Anonym bruker Skrevet 29. april 2013 #26 Skrevet 29. april 2013 Så lenge du ikke snylter på samfunnet gjennom å motta stønader du ikke automatisk har krav på (barnetrygd og kontantstøtte), ser jeg ikke noe problem i det. Dersom du mottar annen form for støtte og er frisk, er du en snylter. Anonym poster: ac95aa79990f78e5ceb531507a9b403f
Gjest Hercule Poirot Skrevet 29. april 2013 #27 Skrevet 29. april 2013 Siden du mottar økonomisk støtte som du faktisk ikke har krav på, bare fordi dere har gjort en "vri" med økonomien deres, så er du en snylter. Bare 1000 kr i måneden, ja det er 12 000 i året, og over mange år blir også dette mange penger. Hvorfor vil du ikke bidra til fellesskapet? Hvorfor vil du ikke opparbeide deg pensjonsrettigheter? Tror du det er innmari fint å være minstepensjonist? Hva hvis mannen din går fra deg? Eller i verste fall dør? Syns det er innmari greit å kunne stå på egne bein, jeg. Men eeeeegentlig tror jeg du er et troll. ;-)
nagini Skrevet 29. april 2013 #28 Skrevet 29. april 2013 Hvorfor er det å ikke ville jobbe så galt? Jeg vil ikke jobbe, trives ikke i arbeidslivet i hele tatt. Men når man sier det så virker det på folk som at de synes man er annenrangs og at de ser ned på deg. Mange lurer også på hvordan vi klarer oss økonomisk, siden mannen min også går hjemme grunnet sykdom. Men vi klarer oss greit, har 32.000 inn i mnd. Ja jeg får også støtte fra nav da vi har særeie og delt økonomi på papiret. (Ikke i virkeligheten) Mange mener også det at vi må kjede oss. Kjede oss????? Med tre små barn hjemme hele dagen, hus på 250 Kvm og stor hage? Tror ikke det gitt. Hvorfor skal folk dømme mennesker som gjør ting anderledes? Anonym poster: 1a38292daaed3b954921e9d56816b532 Jeg synes det er helt ok at du ikke vil jobbe og lever på mannen, er uenig med den gjengse kommunistiske oppfatningen her inne at alle skal være pålagt å jobbe og bidra med skatt hvis man lever på en person som synes det er greit (ikke greit hvis man lever på sosialen eller får penger fra staten av andre grunner enn sykdom). Derimot har jeg problem med den uærlige svindlingen du driver med i å lyve om delt økonomi for å pumpe urettmessige penger ut fra et felleskap du ikke bidrar til. Svindlere som deg ER annenrangs mennesker. Ikke fordi du ikke jobber, men fordi du faktisk stjeler fra felleskassa.
Gjest sussie77 Skrevet 29. april 2013 #29 Skrevet 29. april 2013 Er helt greit å gå hjemme med barn. Kjenner faktisk ingen som ser ned på de som gjør det. Men å få penger man ikke har krav på blir noe helt annet.