Gå til innhold

Har du en rar fobi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Porselensdukker.

Utedo - tisser heller ute.

Bilder av mat - Ingen fan av oppskriftsbøker med andre ord.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fly, buss og båt-toalettskyllingslyden

Solarium- ble liggende fast i en maskin en gang

Slanger- hadde klapperslange rett utfor døren en gang vi var på ferie

Også er jeg enda litt småredd nordlyset :P haha

Liggende fast i solarium...hjeelp det har jeg allttid vært edd for. Må sjekke hele tiden at lokket fremdeles går an og lukke opp igjen, lukker ikke ordentlig igjen heller.

Hvordan kom du deg ut?

Anonym poster: 4db36a6ed99c0730a046db7cfc19aaff

Jeg ble liggende å rope på hjelp, så da kom det noen å fikk meg ut. Var noe feil med det elektroniske, derfor luka ikke ville gå opp :/

Skrevet

Jeg er også redd for vann. Men jeg er redd for å svømme på grunna også, ikke bare på dypet. For meg er det så ille at jeg kaldsvetter og hyperventilerer av å se undervannsscener på tv, eller å se at andre bader, det var altså ikke noe særlig å se Kon-Tiki eller Life of Pi på kino. Hehehe. Jeg virkelig hater vann! Kan tilogmed bli redd i badekaret.

Får fnatt av isopor og skumgummi. Kan ikke skifte på sengen hvis det er en skumgummimadrass uten noe rundt. Hvis jeg kjøper noe, og det kommer pakket inn i isopor er jeg nødt til å få noen andre til å pakke det ut, mens jeg venter i et annet rom med øynene lukket og hendene for ørene.

Jeg unngår å gå i bratte trapper så godt jeg kan, blir svimmel, klam og kortpustet av det. Føttene mine prikker og blir "gelé", så det er en reell fare for at jeg kommer til å ramle, og det gjør meg livredd! Litt sånn ond sirkel ;)

Skrevet

Ballonger. Jeg er redd for at de skal sprekke, og får en trang til å holde meg for ørene og knipe igjen øynene for å slippe å skvette når de sprekker. Det går greit å se ballonger som får ligge i fred, men når noen begynner å ta på dem, eller i verste fall blåse opp ballonger må jeg nesten forlate rommet...

Gjest meg mamma?
Skrevet

Fly, buss og båt-toalettskyllingslyden

Solarium- ble liggende fast i en maskin en gang

Slanger- hadde klapperslange rett utfor døren en gang vi var på ferie

Også er jeg enda litt småredd nordlyset :P haha

Liggende fast i solarium...hjeelp det har jeg allttid vært edd for. Må sjekke hele tiden at lokket fremdeles går an og lukke opp igjen, lukker ikke ordentlig igjen heller.

Hvordan kom du deg ut?

Anonym poster: 4db36a6ed99c0730a046db7cfc19aaff

Jeg ble liggende å rope på hjelp, så da kom det noen å fikk meg ut. Var noe feil med det elektroniske, derfor luka ikke ville gå opp :/

Å himmel, da hadde jeg fått totalt panikk :(

Skrevet

små plastikk-ting. som korken på melken ( kan ikke drikke melk lenge på grunn av HE*****S TINE som bare MÅTTE herme etter Q-melk.. æsj..! men gjelder alt.. korker på penner, eller plastikk-skruer som noen ganger følger må til for å bygge ikea-ting.. æsj. brekker meg bare ved tanken på sånne plastikkgreier. hvis jeg kommer borti noe eller MÅ ta på det, må jeg vase hendene. Bruker masse papir hvis jeg skal kaste det, som om det var en edderkopp

edderkopepr har jeg også en ekstrem fobi mot (de klarer jeg IKKE ta med papir) men nå ble det jo spurt om RARE fobier...

Skrevet

Høyspentledninger og master. De er så grusomme, føler at de faller ned.

Liker ikke å kjøre under dem engang, sitter å dukker i bilen.

Anonym poster: f1fad643648207f0484177cef1fb42e4

Gjest Trulte med to små
Skrevet

En annen ekkel ting, tenk å tygge på en ullgenser og gnisse tennene over den samtidig!! GRØSS!! :(

Gjest Kira bjeffer
Skrevet

En annen ekkel ting, tenk å tygge på en ullgenser og gnisse tennene over den samtidig!! GRØSS!! :(

Hehe, er dette noe du gjør ofte? ;)

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Hehe, er dette noe du gjør ofte? ;)

Hehe,ja det skulle man jammen tro ;) Men det var vel bare fantasien min som kan tenke seg hvor ekkelt det måtte være!

