Gå til innhold

Kjøper dere virkelig middagsglass?

Anbefalte innlegg

Gjest andersine
Skrevet

Går ut fra at du ikke kjøper grønnsaker på butikken fordi de ikke er friske, at du selv slakter dyrene fra gården din og at frysevarer og hermetikk er fy-fy? Oh ve det barnet som får posesaus eller hvitt sukker - da får de sikkert kreft imorgen?

Og klærne er så klart bare fra nøstebarn, og barna kan ikke være i byen på grunn av forurensing.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går ut fra at du ikke kjøper grønnsaker på butikken fordi de ikke er friske, at du selv slakter dyrene fra gården din og at frysevarer og hermetikk er fy-fy? Oh ve det barnet som får posesaus eller hvitt sukker - da får de sikkert kreft imorgen?

Og klærne er så klart bare fra nøstebarn, og barna kan ikke være i byen på grunn av forurensing.

Nøstebarn er jo kjempebra, da. Er det noe galt med Nøstebarn også nå??? Dessuten inneholder posemat mye salt og natriumglutamat - ikke bra for noen!

P.S: Og hvitt sukker er like farlig som heroin ... :P Det var en fleip :D Moahahaha!!!

Skrevet

Mange av de middagene på glass er jo gode. Søsteren min pleide faktisk å spise sånne selv noen ganger, selv etter hun var voksen..

Men jeg planlegger faktisk å lage selv, ikke fordi de på glass er så ræva, men fordi jeg liker å lage mat og har fått en sånn stavmikser til jul, og den vil jeg gjerne bruke til det :) Og har en kokebok med mange fine barnematoppskrifter.

Men hvor lenge holder det når man lager mat selv og putter i glass med lokk på? Kan man fryse ned, tine opp og så er det like bra bare man varmer det litt?

Anonym poster: fdd7eb42ca666cfa89ce30e2f6d1d1f5

Skrevet
Hva med når de spytter ut alt jeg lager, men spiser middagsglass med stor appetitt? Da fortjener de kanskje ikke middag da? Anonym poster: e0468c7aee95b3d1a4e63deccaa58cec
Dyrt, smakløst og nesten ikke næring. Ville dere spist det selv? Ungene fortjener skikkelig middag med gode råvarer, akkurat som deg og meg. Dessuten koster det en brøkdel å lage middagen selv.
Førstemann hata min hjemmelagde mat og elsket middagsglassene så da ble det glass. De to neste har spist hjemmelaget stort sett. Anonym poster: f7dfcdb288c20e8e5c4fac189caac1fd

Noe av det samme vil jeg si. Jenta mi nektet plent å spise middag jeg laget til henne. Uansett hva jeg lagde var det helt feil for henne. Middagsglass går ned på høykant. Nå spiser hun mye av maten jeg lager, men ikke alt. Så hun får middag av meg når vi spiser middag og supplerer med middagsglass i tilfelle hun ikke får i seg nok.

Skrevet
Hva med når de spytter ut alt jeg lager, men spiser middagsglass med stor appetitt? Da fortjener de kanskje ikke middag da? Anonym poster: e0468c7aee95b3d1a4e63deccaa58cec
Dyrt, smakløst og nesten ikke næring. Ville dere spist det selv? Ungene fortjener skikkelig middag med gode råvarer, akkurat som deg og meg. Dessuten koster det en brøkdel å lage middagen selv.
Førstemann hata min hjemmelagde mat og elsket middagsglassene så da ble det glass. De to neste har spist hjemmelaget stort sett. Anonym poster: f7dfcdb288c20e8e5c4fac189caac1fd

Noe av det samme vil jeg si. Jenta mi nektet plent å spise middag jeg laget til henne. Uansett hva jeg lagde var det helt feil for henne. Middagsglass går ned på høykant. Nå spiser hun mye av maten jeg lager, men ikke alt. Så hun får middag av meg når vi spiser middag og supplerer med middagsglass i tilfelle hun ikke får i seg nok.

Hva tror dere de har i middagsglassene som man utelater fra hjemmelaget mat? Det må jo være noe, om ungene foretrekker det..

Skrevet

Hva tror dere de har i middagsglassene som man utelater fra hjemmelaget mat? Det må jo være noe, om ungene foretrekker det..