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2013 #30 Skrevet 29. april 2013 Det dere henger dere oppi er at jeg får støtte fra nav. Jeg får kontantstøtte, barnetrygd x 3 og hele 1020,- i mnd fra sosialen fordi vi står med særeie og delt økonomi. Så huff jeg snylter hele 1000 kr i mnd, resten er ting jeg har krav på. Nå skulle denne diskusjonen være om hvorfor man dømmer de som går hjemme, ikke om at man får støtte fra nav! Så svar på det spør om å ikke alt annet. Å depresjoner får jeg nok absolutt ikke. Anonym poster: 1a38292daaed3b954921e9d56816b532 Jeg dømmer deg for og gå hjemme og få sosialstøtte fordi du ikke gidder og jobber. Jeg dømmer ikke dem som er hjemmeværende fordi de ønsker det, og ikke snylter. Motta kontanstøtte og barnetrygd er jo ikke og snylte, men og få sosialstøtte fordi man ikke vil jobbe, ja det er snylting. Si fra deg sosialstøtten så kan du gå hjemme så mye du vil Anonym poster: 3d5b0ca38ce0d2e6c45816827e686830
Anonym bruker Skrevet 29. april 2013 #31 Skrevet 29. april 2013 Huff, dette var ikke en tråd jeg skulle lest... Jeg er hjemme og har skikkelig dårlig samvittighet for det. Jeg ønsker ikke å jobbe, men alle rundt meg forventer at jeg skal det. Jeg har i tillegg problemer med magen, som gjør at jeg må ha tilgang på toalett 24 t i døgnet. Hvis jeg skulle ut i jobb og magen hadde slått seg vrang, er sjansen stor for at jeg hadde dritt meg ut(bokstavelig talt) jeg tørr heller ikke ta dette opp med lege i frykt for at han mener det er tull og ikke noe problemer. Situasjonen vår er ikke gøy. Har ikke eget hus, samboer tjener rundt 20 i mnd og jeg har kun 970 kr inn på konto i mnd. Alle (innkl. familien) maser på meg for å få meg ut i jobb, men ikke en gang samboer vet at jeg ikke tørr.. Han vet jeg har problemet mitt, men ikke at det er så ille... Jeg visste ikke at så mange ser ned på de som ikke jobber, derav meg. Jeg går ikke akkurat rundt å roper ut om problemene mine... Anonym poster: d7c2733642c6ab0d04ae0a5696b14112
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 29. april 2013 #32 Skrevet 29. april 2013 Huff, dette var ikke en tråd jeg skulle lest... Jeg er hjemme og har skikkelig dårlig samvittighet for det. Jeg ønsker ikke å jobbe, men alle rundt meg forventer at jeg skal det. Jeg har i tillegg problemer med magen, som gjør at jeg må ha tilgang på toalett 24 t i døgnet. Hvis jeg skulle ut i jobb og magen hadde slått seg vrang, er sjansen stor for at jeg hadde dritt meg ut(bokstavelig talt) jeg tørr heller ikke ta dette opp med lege i frykt for at han mener det er tull og ikke noe problemer. Situasjonen vår er ikke gøy. Har ikke eget hus, samboer tjener rundt 20 i mnd og jeg har kun 970 kr inn på konto i mnd. Alle (innkl. familien) maser på meg for å få meg ut i jobb, men ikke en gang samboer vet at jeg ikke tørr.. Han vet jeg har problemet mitt, men ikke at det er så ille... Jeg visste ikke at så mange ser ned på de som ikke jobber, derav meg. Jeg går ikke akkurat rundt å roper ut om problemene mine... Anonym poster: d7c2733642c6ab0d04ae0a5696b14112 Ikke noe galt i å være hjemme. Det er snyltingen, som er problemet Så du er safe, bare slapp av. Forøvrig må du gå til lege. Galskap å gå med et slikt problem uten å finne ut av det. Du kan gå til legen ( som garantert har hørt mye i sin tid) og få hjelp, deretter være frisk.. ELLER du kan sitte hjemme og fokusere på toalettbesøk. Gå til legen!
