Gå til innhold

Mistanke om at samboer har vært utro

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her kommer oppdatering, har ikke turt sjekke fb'en hans ennå, men det er ikke pga moralske kvaler lenger. Har bare rett og slett ikke turt, vil jo ikke at han skal se at jeg har gjort det om det skulle vise seg ikke være noe. Litt sleipt av meg kanskje. Noen som vet om han får mld på tlf om fb blir åpnet på pc når han ikke er hjemme? Ellers skyldes mistanken min også at han plutselig begynte å feste mye, sov borte hos kompiser i fylla osv. Har spurt han direkte mange ganger om han har vært utro disse gangen, men han svarer tydelig nei ... men hvem vet, jeg føler ikke jeg kan være sikker på om han snakker sant likevel.

Anonym poster: 69feb1175083890f91a9a753405fc4ff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han kan ikke se at noen har vært inne på facebook nei :P Sjekk da vel!

Anonym poster: 49917c233c7decd7e7e08308d49fc538

Gjest Aprikos Syltetøy
Skrevet

For sikkerhets skyld, gå på historikk fana på internetten og slett det du har "gjort" etter du har sjekket. På den måten finner han det "aldri" ut. Har gjort det mange ganger selv. Hadde en sambo for noen år siden som var utro så det sang etter. Og der valgte jeg å stole blindt på han. Aich sier jeg bare..

Og nå, brent barn skyr ilden. Med en sambo som knapt ser på meg lenger, så har jeg sjekka. Og JADDA jeg fant jeg fant!!! Ikke noe utroskap greier, men ser at han snakker mye med ei jeg var venninne med før som han faktisk var forelska i før han ble sammen med meg. Han sier ikke at han snakker med henne.. Og han snakker mye med henne. Syntes ikke det er så kult jeg når dette er ei han har hatt følelser for nå i disse tørkeperiodene hos oss.. Og så også en gammel melding mellom han og ei fra finnland han traff på en sydentur i 08 (vi ble sammen i 10). Der snakker de om å telte sammen, bare han og henne. WHY liksom?? Da var vi jo sammen! Og han skulle ikke si noe til meg engang! Han skulle bare på telttur en helg med "gutta".. Det kom jo tydlig frem i mailen at "ingenting behøver jo å skje selvom man telter som venner.." men om det var en så uskyldig telttur med venninna, hvorfor skjule det bak en "guttetur"?!

Og jeg kan ikke konfrontere han med det heller,,, for han dro jo faktisk aldri på denne teltturen. Og det at han prater så mye med sin "gamle flamme" er jo heller ikke kriminellt.. Men liker jeg det? NEI!

Skrevet

Egentlig så er det jo ikke fint å snoke i andre sine ting. Men hvis du har en dårlig magefølelse, så burde du kanskje gjøre det. Har en gang hatte n dårlig magefølelse og faktisk spurte han rett ut. Svaret var nei. Kom frem senere at han var utro så det holdt. Angrer for at jeg ikke snoket, så jeg kunne ha gått ut av forholdet før.

Anonym poster: 50560cd70235dd13adee404c0381ae89

Skrevet

Jg gjør det hvertfall stadig :D hehe...

Anonym poster: bad93b0513e195d62f139cc8687f7d53

Skrevet

Her kommer oppdatering, har ikke turt sjekke fb'en hans ennå, men det er ikke pga moralske kvaler lenger. Har bare rett og slett ikke turt, vil jo ikke at han skal se at jeg har gjort det om det skulle vise seg ikke være noe. Litt sleipt av meg kanskje. Noen som vet om han får mld på tlf om fb blir åpnet på pc når han ikke er hjemme? Ellers skyldes mistanken min også at han plutselig begynte å feste mye, sov borte hos kompiser i fylla osv. Har spurt han direkte mange ganger om han har vært utro disse gangen, men han svarer tydelig nei ... men hvem vet, jeg føler ikke jeg kan være sikker på om han snakker sant likevel.

