Gå til innhold

Har du en rar fobi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som Kira Bjeffer så er jeg også redd for å svømme på dypt vann ute i sjøen eller ferskvann. Det gjelder igrunnen så lenge jeg ikke kan se bunnen, så det -må- ikke nødvendigvis være dypt :P

Vannavløp ved fortauskanter går jeg lange omveier for å unngå. Filmene om Klovnen IT har virkelig skadet meg :S Klovner er heller ikke en favoritt.

Tær er ekle og jeg er livredd for veps. Jeg kan begynne å kaldsvette og gråte hvis en forviller seg inn i hjemmet mitt. :o

Langbein er også hat. Usj.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Livredd dukker - spesielt porselensdukker greier jeg ikke å se på. Heldigvis har jeg gutter, så jeg slipper å ha så mange dukker i hus.

Redd for å svømme på dypt vann, er overbevist om at et eller annet uhyre skal komme nedenfra og ta meg.

Hater tær. Ekle, ekle greier.

Redd for å se i speilet hvis jeg er på di om natta eller lignende, er overbevist om at jeg kommer til å se noe bak meg.

Sikkert mer også, men er det jeg kommer på.

Gjest Kira bjeffer
Skrevet

Livredd dukker - spesielt porselensdukker greier jeg ikke å se på. Heldigvis har jeg gutter, så jeg slipper å ha så mange dukker i hus.

Redd for å svømme på dypt vann, er overbevist om at et eller annet uhyre skal komme nedenfra og ta meg.

Hater tær. Ekle, ekle greier.

Redd for å se i speilet hvis jeg er på di om natta eller lignende, er overbevist om at jeg kommer til å se noe bak meg.

Sikkert mer også, men er det jeg kommer på.

Det med speilet har jeg også! Hvis det er mørkt på badet, så gjør jeg alt for å unngå speilet. Skikkelig ekkelt :)

Skrevet

Tær, jeg takler ikke tær, dte er skikkelig ekkelt og kvalmt.

Hater ulike sokker. Og sokkene må sitte stramt over hele foten ellers blir jeg helt stressa.

Får nesten panikki små trange rom som de små båsene på offentlig toalett.

Må Ha fuktighetkrem tilgjengelig hele tiden. Har jeg glemt å få det med meg når jeg dra noe sted blir jeg sykt tørr på hendene og føler at jeg blir kvalt.

Takler ikke glatta. På veier hvor det ikke blir salta og derfor blir sporete kjører jeg i 30km/t, er stiv som en stokk, kvalm med blodsmak i munnen, på randen til å begynne å gråte hysterisk, ja rett og seltt helt jævlig. Trenger ikke være glatt engang, så lenge det er sporete.

Bader ikke i sjøen, hater tang og annet ulumskheter som en ofte kommer borti

Anonym poster: 1ccc375aa5fbe2c8b927cda396e1f704

Skrevet

Har hetta for å ta på "klissete" gummi, dvs, sånn treningsdings som man driver å drar i eller hansker som er laget så de ikke skal skli. Foretrekker lange negler på ei tavle! Ellers har jwg så angst for slanger at jeg klarer ikke engang å ta på siden hvis det dukker opp ett bilde i ett blad.. Huff...

Skrevet

Jeg takler ikke flyvende biller. De kommer liksom sånn sveivende på skeiva og klasker inn i deg som om de flyr i blinde. Veps, mygg, fluer og annet er greit, men biller *grøss*!

Jeg har også problemer med ordet "død". Å si det er greit, men å skrive det sliter jeg med, og jeg må alltid tenke inni meg at jeg "ikke mener det". Ikke spør meg hvorfor, det har vært sånn så lenge jeg husker.

Skrevet

Greier ikke å ligge i senga i samme stilling som en død. Dvs på ryggen med armene på brystet. Overbevist om at jeg da kommer til å dø.

Skrevet

Er det noe jeg ikke er redd for tro..? Dette blir en lang liste.

Sykehus og leger, jeg blir helt klam bare jeg ser en hvit frakk.

Jeg skjelver og kaldsvetter noe voldsomt på sjukehusbesøk hos bestefar, og må ut på gangen hvis legene skal inn til ham mens jeg er der. Da traver jeg fram og tilbake i gangen til de kommer ut igjen..Sykehus er forferdelige greier..

Spessielt redd er jeg for å måtte bli lagt under narkose..iiik!

Edderkopper- til den grad at jeg kan svime av om den kommer for nær.

Folk med maske, eller klovner, skikkelig blodig skrekkfilm i hodet mitt når jeg ser slike.

Autoritære uniformer, som politi og millitær. Jeg aner ikke hvorfor, for jeg er ingen pøbel, men jeg er livredd for å bli satt bak lås og slå...? Veldig rart..

tannlegen, åjesus, tannlegen min sier jeg er hvit i trynet når jeg er hos han..Tannlegestolen sammenlikner jeg med en viss annen elektrisk stol..

Kreft. Jeg er veldig hypokonder og tror alltid at jeg har kreft når jeg føler meg litt pjusk.

Dverger..Huff, kjempestygt, men sånn er det.

Skrevet

Fisker! Er livredde dem. Har akvarium, men stikker aldri hånda ned i vannet eller mater de. Det må mannen min gjøre.

Anonym poster: ed2a7e2746f066c542deadddb9b2c620

Skrevet

Jeg er redd for klovner - coulrofobi.

