Gå til innhold

Mistanke om at samboer har vært utro

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er eit like stort tillitsbrot å snoke i private ting som e-post og SMS synes eg. Kva med å spørre om han er utro og forklare kvifor du mistenker han?

Unnskyld meg, men det er det dummeste jeg har hørt. Å kysse og ha sex med en annen er et tillitsbrudd. Å sjekke epost på grunn av mistanker er helt greit. HI skal ikke behøve å kaste bort tid på en fyr som ikke er verdt det.

Anonym poster: 2247cb0033e05dcfee75c246e3c74379

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du innbiller deg vel ikke at en som går bak ryggen på kvinnen sin og pluer andre, er ærlig om utroskapen??

Anonym poster: b23aee57d9e88c516ba989df63341d4e

Eg innbillar meg at ein mann med sitt på det tørre kan rydde opp i misforståingar som har fått dama til å mistenke han.

Og eg innbillar meg at meldingar eg sender til folk forblir mellom sendar og mottakar, og at ikkje sjalu partnarar snokar i dei.

Men hva om han er utro, men nekter for det, hvilke steg skal HI ta da? Du svarer ikke på det jeg spør deg om i det heletatt.

Skrevet

Åh, nå får du vel tonnevis med politisk korrekte svar at det er uakseptabelt å sjekke mld på facebook, sms'er osv. Jeg er av den oppfatning ( og HAR opplevd) at man bør gå etter magefølelsen sin, for den stemmer ofte.

Du kan jo først spørre han om du får se meldingene, nekter han har han jo noe å skjule. Ingen menn innrømmer at de er utro før man har bevis :-)

Anonym poster: 87bba701e6698d61f93dcfa01dff9903

Skrevet

du innbiller deg vel ikke at en som går bak ryggen på kvinnen sin og pluer andre, er ærlig om utroskapen??

Eg innbillar meg at ein mann med sitt på det tørre kan rydde opp i misforståingar som har fått dama til å mistenke han.

Og eg innbillar meg at meldingar eg sender til folk forblir mellom sendar og mottakar, og at ikkje sjalu partnarar snokar i dei.

En mann som har sitt på det tørre kan sikkert rydde opp. Hvis mannen ikke har sitt på det tørre, hva tror du skjer da?

Anonym poster: 6c8896fc3f6feb03a9b81f23b5e3eb36

Skrevet

Men hva om han er utro, men nekter for det, hvilke steg skal HI ta da? Du svarer ikke på det jeg spør deg om i det heletatt.

Enten har ein tillit til svaret ein får, eller ikkje. Ein invaderar ikkje privatlivet til alle som sender private meldingar i den tru at dei forblir private.
Skrevet

En mann som har sitt på det tørre kan sikkert rydde opp. Hvis mannen ikke har sitt på det tørre, hva tror du skjer da?

Då kan han ikkje oppklare misforståingar.
Skrevet

Jeg er litt delt kjenner jeg. På en måte syns jeg det er greit å sjekke hvis man har god grunn til å mistenke at det er noe, selv om jeg ser at det ikke er helt stuerent å gjøre det. Går man rett til mannen og lufter bekymringene sine, kan han slette spor og late som ingenting. Noen gang må man tøye grensene for hva som er "lov" for å få frem sannheten.

Skrevet

Men han kan kanskje lyve?

Skrevet

Ikke bare Øygard som kan ro båter........

Skrevet

Men han kan kanskje lyve?

Og då er vi tilbake til det med tillit.

Uansett, kan ein stole meir på han om mobilen og e-posten er fri for snusk? Det kan jo like gjerne bety at han har funne det lurt å slette etterkvart. Ein blir likevel nødt til å velge å stole på mannen eller velge å la vere.

Skrevet

Hvorfor skal man ikke kunne sjekke telefonen til en man bort samme med? Hva slags 'privatliv' er det man skal ha som ikke partneren skal kunne vite alt om?

Om du er i tvil sjekker du det du trenger. Man kan smittes med sykdommer og diverse livstruende dritt om man har overdreven respekt for den andres 'privatliv'.

Anonym poster: dc991f4d566de5f0377c3ec4199a15a4

Skrevet

Hvorfor skal man ikke kunne sjekke telefonen til en man bort samme med? Hva slags 'privatliv' er det man skal ha som ikke partneren skal kunne vite alt om?

Om du er i tvil sjekker du det du trenger. Man kan smittes med sykdommer og diverse livstruende dritt om man har overdreven respekt for den andres 'privatliv'.

Kva med privatlivet til dei som har sendt meldingane?
Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Det klarer han fint om han er god på å manipulere.. Eksen min var gift da vi var sammen, ventet barn når vi kom halvveis i den tiden det varte også... Jeg hadde noe mistanker når han gikk ut av rommet for å snakke i tlf, men han beroliget meg med at han ville jo aldri være utro, han var en ærlig mann... Etter 8 mnd i forhold sammen, og jeg startet å tenke på en god fremtid med han, så ble jeg brått innforstått med hva han var, når jeg fikk hans meget gravide kone på døra... Jeg var hans elskerinne uten å vite om det, i 8 mnd!

Og då er vi tilbake til det med tillit.

Så du mener at når mannen nekter for at han er utro, men er det, og hun føler det er ugler i mosen, så skal hun legge det dødt, og vite at hun er sammen med en som ikke holder det helt på det rene?

Nei, mistenker man utroskap, og har grunn til det, slik HI nevner her, så synes jeg hun hvertfall skal kunne sjekke hva som står i de meldingene på FB, så hun får avbekreftet/bekreftet det.. Er hun enda mer mistenksom etter dette, så får hun konfrontere han om det.

