Gå til innhold

Har du en rar fobi?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke sitte ved siden av andre enn nær familie i sofaen. Da må jeg sitte på armlenet eller i separat stol.

Har samme problemet! Men klarer bare å sitte ved mine barn og mannen..

Vil spy vis feks bestemor sitter atme!!

Anonym poster: 2ed66604d1a12629e7e7bbb3720ee869

Skrevet

At noen tar på halsen min. Syns det er kjempe fælt og får fort følelsen av og bli kvalt! Og det selv om det er kjæresten som prøver å kysse meg nedover halsen..Iiiikk!

Kanskje jeg ble kvalt i et tidligere liv? ;)

Anonym poster: 8f54045a768d7ee596ee3d7e7eb5a78f

Skrevet

Hehe.. Jeg er hysterisk redd for sommerfugler og nattsvermere og møll..

Larver, biller, edderkopper, veps er ikke noe problem.. Men sommerfugler * grøss* ..

Skrevet

Hehe, dette er litt flaut, men synes det er skummelt å svømme på dypt vann ute i sjøen. Redd for at det skal dukke opp et stort dyr under meg, selv om det er ganske så usannsynlig. Ihvertfall i Norge :)

Jeg også! Hvis jeg skal bade fra en brygge f.eks liker jeg helst at noen bader litt lenger ut:)

Men jeg elsker å bade da! En gang snorklet jeg ved ett vakkert korrallrev, plutselig så jeg enden av revet og to dykkere som svømte ca 20 meter under meg, og under dem igjen bare ett uendelig dyp!

Det var helt utrolig vakkert, men skummelt, ble svimmel å fikk en følelse av å bli " sugd" ned i dypet....

Skrevet

Er livredd for å svømme der jeg ikke kan se bunnen :P begynner å hyperventilere.

Så er jeg redd fylliker..

Gjest Kira bjeffer
Skrevet (endret)

Jøss, jeg er visst ikke så rar som jeg trodde. Er jo mange av dere som "sliter" med det samme som meg. Trodde jeg var litt alene om dette, men det er kanskje fordi jeg aldri har sagt det til noen :)

Endret av Kira bjeffer
Skrevet

Jeg får fnatt av folk som går med to ulike sokker. Jeg blir nesten litt panisk, og klarer ikke å tenke på annet.

Har noen venninner som ikke bryr seg om sokkene er like eller ikke, men jeg har kjent dem så lenge nå at jeg sier klart ifra at jeg får en slags angst av at folk går med ulike sokker.

Blir en besettelse, om jeg først ser et ulikt sokkepar.

Jeg har aldri vært i en situasjon selv, der jeg "må" ha to ulike sokker på meg, men om det skjer en dag, så går jeg glatt uten sokker. Uansett vær og vind!

Også sliter jeg om jeg ser tallet førtifire. Vet ikke hvorfor, for det er ikke logisk på noen som helst måte. Det går greit å skrive det med bokstaver, men jeg kunne aldri skrever med tall over her.

Pulsen stiger om jeg ser det tallet - og det popper plutselig frem på klokken, ukenummer på kalenderen, kassalappen, folk som fyller år and so on...

Da jeg hadde matteeksamen på ungdomsskolen husker jeg at summen av en ligning ble nettopp førtifire, og jeg skrev det med bokstaver - jeg var helt sikker på at det var rett, men klarte ikke å skrive ned sifrene.

Anonym poster: 8d19276d407070c72ba68786e380d433

Jeg går alltid med ulike sokker :-P

Anonym poster: 076027434d06a36893b7d248a6699d16

Skrevet

Synes det er creepy med folk som er venstrehendte...

Anonym poster: cc1d2921d24dd93da1568189cdb83034

Skrevet

Jøss, jeg er visst ikke så rar som jeg trodde. Er jo mange av dere som "sliter" med det samme som meg. Trodde jeg var litt alene om dette, men det er kanskje fordi jeg aldri har sagt det til noen :)

Skjønner hva du mener, har heller ikke tenkt på dette som vanlig. Jeg dropper heller å bade, er noen år siden jeg har bada ute eller i basseng nå.

Skrevet

Jeg også redd for å bade på dypt vann. Når jeg er ute og svømmer blir jeg fort overbevist om at jeg kommer til å bli den første personen som vil møte en hvithai eller evt Ruffen i Oslofjorden..

Jeg får i tillegg helt fnatt av lyden av negler mot tørre håndklær. Sånn grusom knirkelyd... Grøss.

Jeg haaater også å bli holdt fast og kilt! Da blir jeg svært voldelig.

Skrevet

Jeg får fnatt av folk som går med to ulike sokker. Jeg blir nesten litt panisk, og klarer ikke å tenke på annet.

Har noen venninner som ikke bryr seg om sokkene er like eller ikke, men jeg har kjent dem så lenge nå at jeg sier klart ifra at jeg får en slags angst av at folk går med ulike sokker.

Blir en besettelse, om jeg først ser et ulikt sokkepar.

Jeg har aldri vært i en situasjon selv, der jeg "må" ha to ulike sokker på meg, men om det skjer en dag, så går jeg glatt uten sokker. Uansett vær og vind!

Også sliter jeg om jeg ser tallet førtifire. Vet ikke hvorfor, for det er ikke logisk på noen som helst måte. Det går greit å skrive det med bokstaver, men jeg kunne aldri skrever med tall over her.

Pulsen stiger om jeg ser det tallet - og det popper plutselig frem på klokken, ukenummer på kalenderen, kassalappen, folk som fyller år and so on...

