Gå til innhold

Hva er ditt syn på homofili og barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes at det her helt greit at homofile og lespiske får barn jeg. Det viktigste er jo at barnet er ønsket og blir tatt vare på :) Og det er jeg helt sikker på at de kan på lik linje som hetrofile.

Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet

Tviler ikke på at de er oppforende, kjærlige og ressursterke foreldre. Men for meg er dette ikke noe jeg kan støtte i forhold til min konservative kristentro. Jeg ser på det slik at disse barna vokser opp i umoral. Jeg respekterer alikevel mennesker som lever på en annen måte enn jeg mener er best. Sånn sett har jeg sagt mitt siste ord når det gjelder denne problemstillingen.

Hensynet til religion er en HELT annen skål enn hensynet til barn. Mine barn vokser også opp i umoral, sett fra et bibelsk ståsted, ettersom jeg ikke er gift med samboeren min. Men siden jeg ikke tror på sånt, mener jeg selvsagt at mitt hjem er et mye bedre sted å vokse opp enn f eks ditt ;-) der man blir hjernevasket til å tro på noe som ikke stemmer, og føle skam over basale menneskelige følelser!

Skrevet

Hvorfor blande legning og hvordan voksne ønsker å elske inn i omsorg for barn?

Det handler om hvordan voksne kan gi god omsorg og dekke barns behov og det er uavhengig av legning.

Synes å ha lest et sted at barn av to mødre ofte får en veldig god omsorgssituasjon for kvinner ofte har et annet blikk for å lese barnas behov enn menn og er bedre til å tyde barnets signaler.

Kjenner til en lesbe og en homofil som valgte å få barn sammen, men der er egentlig ingen av dem spesielt egnet som foreldre, men det handler om helt andre ting enn deres legning.

Anonym poster: c0c894865d178f1e6b8060893ebe1803

Skrevet

Adopsjon = ja

Surrugat = nei

Adopsjon fordet en da kan hjelpe ett barn til bedre rammer enn det ellers ville hatt

Surrugat mener jeg er feil uansett legning på foreldrene da det gjør barn til en handelsvare

Gjest Heartbroken
Skrevet
Fins barn av homofile foreldre som både har mødre og fedre! Jeg kjenner f eks et lesbisk par som har latt seg befrukte av et homofilt par, og barnet kjenner godt begge familier!
Etter mitt syn er dette ikke godt nok. Jeg stemmer i mot. Jeg er kun tilhenger av å lage barn i familier med en mamma og en pappa som bor sammen i et ekteskapsligende forhold. Der de føler seg forpliktet til hverandre for resten av livet, aller helst bør de være gift.
hvorfor er ikke dette godt nok?, hva kan din familie tilby som meg og min kone ikke kan?

En far?

Når man leser om alle de udugelig fedrene som florerer er det ikke sikkert det er et stort tap.

Men alvorlig talt så er samfunnet heldigvis blitt sånn at det finnes mange 'normaler' når det gjelder familiesammensetninger og det blir feil å si at det ene er bedre enn det andre.

Det som er viktig for meg er barnet får to foreldre som begge ønsker barnets beste - og der finnes det dessverre mange heterofile som svikter.

Skrevet
Fins barn av homofile foreldre som både har mødre og fedre! Jeg kjenner f eks et lesbisk par som har latt seg befrukte av et homofilt par, og barnet kjenner godt begge familier!
Etter mitt syn er dette ikke godt nok. Jeg stemmer i mot. Jeg er kun tilhenger av å lage barn i familier med en mamma og en pappa som bor sammen i et ekteskapsligende forhold. Der de føler seg forpliktet til hverandre for resten av livet, aller helst bør de være gift.
hvorfor er ikke dette godt nok?, hva kan din familie tilby som meg og min kone ikke kan?
En far?
Når man leser om alle de udugelig fedrene som florerer er det ikke sikkert det er et stort tap. Men alvorlig talt så er samfunnet heldigvis blitt sånn at det finnes mange 'normaler' når det gjelder familiesammensetninger og det blir feil å si at det ene er bedre enn det andre. Det som er viktig for meg er barnet får to foreldre som begge ønsker barnets beste - og der finnes det dessverre mange heterofile som svikter.

Er enig i at det er mange heterofile som heller ikke burde ha omsorg for barn.

Skrevet
Tviler ikke på at de er oppforende, kjærlige og ressursterke foreldre. Men for meg er dette ikke noe jeg kan støtte i forhold til min konservative kristentro. Jeg ser på det slik at disse barna vokser opp i umoral. Jeg respekterer alikevel mennesker som lever på en annen måte enn jeg mener er best. Sånn sett har jeg sagt mitt siste ord når det gjelder denne problemstillingen.
Hensynet til religion er en HELT annen skål enn hensynet til barn. Mine barn vokser også opp i umoral, sett fra et bibelsk ståsted, ettersom jeg ikke er gift med samboeren min. Men siden jeg ikke tror på sånt, mener jeg selvsagt at mitt hjem er et mye bedre sted å vokse opp enn f eks ditt ;-) der man blir hjernevasket til å tro på noe som ikke stemmer, og føle skam over basale menneskelige følelser!