Eller en traumatisk ullgenseropplevelse i barndommen ;)

Skrevet (endret)

Negler, på hender, takler ikke om noen kommet borti finger neglene mine.

Får litt angst i rulletrapper, ser for meg at jeg detter.

Bade på dypet der jeg ikke ser bunnen klarer ikke jeg heller.

Edderkopper takler jeg ikke.

Heiser unngår jeg om jeg kan.

Kan ikke ligge med beina utenfor dynen, redd noen skal ta tak i dem.

Er litt pysete ser jeg.

Endret av miss_chocolate
  • 5 år senere...
Skrevet

Jeg er veldig, og da mener jeg VELDIG redd for å være tom for klementiner i kjøleskapet. Jeg aner ikke hvorfor... Kansje det er fordi jeg bare er så veldig avhengig av dem, jeg synes bare de smaker så naturlig og friskt. De hjelper meg mot kvalme🍊🍊🍊 Det hjelper faktisk å se på appelsin-emojien

Anonymkode: b9a46...684

Skrevet

Ispinner 😖 må ha vann på fingrene før jeg klarer å ta borti en ispinne 😂 faren min har samme problemet.. 

Anonymkode: 2ed66...869

Skrevet

En i familien vår er redd for Aliens. Har blitt et psykisk problem for han, driver å sykler rundt med aliminiumsfolie under hjelmen osv for at dem ikke skal lese tankene hans. 

Anonymkode: 7e094...b1b

Skrevet

Å se folk som står ytterst på et stup, tak el. Jeg klarer ikke å se det på film eller bilder engang. 

Trolltunga og Preikestolen får aldri besøk av meg, og jeg nekter mannen å ta med barna opp. 

Flaggermus kan jeg heller ikke se hverken på virkelig eller på bilder. Forferdelige skapninger. 

Skrevet

Klaustrofobi og emetofobi.

og er livredd slanger, klarer ikke se de på tv en gang 

Anonymkode: e2011...952

Skrevet
På 26.1.2013 den 18.46, Liljekonvall<3 skrev:

Jeg er skikkelig redd for doen på fly!! Offentlige doer generelt, men den på flyet er jeg redd for å bli sugd ned i. :P

Jeg er redd for fulle menn, spesielt rølpete..

Jeg er redd for å ligge med halsen eller håndleddet "fri" om natta. Er redd for at noen skal komme å kutte over pulsårene mine..

😂😂 Sånn er jeg å. Ikke det med flyet. Men fulle menn og hals/håndleddet. Samma med å ligge med foten utafor senga,redd noen skal dra i den. 

Skrevet
På 26.1.2013 den 21.41, *Miss Flua* skrev:

Haha, samma her! Og må jeg virkelig ta en sånn telefon, så kan ihvertfall ikke samboeren høre på!! :P helt snålt.

Sånn er jeg å

Må gå i et annet rom når jeg MÅ ringe 🤦

Skrevet
På 27.1.2013 den 0.06, Gjest <3Barn&Engler<3 skrev:

Vekslepenger ala små mynter... Om en av de er andeledes farge enn de andre, type rust/møkk ol, så får jeg panikk, jeg SER bakteriene på myntene 😛

Også har jeg litt panikk for å trekke opp på do når døra er låst.. Vokste opp med et bad hvor do og dør var i hver sin ende av badet, kan jo bare forestille dere den panikken jeg hadde, når jeg trakk opp, og kastet meg over rommet for å låse opp og åpne døra, før jeg vasket hendene 😛

Men hva er greia med do og låst dør? 😲 Bare nysgjerrig altså 😂 er det noe som kan skje liksom?

Skrevet

Soveposer. Jeg kan ikke sove i sovepose, jeg kan åpne en og bruke som dyne, men ikke ligge oppi en. Faktisk blir jeg kvalm bare av tanken, og blir helt uvel når folk i sovepose dukker opp i filmer og tv-serier og sånt. Jeg krøp inn i en sovepose som liten og ble sittende fast, så det er nok derfor.

Anonymkode: cf2cb...6c3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...