Da jeg hadde matteeksamen på ungdomsskolen husker jeg at summen av en ligning ble nettopp førtifire, og jeg skrev det med bokstaver - jeg var helt sikker på at det var rett, men klarte ikke å skrive ned sifrene.

Jeg går alltid med ulike sokker :-P

Anonym poster: 076027434d06a36893b7d248a6699d16

Da må du belage deg på at jeg kan begynne å grine om jeg treffer på deg. Får angst bare av tanken! Grøss! :o

Skrevet

Frosker ! Bynner å grine bare jeg ser en.

Anonym poster: a18f9d97376b1c261bfa9a8474f2fb8b

Skrevet

Føtter! Både mine egne og andres! Fisj.

Fly, synes de er skumle uansett om jeg sitter i dem eller ser på dem fra utsiden.

Edderkoper

Når noen banker på døren

Skrevet

Jeg også redd for å bade på dypt vann. Når jeg er ute og svømmer blir jeg fort overbevist om at jeg kommer til å bli den første personen som vil møte en hvithai eller evt Ruffen i Oslofjorden..

Jeg får i tillegg helt fnatt av lyden av negler mot tørre håndklær. Sånn grusom knirkelyd... Grøss.

Åh, det er samme lyden som når noen biter i et håndkle! Ekkelt!!
Skrevet

Synes det er creepy med folk som er venstrehendte...

Anonym poster: cc1d2921d24dd93da1568189cdb83034

Yey, jeg er creepy da :P

Vet ikke riktig om jeg har en rar fobi... Gjør kanskje mange rare ting, men føler meg ikke redd.

Men tror jeg har hatt angst for omtrent ett/to år siden, når jeg hadde det som verst psykisk. En periode var jeg livredd for å åpne ytterdøra etter at jenta mi hadde lagt seg på kvelden. Stakkars vogna måtte stå ute mange høstnetter fordi jeg ikke turte å gå i gangen og åpne døra...

Skrevet

Har forbi mot å gå på islaget vann. Dvs slike man står skøyter på. Nå når det har vært så kaldt og ungene har stått på skøyter har mannen fulgt de hver gang. Jeg har da ringt de hvert 10 min for å høre om at de ikke har gått gjennom isen. Har mareritt om å havne under isen og ikke finne veien opp igjen :(

Bare jeg tenker tanken blir jeg kvalm.... Eller å skrive om det nå.

Anonym poster: a5d2ecfe28f3b0422b7fac15a9f688fd

Skrevet

I know!!

Skrevet

Har litt fobi mot stygge hender/fingre..hvis menn har pølsefingre f.eks..eller lange negler!! GRØSS!!! Eller så er det når folk smatter,lesper eller svelger høylytt når de prater..takler heller ikke eksem,vorter,utslett,akne og utslett osv:s er redd for 10 000 ting sikkert,men de oppnevnte er kansje de mest snåle? Og bilder ol av masse små rot,prikker f.eks. Den solidox reklamen som går på tv nå med den søte tanna som blir angreper av bakterier? Brekker meg neste fordi sånn prikkete rot er så forferdelig og se på..vanskelig og forklare:p

Anonym poster: f9278a1d9e8bcc61af5e3024c94cee48

Skrevet

Jeg er supersosial, og har ingen problemer med å bli kjent med nye mennesker. Men jeg har en form for telefonskrekk, og misliker sterkt å snakke med fremmede mennesker i telefonen. Å ringe og bestille legetime, eller lignende, er skikkelig ubehagelig :-P

Skrevet

Tør ikke å svømme på dypt vann. I sommer prøvde jeg å manne meg opp, svømte ut hvor jeg ikke kunne stå, lå og fløt på ryggen, plutselig kjenner jeg noe stryke meg på foten. Fikk panikk, og svømte i full fart mot land, trodde jeg. Siden jeg ikke turde å åpne øynene for å se hva som kom borti foten min så svømte jeg på skrå utover. Trodde jeg skulle drukne. Har aldri svelgt så mye saltvann i hele mitt liv..

Skrevet

Jeg er supersosial, og har ingen problemer med å bli kjent med nye mennesker. Men jeg har en form for telefonskrekk, og misliker sterkt å snakke med fremmede mennesker i telefonen. Å ringe og bestille legetime, eller lignende, er skikkelig ubehagelig :-P

Haha, samma her! Og må jeg virkelig ta en sånn telefon, så kan ihvertfall ikke samboeren høre på!! :P helt snålt.

Skrevet

Tør ikke å svømme på dypt vann. I sommer prøvde jeg å manne meg opp, svømte ut hvor jeg ikke kunne stå, lå og fløt på ryggen, plutselig kjenner jeg noe stryke meg på foten. Fikk panikk, og svømte i full fart mot land, trodde jeg. Siden jeg ikke turde å åpne øynene for å se hva som kom borti foten min så svømte jeg på skrå utover. Trodde jeg skulle drukne. Har aldri svelgt så mye saltvann i hele mitt liv..

Må le selvom historien gir meg grøsninger, hehe.

Skrevet

Åhhhh, det er så ekkelt. Også tanken på at noen skal bite i et håndkle/klut. Sånn som en sutteklut. GRØSS!

Anonym poster: 7fbe070a249c6de1ed18024e23b1c5f1

Skrevet

Haha, samma her! Og må jeg virkelig ta en sånn telefon, så kan ihvertfall ikke samboeren høre på!! :P helt snålt.

Hehe.. godt vi er flere ;) Ingen som kjenner meg ville trodd meg om jeg fortalte det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...