Gå til innhold

Hva er ditt syn på homofili og barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er greit. Og synes det er greit at de får barn også. Men. Jeg synes ikke man skal bruke surogati for å oppnå det. Det finnes så mangeuheldige skjebner hos barna vi allerede har her på jorden så mitt ønske er at det skal bli enklere å adoptere.

Dette tjener barna på, samfunnet på og det paret som ønsker seg barn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må.vel være bedre for barn å vokse opp hos et fordomsfritt homofilt par enn.hos et fordomsfullt heterofilt par. Verdier har ingenting med legning å gjøre! Min aller beste venn og hans mannlige samboer er fantastiske.mennesker og ville vært supre foreldre.

Skrevet

Uproblematisk. Kjenner flere homofile par med barn som alle er flotte foreldre :)

Skrevet

Det om barn blir mobbet eller ikke for å ha homofile foreldre, er veldig opp til oss andre foreldre. I barnehagen til barna våre er det en som har to mødre og for barna er ikke det noe mer rart enn at noen av de andre har en mor og en far som bor to forskjellige steder eller at andre bor sammen med mor og far. For barn i dag er det i utgangspunktet naturlig at familier er forskjellige, så er det bare opp til oss å ikke lære dem noe annet.

For min del er det ikke noe problem at homofile er foreldre, men surogati syns jeg ikke noe om, hvertfall ikke så lenge det ikke er under mer ordnede forhold enn i dag.

Anonym poster: 8a73e0186ebb80f9e33251249c4dd9b1

Skrevet

Jeg mener at barn har det best ved å vokse opp hos mor og far, selv om jeg ikke betviler at det finnes mange fantastiske homofile mennesker.

Skrevet

Jeg mener at barn har det best ved å vokse opp hos mor og far, selv om jeg ikke betviler at det finnes mange fantastiske homofile mennesker.

Nå finnes det jo en del forskning på området, og ingenting tyder på at meningen din har noen rot i virkeligheten.

(Tvert i mot, faktisk; en del forskning indikerer at barn som vokser opp hos lesbiske foreldre har bedre mental helse enn gjennomsnittsbarnet).

Anonym poster: f874cbd464f44885e057b9384ac68b95

Skrevet

Jeg er FOR!!

At to menn/ to kvinner er gode nok omsorgsgivere for et barn er utvilsom i mit hode.

Det eneste som skulle til si at det blir "feil" er hvis barne blir mobbet for dette. MEN det er i tilfelle holdninger som barn har arvet fra foreldre, eller uviten het fordi foreldrene til barna som mobber ikke snakker med barna sine om slike ting.

Homofile som ønsker seg barn kommer uansett til å skaffe seg barn, så da mener jeg at det vi kan gjøre, OG BØR GJØRE, er å gjøre live deres best mulig ved å vende litt på negative holdninger!

Skrevet

Jeg tenker at mange homofile par (kanskje spesielt menn) er flotte foreldre. Det er ikke lett å adoptere, og de som orker å gå gjennom dette er ofte omsorgsfulle mennesker som virkelig ønsker et barn.

Anonym poster: f16edf7b204c2380414eb5954cc8163f

Skrevet
Fins barn av homofile foreldre som både har mødre og fedre! Jeg kjenner f eks et lesbisk par som har latt seg befrukte av et homofilt par, og barnet kjenner godt begge familier!

Etter mitt syn er dette ikke godt nok. Jeg stemmer i mot. Jeg er kun tilhenger av å lage barn i familier med en mamma og en pappa som bor sammen i et ekteskapsligende forhold. Der de føler seg forpliktet til hverandre for resten av livet, aller helst bør de være gift.

Så du mener at single skal avstå fra sex resten av livet eller ta abort hvis uhell først er ute? Interessant standpunkt...

Anonym poster: d0285eaa7c70051bef57a31db00df40f

Skrevet

Jeg tenker at mange homofile par (kanskje spesielt menn) er flotte foreldre. Det er ikke lett å adoptere, og de som orker å gå gjennom dette er ofte omsorgsfulle mennesker som virkelig ønsker et barn.

Homofile får, i praksis, ikke adoptere i Norge i dag.

Skrevet
Fins barn av homofile foreldre som både har mødre og fedre! Jeg kjenner f eks et lesbisk par som har latt seg befrukte av et homofilt par, og barnet kjenner godt begge familier!
Etter mitt syn er dette ikke godt nok. Jeg stemmer i mot. Jeg er kun tilhenger av å lage barn i familier med en mamma og en pappa som bor sammen i et ekteskapsligende forhold. Der de føler seg forpliktet til hverandre for resten av livet, aller helst bør de være gift.
Så du mener at single skal avstå fra sex resten av livet eller ta abort hvis uhell først er ute? Interessant standpunkt... Anonym poster: d0285eaa7c70051bef57a31db00df40f

Det var ikke mitt standpunkt. Jeg mener at sex hører ekteskapet til, men om man har et samboerskap der man er forpliktet på nesten like linje som gifte er det ikke så krise. Single bør ikke ha sex. Abort bør aldri være et alternativ med mindre fosteret vil blir født til et liv i store smerter eller det ikke er forenlig med liv. Men det finnes unntak der jeg mener abort kan vurderes, men aldri av slike grunner du som den du nevner.

Skrevet
Så du mener at single skal avstå fra sex resten av livet eller ta abort hvis uhell først er ute? Interessant standpunkt... Anonym poster: d0285eaa7c70051bef57a31db00df40f

Det var ikke mitt standpunkt. Jeg mener at sex hører ekteskapet til, men om man har et samboerskap der man er forpliktet på nesten like linje som gifte er det ikke så krise. Single bør ikke ha sex. Abort bør aldri være et alternativ med mindre fosteret vil blir født til et liv i store smerter eller det ikke er forenlig med liv. Men det finnes unntak der jeg mener abort kan vurderes, men aldri av slike grunner du som den du nevner.