Anonym bruker Skrevet 29. april 2013 #33 Skrevet 29. april 2013 Hi skriver at hun får fra nav det hun har krav på hva har man krav på fra NAV om man ikke gidder å jobbe? Anonym poster: 5448c55f24754331899a49139daa3b0c
Anonym bruker Skrevet 29. april 2013 #34 Skrevet 29. april 2013 Jeg kunne godt tenkt meg å gå hjemme på fulltid med barna. Iallfall i noen år til de minste ble større. Dessverre har vi ikke råd til det. Og kommer ikke på tale å snylte for å få det til. Handler om moral. Synes det er mye latskap ute å går. Anonym poster: 87b3dcb6a5f4693f712166df6cbf9a50
Anonym bruker Skrevet 29. april 2013 #35 Skrevet 29. april 2013 Det dere henger dere oppi er at jeg får støtte fra nav. Jeg får kontantstøtte, barnetrygd x 3 og hele 1020,- i mnd fra sosialen fordi vi står med særeie og delt økonomi. Så huff jeg snylter hele 1000 kr i mnd, resten er ting jeg har krav på. Nå skulle denne diskusjonen være om hvorfor man dømmer de som går hjemme, ikke om at man får støtte fra nav! Så svar på det spør om å ikke alt annet. Å depresjoner får jeg nok absolutt ikke. Anonym poster: 1a38292daaed3b954921e9d56816b532 Hva har du krav på? Anonym poster: 5448c55f24754331899a49139daa3b0c
Anonym bruker Skrevet 29. april 2013 #36 Skrevet 29. april 2013 Viktigste jobben i verden er jo å ha barn. Rart hvordan samfunnet har utviklet seg de siste førti årene. Alle passer ikke inn i samme mal.. Og hvis jeg hadde kunnet hadde jeg med glede vært husmor og stolt av det Hva tror du man husker når man ligger som 80 åring og skal dø? Tiden med familien, eller tiden på kontoret? For meg er svaret klart. Og det finnes mange av oss, de fleste tør bare ikke si det Anonym poster: b8175ef9c37d8281c890cec79400ed0c Det tror jeg også, at mange nok vil det men ikke tørr å si det desverre. I Norge i dag så må man jo leve ett A4 liv, hvis ikke så blir man jo sett rart på. Trist men sant. Takk for fint svar, ja jeg føler jeg gjør den viktigste jobben, tar vare på barna mine. Å det er den mest takknemlige jobben som finnes. Anonym poster: 1a38292daaed3b954921e9d56816b532 Jeg tar vare på barna mine OG jobber. Hvordan kan dere få 32.000,- uten å gjøre en dritt? Kjempeprovoserende! Regner med du synes det er greit at noen er lærer for barna dine, steller besteforeldre/foreldre når de ikke klarer seg, leger sykepleiere som hjelper deg om du blir syk, noen som hjelper deg i butikken. Hadde alle vært som deg, hadde Norge gått rett i dass. En ting er at du dasser rundt hjemme med penger rennende inn, men du lærer barna dine til det samme. Jeg synes du er en taper! Anonym poster: 1a450049af8a2e2afdf49df8b2bfe1e0
Anonym bruker Skrevet 29. april 2013 #37 Skrevet 29. april 2013 Det dere henger dere oppi er at jeg får støtte fra nav. Jeg får kontantstøtte, barnetrygd x 3 og hele 1020,- i mnd fra sosialen fordi vi står med særeie og delt økonomi. Så huff jeg snylter hele 1000 kr i mnd, resten er ting jeg har krav på. Nå skulle denne diskusjonen være om hvorfor man dømmer de som går hjemme, ikke om at man får støtte fra nav! Så svar på det spør om å ikke alt annet. Å depresjoner får jeg nok absolutt ikke. Anonym poster: 1a38292daaed3b954921e9d56816b532 Hva har du krav på? Anonym poster: 5448c55f24754331899a49139daa3b0c Kontantstøtte og barnetrygd da brødhue! Anonym poster: 1a38292daaed3b954921e9d56816b532
Anonym bruker Skrevet 29. april 2013 #38 Skrevet 29. april 2013 Her har jeg 22 000 alt samlet i mammapermisjon penger jeg har jobbet for.Vi er 4 stk må tenke økonomi hele tiden.Hvordan i verden kan du få så mye i fra nav? Noe som ikke stemmer her? Anonym poster: b79bad1534122f70da43f20f9ffd34b1