Jeg er stemmer ikke så hardt i mot samboerforhold der de sjelelig har forpliktet seg på samme måte som gifte par.

Vi hjernevasker ingen. Vi sier hva vi tror på, og at det er slik vi tolker Bibelen. De får selv velge hva de vil tro og hvordan de vil leve.

Skrevet

Jeg er stemmer ikke så hardt i mot samboerforhold der de sjelelig har forpliktet seg på samme måte som gifte par.

Vi hjernevasker ingen. Vi sier hva vi tror på, og at det er slik vi tolker Bibelen. De får selv velge hva de vil tro og hvordan de vil leve.

Hvor i bibelen står det noe om homofile foreldre? Lesbiske? Samboere versus homofile?

Anonym poster: f874cbd464f44885e057b9384ac68b95

Skrevet (endret)
Jeg er stemmer ikke så hardt i mot samboerforhold der de sjelelig har forpliktet seg på samme måte som gifte par. Vi hjernevasker ingen. Vi sier hva vi tror på, og at det er slik vi tolker Bibelen. De får selv velge hva de vil tro og hvordan de vil leve.
Hvor i bibelen står det noe om homofile foreldre? Lesbiske? Samboere versus homofile? Anonym poster: f874cbd464f44885e057b9384ac68b95
Bibelen er tydelig på at homoseksualitet er synd. Tror nok ikke homofile foreldre var en problemstilling. Synd er synd, og vi alle er syndere. Men vi bør alle adlyde Gud etter beste evne. Det igjen betyr at man ikke bør leve i et homofilt samliv. Endret av Elsker livet
Skrevet

Personlig er jeg for det. Tviler ikke på at homofile er like gode foreldre som hetrofile.

Men jeg er redd samfunnet ikke er klar for det med tanke på mobbing ol. Og det synes jeg er utrolig synd!

Venninnen min sin mor er lesbisk, og hun har blitt veldig mye mobbet for det.Så ille ble det at moren og damen flyttet til en annen del av landet, mens venninnen min og søskene hennes flyttet inn til faren.

Skrevet
Bibelen er tydelig på at homoseksualitet er synd. Tror nok ikke homofile foreldre var en problemstilling. Synd er synd, og vi alle er syndere. Men vi bør alle adlyde Gud etter beste evne. Det igjen betyr at man ikke bør leve i et homofilt samliv.

Den er jo ikke det. Det står en liten sekvens om at menn ikke skal ligge med menn som de ligger med kvinner (det gjør vel de færreste homser også, for øvrig).

Bibelen kan tolkes cirka som man vil, og det er generelt feig å dytte en gammel bok foran fordommene sine.

Skrevet

Men jeg er redd samfunnet ikke er klar for det med tanke på mobbing ol. Og det synes jeg er utrolig synd!

Min erfaring, som homofil forelder og med rimelig mange tilsvarende familiekonstellasjoner i omgangskretsen, er at dette er helt uproblematisk.

Vi har ikke møtt én eneste negativ reaksjon. Verken i den veldig flerkulturelle barnehagen eller hos gamle bestemødre.

Jeg tror samfunnet har utviklet seg veldig raskt på dette området, og at holdningene i dag er svært annerledes enn de var for bare ti-femten år siden.

Gjest eelis+kian ♥
Skrevet

Jeg er vel like "ille" som en homofil jeg da, jeg som ble gravid etter et one night stand, og ikke engang hadde lyst til å prøve å være sammen med barnefaren ;)

Jeg kan vel ikke egentlig si at jeg har noen mening om dette, da det ikke raker meg, det er vel ikke min business hvordan folk velger å leve? Det er kanskje ikke en menneskerett å få barn, men det er heller ikke noe vi skal nekte enkelte grupper i samfunnet. Hvis de vil ha barn, ja vær så god!

Skrevet

Adopsjon = ja

Surrugat = nei

Adopsjon fordet en da kan hjelpe ett barn til bedre rammer enn det ellers ville hatt

Surrugat mener jeg er feil uansett legning på foreldrene da det gjør barn til en handelsvare

Helt enig. Surrogat syns jeg er forkastelig, og det spiller ingen rolle om de som kjøper barnet er mann og kvinne, eller 2 menn eller 2 kvinner.

Uansett mener jeg at det er en hensikt med at naturen har lagt opp til at det er en xx og en xy som kan skape barn.

Skrevet (endret)

Ser overhode ikke problemstillingen. Legning har intet å si for hvorvidt en kan være gode foreldre.

Ingen barn lider av å ha 2 gode mødre eller 2 gode fedre.

Kan forøvrig også legge til at jeg har flere homofile vennepar som er fantastiske foreldre.

Endret av Emea
Skrevet

Min fadder er lesbisk, og hun er blandt de mest fantastiske damene jeg vet om ( det samme gjelder kona hennes, de er gift.)

FOR noen flotte mennesker.

Da livet mitt stormet som verst, sto de der som fjell i livet mitt og har alltid vært der for meg som forbilder og flotte omsorgspersoner.