Skrevet

De vet at parten er i et forhold, de vet det kan være at partnerne deler alt, og bør ikke dele det de ikke vil dele med andre enn denne aktuelle, heller ta det når man er ansikt til ansikt eller pr samtale.

Skrevet

Ja, uff. Tenk om bare mannen til HI hadde tillatelse til bildene av skrittet og brystene hennes.

Skrevet

Ja, uff. Tenk om bare mannen til HI hadde tillatelse til bildene av skrittet og brystene hennes.

Ja, for HI veit hvilke meldingar som er inkriminerande utan å opne dei, og let resten vere uopna?

Har det slått deg at folk flest har ein omgangskrets utover dei ein har sex med?

Skrevet

De vet at parten er i et forhold, de vet det kan være at partnerne deler alt, og bør ikke dele det de ikke vil dele med andre enn denne aktuelle, heller ta det når man er ansikt til ansikt eller pr samtale.

Nei, dei eg kjenner held så vidt eg veit private meldingar for seg sjølve.

Og om dei er så illojal mot meg at dei viser fram meldingar, kvifor skal eg stole på at munnlege samtalar forblir mellom oss?

Skrevet

Jeg har vært i ett forhold med masse sjalusi. Sjalusien var ubegrunnet, og det var utrolig sårende og vondt å oppleve at han gikk gjennom mobilen min osv...

Han ble en ex etter det. (8 år langt forhold) orket ikke å være i ett forhold med en som stadig beskyldte meg for å være utro...

Heldigvis er jeg nå samboer med en som jeg stoler på og som gjengjelder min tillit.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Og om dei er så illojal mot meg at dei viser fram meldingar, kvifor skal eg stole på at munnlege samtalar forblir mellom oss?

Her har vi tilgang til hver andres sms, e-post, FB ol, dette er venner og andre klar over, vi ville aldri gått bak ryggen på våre venner eller andre, på den måten. De vet at det de sier til oss pr tlf, eller ansikt til ansikt forblir hos oss, det blir ikke delt til partneren om de ikke ber om at vi gjør det.

Med tanke på opplevelsen med min eks, og opplevelsen med at samboeren min hadde en nok så intim flørt med en eks han ikke hadde kommet helt over, så viser alle forståelse for at vi har det slik... Andre jeg kjenner som har lik tilgang til partnerens mobil ol, har også gjort dette klart for oss andre..

Skrevet

Her har vi tilgang til hver andres sms, e-post, FB ol, dette er venner og andre klar over, vi ville aldri gått bak ryggen på våre venner eller andre, på den måten. De vet at det de sier til oss pr tlf, eller ansikt til ansikt forblir hos oss, det blir ikke delt til partneren om de ikke ber om at vi gjør det.

Med tanke på opplevelsen med min eks, og opplevelsen med at samboeren min hadde en nok så intim flørt med en eks han ikke hadde kommet helt over, så viser alle forståelse for at vi har det slik... Andre jeg kjenner som har lik tilgang til partnerens mobil ol, har også gjort dette klart for oss andre..

Og då er det greit nok, eg ville vore klar over det og ikkje delt noko personleg skriftleg til deg. Men om HI hadde hatt ein slik avtale ville det vel ha komt fram i innlegget?
Skrevet

Her gir vi beskjed om vi må gå inn på den andres mob/mail osv.

Har hverandres passord til de forskjellige ting.

Har kompiser som jeg flippe flørter med og gubben er ok med det.

Vi må ha passord på mob pga jobb mail.

Anonym poster: 7a47f8b04c595f18c3cd5c427d197e6c

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Og då er det greit nok, eg ville vore klar over det og ikkje delt noko personleg skriftleg til deg. Men om HI hadde hatt ein slik avtale ville det vel ha komt fram i innlegget?

Dette gikk ikke på HI sitt innlegg slik jeg forsto det.. MEN, jeg kom over melding som eksen til samboere hadde sendt han, nok så tilfeldig, han glemte seg, og ba meg sjekke opp med melding for han, like under den meldingen så jeg bruddstykke av en melding av et ulagret nr, jeg ba ikke om å få lese den meldingen når jeg gikk inn å leste. Da hadde vi ikke den avtalen vi har nå. Jeg klarer ikke å se det som feil, og når mannen til HI ikke nevner aktuelle dama i det heletatt, så synes jeg det gir grunnlag for å sjekke en av meldingene på FB, trenger ikke lese alt, for å finne ut hva som hender.

Gjest sug lut
Skrevet

Selvsagt kan du ikke det. Hadde noen sjekket mine meldinger på nett og tlf hadde det vært entydig grunn til brudd.

Oi... Skal det så lite til?

Ja. Privatliv er privat.

Plutselig kjenner jeg meg kjempeglad som ikke hadde reagert på om mannen leste meldingene mine, og omvendt. Høres trist ut å ha det slikt igrunn.

Tvert i mot. Har man noe som helst indre liv har man også behov for privatliv.
Skrevet

Selvsagt kan du ikke det. Hadde noen sjekket mine meldinger på nett og tlf hadde det vært entydig grunn til brudd.

Oi... Skal det så lite til?

Ja. Privatliv er privat.

Plutselig kjenner jeg meg kjempeglad som ikke hadde reagert på om mannen leste meldingene mine, og omvendt. Høres trist ut å ha det slikt igrunn.

Tvert i mot. Har man noe som helst indre liv har man også behov for privatliv.

Takk, der satte du de eksakte ordene på hvorfor dette hadde vært et totalt tillitsbrudd for meg også om mannen hadde snoket i mine mails/meldinger.

Anonym poster: 4cf8704b7351c76aa5cb2364c0e2e476

Skrevet

Privatliv? hvilket privatliv skal man liksom ha i et forhold?? :huh: Her har vi felles passord og deler fb!

Anonym poster: 7b09c4ce659dc27028977bb6c39596f6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...