Anonym bruker Skrevet 29. april 2013 #39 Skrevet 29. april 2013 Her har jeg 22 000 alt samlet i mammapermisjon penger jeg har jobbet for.Vi er 4 stk må tenke økonomi hele tiden.Hvordan i verden kan du få så mye i fra nav? Noe som ikke stemmer her? Anonym poster: b79bad1534122f70da43f20f9ffd34b1 Mannen min har nesten 22000 i uføretrygd. Pluss at vi da har kontantstøtte, barnetrygd og supplerende støtte. Anonym poster: 1a38292daaed3b954921e9d56816b532
Anonym bruker Skrevet 29. april 2013 #40 Skrevet 29. april 2013 Huff, dette var ikke en tråd jeg skulle lest... Jeg er hjemme og har skikkelig dårlig samvittighet for det. Jeg ønsker ikke å jobbe, men alle rundt meg forventer at jeg skal det. Jeg har i tillegg problemer med magen, som gjør at jeg må ha tilgang på toalett 24 t i døgnet. Hvis jeg skulle ut i jobb og magen hadde slått seg vrang, er sjansen stor for at jeg hadde dritt meg ut(bokstavelig talt) jeg tørr heller ikke ta dette opp med lege i frykt for at han mener det er tull og ikke noe problemer. Situasjonen vår er ikke gøy. Har ikke eget hus, samboer tjener rundt 20 i mnd og jeg har kun 970 kr inn på konto i mnd. Alle (innkl. familien) maser på meg for å få meg ut i jobb, men ikke en gang samboer vet at jeg ikke tørr.. Han vet jeg har problemet mitt, men ikke at det er så ille... Jeg visste ikke at så mange ser ned på de som ikke jobber, derav meg. Jeg går ikke akkurat rundt å roper ut om problemene mine... Anonym poster: d7c2733642c6ab0d04ae0a5696b14112 Jeg ser overhodet ikke ned på deg som går hjemme så lenge dere klarer dere økonomisk uten støtte fra sosialen osv. Barnetrygd og kontantstøtte er jo noe alle får eller har mulighet til og få. De jeg ser ned på er de som snylter til seg penger fordi de ikke gidder og jobbe. Uansett så høres det ut som om du har en slitsom hverdag. Du har jo et fysisk problem, det er jo ikke det at du ikke vil jobbe. Du bør jo gå til legen og få hjelp. Kanskje han kan hjelpe deg til og bli bedre. All min sympati til deg, ikke skam deg for og være hjemme. Anonym poster: 3d5b0ca38ce0d2e6c45816827e686830
Gjest Hercule Poirot Skrevet 29. april 2013 #41 Skrevet 29. april 2013 Her har jeg 22 000 alt samlet i mammapermisjon penger jeg har jobbet for.Vi er 4 stk må tenke økonomi hele tiden.Hvordan i verden kan du få så mye i fra nav? Noe som ikke stemmer her? Anonym poster: b79bad1534122f70da43f20f9ffd34b1 Mannen min har nesten 22000 i uføretrygd. Pluss at vi da har kontantstøtte, barnetrygd og supplerende støtte. Anonym poster: 1a38292daaed3b954921e9d56816b532 Supplerende støtte? Hva er det? Hvorfor? Hvorfor vil du ikke jobbe? Hvor gjør det mest vondt? I viljen?
Anonym bruker Skrevet 29. april 2013 #42 Skrevet 29. april 2013 Her har jeg 22 000 alt samlet i mammapermisjon penger jeg har jobbet for.Vi er 4 stk må tenke økonomi hele tiden.Hvordan i verden kan du få så mye i fra nav? Noe som ikke stemmer her? Anonym poster: b79bad1534122f70da43f20f9ffd34b1 Mannen min har nesten 22000 i uføretrygd. Pluss at vi da har kontantstøtte, barnetrygd og supplerende støtte. Anonym poster: 1a38292daaed3b954921e9d56816b532 Supplerende støtte? Hva er det? Hvorfor? Hvorfor vil du ikke jobbe? Hvor gjør det mest vondt? I viljen? Vil ikke jobbe fordi jeg ikke trives med det. Liker å styre dagen min selv, kose meg med barn, mann og hjem. Trenger ikke jobbe for å få penger og trenger det heller ikke for å være sosial. Holder lenge med å omgås mannen min og barna mine. Det er alt jeg trenger for å ha det bra. Hvorfor skal jeg da tvinge meg til å jobbe? Anonym poster: 1a38292daaed3b954921e9d56816b532
Gjest sug lut Skrevet 29. april 2013 #43 Skrevet 29. april 2013 Å ikke ville jobbe er greit om du har midler til det. Men å snylte på alle andre som dere gjør er ikke verdt annet enn vår alles forakt. Du kan ikke latskapsnave deg gjennom livet og bli sett på som annet enn annenrangs.
