Gå til innhold

Det å ikke ville jobbe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er det å ikke ville jobbe så galt? Jeg vil ikke jobbe, trives ikke i arbeidslivet i hele tatt. Men når man sier det så virker det på folk som at de synes man er annenrangs og at de ser ned på deg. Mange lurer også på hvordan vi klarer oss økonomisk, siden mannen min også går hjemme grunnet sykdom. Men vi klarer oss greit, har 32.000 inn i mnd. Ja jeg får også støtte fra nav da vi har særeie og delt økonomi på papiret. (Ikke i virkeligheten)

Mange mener også det at vi må kjede oss. Kjede oss????? Med tre små barn hjemme hele dagen, hus på 250 Kvm og stor hage? Tror ikke det gitt.

Hvorfor skal folk dømme mennesker som gjør ting anderledes?

Anonym poster: 1a38292daaed3b954921e9d56816b532

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Viktigste jobben i verden er jo å ha barn. Rart hvordan samfunnet har utviklet seg de siste førti årene. Alle passer ikke inn i samme mal.. Og hvis jeg hadde kunnet hadde jeg med glede vært husmor og stolt av det :) Hva tror du man husker når man ligger som 80 åring og skal dø? Tiden med familien, eller tiden på kontoret? For meg er svaret klart. Og det finnes mange av oss, de fleste tør bare ikke si det :)

Anonym poster: b8175ef9c37d8281c890cec79400ed0c

Skrevet

Det er en ærlig sak å ikke ville jobbe, men jeg lurer på hvordan samfunnet skulle overlevd hvis det var mange som levde ut det behovet? Hvem skulle holdt hjulene i gang? Hvordan skulle du fått 32 000 inn pr måned hvis ingen betalte skatt? Jeg er nok en av dem som blir litt moralsk forarget av at man kun tenker på seg selv og sine. I et selvforsørget samfunn er det helt OK å ikke jobbe, men å sette tre barn til verden og forvente at fellesskapet skal sørge for dem, det synes jeg ikke er like greit.

Skrevet

Snylter. Man jobber og bidrar til fellesskapet når man er frisk. At man ikke vil jobbe og at jobb ikke er gøy, er missbruk av alle andre sine skattepenger. Jeg liker ikke tanken på å betale for at du er lat.

Anonym poster: 27bceeba204e72a80ece595a61078338

Skrevet

Du bidrar ikke til samfunnet og snylter bare på andre. Det synes jeg er galt. Du blir som hun venninnen som altid skal være med ut og spise, men som bestandig overlater regningen til de andre.

Etter min mening er også det å lyve for å få utbetalinger man egentlig ikke har krav på på linje med tyveri. Det er klart jeg ser ned på kolk som driver med sånt.

Du skal også være et forbilde for ungene dine. Sansynligheten for at de skal følge i ditt fotspor og satse på en kariere som trygdede er ganske stor.

Anonym poster: 72e146c677bcfa94930ff2386538df08

Skrevet

Viktigste jobben i verden er jo å ha barn. Rart hvordan samfunnet har utviklet seg de siste førti årene. Alle passer ikke inn i samme mal.. Og hvis jeg hadde kunnet hadde jeg med glede vært husmor og stolt av det :) Hva tror du man husker når man ligger som 80 åring og skal dø? Tiden med familien, eller tiden på kontoret? For meg er svaret klart. Og det finnes mange av oss, de fleste tør bare ikke si det :)

Anonym poster: b8175ef9c37d8281c890cec79400ed0c

Det tror jeg også, at mange nok vil det men ikke tørr å si det desverre. I Norge i dag så må man jo leve ett A4 liv, hvis ikke så blir man jo sett rart på. Trist men sant.

Takk for fint svar, ja jeg føler jeg gjør den viktigste jobben, tar vare på barna mine. Å det er den mest takknemlige jobben som finnes. :)

Skrevet

Jaja, du får kose deg når du blir pensjonist og ikke har opptjent noe pensjon på egenhånd da!

Anonym poster: 60b60ef0706ef73bebd196f64aa36578

Skrevet

Hadde du valgt å gå hjemme og ikke mottat noe form for støtte syns keg det er helt greit. Men det at du snylter på oss andre syns jeg blir helt feil

Skrevet

Jeg går hjemme jeg også, men jeg tar ikke imot penger av Nav. Mannen min som jobber og betaler for alt. Synes ikke det er riktig at skattebetalerne skal betale for at du går hjemme.