Om det var et forsøk for å få meg til å føle meg "truffet," bommet du litt. Det er lett å si det når en ikke har vært der selv.

:)

Skrevet

Om det var et forsøk for å få meg til å føle meg "truffet," bommet du litt. Det er lett å si det når en ikke har vært der selv.

:)

Hva i all verden snakker du om egentlig? Litt paranoid?

Jeg spurte bare hva de har i glassene.. Og kanskje du visste det liksom.. hahaha

Skrevet

Jeg tror faktisk det har med konsistensen å gjøre. Konsistensen på glassene er mindre grøtete enn hjemmelaget har en tendens til å bli.

Innholdet er det som står på. Hvorfor i all verden tror dere de putter i ting som ikke står på innholdsfortegnelsen? Kontrollen av barnemat er like streng som kontrollen av annen mat

Men her kan man nå diskutere opp og ned i mente. Noen sier at ungene ikke vil ha det fordi de putter så mye rart i og noen sier at ungene foretrekker glass fordi de har noe oppi som ungene foretrekker......

Anonym poster: 77725176c38c5ab9c4326306524fb31e

Skrevet

Jeg blir altså svar skyldig i alle disse mattrådene. Og må vel bare leggje meg flat her også. Jeg bruker posesaus, pastasaus på glass, frosne grønnsaker, babymat på glass, NAN, datteren min får pommes frites og pølser, pølser gjerne annenhver dag (eneste hun liker nesten), kjøper fiskekaker (lager dem ikke selv :-0) osv osv.

Hun fikk fiskeboller i hvitvasking i dag. Nei og nei....

Skrevet

Jeg blir altså svar skyldig i alle disse mattrådene. Og må vel bare leggje meg flat her også. Jeg bruker posesaus, pastasaus på glass, frosne grønnsaker, babymat på glass, NAN, datteren min får pommes frites og pølser, pølser gjerne annenhver dag (eneste hun liker nesten), kjøper fiskekaker (lager dem ikke selv :-0) osv osv.

Hehe, du høres jo helt normal ut. Like normal som de aller fleste her inne.(sett bort fra de som bare MÅ heve seg over og få fram at slik DE gjør det er det perfekte)

Skrevet

smile.png

Hva i all verden snakker du om egentlig? Litt paranoid?

Jeg spurte bare hva de har i glassene.. Og kanskje du visste det liksom.. hahaha

Måten du skrev det på fikk det til å virke som at du var ute etter å provosere. Men da beklager jeg for feiltagelsen :)

Men jo, det er kanskje litt konsistens og det at luktene er så konsentrerte i forhold til hjemmelaget mat, kanskje?

Skrevet

Hehe, du høres jo helt normal ut. Like normal som de aller fleste her inne.(sett bort fra de som bare MÅ heve seg over og få fram at slik DE gjør det er det perfekte)

Takk! For jeg sitter med følelsen at det å ikke lage all mat fra bunn av er lavmål her inne!

Skrevet

Bare for og ha det sakt så spiser ikke mine barn supersunt hele tiden de får sukker og krydder ( moderate mengder) og ikke all mat blir lagd fra bunnen av, poser ol er velkommen hit :) nan fikk de og! eneste er glass-mat jeg holdt meg unna pga smaken og konsistensen.

Skrevet

KjøpER ikke, men har kjøpt ja. Både smoothieposer og hipp-pasta. Trodde jeg at jeg kom til å gjøre det? Nei. Angrer jeg på det? Nei. Har jr tatt skade av det? Nei. Kommer jeg til å kjøpe det igjen neste gang? Jepp.

Hvorfor? Fordi innimellom er det utrolig praktisk og lettvint. Og barna elsker det jo, så... Selvfølgelig er det best med mat man har laget selv, men ingen barn tar vel skade av en smoothiepose i ny og ne.

Og jeg har fått høre at jeg er hysterisk. Tenke seg til.

Skrevet
Jeg blir altså svar skyldig i alle disse mattrådene. Og må vel bare leggje meg flat her også. Jeg bruker posesaus, pastasaus på glass, frosne grønnsaker, babymat på glass, NAN, datteren min får pommes frites og pølser, pølser gjerne annenhver dag (eneste hun liker nesten), kjøper fiskekaker (lager dem ikke selv :-0) osv osv. Hun fikk fiskeboller i hvitvasking i dag. Nei og nei....