HVIS han skulle merke det, kan du bare skylde på at du trodde du var på din og at du oppdaget det etterhvert å logget ut? eller må du logge inn? da er det jo litt verre å skylde på det. jeg tror den eneste måten kan kan sjekke det på er hvis han sjekker netthistorikken, mn den kan du bare slette=)

Skrevet

Nei, han kan ikke se at du har vært inne på FB. Han kan ikke se at du har lest meldinger der.. Slå av chatten dersom du er på PC -for hvis ikke, så kan det være at kolleger reagerer på at han er logget på når han er på et møte f.eks..

Dersom du åpner noe som er ny post, så kan du trykke på 'merk som ulest' på denne posten, så det vil ikke synes at den har vært åpnet..

Slett for guds skyld historikken og bruk ikke søkemotoren på HANS konto på FB for å søke opp folk/annet. Det blir logget som søk på hans aktiviteter og det vil han kunne oppdage ved noen enkle tastetrykk.

Og OM han skulle merke at du har vært inne, si at han ikke var logget ut da du skulle inn på din egen. Dersom dette KAN være tilfelle.. Hvis ikke, så må du finne på en annen vanntett historie.

Hilsen ei som snoket og fant i sin tid..

Anonym poster: e7263d543516522e41b6e0e45c933c2f

Skrevet

Han kan ikke finne det ut om du sletter historikken etter deg. Min søster sjekker kjærestens facebook all the time og han er helt uvitende.

Anonym poster: aa5f5ed0fca3f298b3c8f6fbf4fb6325

Skrevet

Nei, han kan ikke se at du har vært inne på FB. Han kan ikke se at du har lest meldinger der.. Slå av chatten dersom du er på PC -for hvis ikke, så kan det være at kolleger reagerer på at han er logget på når han er på et møte f.eks..

Dersom du åpner noe som er ny post, så kan du trykke på 'merk som ulest' på denne posten, så det vil ikke synes at den har vært åpnet..

Slett for guds skyld historikken og bruk ikke søkemotoren på HANS konto på FB for å søke opp folk/annet. Det blir logget som søk på hans aktiviteter og det vil han kunne oppdage ved noen enkle tastetrykk.

Og OM han skulle merke at du har vært inne, si at han ikke var logget ut da du skulle inn på din egen. Dersom dette KAN være tilfelle.. Hvis ikke, så må du finne på en annen vanntett historie.

Hilsen ei som snoket og fant i sin tid..

Viktig å slå av chatten ja!

Anonym poster: aa5f5ed0fca3f298b3c8f6fbf4fb6325

Skrevet

For sikkerhets skyld, gå på historikk fana på internetten og slett det du har "gjort" etter du har sjekket. På den måten finner han det "aldri" ut. Har gjort det mange ganger selv. Hadde en sambo for noen år siden som var utro så det sang etter. Og der valgte jeg å stole blindt på han. Aich sier jeg bare..

Og nå, brent barn skyr ilden. Med en sambo som knapt ser på meg lenger, så har jeg sjekka. Og JADDA jeg fant jeg fant!!! Ikke noe utroskap greier, men ser at han snakker mye med ei jeg var venninne med før som han faktisk var forelska i før han ble sammen med meg. Han sier ikke at han snakker med henne.. Og han snakker mye med henne. Syntes ikke det er så kult jeg når dette er ei han har hatt følelser for nå i disse tørkeperiodene hos oss.. Og så også en gammel melding mellom han og ei fra finnland han traff på en sydentur i 08 (vi ble sammen i 10). Der snakker de om å telte sammen, bare han og henne. WHY liksom?? Da var vi jo sammen! Og han skulle ikke si noe til meg engang! Han skulle bare på telttur en helg med "gutta".. Det kom jo tydlig frem i mailen at "ingenting behøver jo å skje selvom man telter som venner.." men om det var en så uskyldig telttur med venninna, hvorfor skjule det bak en "guttetur"?!

Og jeg kan ikke konfrontere han med det heller,,, for han dro jo faktisk aldri på denne teltturen. Og det at han prater så mye med sin "gamle flamme" er jo heller ikke kriminellt.. Men liker jeg det? NEI!

Det der hadde jeg tatt opp. Han har kanskje ikke dratt på telttur, men han har tenkt på det og planlagt det og det er like ille. Og den der venninna, overhodet ikke greit!