Anonym poster: a7897dcda642ac77f22c7fbc2b527fa5

Skrevet

Nå kommer du til å få mange svar du ikke vil like her. Skrev selv et innlegg her for et par uker siden om at jeg er hjemme med barna og fikk myyye tyt (og da jobber mannen min fulltid og jeg har problemer med helsa i tillegg).

Folk elsker dessverre å dømme og se ned på andre.

Anonym poster: 6e2f4039277da8d937056c365c636bce

Skrevet

Nå kommer du til å få mange svar du ikke vil like her. Skrev selv et innlegg her for et par uker siden om at jeg er hjemme med barna og fikk myyye tyt (og da jobber mannen min fulltid og jeg har problemer med helsa i tillegg).

Folk elsker dessverre å dømme og se ned på andre.

Glemte å ta med at jeg får barnetrydt og kontantstøtte, lever ikke på trygd..

Skrevet

et ord: TROLL!! :)

Anonym poster: b7a67e8b51d7f953651f7030df1458cb

Skrevet

En ting er også at sansynligheten for at du ender med angst eller andre psykiske diagnoser er veldig stor. Det skjer med en veldig stor andel av dem som velger å være borte fra yrkeslivet i en del år.

Anonym poster: 72e146c677bcfa94930ff2386538df08

Skrevet

Jeg skulle også med glede latt være å jobbe, og vært husmor i stedet.

Men i motsetning til deg, så hadde jeg (selvfølgelig) ikke ville mottatt noen støtte av NAV. (Eller andre, utenom min mann da ;)) Det er overhodet ikke riktig å være hjemme og motta støtte (når man faktisk ikke har noe ønske om å ut i jobb igjen. Da mottar man jo også støtten urettmessig, da den kun er beregnet på aktivt jobbsøkende personer)

Men de som velger å være hjemmeværende, og koste "moroa" selv, de har jeg all respekt av. Men å gå hjemme, og samtidig heve støtte man ikke har krav på, det er ikke riktig, og er snylting på alle andre...

Anonym poster: 1aa6c856625f869e61436ad312d6d78b

Skrevet

Jeg har dårlig rygg, jeg trives ikke med jobb nå fordi jeg ikke har funnet rett jobb enda.

Jeg driver å studerer nå og skal prøve ut mer.

Mange trives ikke fordi man ikke finner rett jobb.

Jeg har en rygg som jeg har måtte trent opp nå i snart 1 år.

Slitsomt, men jeg vil jo bidra, og vise barna at selv med vondt kan man jobbe.

Jeg får sykmelding lett da ryggen går i perioder med smerter.

Så er ikke redd for å jobbe,

går på varmtvannstrening for å bli bedre.

hva med å finne rett jobb for deg. studer,

kos med barn ja. men både du og barna har godt av å se andre og.

Anonym poster: ae619a04b2cad93c0bf1aa87ba1bca0c

Skrevet

Hvorfor er det å ikke ville jobbe så galt? Jeg vil ikke jobbe, trives ikke i arbeidslivet i hele tatt. Men når man sier det så virker det på folk som at de synes man er annenrangs og at de ser ned på deg. Mange lurer også på hvordan vi klarer oss økonomisk, siden mannen min også går hjemme grunnet sykdom. Men vi klarer oss greit, har 32.000 inn i mnd. Ja jeg får også støtte fra nav da vi har særeie og delt økonomi på papiret. (Ikke i virkeligheten)

Mange mener også det at vi må kjede oss. Kjede oss????? Med tre små barn hjemme hele dagen, hus på 250 Kvm og stor hage? Tror ikke det gitt.

Skjønte ikke helt hvorfor man får støtte fordi man har særeie? Sosial støtte?

Anonym poster: 564b1fabcf9ed2d2ab94053efb2b1ae0

Skrevet

"Ja jeg får også støtte fra nav da vi har særeie og delt økonomi på papiret. (Ikke i virkeligheten)"

Da må jeg spørre hvilken støtte du får? Som alenemor? For i tilfelle er det ulovlig <_<

Det er jo ikke noe feil med å ville gå hjemme, men jeg synes altså det kommer helt an på hvilken støtte du får fra staten til det. Er det ren snylting så er det kvalmt, er det fordi du er ufør så blir det noe annet.