MammantilNurket Skrevet 29. april 2013 #44 Skrevet 29. april 2013 (endret) Jaja, godt at ikke flere tenker som deg. Hva tror du hadde skjedd med velferdsstaten dersom alle lot vær å jobbe bare fordi at de ikke har lyst? Dersom vårt velferdssamfunn skal bevares må ALLE være med å holde hjulene i gang - bidra til fellesskapet!! Jeg har i utgangspunktet tro på systemet og jeg synes det er utrolig leit når dette utnyttes. Tenk på hva DU har kostet staten fra den dagen du ble født; gratis tolvårig skolegang, skoletannlege, dine tre graviditeter og fødsler, kanskje har du nytt godt av stipendordninget til høyere utdanning også .., for å nevne noe. Er det ikke på sin plass å gi noe tilbake? Endret 29. april 2013 av MammantilNurket
Gjest Lagå Skrevet 29. april 2013 #45 Skrevet 29. april 2013 Jeg vil ikke jobbe, men jeg gjør det fordi jeg må. Aller helst skulle jeg ønske at jeg kunne vært hjemme og ordna i leiligheten, gått på trening osv. når det passet meg, men dessverre er det ikke sånn så her jobber både jeg og mannen 100% og barnet er i bhg fra 07.30-16.15 hver dag. Og skulle jeg gått hjemme hadde jeg aldri snylta på staten! Hadde jeg vært syk hadde det vært greit, men fordi jeg ikke ville jobbe og dermed hadde vært hjemme, ja da hadde vi levd på kun mannens inntekt
Anonym bruker Skrevet 29. april 2013 #46 Skrevet 29. april 2013 Jaja, godt at ikke flere tenker som deg. Hva tror du hadde skjedd med velferdsstaten dersom alle lot vær å jobbe bare fordi at de ikke har lyst? Dersom vårt velferdssamfunn skal bevares må ALLE være med å holde hjulene i gang - bidra til fellesskapet!! Jeg har i utgangspunktet tro på systemet og jeg synes det er utrolig leit når dette utnyttes. Tenk på hva DU har kostet staten fra den dagen du ble født; gratis tolvårig skolegang, skoletannlege, dine tre graviditeter og fødsler, kanskje har du nytt godt av stipendordninget til høyere utdanning også .., for å nevne noe. Er det ikke på sin plass å gi noe tilbake? Vi synes det er mer viktig å ta vare på våre barn selv, uten å bruke barnehage og SFO. Bruker tiden vår på å lære barna våre masse nytt og gi de masse opplevelser hver dag. Ta vare på hverandre og forholdet, og hus og hjem. Dette er for oss MYE viktigere enn å jobbe å betale skatt. Vi gjør det vi mener er best for oss å vår familie. Hva andre gjør får være opp til de. Å gi tilbake til samfunnet gjør vi ved å gjøre den viktigste jobben vi har i samfunnet, tar vare på våre barn. Anonym poster: 1a38292daaed3b954921e9d56816b532
Anonym bruker Skrevet 29. april 2013 #47 Skrevet 29. april 2013 Snylter. Man jobber og bidrar til fellesskapet når man er frisk. At man ikke vil jobbe og at jobb ikke er gøy, er missbruk av alle andre sine skattepenger. Jeg liker ikke tanken på å betale for at du er lat. Anonym poster: 27bceeba204e72a80ece595a61078338 Lat faktisk. Ler så jeg griner. Jeg er så absolutt ikke lat. Jeg tar vare på tre barn 24/7. Har ett stort strøkent hus hele tiden. Finner på masse gøy og lærerikt med barna våre hver eneste dag. Man er så absolutt ikke lat når man er hjemme med små barn. Å ikke kom med den at dere tar vare på barn samtidig som dere jobber 100%, dere plasserer bort barna deres for å jobbe. Det er andre mennesker som passer på, stimulerer, trøster og lærer barna deres ting. Det er trist å tenke på. Men det er jo deres valg, det å bidra med skattepenger er jo så mye viktigere enn tiden dere får med barna deres. Det er barna deres som taper på det, og dere tenker nok etterhvert hva dere har mistet av tid med barna deres. Anonym poster: 1a38292daaed3b954921e9d56816b532
