jeg merket at noe var galt -men da var det virkelig galt også.. Jeg ville ikke annet i hele verden enn å beholde ham i livet mitt.

Man trenger da en bekreftelse på hvorfor man MÅ gi slipp. Kall den bekreftelsen hva du vil, gjerne med obskøne ord om det er det som tilfredsstiller deg. For meg var det ikke snakk om å se noe jeg VILLE se, det var et spørsmål om hvilken fremtid jeg skulle ha.. Resten var så fint -og det er ingen forherligelse i et berusende lys når jeg ser tilbake- og jeg hadde det bra. Hvorfor skulle jeg ville gå?

Det blir på samme måte som at noen må se en av sine kjære død for å faktisk innse at vedkommende faktisk ER død.. At det ikke er noen vei tilbake.

Så det du med andre ord sier er at din løsning ville være å leve i et slikt forhold, med en utro partner så lenge alt annet var flott, godt og 'trygt' fremfor å snoke og finne ut av det du mener er bedrag? ..at det er tipset ditt for å håndtere en fremtidig situasjon som ligner den jeg stod i? Å tenke 'Har jeg det bra nå'? Ja. Kan jeg leve med vissheten om han har er utro fordi alt det andre er så bra? Ja, for snoke vil jeg ALDRI. Det er iallefall slik jeg tolker innlegget ditt..

Jeg er egentlig ikke ute etter å gå inn i en evig lang diskusjon om dette, men ber om at du forstår at dette ikke er så svart/hvitt som du fremstiller det..

Skrevet

Vi leser ikke hverandres meldinger osv.

I mitt tidligere forhold var samboeren min utro over flere år. Jeg spurte flere ganger, men selvfølgelig nektet han. Da leste jeg ALLE meldingene hans. Ingen tvil om hva som hadde skjedd.

Takk for 12 år (hvorav ca 9 av de var han utro) nå flytter jeg!!

Så hadde jeg fåttmistanke i dette forholdet så hadde jeg lest meldingene hvis han hadde nektet, og hvis magefølelsen var veldig sterk da. Driter i en utro jævel sitt privatliv!

Anonym poster: 048b7473067c75668702b971c1372baa

Skrevet

Jeg er lutter øre.

Jeg husker enda min fortvilte reaksjon da jeg sprang til legen og testet meg for HIV og alle mulige andre kjønnssykdommer etter at eksen min var utro i Ukraina med mange forskjellige damer. Hadde jeg ikke snoket på eposten hans og funnet ut det, så kunne jeg faktisk risikere å bli smittet av noe i tilfelle han ikke brukte kondom der nede og ei av damene hadde noe (hadde ikke sex med ham etter at han kom hjem fra "ferien" og før jeg testet meg, tilfeldigvis). Jeg ønsker ikke å risikere liv og helse fordi mannen skal ha privatlivet sitt i fred. Og nei, for meg teller ikke "resten" mer når mannen bevisst velger å knulle andre. Hvorfor er han gift/samboer med dama si hvis han ønsker å leve som singel?

Anonym poster: 4319b762f5737035bb7183ecd4e3e117

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...