Lurer på hvordan man hvitvasker fiskeboller jeg.... ;)

Skrevet

Jeg lager. Glassene er smakløse og kjedelig. Konsistensen er fæl. Hvorfor jeg lager hjemmelaget? Sunnere, variert, billigere og veldig lettvint. Driter i hva andre gjør, jeg gjør uansett det som passer oss best og hva jeg tror er best for mitt barn. Han får glass en sjelden gang om vi er på farten eller ikke orker. Velger gjerne økologisk mat og aldri frosne grønnsaker. Langt fra hysterisk av den grunn.

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Selvsagt gjør 'vi' det, ellers hadde det neppe vært marked for det.

Gjest Hyacinth Bouquet
Skrevet

Ja, bruker veldig mye middagsglass. Jeg er lat. Skyt meg!

Skrevet

Jeg lager. Glassene er smakløse og kjedelig. Konsistensen er fæl. Hvorfor jeg lager hjemmelaget? Sunnere, variert, billigere og veldig lettvint. Driter i hva andre gjør, jeg gjør uansett det som passer oss best og hva jeg tror er best for mitt barn. Han får glass en sjelden gang om vi er på farten eller ikke orker. Velger gjerne økologisk mat og aldri frosne grønnsaker. Langt fra hysterisk av den grunn.

Frosne grønnsaker er ofte bedre enn ferske :)

Anonym poster: 5d61b20b0db967c966c84df28ab3db15

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Det med frosne grønnsaker tror jeg dere har misforstått litt. Det er ofte bedre bevarte vitaminer i frossenblandingene enn i de ferske pga at de blir frosset ned nærmest umiddelbart etter høsting mens de 'ferske' ofte har svært lang reiseveg før de kommer til butikkhyllene.

Kanskje greit å vite fakta før dere misjonerer til andre?

Skrevet

Sønnen min som er 15 månender spytter ut alt med klumper i,så istedenfor å begynne å finhakke hele middagen så gir jeg han heller middagsglass.

Da får han hvertfall i seg mat.

Skrevet

Dyrt, smakløst og nesten ikke næring. Ville dere spist det selv?

Ungene fortjener skikkelig middag med gode råvarer, akkurat som deg og meg. Dessuten koster det en brøkdel å lage middagen selv.

Ja, jeg ville spist det selv. Er ikke alle som har barn som liker middag, skalhan la være å spise da når vi vet han hvertfall spiser det. Er ikke alle som har atid å lage middag rett ett barnehagen, eller vi har tid, men middagen er ikke ferdig før halv 6.
Skrevet

Tror mange overkompliserer dette med å lage barnemat litt. Hvor vansklig er det å mose noen grønnsaker?

Hiv oppi litt olje og noen bønner så har du ett komplett måltid som er supersunt!

Min lille spytter ut alt av kjøpemat, unntatt Ellas smoothies, fordi det rett og slett smaker ræl.

Skrevet

Hehehe, ja. Jeg prøvde meg på allslags deilige oppskrifter fra diverse bøker. Men rett ut igjen gitt!!! Prøvde x antall ganger uten å lykkes.

Men middagsglassene var alltid stas. Unger tåler mer enn man tror og en kan alltids supplere med egne råvarer, så det blir i pose og sekk

Skrevet
Frosne grønnsaker er ofte bedre enn ferske :)Anonym poster: 5d61b20b0db967c966c84df28ab3db15

Jeg har lest om det og jeg mener at det ikke er det. Vitalitet og smak har mye å si for meg. Grønnsakene som er ferske er ofte importert og har reist langt. Men det går da ann å kjøpe lokale eller norske grønnsaker? Desutten er de frosne grønnsakene smakløse, har en seig gummikonsistens og slappe. Jeg har ikke noe i mot frosne grønnsaker eller mener det er feil å servere det til barna. Har selv vokst opp med frosne grønnsaker men nå kjøper jeg bare ferske. Smaker mye bedre. Det smaker liksom BROKKOLI og GULROT ov brokkoli og gulrot :P Sunt og godt er det uansett, men jeg ville aldri kjøpt frosne. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...