Gjest Aprikos Syltetøy
Skrevet

Det der hadde jeg tatt opp. Han har kanskje ikke dratt på telttur, men han har tenkt på det og planlagt det og det er like ille. Og den der venninna, overhodet ikke greit!

Kan jo ikke ta det opp med han. Da beviser jeg fult for han at jeg ikke stoler på han og sjekker han. Og han har jo faktisk ikke _gjort_ noe. Så jeg kan ikke bruke det i en annen sammenheng enn at jeg er sjalu. Og sjalue damer er no herk..

Skrevet

Jeg synes egentlig sniking på andre sine tlf ikke er så hyggelig... Men skjønner deg hvis samboeren din går bak ryggen din. Da hadde jeg gjort det samme selv.

Skrevet

Men det beste er om du kan prate med han, og fortelle om usikkerheten du føler, og om det evt er noe grunn til å være bekymret. Høre hvordan han har det, og om han fortsatt har følelser for deg. Kan være godt å åpne seg litt for hverandre. Man blir enda bedre kjent, og kommer kanskje ett skritt videre i forholdet. Lykke til :-)

Skrevet

Kan jo ikke ta det opp med han. Da beviser jeg fult for han at jeg ikke stoler på han og sjekker han. Og han har jo faktisk ikke _gjort_ noe. Så jeg kan ikke bruke det i en annen sammenheng enn at jeg er sjalu. Og sjalue damer er no herk..

Da har vi nok ganske så forskjellig syn på dette. Her i huset praktiserer vi full åpenhet og skjuler ingenting for hverandre. Han må bare sjekke facebooken min, der er det ikke no spennende uansett. Og hadde min samboer snakket med en han hadde hatt følelser for og i tillegg skjult det for meg så hadde han faktisk "gjort noe" og jeg hadde hatt all grunn til å reagere. Og en sjalu dame er som regel en konsekvens av at man har gjort noe man ikke burde ;) men som sagt vi har nok både ulik praksis og syn på hvordan et forhold skal være. I det minste så kan du jo uttrykk for at ikke har det bra i forholdet og at du savner kjæresten din, lykke til! :)

Gjest sug lut
Skrevet

Når jeg leser denne tråden fatter jeg ikke at noen vil være sammen med dere i det hele tatt, en sånn frastøtende gjeng snokekjerringer.

Skrevet

Når jeg leser denne tråden fatter jeg ikke at noen vil være sammen med dere i det hele tatt, en sånn frastøtende gjeng snokekjerringer.

jeg syntes du virker så... så.. uempatisk. lurer på om du er slik i virkeligheten:)

Skrevet

Jeg lurer på hvorfor dere "snoker" når dere samtidig mener dere har full rett? Kan dere ikke bare forlange å få se fb og telefon? Og samtidig gi ham deres?

Det er snikingen jeg reagerer mest på. Er veldig glad for at verken jeg eller sambo har slike tillits problemer. ..

Skrevet

Jeg synes ikke denne snikingen er en god løsning på problemet. Det er et stort tillitsbrudd.

Om du er så usikker på mannen din foreslår jeg at du krever bevis på at det ikke er noe snusk på gang. Da vil det enten vise seg at han har alt sitt på det tørre, og du har et tillitsproblem som dere trenger å fikse. Eller så har han snusket uten at det er greit, og da trenger dere en oppvask da også.

Det finnes ingen snarveier ut av samlivsproblemer. Har du lyst at ting skal bli bedre, så må dere jobbe for det begge to...

Skrevet

Jeg tar det rett og slett personlig, jeg at jeg, blant mange andre, blir kaldt en frastøtende snokekjerring. Fortell meg så da, Sug lut -hva ville DU har gjort etter å

1) har spurt mannen din om han var utro -og dette er er spm man ikke stiller fordi man har LYST til å stille spørsmålet..

2) Mannen blånekter. Det er klart han blånekter!

3) Det går 2 år og den vonde følelsen dukker opp igjen, evt har vel egentlig aldri forsvunnet.. Du vet av erfaring at han nekter om du spør direkte. Men 'noe' er det -magefølelsen din forteller deg at han holder på med ting du ikke skal vite noe om.