Jeg blir også lei av jobben min av og til, men jeg må rett og slett suck-it-up og møte opp likevel. Dersom jeg hadde valgt å gå hjemme, måtte jeg innstille meg på kun barnetrygda.....

Og det at dere får spørsmål om dere ikke kjeder dere? Den skjønner jeg faktisk. Hvor mange nye inntrykk får dere i løpet av dagen, utenom unger og husarbeid?

Skrevet

Jeg går hjemme med mine barn.

ER så heldig att mannen tjener så godt att jeg kan vere hjemme og ikke i jobb.

Jeg stor koser meg, og barna stor koser seg, jeg snylter ikke på noen, siden jeg ikke får noe fra NAV.

Jeg vet det er mange som misunner meg, og det tror jeg folk her inne gjør når andre skriver dei er hjemme med barna sine.

Jeg husker att min far var hjemme med oss, og jeg har så utrolig fine minner fra den tiden, vi var ute hele tiden, var på sjøen og fisket, spillet super-mario når det regnet.

Tenker ofte tilbake på den gøye tiden i lag med min far.

Anonym poster: ef6462c2f67a5f8d0aa86d6caa65200f

Skrevet

Jeg dømmer absolutt ikke at folk vil være hjemme med barna sine, jeg synes det er flott jeg! Men det blir litt feil å skulle snylte på skattebetalere for å gjøre det. Det er jo i prinsippet feil. Alle kunne jo ikke gjort dette, selv om de kunne tenkt seg det. Men er det fordi mannen tjener nok, så er det jo flott! Men det var det jo ikke i dette tilfellet da..

Jeg synes det er feil ovenfor de mødrene som jobber og sliter, og vet at de må bidra i fellesskapet. Mens noen snylter.. Men kjempefint å være hjemme med barna sine, såklart!

Anonym poster: 608bcac0e4f48603751bbaeb09bc8556

Skrevet

Vel, nå så jeg at du lever på barnetrygd og kontantstøtte. Det er jo fint da! Men hvor lenge varer det? Er det ikke bare til barna er 2 år nå?

Anonym poster: 608bcac0e4f48603751bbaeb09bc8556

Skrevet

Barnetrygd får jo vi alle til barna er 18 år.

Anonym poster: ef6462c2f67a5f8d0aa86d6caa65200f

Skrevet

Det dere henger dere oppi er at jeg får støtte fra nav. Jeg får kontantstøtte, barnetrygd x 3 og hele 1020,- i mnd fra sosialen fordi vi står med særeie og delt økonomi. Så huff jeg snylter hele 1000 kr i mnd, resten er ting jeg har krav på. Nå skulle denne diskusjonen være om hvorfor man dømmer de som går hjemme, ikke om at man får støtte fra nav! Så svar på det spør om å ikke alt annet.

Å depresjoner får jeg nok absolutt ikke. :)

Skrevet

Det dere henger dere oppi er at jeg får støtte fra nav. Jeg får kontantstøtte, barnetrygd x 3 og hele 1020,- i mnd fra sosialen fordi vi står med særeie og delt økonomi. Så huff jeg snylter hele 1000 kr i mnd, resten er ting jeg har krav på. Nå skulle denne diskusjonen være om hvorfor man dømmer de som går hjemme, ikke om at man får støtte fra nav! Så svar på det spør om å ikke alt annet.

Jeg dømmer ikke de som går hjemme. Har bare lite til overs for folk som snylter.

Skrevet

"Hele 1000 kr i mnd" er 1000 kr mer i måneden enn jeg snylter, og i x antall år blir det faktisk ganske mye. Da sier det seg selv at nettopp snylting er en av grunnene til at noen dømmer de som går hjemme! De svara du får er jo direkte svar på det du spør om. Kan gjerne innrømme at jeg dømmer snyltere selv. Ser derimot slett ikke ned på de som faktisk greier seg helt fint på ærlig inntekt, det må være deilig å kunne ta noen år fri og bare kose seg med barna :)

Skrevet

Hvilke folk mener dette? Jeg har ett stort nettverk, og har til nå bare hørt folk mene at det ikke er riktig å snylte! At man velger å gå hjemme har jeg bare hørt at man er posetive til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...