Skrevet

Hehe, dette er litt flaut, men synes det er skummelt å svømme på dypt vann ute i sjøen. Redd for at det skal dukke opp et stort dyr under meg, selv om det er ganske så usannsynlig. Ihvertfall i Norge :)

Samme her!! Kjempe ekkelt...

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Vekslepenger ala små mynter... Om en av de er andeledes farge enn de andre, type rust/møkk ol, så får jeg panikk, jeg SER bakteriene på myntene :-p

Også har jeg litt panikk for å trekke opp på do når døra er låst.. Vokste opp med et bad hvor do og dør var i hver sin ende av badet, kan jo bare forestille dere den panikken jeg hadde, når jeg trakk opp, og kastet meg over rommet for å låse opp og åpne døra, før jeg vasket hendene :-p

Skrevet

Bite i håndklær ursj!

Folk som smatter og spiser med åpen munn.

Knikkelyd i kjeven.

Fremmede toaletter ,massse bakterier.Klarer ikke å gå på fremmede toalett uten papir på kanten.

Folk som ikke vasker hendene etter toalettbesøk.

Skrevet

Liker ikke å ha folk tett innpå meg. Intimsonen min er nok minst 1 meter ut fra kroppen ;)

Skrevet

Jeg friker ut av sommerfugler. Spesielt de røde.

Edderkopper er ekle, men de beveger seg så sakte at da bare flytter jeg meg før den kommer til meg. men sommerfugler flyr og virrer og jeg føler jeg har null kontroll på de. Og de er jo vanvittig ekle. Det er jo en hårete larve med hårete vinger.

Skrevet

Føtter- bare noen setter føtter rett ved siden av meg blir jeg så og si hysterisk! Går helt fint med barna sine, men det er nok bare siden dem er så små enda :P

Har fobi mot trange ganger og andre plasser hvor man må presse seg frem. Var en gang i ei grotte, og jeg har seriøst aldri grått så mye som da - i en alder av 27 år!

Sprøyter! Holdt på å krepere av smerter under fødselen, men turte ikke å få epidural... Veldig ironisk, så skal være glad alt gikk bra så jeg slapp sprøyter eller få stikk på andre måter.

Anonym poster: 08128a90074684ddae4ad7ba86a7c889

Skrevet

Fly, buss og båt-toalettskyllingslyden

Solarium- ble liggende fast i en maskin en gang

Slanger- hadde klapperslange rett utfor døren en gang vi var på ferie

Også er jeg enda litt småredd nordlyset :P haha

Skrevet

Jeg svømmer heller ikke på dypet. Har hatt veldig vannskrekk og er livredd for å drukne.

Alle dører og vinduer må være lukket og låst når jeg er alene hjemme.

Jeg er redd for at jeg kan se gjenferd.

Jeg er redd for at jeg plutselig møter på løse aggresive hunder.

Gjest -Truseløs-
Skrevet

Jeg har forresten en rar fobi til. Det er å kjøre bil på trange steder. Altså en slags klaustrofobi. Jeg har bare avansert litt!

Skrevet

Å bade som Kira bjeffer har sagt, å sjå nokon bak meg i speilet som også er nemnt og... Utedo!!!! Er livredd mørke og å skulle gå ute for å gå inn i et lite hus for så å sitte på et do der alt forsvinn i eit mørkt hol?!?!?!!??? Kjenner panikken tok mej berre av å tenke på det

Skrevet

Får anfall og blir rett og slett farlig om noen på kødd holder armene mine fast inntil kroppen min. Gubben gjorde den feilen at han satte seg på magen minog låste armene mine fast med knærne. Gikk fullstendig tokyo. Spente, bet og hylte det jeg kunne. Etterpå ville jeg finne et hull å dø i, samtidig som at jeg ville at gubben skulle forsvinne for å ha gjort det mot meg. Han visste det ikke da, så han ble tilgitt. Til slutt :P

Takler ikke nærbilde av munner på film. Spesielt ikke om de spiser samtidig.

Jeg er mørkeredd, så lenge jeg ikke er på ridetur.

Lave skrapelyder. Skal ikke mer til for å trigge et angstanfall. Typ katt som skraper på dør.

Speil i mørket. Tør ikke se opp om det er et speil i nærheten. Tør heller ikke se i speilet mens jeg slår på lyset :o

Jeg unngår å gå forbi skolegutter på ungdomskolenivå om jeg kan.

Skrevet

Hater å gå på do i svømmehaller. Vått papir ligger sammenklistret på det våte gulvet. Og man går gjerne barfot dit..Grøss!

Skrevet

Hater å gå på do i svømmehaller. Vått papir ligger sammenklistret på det våte gulvet. Og man går gjerne barfot dit..Grøss!

Jeg synes det er noe dritt å vrikke seg ut av badedrakta :P

Skrevet

Jeg synes det er noe dritt å vrikke seg ut av badedrakta :P

Ja, DET også! Og følelsen når du plasserer den kalde rumpa på den klamme doringen som gjerne har et par gylne dråper på..UUæh!

Skrevet

Fly, buss og båt-toalettskyllingslyden

Solarium- ble liggende fast i en maskin en gang

Slanger- hadde klapperslange rett utfor døren en gang vi var på ferie

Også er jeg enda litt småredd nordlyset :P haha

Liggende fast i solarium...hjeelp det har jeg allttid vært edd for. Må sjekke hele tiden at lokket fremdeles går an og lukke opp igjen, lukker ikke ordentlig igjen heller.

Hvordan kom du deg ut?

Anonym poster: 4db36a6ed99c0730a046db7cfc19aaff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...