Hvordan ville ikke-frastøtende snokekjerringer løst dette? For å konfrontere mannen går ikke. Å finne bevis uten å snoke er umulig.. Og du 'vet' at noe skjer, men du vet ikke med hvem eller hva. Gi meg gjerne en alternativ løsning til denne problemstillingen. Skal lagre den på harddisken og ta den frem igjen dersom -Gud forby!- behovet skulle melde seg igjen senere i livet. Selv så jeg faktisk ingen annen løsning enn å opptre som en frastøtende snokekjerring. Ikke for å finne ut av OM han var utro -men heller for å få det bekreftet..

Jeg er lutter øre.

Skrevet

Skal man virkelig gå rundt og leke naiv ikke-snokekjerring ?

Hvis man med sikkerhet vet at noe foregår?

Hva er det verste tillitsbruddet? Utroskap eller snoking? Ut i fra enkelte svar her, ville jeg nesten trodd at det er verre å snoke enn å være utro.

Anonym poster: 284d61fb8c60f5b88864d0cb434254bb

Skrevet

Hva er det verste tillitsbruddet? Utroskap eller snoking? Ut i fra enkelte svar her, ville jeg nesten trodd at det er verre å snoke enn å være utro.

Det er da virkelig ikke greit med utroskap! Men Hi spurte om hva vi synes om å sjekke mobilmeldinger og fb meldingene hans i smug. Da må det vel være greit å si hva man mener om saken.

Hadde Hi derimot spurt om det var greit om hun var utro mot mannen sin, hadde jeg antagelig vert noe krassere i svaret mitt...

Skrevet

Altså, ut fra dine andre tråder har jeg skjønt at han ikke lenger har sex med deg, og driver og prater masse med en dame han har vært forelsket i. Hvorfor er du sammen med en som ikke elsker deg?

Anonym poster: 4319b762f5737035bb7183ecd4e3e117

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Det er da virkelig ikke greit med utroskap! Men Hi spurte om hva vi synes om å sjekke mobilmeldinger og fb meldingene hans i smug. Da må det vel være greit å si hva man mener om saken.

Hadde Hi derimot spurt om det var greit om hun var utro mot mannen sin, hadde jeg antagelig vert noe krassere i svaret mitt...

Enkelte ganger kan man ikke finne ut om utroskap uten å snoke. Og jeg synes det er den bedratte parten som skal sitte med valget om å fortsette forholdet eller gå, og ikke den som har vært utro. Da er det bare rett og rimelig at man innhenter informasjon som er nødvendig for å ta dette valget. Ellers blir det at den utro parten lurer den andre til å bli i forholdet.

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Jeg lurer på hvorfor dere "snoker" når dere samtidig mener dere har full rett? Kan dere ikke bare forlange å få se fb og telefon? Og samtidig gi ham deres?

Det er snikingen jeg reagerer mest på. Er veldig glad for at verken jeg eller sambo har slike tillits problemer. ..

Tror du virkelig at en som er utro og likevel ikke ønsker å gå fra kona viser henne alle meldinger med elskerinna? Seriøst? Nytter lite å be om å få se FB etter at de aktuelle meldingene er slettet. Og til sug lut: jeg forstår ikke hvordan enkelte damer stoler blindt på mannen tross for faresignaler og lar ham pule andre bare han sier at "ingenting skjer". Er dere ikke bekymret for å få HIV, AIDS og lignende? For det er ikke sikkert han bruker kondom med de andre damene han hopper på.

Skrevet

Hva synes dere om å sjekke mobilmeldinger og fb meldingene hans i smug? Kan jeg gjøre det? Vet han har noen mld på fb med ei jeg ikke vet hvem er og som han heller ikke har lagt til som venn. Vet å det er feil å tråkke inn i hans private ting på den måten, men jeg må bare få svar.

Jeg synes det er bedre å være åpen. Si til ham "jeg mistenker at du er utro, og ønsker å se meldingene dine. Hvis du er glad i meg og vil gi meg ro i sjelen, kan jeg se sammen med deg nå". Det verste som kan skje er at han ikke tillater det, og da er det vel styrket grunn til mistanke.

Jeg hadde kanskje ikke gått fra mannen om han hadde snoket i mine meldinger, men det hadde vært et gigantisk tillitsbrudd!

Anonym poster: ecb0f9e627a50f9976cb6e9c60cb0091

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...