Jeg har også ei venninde som nå har forlovet seg med dama si, de har ei lita jenta sammen og er virkelig forbilder på hvordan barn skal oppdras med kjærlighet,respekt og omtanke.

"Gi barna kjærlighet,mer kjærlighet og enda mer kjærlighet,så kommer vett og forstand av seg selv" sa Astrid Lindgren, og det er de klokeste orene jeg har hørt på lenge.

Det er ikke avhengig av kjønn hvordan man oppdrar barna sine, og heldigvis er ikke verden så firkantet at det krever en mann og en kvinne for å oppdra barn.

To menn eller to kvinner kan gjøre en like god, kanskje ofte bedre jobb, enn en mann og en kvinne.

Det er synd at enkelte fremdeles er så sneversynte at de ikke forstår det.

Vil tro de en vakker dag får seg en skikkelig øyeåpner.

Må bare tilføye at jeg er utrolig glad for at Barnevernet også har åpnet for at vanskeligstilte barn skal kunne komme i beredskapshjem/fosterhjem til lesbiske og homofile.

Det er en fantastisk positiv utvikling, og jeg er overbevist over at mange barn vil kunne glede både homofile og lesbiske, like mye som hetrofile.

Skrevet

For å si det som kristne miljøer pleier å si; "Gud skapte Adam og Eva, han skapte ikke Adam og Even".

Dette med "likekjønnet ekteskap" er en helt moderne ide som ikke har noe grunnlag i Bibelen.

Og jeg mener det er viktig å kunne gi barna en ballast så de kan klare å komme seg til himmelen når de en gang må forlate denne jorda. Det er faktisk det aller viktigste man kan gjøre for sitt barn.

Selv om jeg ikke betviler at homofile foreldre kan hjelpe til med lekser, lage middag, kjøre til fotballtrening, osv.

Anonym poster: fe19f1e78ee274b5f9e56823ab72f5b8

Skrevet

For å si det som kristne miljøer pleier å si; "Gud skapte Adam og Eva, han skapte ikke Adam og Even".

Dette med "likekjønnet ekteskap" er en helt moderne ide som ikke har noe grunnlag i Bibelen.

Og jeg mener det er viktig å kunne gi barna en ballast så de kan klare å komme seg til himmelen når de en gang må forlate denne jorda. Det er faktisk det aller viktigste man kan gjøre for sitt barn.

Selv om jeg ikke betviler at homofile foreldre kan hjelpe til med lekser, lage middag, kjøre til fotballtrening, osv.

Ler meg skakk!

Regner med at denne var ironisk ment!

Anonym poster: 5cb84afd3809a2c184fc12e2fc3debb8

Gjest Heartbroken
Skrevet

Tror du ikke barn av homofile kommer til himmelen??

Skrevet

Vet ikke, men det er generelt viktig å vokse opp med foreldre som er gode og trygge eksempler, også etisk sett.

Skrevet

men da må jeg vidersitere slik du begynte. Adam og Eva fikk etterhvert 3 sønner. De fikk igjen barn, men med hvem da? eneste dama som var der var jo Eva? Så da snakker vi helt andre greier da ;)

Anonym poster: fa3398a56b01f42a1126089c46d17809

Skrevet

Vet ikke, men det er generelt viktig å vokse opp med foreldre som er gode og trygge eksempler, også etisk sett.

Jaha, og homofile har dårligere etikk enn heterofile?

Har du noe som kan understøtte denne påstanden?

Skrevet

Min erfaring, som homofil forelder og med rimelig mange tilsvarende familiekonstellasjoner i omgangskretsen, er at dette er helt uproblematisk.

Vi har ikke møtt én eneste negativ reaksjon. Verken i den veldig flerkulturelle barnehagen eller hos gamle bestemødre.

Jeg tror samfunnet har utviklet seg veldig raskt på dette området, og at holdningene i dag er svært annerledes enn de var for bare ti-femten år siden.

Det var veldig godt å lese! Jeg håper og tror at samfunnet blir klar for det før eller siden. Det kommer nok litt an på hvor en bor også har jeg inntrykk av. Kan tenke meg at det er verre på bygden enn i byer.

De homofile jeg kjenner, både gutter og jenter hadde iallefall blitt gode foreldre, det er jeg ikke i tvil om

Skrevet

men det var bare for å sitere bibelen, som i mine øyne ikke har grunnlag i den virkelige verden. Er ikke mye etisk riktig i den når man snakker øye for øye og tann for tann. Kunne ha holdt på i evigheter, men velger å ikke gjøre det.

Nei takke meg til humanetiskeforbund. Elske din neste som din egen og vær det beste du kan være- Hadde alle tenkt sånn, hadde det ikke vært mye krig og elendighet i verden. Religion er vår størte krigsskaper det var det for 2000 år siden, og er det fremdeles i dag.

Anonym poster: fa3398a56b01f42a1126089c46d17809

Skrevet

Har homofile en mer tvilsom etikk? Homofile har for eksempel funnet opp sin egen familieform, og en alternativ ekteskapsform. Blir ikke det på en måte å ta til seg noe som ikke var ment for en? Og i strid med Bibelen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...