Mener du at de som ikke klarer å finne seg mann bør leve i cølibat og dø barnløse? Når man har 1 million single i Norge i dag, så tror jeg nordmenn hadde dødd ut om noen generasjoner med slik teori

Anonym poster: d0285eaa7c70051bef57a31db00df40f

Skrevet

Homofile får, i praksis, ikke adoptere i Norge i dag.

Ok, da skrev jeg feil. Kjenner et par som blir fosterforeldre, og der skal barnet bo til det er myndig mest sannsynlig. Men er vel ikke som en adopsjon.

Skrevet
Bibelen er tydelig på at homoseksualitet er synd. Tror nok ikke homofile foreldre var en problemstilling. Synd er synd, og vi alle er syndere. Men vi bør alle adlyde Gud etter beste evne. Det igjen betyr at man ikke bør leve i et homofilt samliv.

Den er jo ikke det. Det står en liten sekvens om at menn ikke skal ligge med menn som de ligger med kvinner (det gjør vel de færreste homser også, for øvrig).

Bibelen kan tolkes cirka som man vil, og det er generelt feig å dytte en gammel bok foran fordommene sine.

For henne er det mer enn bare "en gammel bok", og det bør respekteres. Akkurat som hun er tydelig på at dette er hennes syn (som etterspurt i HI), og at andre har sitt syn, noe som for henne er greit.

Gjest Hyacinth Bouquet
Skrevet

Jeg synes det er flott om de har muligheten til å skaffe seg barn. Tror ikke de er dårligere foreldre enn noen andre. Håper samfunnet utvikler seg til at det en gang blir helt normalt at homofile har barn.

Skrevet

Håper samfunnet utvikler seg til at det en gang blir helt normalt at homofile har barn.

Du ønsker at en stadig større del av barnekullene skal være resultater av sædbanker eller surrogatmødre?

Anonym poster: fe19f1e78ee274b5f9e56823ab72f5b8

Skrevet

Min oppfatning er at kjønn eller biologi setter ikke føringen for hvor mye forelder du er.

Gjest Hyacinth Bouquet
Skrevet

Håper samfunnet utvikler seg til at det en gang blir helt normalt at homofile har barn.

Du ønsker at en stadig større del av barnekullene skal være resultater av sædbanker eller surrogatmødre?

Det vil jeg ikke akkurat påstå, men ønsker at homofile skal få den samme muligheten til å få barn som heterofile. Jeg ser ikke hva som er så galt i det.

Jeg vet om ei som ligger på sykehuset nå og har akkurat født sitt 5. barn. De 4 forrige barna hennes er tatt fra henne, fordi både hun og barnefaren ruser seg tungt. Denne 5. ungen skal få bli med moren hjem, fordi det ikke finnes beredskapshjem akkurat nå. Synes du det er bedre at ungen settes i livsfare på denne måten enn at et homofilt par som virkelig ønsker seg barn skal være fosterhjem?

Dessuten er det vel ikke verre enn de single damene som drar en tur på byen og føder et barn 9 mnd senere.

Skrevet

Er farmen Andreas broren din. Velkommen til 2012.
Skrevet

Jeg har selv en far som er homofil, men han gikk ikke ut med det for bare et år siden. Og vi barna er alle voksne, men jeg må ærlig innrøme at jeg er "glad" han holdt det for seg selv til vi ble voksne. Vi hadde det veldig godt i våre "normale" familie og jeg tror at barn har det best med mor og far.

Men jeg er selfølgelig like glad i ham og utrolig stolt av ham! :)

Skrevet
Er farmen Andreas broren din. Velkommen til 2012.

Han er ikke det, men jeg deler nok mange av hans synspunkt, men ikke alle.

Skrevet

Jeg har selv en far som er homofil, men han gikk ikke ut med det for bare et år siden. Og vi barna er alle voksne, men jeg må ærlig innrøme at jeg er "glad" han holdt det for seg selv til vi ble voksne. Vi hadde det veldig godt i våre "normale" familie og jeg tror at barn har det best med mor og far.

Men jeg er selfølgelig like glad i ham og utrolig stolt av ham! smile.png

men tror du han var særlig lykkelig da?

Kjenner mange late bloomers som det heter så fint i miljøet. Å leve i en løgn er noe av det verste et menneske kan gjøre. Jg tror nok dere hadde hatt det like fint om han hadde kommet ut av skapet når han fant det ut selv, kansje også bedre. Ingenting er bedre enn å bo sammen med mennensker som vet og er trygg på hvem man er.

Men dette er også bare min mening.

Anonym poster: fa3398a56b01f42a1126089c46d17809

Skrevet

Å leve i en løgn er noe av det verste et menneske kan gjøre.

Familiefedre som drømmer om å hore rundt med tenåringsjenter hver helg, lever ikke de også i en løgn?

Eller familiefedre som har vært utro?

Skrevet

Å leve i en løgn er noe av det verste et menneske kan gjøre.

Familiefedre som drømmer om å hore rundt med tenåringsjenter hver helg, lever ikke de også i en løgn?

Eller familiefedre som har vært utro?

da snakker vi om to forskjellige ting som ikke kan sammelignes. Jeg snakker om å leve å leve som den personen man ER født som. Å sammeligne på den måten du gjør er bare trist.

Skrevet

Hvorfor må du ha en mening om dette? Kan ikke folk få gjøre som de vil uten at du skal tenke så mye på det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...