Gjest Hercule Poirot Skrevet 29. april 2013 #48 Skrevet 29. april 2013 Snylter. Man jobber og bidrar til fellesskapet når man er frisk. At man ikke vil jobbe og at jobb ikke er gøy, er missbruk av alle andre sine skattepenger. Jeg liker ikke tanken på å betale for at du er lat. Anonym poster: 27bceeba204e72a80ece595a61078338 Lat faktisk. Ler så jeg griner. Jeg er så absolutt ikke lat. Jeg tar vare på tre barn 24/7. Har ett stort strøkent hus hele tiden. Finner på masse gøy og lærerikt med barna våre hver eneste dag. Man er så absolutt ikke lat når man er hjemme med små barn. Å ikke kom med den at dere tar vare på barn samtidig som dere jobber 100%, dere plasserer bort barna deres for å jobbe. Det er andre mennesker som passer på, stimulerer, trøster og lærer barna deres ting. Det er trist å tenke på. Men det er jo deres valg, det å bidra med skattepenger er jo så mye viktigere enn tiden dere får med barna deres. Det er barna deres som taper på det, og dere tenker nok etterhvert hva dere har mistet av tid med barna deres. Anonym poster: 1a38292daaed3b954921e9d56816b532 Jeg sier det bare igjen: Jeg tenker også på framtida ved å jobbe, tjene penger og betale skatt. Jeg skal forhåpentligvis leve til jeg blir gammel, og da er det jammen greit å ha litt inntekter da også. Kjekt med litt mer enn minstepensjon, tenker jeg. Og da kan jo du sitte der, med minstepensjonen din og ikke ha råd til noe særlig mer enn å leve... Dessuten, ungene dine går vel på skole? Det har du vel selv gjort også, så da har du jo fått masse gratis fra staten, hvorfor vil du ikke være med å dele på utgiftene? Sammen med oss andre? Du svarte heller ikke på hva slags "supplerende støtte" du mottok fra NAV. Er det noe dere har greid å få til fordi du og mannen din har gjort den vrien dere har med økonomien? Hvis dette er noe du egentlig ikke har rett på, så er du snylter, størrelsen på det du snylter er totalt uinteressant. Har du ellers tenkt på hvilke holdninger dere overfører til barna deres? Skal de også være hjemmeværende etter endt gratis skolegang? Kjenner dette provoserer meg en smule, men innerst inne så tror jeg vel helst at dette er trolleri.
Mrs Smith Skrevet 29. april 2013 #49 Skrevet 29. april 2013 Blir bare provosert av å lese innlegget ditt og tror det er det du ønsket også :-/
Anonym bruker Skrevet 29. april 2013 #50 Skrevet 29. april 2013 Viktigste jobben i verden er jo å ha barn. Rart hvordan samfunnet har utviklet seg de siste førti årene. Alle passer ikke inn i samme mal.. Og hvis jeg hadde kunnet hadde jeg med glede vært husmor og stolt av det Hva tror du man husker når man ligger som 80 åring og skal dø? Tiden med familien, eller tiden på kontoret? For meg er svaret klart. Og det finnes mange av oss, de fleste tør bare ikke si det Anonym poster: b8175ef9c37d8281c890cec79400ed0c Det tror jeg også, at mange nok vil det men ikke tørr å si det desverre. I Norge i dag så må man jo leve ett A4 liv, hvis ikke så blir man jo sett rart på. Trist men sant. Takk for fint svar, ja jeg føler jeg gjør den viktigste jobben, tar vare på barna mine. Å det er den mest takknemlige jobben som finnes. Anonym poster: 1a38292daaed3b954921e9d56816b532 Det er kanskje viktigst for DEG ja, men en smule egoistisk er det faktisk. Jeg jobber som bare det, men har også tid til barna, ekteskapet, husholdet og vennene. Jeg betaler masse skatt og er fornøyd med det. Men når folk som er i stand til å arbeide og bidra i samfunnet bare ikke "gidder" syns jeg det er urettferdig. Ikke mot meg som skattebetaler, men at du "stjeler" penger fra andre som kanskje trenger det mer enn deg. Håper ikke du reklamerer alt for mye for denne livsstilen. Om alt for mange hadde levd slik ville jordan gått under (satt på spissen). Anonym poster: 9c8296833f00d357928f95565b537bbb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå